Постанова
від 27.11.2007 по справі 2а-1193/2007
БАРИШІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2a-1193/2007 рік

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 листопада 2007 року Баришівс ький районний суд Київської області у складі

головуючого судді Литвиненко О.Л.

при секретарі Лунгул Т.А.

з участю представника відп овідача Грубрін О.В.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у залі суд у в смт. Баришівка адміністра тивну справу за позовом ОСО БА_1 до Управління праці та с оціального захисту населенн я Баришівської районної держ авної адміністрації Київськ ої області про визнання дій п ротиправними, стягнення недо отриманої щорічної одноразо вої допомоги на оздоровлення ,

ВСТАНОВИВ:

Позивачка ОСОБА_1. звер нулась до суду з позовом про в изнання дій Управління праці та соціального захисту насе лення Баришівської районної державної адміністрації неп равомірними, стягнення з від повідача недоплаченої суми к омпенсації на оздоровлення з а 2001-2007 роки. Свої вимоги обґрунт овує тим, що вона є учасником л іквідації наслідків аварії н а Чорнобильській АЕС (катего рія 2) та перебуває на обліку в УПСЗН Баришівської райдержа дміністрації і відповідно до ст. 48 Закону України «Про стат ус і соціальний захист грома дян, які постраждали внаслід ок Чорнобильської катастроф и» має право на компенсаційн і виплати на оздоровлення у р озмірі п 'яти мінімальних зар обітних плат щорічно, розмір якої визначається на момент виплати. Відповідач, в поруше ння зазначеного Закону, вказ ану компенсацію виплачував у значно меншому розмірі. Поси лаючись на неправомірність д ій відповідача, просить суд с тягнути з Управління праці т а соціального захисту населе ння на її користь щорічної до помоги на оздоровлення з ура хуванням інфляції за період з 2001 по 2007 роки.

В судовому засіданні позив ачка ОСОБА_1. заявлений по зов підтримала в повному об'є мі та пояснила суду, що є учасн иком ліквідації наслідків ав арії на Чорнобильській АЕС 2 к атегорія, перебуває на облік у в УПСЗН Баришівської райде ржадміністрації. Згідно ст. 48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Ч орнобильської катастрофи» м ає право на щорічну одноразо ву грошову допомогу на оздор овлення в розмірі п'яти мінім альних заробітних плат щоріч но. Згідно поданого розрахун ку недоотриманих сум на оздо ровлення в 2001-2007 роках недоотри мала 9388 гривень 20 копійок. Прос ить суд визнати дії відповід ача протиправними, зобов,яза ти відповідача нарахувати та виплатити недоплачену допом огу на оздоровлення за 2001-2007 рок и у сумі 9388 гривень 20 копійок.

Представник відповідача У правління праці та соціально го захисту населення Баришів ської районної державної адм іністрації Грубрін О.В. заявл ений позов не визнала та пояс нила, що виплата вказаної доп омоги на оздоровлення за 2004-2007 р оки позивачеві проведена у р озмірах, визначених постанов ами Кабінету Міністрів Украї ни. Управління праці та соціа льного захисту населення не є розпорядником бюджетних ко штів, діє в межах наданих йому асигнувань і не може виходит и за межі бюджетних призначе нь, визначених Державним бюд жетом України. Відповідно до ст. 99 КАС України для зверненн я до адміністративного суду за захистом прав, свобод та ін тересів встановлюється річн ий строк, а тому з урахуванням того, що позивач пропустив вк азаний строк, просить постан овити рішення, яким в позові в ідмовити.

Заслухавши пояснення стор ін, дослідивши матеріали спр ави суд вважає, що заявлений п озов підлягає до часткового задоволення виходячи з насту пних міркувань.

Згідно ст.104 КАС України, до а дміністративного суду має пр аво звернутися з адміністрат ивним позовом особа, яка вваж ає, що порушено її права, свобо ди чи інтереси у сфері публіч но-правових відносин.

Даний спір за участю Управл іння праці та соціального за хисту населення Баришівсько ї районної державної адмініс трації як суб'єкта владних по вноважень ( п.7 ч.1 ст.3 КАС Україн и) є публічно-правовим і його в ирішення згідно п.1 ч.1 ст.17 КАС У країни належить до компетенц ії адміністративних судів Ук раїни, оскільки УПСЗН як суб'є кт владних повноважень реалі зовувало у спірних правовідн осинах надані йому чинним за конодавством управлінські ф ункції щодо соціального захи сту населення.

Вирішуючи питання про наяв ність чи відсутність порушен ня прав позивача з боку відпо відача щодо виплати щорічної допомоги на оздоровлення, су д керується наступним.

2

Судом встановлено, і це не з аперечується відповідачем, щ о позивачка ОСОБА_1. є учас ником ліквідації наслідків а варії на Чорнобильській АЕС та має посвідчення категорії 2 (серія НОМЕР_1) та перебув ає на обліку в Баришівському управлінні праці та соціаль ного захисту населення Бариш івської районної державної а дміністрації, а тому, їй щоріч но виплачувалася допомога на оздоровлення, зокрема в 2001-2004 ро ках згідно Постанови KM Україн и № 836 від 26.07.1996 року виплачувалас я допомога: інвалідам 2-ї групи в сумі 26 гривень70 копійок, інва лідам 3-ї групи в сумі 21гривня 50 копійок, евакуйованим із зон и відчуження в 1986 році, включаю чи дітей - 15 гривень 70 копійок. У 2005-2007 роки згідно постанови KMУк раїни № 562 від 12.07.2005 року виплачув алася допомога: інвалідам 1- 2-ї групи в сумі 120 гривень, учасни кам ліквідації наслідків ава рії на ЧАЕС категорії 2 в сумі 100 гривень, інвалідам 3-ї групи, дітям-інвалідам в сумі 90 гриве нь, учасникам ліквідації нас лідків аварії на ЧАЕС катего рії 3, евакуйованим із зони від чуження в 1986 році, включаючи ді тей - 75 гривень.

В липні місяці 2007 року позива чка звернулась до Управління праці та соціального захист у населення із заявою про пер ерахунок та виплату допомоги на оздоровлення за період 2001-20 07 роки в розмірі згідно ст.48 Зак ону України «Про статус та со ціальний захист громадян, як і постраждали внаслідок Чорн обильської катастрофи», одна к відповідач своїм листом ві дмовив у здійсненні такого п ерерахунку.

Вказані обставини визнают ься сторонами і згідно ч.3 ст.72 К АС України доказуванню не пі длягають.

Спірні правовідносини пов инні регулюватися ч.4 ст.48 Зако ну України «Про статус та соц іальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорно бильської катастрофи», згідн о якої щорічна допомога на оз доровлення виплачується уча сникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕ С (категорія 2) в розмірі п 'яти м інімальних заробітних плат, яка визначається на момент в иплати.

З наведеного вбачається, що позивач мав право на отриман ня щорічної допомоги на оздо ровлення в розмірі п 'яти міні мальних розмірів заробітної плати, а тому, виплата відпові дачем такої допомоги в фіксо ваних розмірах 26 гривень 70 коп ійок, а з 2005 року 100 гривень, тобт о меншому ніж встановлено За коном, порушує право позивач а і суперечить вимозі ст. 48 вка заного Закону.

Доводи відповідача про нео бхідність застосування пост анови KMУкраїни для визначенн я розмірів виплат позивачу щ орічної допомоги на оздоровл ення необгрунтовані і супере чать ч.2 ст.19 Конституції Украї ни, згідно якої, органи держав ної та органи місцевого само врядування, їх посадові особ и зобов'язані діяти лише на пі дставах і в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією України та Закон ами України.

Зазначеними постановами KMУ країни № 836 від 26.07.1996 року та № 562 ві д 12.07.2005 року встановлено конкре тні розміри щорічної допомог и на оздоровлення в твердій г рошовій сумі, що суперечить в имогам ст.48 Закону України «Пр о статус і соціальний захист громадян, які постраждали вн аслідок аварії на Чорнобильс ькій АЕС», який встановив роз мір такої допомоги як величи ну кратну мінімальній заробі тній платі.

В даному випадку мають врах овуватися засади пріоритетн ості Законів України над уря довими нормативними актами т а вимоги ст.92 Конституції Укра їни, згідно якої, виключно Зак онами України визначаються п рава і свободи людини і грома дянина (п.1) та основи соціальн ого захисту (п.60).

Вирішуючи питання про стяг нення щорічної допомоги на о здоровлення за 2001-2005 роки суд ке рується наступним.

З 1 січня 2005 року почав діяти К одекс адміністративного суд очинства України, за нормами ч.2 ст. 99 якого, адміністративни й позов може бути подано в меж ах строку звернення до адмін істративного суду, встановле ного законом. Для звернення д о адміністративного суду за захистом прав, свобод та інте ресів особи встановлюється р ічний строк, який якщо не вста новлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про п орушення своїх прав, свобод ч и інтересів.

Згідно ст.100 КАС України проп ущення строку звернення до а дміністративного суду є підс тавою для відмови в задоволе нні позову за умови, якщо на ць ому наполягає одна із сторін . Якщо суд визнає причину проп ущення строку поважною, спра ва розглядається за правилам и КАС України.

Враховуючи, що позивач проп устив річний строк звернення до адміністративного суду з а захистом свого права, а наве дені ним причини суд вважає н е поважними, оскільки не позб авляли права пред'явити позо в до суду, а також беручи до ув аги, що на цьому наполягає від повідач, суд відмовляє в позо ві про стягнення недоплачено ї щорічної допомоги на оздор овлення за 2001-2005 роки у зв'язку з пропуском позивачем строку звернення до суду та відсутн ості поважних причин для йог о поновлення.

3

Щодо вимог позивача про ст ягнення щорічної допомоги на оздоровлення за 2006 рік з приво ду яких позивачем строк позо вної давності не пропущено, т о суд також відмовляє в цій ча стині, керуючись п.37 ст.77 Закону України « Про державний бюдж ет України на 2006 рік» згідно як ого, на 2006 рік зупинена дія ст.48 З акону України «Про статус і с оціальний захист громадян, я кі постраждали внаслідок Чор нобильської катастрофи» в ча стині виплати компенсацій і допомог в розмірах відповідн о до мінімальної заробітної плати.

Вказані положення Закону У країни «Про державний бюджет України на 2006 рік» не скасован і та не визнані неконституці йними.

Вимоги позивача щодо випла ти щорічної допомоги на оздо ровлення згідно Закону за 2007 р ік підлягають до задоволення виходячи з наступних міркув ань.

Законом України «Про держа вний бюджет України на 2007 рік» була також зупинена дія абза цу третього частини четверто ї статті 48 Закону України «Про статус і соціальний захист г ромадян, які постраждали вна слідок Чорнобильської катас трофи» в частині виплати ком пенсацій і допомог у розміра х відповідно до мінімальної заробітної плати згідно із З аконом N 3235-IV(3235-15) від 20.12.2005 р.).

Але Конституційний Суд Укр аїни своїм рішенням від 09.07.2007 ро ку № 6-рп в справі за конституц ійним поданням 46 народних деп утатів щодо відповідності Ко нституції України положень с т.29,36, частини другої статті 56, ча стини другої ст..62, частини пер шої ст.66, пунктів 7,9,12,13,14,23,29,30,39,41,43,44,45,46 ст атті 71, статей 98,101,103,111 Закону Укра їни «Про державний бюджет», в изнав такими, що не відповіда ють Конституції України дані положення закону.

Пункт 2 статті 152 Конституції України встановлює, що закон и, інші правові акти або їх окр емі положення, що визнані нек онституційними, втрачають чи нність з дня ухвалення рішен ня Конституційним Судом Укра їни рішення про їх неконстит уційність.

Таким чином, дія абзацу трет ього частини четвертої статт і 48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадя н, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» почала знову діяти із 09.07.2007 рок у .

Враховуючи вищенаведене, с уд приходить до висновку, що з аява позивача про перерахуно к допомоги за 2001-2007 роки, подана до УПСЗН в липні місяці 2007 року , тобто після ухвалення рішен ня Конституційним судом Укра їни та до закінчення бюджетн ого року (згідно ч.1 ст.3 Бюджетн ого Кодексу України бюджетни й період для всіх бюджетів ст ановить один рік, який почина ється 1 січня і закінчується 31 грудня цього року) підлягає д о задоволення в частині дона рахування допомоги на оздоро влення за 2007 рік.

Згідно ст.19 Конституції Укр аїни органи державної влади та органи місцевого самовряд ування, їх посадові особи зоб ов'язані діяти лише на підста ві і в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та Законами України.

Відповідно до ч.3 ст.2 КАС Укра їни у справах щодо оскарженн я дій чи бездіяльності суб'єк та владних повноважень суд п еревіряє чи вчинені вони на п ідставі, у межах повноважень та у спосіб, визначений Конст итуцією і Законами України.

Частина 2 ст.162 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни передбачає, що у разі зад оволення адміністративного позову, суд може визнати прот иправними дії суб'єкта владн их повноважень та зобов'язат и його вчинити певні дії щодо усунення порушень або прийн яти іншу постанову, яка б гара нтувала дотримання і захист прав суб'єктів у сфері публіч но-правових відносин.

Оскільки судом встановлен о, що відповідач неправомірн о відмовив позивачу у донара хуванні допомоги на оздоровл ення за 2007 рік, то суд визнає та кі дії Управління праці та со ціального захисту населення Баришівської районної держа вної адміністрації протипра вними та зобов'язує управлін ня провести перерахунок пози вачеві щорічної допомоги на оздоровлення за 2007 рік в розмі рі, який передбачений ст.48 Зак ону України «Про статус і соц іальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорно бильської катастрофи», а сам е в розмірі кратному мінімал ьній заробітній платі на мом ент виплати щорічної допомог и.

В решті позову суд відмовля є з наведених вище міркувань .

Встановлені судом обстави ни підтверджуються:

- копією посвідчення особи, яка є учасником ліквідації н аслідків аварії на Чорнобиль ській АЕС, категорія 2 серія НОМЕР_1, виданого ОСОБА_1 . 21.01.1993 року;

- довідкою управління праці та соціального захисту насе лення Баришівської райдержа дміністрації № 1084 від 31.07.2007 року про перебування на обліку та про виплату ОСОБА_1 в трав ні 2007 року 100 гривень компенсац ії на оздоровлення; - іншими ма теріалами справи.

4

Керуючись ст. 19 Конституції України, ст. 48 Закону України " Про статус і соціальний захи ст громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської ка тастрофи", ст..77 Закону України « Про державний бюджет Украї ни на 2006 рік», рішення Конститу ційного Суду України № 6-рп від 09.07.2007 року, ст.ст. 2,11,17,70,71,99,100,159-163 КАС Укр аїни,

Постановив:

Позов ОСОБА_1 до Управл іння праці та соціального за хисту населення Баришівсько ї районної державної адмініс трації Київської області про визнання дій протиправними, стягнення недоотриманої щор ічної одноразової допомоги н а оздоровлення задовольнити частково.

Визнати дії Управління пра ці та соціального захисту на селення Баришівської районн ої державної адміністрації щ одо відмови у перерахунку що річної допомоги на оздоровле ння за 2007 рік в розмірі передба ченому ст.48 Закону України «Пр о статус і соціальний захист громадян, які постраждали вн аслідок Чорнобильської ката строфи» протиправними.

Зобов'язати Управління пра ці та соціального захисту на селення Баришівської районн ої державної адміністрації К иївської області провести пе рерахунок та виплату ОСОБА _1 щорічної допомоги на оздо ровлення за 2007 рік у розмірі пе редбаченому ст.48 Закону Украї ни «Про статус і соціальний з ахист громадян, які постражд али внаслідок Чорнобильсько ї катастрофи», а саме в розмір і кратному до мінімальної за робітної плати на момент вип лати щорічної допомоги.

В решті позову відмовити

Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Баришівський районний су д Київської області протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення, яка може бути подана до с уду протягом десяти днів з дн я проголошення постанови.

СудБаришівський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення27.11.2007
Оприлюднено04.12.2009
Номер документу6278962
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1193/2007

Постанова від 27.11.2007

Адміністративне

Баришівський районний суд Київської області

Литвиненко О.Л.

Постанова від 24.12.2007

Адміністративне

Гагарінський районний суд міста Севастополя

Яковенко С.Ю.

Постанова від 25.09.2007

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова О.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні