Ухвала
від 18.11.2016 по справі 127/24043/16-к
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №127/24043/16-к

Провадження №1-кс/127/8498/16

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 листопада 2016 року м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області в складі:

слідчого судді ОСОБА_1 ,

секретаря ОСОБА_2 ,

за участі слідчого ОСОБА_3 ,

прокурора ОСОБА_4 ,

представника ТОВ «Лан-Агро» ОСОБА_5 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання заступника начальника СВ Калинівського ВП ГУНП у Вінницькій області майора поліції ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення комплексної позапланової виїзної перевірки дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства TOB «ЛАН-АГРО» (ЄРДПОУ 36243791), юридична адреса: вул. Революційна, 1А, с. Шепіївка, Калинівський район, Вінницька область, СТОВ «ЛАН» (ЄРДПОУ 02128916), юридична адреса: вул. Революційна, 1, с. Шепіївка, Калинівський район, Вінницька область, в період з 01.01.2013 по час дії ухвали суду, за відсутності клопотання учасників судового розгляду про фіксацію судового процесу технічними засобами, -

в с т а н о в и в :

14.11.2016, слідчий ОСОБА_3 звернувся до Вінницького міського суду Вінницької області з вищевказаним клопотанням, яке погоджене з прокурором ОСОБА_4 .

Клопотання мотивовано тим, що слідчим відділом Калинівського ВП ГУНП у Вінницькій області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42015020160000005 від 27.08.2015 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 197-1 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що між ПОСП «Нападівське» та фізичними особами, мешканцями с. Шепіївка Калинівського району укладено договори оренди земельних ділянок, які належать останнім на праві приватної власності. Однак, посадові особи TOB «ЛАН-АГРО», безпідставно, без правовстановлюючих документів та належного правового оформлення самовільно використовують проектні польові дороги, чим систематично перешкоджають здійсненню господарської діяльності ПОСП «Нападівське» при використанні даних земельних ділянок на території Пиківської сільської ради за межами населеного пункту с. Шепіївка Калинівського району.

Також, слідчим відділом Калинівського ВП: ГУНП у Вінницькій області розслідується кримінальне провадження № 420105020160000009 від 21.10.2015 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 197-1 КК України.

Розслідування вказаного кримінального провадження розпочато прокуратурою Калинівського району та передано до СВ Калинівського РВ УМВС України у Вінницькій області щодо незаконного використання TOB «ЛАН-АГРО» земель історико-культурного призначення, які знаходяться за межами населеного пункту с. Шепіївка на території Пиківської сільської ради.

Крім цього, встановлено, що TOB «ЛАН-АГРО» здійснює без правовстановлюючих документів обробіток частини земельних ділянок, які знаходяться за межами населеного пункту с. Шепіївка на території Пиківської сільської ради, серед яких наявні земельні ділянки особливо цінних земель.

26.01.2016 року вказані кримінальні провадження об`єднано в одне провадження, об`єднаному кримінальному провадженню присвоєно№42015020160000005.

У кримінальному провадженні слідчим призначено 3 позапланові перевірки, виконання яких покладено на Державну сільськогосподарську інспекцію у Вінницькій області.

З метою виконання ухвали суду до місця проведення перевірки виїзд здійснювали інспектори сільськогосподарської інспекції, керівники органів місцевого самоврядування та працівники поліції.

Однак, керівництвом TOB «ЛАН-АГРО» та СТОВ «JIAH» відмовилися брати участь у проведенні перевірки, хоча належним чином були повідомленні (як представники товариства, участь яких є загальнообов`язковою ) та в свою чергу кожного разу повідомляли, що керівник та його заступник перебувають у відпустках. Підтверджуючих документів не надали.

13.01.2016 року заступник директора TOB «ЛАН-АГРО» ОСОБА_6 дізнавшись про ухвалу суду про проведення перевірки та обов`язкову участь у ній представників підприємства, закрив двері до адміністративного корпусу і виїхав з території підприємства.

За місцем знаходження підприємств TOB «ЛАН-АГРО» та СТОВ «ЛАН» проводилася робота так як були наявні робітники, техніка та автомобілі. Дозвіл на вхід до території товариства надано не було.

Своїми умисними діями керівництво TOB «ЛАН-АГРО» та СТОВ «ЛАН» постійно чинить перешкоди для проведення перевірки, належного виконання ухвал Калинівського районного суду та ставить під сумнів досконале дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства.

18.02.2016 року та 26.02.2016 року слідчим отримано ухвали Калинівського районного суду про надання дозволу на проведення перевірки Козятинською об`єднаною державною податковою інспекцією ГУ ДФС у Вінницькій області, виконання яких є неможливим через те, що відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань вищевказана організація 04.02.2016 змінила свою назву на Калинівську об`єднану державну податкову інспекцію ГУ ДФС у Вінницькій області.

25.03.2016 від слідчого судді Калинівського районного суду отримано ухвалу про дозвіл на доручення Калинівській об`єднаній державній податковій інспекції ГУ ДФС у Вінницькій області (22100, Вінницька область, м. Козятин, вул. П. Орлика, 19) проведення комплексної позапланової виїзної перевірки дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства TOB «ЛАН-АГРО» (ЄРДПОУ 36243791), юридична адреса: вул. Революційна, 1А, с. Шепіївка, Калинівський район, Вінницька область, СТОВ «ЛАН» (ЄРДПОУ 02128916), юридична адресою: вул. Революційна, 1, с. Шепіївка, Калинівський район, Вінницька область, в період з 01.01.2013 по час дії ухвали суду.

На виконання вказаної ухвали Калинівська ОДПІ повідомила, що видано накази №126 від 31.03.2016 №127 від 31.03.2016 про призначення документальних перевірок з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 по 31.03.2016, відповідно, СТОВ «Лан» та TOB «Лан-агро».

Відповідно до направлень №34, №59 від 01.04.2016 та направлень №33, №58 від 01.04.2016 працівниками Калинівської ОДПІ здійснено вихід за юридичною адресою підприємств СТОВ «ЛАН» та TOB «Лан Агро» для вручення посадовим особам копій наказів на проведення перевірок та ознайомлення з направленнями.

Посадові особи (керівник, головний бухгалтер) СТОВ «Лан» та TOB «Лан Агро» на момент виходу були відсутні за юридичною адресою. В приміщенні бухгалтерії знаходилася бухгалтер TOB «Лан Агро» ОСОБА_7 , яка пояснила, що керівник СТОВ «Лан» та керівник і головний бухгалтер TOB «Лан Агро» станом на 01.04.2016 знаходяться^ відпустках та за власним бажанням надала завірені копії наказів про надання чергових відпусток.

Відповідно до наказу №1-к від 29.03.2016 директор СТОВ «Лан» ОСОБА_6 знаходиться у черговій відпустці з 30.03.2016 по 30.04.2016.

Відповідно до наказу №4-к від 24.03.2016: директор TOB «Лан Агро» ОСОБА_8 знаходиться у черговій відпустці з 26.03.2016 по 26.04.2016. Згідно з наказом на час знаходження директора у відпустці право підпису та функції нікому не передаються.

Відповідно до наказу №5-к від 28.03.2016 головний бухгалтер TOB «Лан Агро» ОСОБА_9 знаходиться у черговій відпустці з 28.03.2016 по 30.04.2016. Згідно з наказом на час знаходження головного бухгалтера, у відпустці право підпису та функції нікому не передаються.

У зв`язку із зазначеним вручити накази про проведення перевірок та ознайомити із направленнями на перевірки посадових осіб СТОВ «Лан» та TOB «Лан Агро» не представилося можливим.

У зв`язку з тим, що строк відпусток посадових осіб СТОВ «Лан» та TOB «Лац Агро» закінчився, тому є всі підстави вважати, що на дачний час є можливість вручити накази про проведення перевірок та ознайомити із направленнями на перевірки та загалом провести перевірку.

Для з`ясування обставин, які відповідно до ч. 1 ст. 91 Кримінального процесуального кодексу України (далі - КПК України) підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, виникла необхідність у проведенні комплексної позапланової виїзної перевірки дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства TOB «ЛАН-АГРО» (СРДПОУ 36243791), юридична адреса: вул. Революційна, 1А, с. Шепіївка, Калинівський район, Вінницька область, СТОВ «ЛАН» (СРДПОУ 02128916), юридична адреса: вул. Революційна, 1, с. ЦІепіївка, Калинівський район, Вінницька область.

Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, серед іншого, шляхом отримання від органів державної влади актів перевірок.

Згідно з ч. 2 ст. 94 КПК України одним із процесуальних джерел доказів є документи, до яких пунктом 4 частини другої статті 99 КПК України віднесено і акти перевірок.

Відповідно до підпункту 78.1.11. пункту 78.1 ст. 78 Податкового Кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється якщо отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанову органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.

Разом із тим, на даний час з КПК України виключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст. 40, якими прокурору, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, та слідчому надавались повноваження призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом.

Відтак, єдиним можливим процесуальним шляхом для призначення перевірки дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства TOB «ЛАН-АГРО» та СТОВ «ЛАН» під час кримінального провадження є отримання судового рішення (ухвали слідчого судді) про призначення такої перевірки, проведення якої надасть чітку відповідь про отримання доходу підприємством на несплати податків від такого.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», встановлено, що йадання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб- підприємців не потребується у разі, якщо такі перевірки пррходять за рішенням суду та на вимогу службових осіб у випадках, передбачений КПК України.

Крім того, ст.ст. 2,11 ЗУ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» зазначено, що здійснення державного фінансового контрою шляхом проведення перевірок можливе за судом рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні, тому слідчий просить суд клопотання задовольнити з підстав викладених у ньому та надати дозвіл на проведення позапланової перевірки.

Слідчий та прокурор в судовому засіданні клопотання підтримали, пославшись на обставини викладені вище.

Представник ТОВ «Лан-Агро» ОСОБА_5 в судовому засіданні заперечив щодо задоволення вказаного клопотання, так є необґрунтованим та недоведеним.

Заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши та проаналізувавши матеріали клопотання, оцінивши докази в їх сукупності, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

Стаття 2 КПК України передбачає, що завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

Відповідно до ст. 78 ПК України, визначено підстави для проведення документальної позапланової перевірки.

Відповідно до ст. 82.2 ПК України, тривалість перевірок, визначених устатті 78цього Кодексу (крім перевірок, що проводяться за наявності обставин, визначених упідпункті 78.1.8пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, тривалість яких встановлена устатті 200 цього Кодексу), не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб`єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, інших платників податків - 10 робочих днів.

Приймаючи до уваги викладене, зважаючи на те, що слідчим та прокурором в судовому засіданні не доведено необхідність проведення перевірки, а також що дана перевірка має суттєве значення для кримінального провадження, внесеного за ч. 1, 2 ст. 197 - 1 КК України, суд вважає, що відсутні підстави для надання дозволу на проведення комплексної позапланової виїзної перевірки дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства TOB «ЛАН-АГРО» (ЄРДПОУ 36243791), юридична адреса: вул. Революційна, 1А, с. Шепіївка, Калинівський район, Вінницька область, СТОВ «ЛАН» (ЄРДПОУ 02128916), юридична адреса: вул. Революційна, 1, с. Шепіївка, Калинівський район, Вінницька область, тому суд дійшов висновку, що в задоволенні клопотання слід відмовити.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 9, 40 КПК України, ст. 78, 82 Податкового кодексу України, слідчий суддя, -

у х в а л и в :

В задоволенні клопотання заступника начальника СВ Калинівського ВП ГУНП у Вінницькій області майора поліції ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення комплексної позапланової виїзної перевірки дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства TOB «ЛАН-АГРО» (ЄРДПОУ 36243791), юридична адреса: вул. Революційна, 1А, с. Шепіївка, Калинівський район, Вінницька область, СТОВ «ЛАН» (ЄРДПОУ 02128916), юридична адреса: вул. Революційна, 1, с. Шепіївка, Калинівський район, Вінницька область, в період з 01.01.2013 по час дії ухвали суду відмовити.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження.

Слідчий суддя

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення18.11.2016
Оприлюднено16.03.2023
Номер документу62860457
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —127/24043/16-к

Ухвала від 18.11.2016

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Ковбаса Ю. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні