АС-05/123-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"27" квітня 2007 р. 11-25 г. Справа № АС-05/123-07
вх. № 2836/6-05
Суддя господарського суду Харківської області
за участю секретаря судового засідання
представників сторін :
позивача – не з'явився,
відповідача – не з'явився,
розглянувши матеріали
по справі за позовом Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України (м. Київ)
до Кредитної спілки „Вузівська” (м. Харків)
про припинення юридичної особи,
ВСТАНОВИВ:
Позивач просить припинити юридичну особу відповідача шляхом її ліквідації. Свої позовні вимоги обґрунтовує порушенням відповідачем вимог п.3 розділу ІХ Закону України „Про кредитні спілки” в частині приведення у відповідність з цим Законом статутних та інших внутрішніх документів кредитних спілок, які зареєстровані до дня створення Державного реєстру.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, про причини неявки суду не повідомив, хоча був належним чином повідомлений під розписку.
Представник позивача надав листа від 25.04.07 р., в якому підтримує позовні вимоги і просить розглядати справу в судовому засіданні 27.04.07 р. за його відсутністю.
Відповідач надав протест, в якому вказує, що у вересні 2004 р. було прийнято рішення про самоліквідацію, але після смерті голови правління Степченка Олексія Зотовича ліквідацію не було доведено до кінця.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про причини неявки суду не повідомив, хоча був належним чином повідомлений під розписку.
Відповідно до п.6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексом адміністративного судочинства України (скорочено - КАС України) до початку діяльності окружного адміністративного суду адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішуються відповідним господарським судом за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
За таких обставин, справа розглядається в порядку, встановленому КАС України.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Відповідач зареєстрований Управлінням юстиції в Харківській області за адресою: м. Харків, пр. Леніна, 14, к.216, про що свідчать копія свідоцтва про реєстрацію громадського об'єднання № 450 від 29.12.1997 р. та копія статуту.
22.01.02 р. набрав чинності Закон України „Про кредитні спілки” № 2908-ІІІ від 20.1201 р., згідно п.3 Прикінцевих положень якого статути та інші внутрішні документи кредитних спілок, які зареєстровані до дня створення Державного реєстру, підлягають приведенню у відповідність з цим Законом, а самі кредитні спілки підлягають перереєстрації та повинні отримати відповідні ліцензії в Уповноваженому органі протягом року з моменту створення Державного реєстру.
У разі невиконання вимоги щодо перереєстрації кредитної спілки та отримання відповідної ліцензії у визначений цим Законом строк вона підлягає ліквідації відповідно до цього Закону за поданням Уповноваженого органу.
Як свідчать матеріали справи Державний реєстр було створено відповідно до Положення про Державний реєстр фінансових установ, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 28.08.03 р. № 41, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.09.03 р. за № 797/8118, з 21.09.03 р.
Відповідач не виконав вимоги п.3 Прикінцевих положень Закону України „Про кредитні спілки”, а саме не пройшов перереєстрацію і не отримав відповідну ліцензію в Уповноваженому органі протягом року з моменту створення Державного реєстру, тобто до 22.09.04 р., що підтверджується матеріалами справи та поясненнями представника відповідача, наданими в попередньому судовому засіданні.
Згідно статті 25 Закону України „Про об'єднання громадян” державний контроль за діяльністю об'єднань громадян здійснюється державними органами у порядку, передбаченому законодавством України.
Відповідно до ст.26 Закону України „Про кредитні спілки” державне регулювання і нагляд за діяльністю кредитних спілок здійснює Уповноважений орган згідно з законодавством України про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг, інші державні органи відповідно до їх компетенції.
Відповідно до ст.21 Закону України „Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг” позивач є спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг та здійснює регулювання ринку фінансових послуг, до компетенції якого входить нагляд, зокрема, за кредитними спілками.
Згідно ст.19 Закону України „Про об'єднання громадян” припинення діяльності об'єднання громадян може бути проведено шляхом його реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).
Ліквідація об'єднання громадян здійснюється на підставі статуту або рішення суду.
Відповідно до ст.33 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців” юридична особа припиняється в результаті ліквідації за судовим рішенням.
Стаття 38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців” не містить вичерпного переліку підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи.
Враховуючи, що відповідач допустив порушення вимог чинного законодавства, недотримання якого прямо передбачає ліквідацію юридичної особи, не надав доказів проходження перереєстрації і отримання ліцензії в Уповноваженому органі протягом року з моменту створення Державного реєстру, тобто до 22.09.04 р., суд знаходить позовні вимоги обґрунтованими, доведеним і підлягаючими задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.26, п.3 Прикінцевих положень Закону України „Про кредитні спілки”,ст.ст.19, 25 Закону України „Про об'єднання громадян”, ст.ст.33, 38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців”, ст.21 Закону України „Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг”, статтями 86, 94, 98, 160 - 163 , п. 6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України , суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Припинити юридичну особу Кредитну спілку „Вузівська” (код ЄДРПОУ № 25189913), зареєстровану Управлінням юстиції в Харківській області 29.12.1997 р. під № 450 за адресою: м. Харків, пр. Леніна, 14, к.216, шляхом її ліквідації.
Зобов'язати:
- керівника органу управління, засновників (учасників) Кредитної спілки „Вузівська” протягом 10 діб з моменту отримання цього рішення створити ліквідаційну комісію, призначити її голову та у тримісячний термін провести ліквідацію юридичної особи в порядку, встановленому статтями 60, 61 Господарського кодексу України;
- ліквідаційну комісію юридичної особи відповідача після проведення ліквідації юридичної особи негайно подати Управлінню юстиції в Харківській області та державному реєстратору документи, вказані в ст.36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку постанову суду першої інстанції повністю або частково.
Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі - з дня складення в повному обсязі.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 628245 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Ольшанченко В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні