Постанова
від 17.11.2016 по справі 824/802/16-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 листопада 2016 р. м. Чернівці справа № 824/802/16

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Левицького В.К.

за участю секретаря судового засідання Мандрик І.А.

сторони в судове засідання не з'явилися,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Чернівецької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Чернівецькій області

до приватного підприємства "Алміг"

про стягнення коштів.

ВСТАНОВИВ:

Чернівецька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Чернівецькій області (далі - позивач) звернулася до суду із вказаним позовом, в якому просить стягнути кошти з приватного підприємства "Алміг" (далі - відповідач), яке має податковий борг, з рахунків платника податків у банках на загальну суму податкового боргу 62164,49 грн. до Державного бюджету України.

Позов мотивовано тим, що за відповідачем обліковується податковий борг зі сплати податку на додану вартість на загальну суму 62164,49 грн. Оскільки, борг в добровільному порядку відповідачем не сплачений, позивач звернувся до суду з вимогою про стягнення вказаного боргу в судовому порядку.

17.11.2016 р. представником позивача подано до суду клопотання, в якому просив провести розгляд справи порядку письмового провадження. Водночас вказував, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просив їх задовольнити.

Відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання за адресою внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, що підтверджується довідкою Укрпошти від 10.11.2016 р. Згідно вказаної довідки, рекомендоване поштове відправлення повернене до суду за закінченням терміну зберігання.

Частиною 1 ст. 10 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань" визначено, що якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Згідно до ч. 8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. Окрім того, ч. 11 ст. 35 КАС України, передбачає, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання, незважаючи на повернення рекомендованого поштового відправлення на адресу суду.

Відповідно до ч. 4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.

Згідно ч. 4 ст. 128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Враховуючи приписи ст. 122 та ст. 128 КАС України, суд вважає, що подання до суду позивачем клопотання про розгляд справи без його участі, а також неприбуття без поважних причин відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, не є перешкодою для розгляду і вирішення справи за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

Приватне підприємство " Алміг" (58023, Чернівецька область, м. Чернівці, вулиця Московської Олімпіади, будинок 39 А, код ЄДРПОУ 30563294) зареєстроване як юридична особа та взяте на облік в органах державної податкової служби (а.с. 10, 41 - 44).

Як слідує з матеріалів справи, відповідачем подано до Чернівецької об'єднаної державної податкової інспекції наступні податкові декларації з податку на додану вартість, а саме:

- №9237388076 за жовтень місяць 2015 р., у якій визначив суму податку на додану вартість, яка підлягає сплаті до державного бюджету у сумі 16781,00 грн. (а.с. 40);

- №9021876774 за січень місяць 2016 р., у якій визначив суму податку на додану вартість, яка підлягає сплаті до державного бюджету у сумі 10035,00 грн. (а.с. 33);

- №9038294114 за лютий місяць 2016 р., у якій визначив суму податку на додану вартість, яка підлягає сплаті до державного бюджету у сумі 3400,00 грн. (а.с. 30);

- №9101226980 за травень місяць 2016 р., у якій визначив суму податку на додану вартість, яка підлягає сплаті до державного бюджету у сумі 6138,00 грн. (а.с. 27);

Статтями 67 та 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом, неухильно додержуватися Конституції України та законів України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платники податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані Податковим кодексом України від 02.12.2010 р. № 2755- IV (далі ПК України).

Підпункт 16.1.4. п. 16.1 ст. 16 ПК України передбачає, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Пунктом 14.1.175 ст. 14 ПК України визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Пунктами 49.1, 49.3 ст. 49 ПК України визначено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Згідно п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Як вбачається із матеріалів справи, відповідачем самостійно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 36354,00 (10035,00 грн. + 3400,00 грн. + 6138,00 грн. + 16781,00 грн.).

Як вказував в позовній заяві позивач та підтверджується інтегрованого карткою, відповідачем частково сплачено податковий боргу з податку на додану вартість в сумі 1644,05 грн.

Таким чином, податковий борг самостійно визначений відповідачем в податкових деклараціях з податку на додану вартість становить 34709,95 грн.

З матеріалів справи також вбачається, що Чернівецькою ОДПІ проведено камеральні перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість щодо несвоєчасності сплати узгоджених грошових зобов'язань, за результатами яких складено акти від 21.10.2015 р. №1134/24-12/15-01/30563294 та №1136/24-12/15-01/30563294, від 25.12.2015 р. №1723/24-12/15-01/30563294, від 25.04.2016 р. №508/24-12/12-01/305563294 та від 23.06.2016 р. №875/24-12/12-01/30563294 (а.с. 25, 28, 31, 35, 37).

На підставі висновків викладених в актах перевірки, позивачем винесено наступні податкові повідомлення-рішення за платежем податок на додану вартість, а саме:

- №0020231501 від 17.11.2015 р., яким застосовано до відповідача штраф в сумі 170,00 грн. (на звороті а.с. 38);

- №0020221501 від 17.11.2015 р., яким застосовано до відповідача штраф в сумі 2948,20 грн. (на звороті а.с. 38);

- №0000931501 від 02.02.2016 р., яким застосовано до відповідача штраф в сумі 3295,52 грн. (на звороті а.с. 32);

- №0005021201 від 30.05.2016 р., яким застосовано до відповідача штраф в сумі 3722,68 грн. (на звороті а.с. 29);

- №0009681201 від 27.07.2016 р., яким застосовано до відповідача штраф в сумі 3513,40 грн. (а.с. 26).

Відповідно до п. 58.3 ст. 58 ПК України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Судом встановлено, що податкові повідомлення-рішення №0005021201 від 30.05.2016 р., №0009681201 від 27.07.2016 р., №0020231501 та №0020221501 від 17.11.2015 р. вручені відповідачу, що підтверджується відмітками про вручення рекомендованих поштових відправлень від 24.11.2015 р., 16.06.2016 р. та 10.08.2016 р. та (а.с. 26, 29,38).

Податкове повідомлення-рішення про застосування штрафних санкцій №0000931501 від 02.02.2016 р. направлено позивачем на адресу відповідача рекомендоване поштове відправленнями, яке повернуто на адресу Чернівецької ОДПІ за закінченням терміну зберігання (а.с. 32).

З урахуванням вимог п. 58.3 ст. 58 ПК України, суд приходить до висновку, що податкове повідомлення-рішення про застосування штрафних санкцій №0000931501 від 02.02.2016 р., вважаються врученими відповідачу.

З матеріалів справи вбачається, що податкові повідомлення – рішення №0005021201 від 30.05.2016 р., №0009681201 від 27.07.2016 р., №0020231501 та №0020221501 від 17.11.2015 р. та №0000931501 від 02.02.2016 р. відповідачем в адміністративному чи судовому порядку не оскаржувалися.

Таким чином, розмір штрафних санкцій, який підлягає сплаті відповідачем становить 13649,80 грн. (170,00 грн. + 2948,20 грн. + 3295,52 грн. + 3722,68 грн. + 3513,40 грн.).

Відповідно до пп.14.1.162 п.14.1 ст.14 ПК України пеня - це сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.

Стаття 129 ПК України передбачає, що після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.

Пеня, визначена пп. 129.1.1 п. 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Як вбачається із матеріалів справи, у зв'язку із порушенням відповідачем строків погашення грошового зобов'язання з податку на додану вартість позивачем нараховано пеню у розмірі 13804,74 грн. Вказана обставина підтверджується інтегрованою карткою платника.

Доказів оскарження нарахованої пені сторонами до суду не надано.

Згідно п. 54.1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до п. 56.11 ст. 56 ПК України не підлягає оскарженню податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що за відповідачем обліковується податковий борг з податку на додану вартість на загальну суму 62164,49 грн., який складається із податкового зобов'язання самостійно визначене відповідачем у податкових деклараціях у розмірі 34709,95 грн., нарахованих штрафних санкцій у розмірі 13649,80 грн. та пені на суму 13804,74 грн. Вказана обставина також підтверджується інтегрованою карткою відповідача.

Пунктом 59.1 та 59.5 ст. 59 ПК України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Як зазначено позивачем у позовній заяві та підтверджується матеріалами справи, Чернівецькою ОДПІ сформовано та направлено на адресу відповідача податкову вимогу № 1415 від 21.06.2011 р. на суму 336580,78 грн.

Вказана вимога одержана відповідачем, що підтверджується відміткою про вручення рекомендованого поштового відправлення від 25.07.2011 р. (а.с. 23)

Відповідно до п. 60.6 ст. 60 ПК України, якщо нарахована сума грошового зобов'язання або податкового боргу збільшується внаслідок їх адміністративного оскарження, раніше надіслане (вручене) податкове повідомлення-рішення або податкова вимога не відкликаються.

Оскільки після вручення податкової вимоги сума податкового боргу у відповідача збільшилась, податкова вимога позивачем додатково не надсилалася.

Згідно п.п. 20.1.34 п. 20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 95.1 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (п. 95.2, п. 95.3, п.95.4 ст.95 ПК України).

Згідно ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідач не надав належні та допустимі докази відсутності або погашення ним в добровільному порядку податкового боргу в сумі 62164,49 грн.

За наведених обставин, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають обставинам справи і наявним матеріалам, у зв'язку з чим позов підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, 158, 160 - 167 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути кошти з приватного підприємства "Алміг", яке має податковий борг, з рахунків платника податків у банках на загальну суму податкового боргу 62164,49 грн. до Державного бюджету України.

У відповідності до ст. ст. 185-186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, проголошення вступної та резолютивної частини рішення, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дні отримання копії постанови.

Згідно ст. 254 КАС України постанова, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмовити у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя           В.К. Левицький

Постанова в повному обсязі складена 22 листопада 2016 р.

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.11.2016
Оприлюднено24.11.2016
Номер документу62852541
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/802/16-а

Постанова від 17.11.2016

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 06.10.2016

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні