ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
17 листопада 2016 р. Справа № 902/822/16
Господарський суд Вінницької області у складі судді Матвійчука Василя Васильовича розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Cільськогосподарського виробничого кооперативу «НАДІЯ»
(с. Нова Гребля, Калинівський район, Вінницька область, 22452)
до Калинівської районної державної адміністрації
(площа Леніна, 1, м. Калинівка, Вінницька область, 22400)
третя особа на стороні відповідача без самостійних вимог на предмет спору Товариство з обмеженою відповідальністю «Турбів-Агро» (вул. Леніна, 2, с. Кіровка, Калинівський район, Вінницька область, 22451)
про визнання розпорядження недійсним
за участю секретаря судового засідання Жиляк С.І.,
представників сторін:
позивача ОСОБА_1 за довіреністю б/н. від 18.10.2016 року;
відповідача не з'явився;
третьої особи не з'явився.
СУТЬ СПОРУ:
Сільськогосподарський виробничий кооператив «Надія» звернувся до Господарського суду Вінницької області з позовом про визнання недійсним розпорядження Калинівської районної державної адміністрації № 144 від 24.05.2016 року.
Позовні вимоги мотивовано тим, що розпорядженням Калинівської районної державної адміністрації № 144 від 24.05.2016 року передано в оренду ТОВ «Турбів-Агро» земельні ділянки, які знаходяться в користуванні позивача на підставі договорів оренди земельних ділянок від 25.06.2011 року. Приймаючи спірне розпорядження відповідачем порушено право позивача на поновлення договорів оренди землі, визначене ст. 33 Закону України "Про оренду землі", та положення ст. 116 Земельного кодесу України.
Ухвалою суду від 26.09.2016 року за вказаним позовом порушено провадження у справі № 902/822/16 з призначенням до розгляду в судовому засіданні на 20.10.2016 року. Одночасно судом, у відповідності до ст. 27 ГПК України, залучено до участі у справі в якості третьої особи на стороні відповідача без самостійних вимог на предмет спору Товариство з обмеженою відповідальністю «Турбів-Агро».
Відповідач заперечує проти позову в повному обсязі, про що подав заперечення за № 01-19-2630 від 18.10.2016 року в яких стверджує, що розпорядження було прийнято в межах компетенції Калинівської райдержадміністрації та відповідно до вимог чинного законодавства. Згідно договорів оренди землі, зареєстрованих Відділом Держкомзему у Калинівському районі від 25 червня 2011 року, що зазначені у позові, СВК «Надія» використовував невитребувані частки паї. В листах від 13.01.2016 року №11 та 26 квітня 2016 року №56 СВК «Надія» просило райдержадміністрацію поновити договори оренди землі на тих самих умовах на строк 10 років . Проте згідно укладених договорів строк дії договору 5 років. Райдержадміністрацією неодноразово запрошувалися представники СВК «Надія» щодо розгляду їх клопотань про поновлення договорів оренди землі та підстав щодо зміни строку дії договорів оренди з 5 років на 10 років.
Строк дії договору оренди є істотною умовою, а тому прохання зміни строку дії договору з боку СВК «Надія» та недосягнення домовленості щодо цього, на думку відповідача, є втратою позивачем свого переважного права на укладення договору оренди землі відповідно до частини 4 статті 33 Закону України «Про оренду землі».
Ігнорування СВК «Надія» та неодноразові скарги Новогребельської сільської ради щодо несплати за користування земельними ділянками під господарськими будівлями, відмові у передачі об'єктів соціальної сфери у комунальну власність спонукало райдержадміністрацію не продовжувати орендні відносини з позивачем, про що було повідомлено листом від 06.06.2016 року №01-11-1432.
Дії райдержадміністрації щодо розгляду листів від 13.01.2016 року №11, від 26 квітня 2016 року №56 та недосягнення згоди з позивачем щодо збільшення строку дії договору, СВК «Надія» не оскаржував.
Ухвалою суду від 20.10.2016 року розгляд справи відкладено на 03.11.2016 року з метою виконання відповідачем та третьою особою вимог ухвали суду від 26.09.2016 року.
28.10.2016 року до суду надійшли пояснення за підписом представника позивача за довіреністю ОСОБА_1, в яких останній зазначає, що протягом усього періоду дії договорів СВК «Надія» добросовісно орендувало отримані в користування згідно договорів оренди земельних ділянок (паїв) від 25.06.2011 року земельні ділянки та своєчасно і в передбаченому договорами розмірі сплачувало до місцевого бюджету орендну плату. Жодних зауважень з боку відповідача на адресу СВК «Надія» не надходило.
Термін дії договорів оренди закінчувався 25 червня 2016 року у зв'язку з чим позивач маючи намір й надалі використовувати орендовані земельні ділянки, вжив передбачені законом заходи по поновленню договорів оренди, а саме: відповідно до ст 33 Закону України «Про оренду землі», та п. 8 Договорів оренди завчасно до закінчення строку дії Договорів (13.01.2016 та 26.04.2016) повідомив Орендодавця про свій намір поновити договір оренди на наступний термін.
Відтак, оскаржуване розпорядження є незаконним та таким, що грубо порушує законні права позивача, а саме, першочергове право Орендаря на поновлення стоку дії договору оренди.
При розгляді справи 03.11.2016 року судом оголошено перерву до 17.11.2016 року.
На визначену судом дату з'явився представник позивача. Відповідач та третя особа правом участі в судовому засіданні не скористались, про причини неявки суду не повідомили. При цьому суд зважає, що про час та місце розгляду справи останні повідомлені належним чином, про що свідчить підпис уповноважених представників на судовій розписці від 03.11.2016 року.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення учасників процесу, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Відповідно до розпорядженням Калинівської районної державної адміністрації № 50 від 18.02.2011 року між Калинівської районною державною адміністрацією (відповідач, за договорами Орендодавець) та Сільськогосподарським виробничим кооперативом «Надія» (позивач, за договорами Орендар) укладено наступні договори оренди землі:
- Договір оренди землі про передачу в строкове платне користування земельні ділянки сільськогосподарського призначення (не витребувана земельна ділянка (пай) загальною площею 3,2727 га ріллі, зареєстрований Відділом Держкомзему у Калинівському районі Вінницької області 25 червня 2011 року за № 052168564000465;
- Договір оренди землі про передачу в строкове платне користування земельні ділянки сільськогосподарського призначення (не витребувана земельна ділянка (пай) загальною площею 3,2736 га ріллі, зареєстрований Відділом Держкомзему у Калинівському районі Вінницької області 25 червня 2011 року за № 052168564000467;
- Договір оренди землі про передачу в строкове платне користування земельні ділянки сільськогосподарського призначення (не витребувана земельна ділянка (пай) загальною площею 3,2727 га ріллі, зареєстрований Відділом Держкомзему у Калинівському районі Вінницької області 25 червня 2011 року за № 052168564000463;
- Договір оренди землі про передачу в строкове платне користування земельні ділянки сільськогосподарського призначення (не витребувана земельна ділянка (пай) загальною площею 3,2727 га ріллі, зареєстрований Відділом Держкомзему у Калинівському районі Вінницької області 25 червня 2011 року за № 052168564000461;
- Договір оренди землі про передачу в строкове платне користування земельні ділянки сільськогосподарського призначення (не витребувана земельна ділянка (пай) загальною площею 3,2727 га ріллі, зареєстрований Відділом Держкомзему у Калинівському районі Вінницької області 25 червня 2011 року за № 052168564000459;
- Договір оренди землі про передачу в строкове платне користування земельні ділянки сільськогосподарського призначення (не витребувана земельна ділянка (пай) загальною площею 3,2727 га ріллі, зареєстрований Відділом Держкомзему у Калинівському районі Вінницької області 25 червня 2011 року за № 052168564000466;
- Договір оренди землі про передачу в строкове платне користування земельні ділянки сільськогосподарського призначення (не витребувана земельна ділянка (пай) загальною площею 3,2727 га ріллі, зареєстрований Відділом Держкомзему у Калинівському районі Вінницької області 25 червня 2011 року за № 052168564000464 (надалі Договори).
Пунктом 9 Договорів визначено розмір орендної плати та встановлено до орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі в розмірі 3 відсотка від нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
Орендна плата вноситься до 30 серпня кожного року. (п. 11 Договорів)
Договори укладено терміном на п'ять років (або до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності на земельні ділянки). Після закінчення строку Договору Орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі Орендар повинен не пізніше ніж за тридцять днів до закінчення строку дії Договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію. (п. 8 Договорів)
Цей Договір набирає чинності після підписання сторонами та його державної реєстрації. (п. 44 Договорів).
Як зазначено вище, Договори зареєстровані Відділом Держкомзему у Калинівському районі Вінницької області 25 червня 2011 року.
Клопотанням № 11 від 13.01.2016 року позивач звернувся до відповідача в якому виявив бажання скористатися своїм переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк та просив поновити договори оренди землі на не витребувані земельні частки (паї) загальною площею 22,9640 га, що розташовані на території Новогреблянської сільської ради Калинівського районі за межами населеного пункту, на тих самих умовах, на строк 10 років.
26.04.2016 року відповідач повторно звернувся до позивача з клопотанням № 56 від 26.04.2016 року про поновлення договорів оренди землі на тих самих умовах, на строк 10 років.
В додаток до клопотання № 56 від 26.04.2016р. додано проекти семи додаткових угод до Договорів.
Розпорядженням Калинівської районної державної адміністрації № 144 від 24.05.2016 року передано в оренду ТОВ «Турбів-Агро» земельні ділянки невитребуваних земельних часток (паїв) в кількості семи ділянок на загальну площу 22,9098 га згідно з проектом поділу земельних часток (паїв) реформованого колективного сільськогосподарського підприємства «Шляхом Леніна» на території Новогребельської сільської ради терміном на п'ять років або до моменту вступу в спадщину спадкоємцями на земельні ділянки за списком та площею згідно додатку.
Як свідчать матеріали справи, 10.06.2016 року між Калинівською районною державною адміністрацією та Товариством з обмеженою відповідальністю «Турбів-Агро» укладено 6 (шість) договорів оренди землі за №№ 25, 26, 27, 28, 29, 30 про передачу в оренду не витребувані земельні ділянки (паї) загальною площею 19,64 га, що розташовані на території Новогреблянської сільської ради Калинівського районі за межами населеного пункту.
Позивач, вважаючи, що розпорядженням Калинівської районної державної адміністрації № 144 від 24.05.2016 року порушено його переважне право на поновлення договорів на новий строк, просить визнати його недійсним.
З урахуванням встановлених обставин, суд виходить з наступного.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Згідно із ст. 3 Закону України «Про оренду землі» об'єктами оренди є земельні ділянки, що перебувають у власності громадян, юридичних осіб, комунальній або державній власності.
Згідно ч.1 ст. 6 Закону України «Про оренду землі» орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.
Статтею 116 Земельного кодексу України визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
Статтею 16 ЗУ «Про оренду землі» встановлено, що укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України.
Згідно з п.7 ч. 1 ст.13 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань, зокрема, використання землі, природних ресурсів, охорони довкілля.
Відповідно до ст. 13 цього Закону нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації можуть передаватися в оренду для використання за цільовим призначенням на строк до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності на земельну ділянку, про що зазначається у договорі оренди земельної ділянки, а власники земельних часток (паїв) чи їх спадкоємці, які не взяли участь у розподілі земельних ділянок, повідомляються про результати проведеного розподілу земельних ділянок у письмовій формі, у разі якщо відоме їх місцезнаходження.
При цьому ч. 2 ст. 5 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)» передбачено, що сільські, селищні, міські ради приймають рішення щодо виділення в натурі на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) у межах населених пунктів, а районні державні адміністрації - за межами населених пунктів.
Відповідно до п. 12 Порядку організації робіт та методики розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 04 лютого 2004 року №122 нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки передаються в розпорядження сільських, селищних, міських рад чи райдержадміністрацій з метою надання їх в оренду. Тому нерозподілені земельні ділянки до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності передаються в оренду органами виконавчої влади та місцевого самоврядування, як розпорядниками, на загальних засадах.
За приписами частини 1 статті 93 ЗК України та статті 1 Закону України «Про оренду землі» право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Відповідно до статті 13 Закону України «Про оренду землі» договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Статтею13 Закону України Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) встановлено, що нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки за рішенням районної державної адміністрації можуть передаватися в оренду для використання за цільовим призначенням на строк до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності на земельну ділянку, про що зазначається у договорі оренди земельної ділянки.
Відповідно до Договорів відповідач надав позивачу у платне користування невитребуванні земельні частки (паї) загальною площею 22,9098 га, які знаходяться на території Новогреблянської сільської ради Калинівського районі за межами населеного пункту для ведення позивачем товарного сільськогосподарського виробництва строком на 5 (п'ять) років.
Порядок поновлення договору оренди землі визначено статтею 33 Закону України "Про оренду землі".
За змістом статті 33 Закону України Про оренду землі (у редакції Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 №3038-VI, яка була чинною на час виникнення спірних правовідносин) по закінченню строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки за умовами договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору оренди землі на новий строк (поновлення договору оренди землі) (частина 1). Орендар, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов'язаний повідомити про це орендодавця до спливу строку договору оренди землі у строк, встановлений цим договором, але не пізніше ніж за місяць до спливу строку договору оренди землі (частина 2). До листа-повідомлення про поновлення договору оренди землі орендар додає проект додаткової угоди (частина 3). При поновленні договору оренди землі його умови можуть бути змінені за згодою сторін. У разі недосягнення домовленості щодо орендної плати та інших істотних умов договору переважне право орендаря на укладення договору оренди землі припиняється (частина 4). Орендодавець у місячний термін розглядає надісланий орендарем лист-повідомлення з проектом додаткової угоди, перевіряє його на відповідність вимогам закону, узгоджує з орендарем (за необхідності) істотні умови договору і, за відсутності заперечень, приймає рішення про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної та комунальної власності), укладає з орендарем додаткову угоду про поновлення договору оренди землі. За наявності заперечень орендодавця щодо поновлення договору оренди землі орендарю направляється лист-повідомлення про прийняте орендодавцем рішення (частина 5). У разі, якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором. У цьому випадку укладення додаткової угоди про поновлення договору оренди землі здійснюється із: власником земельної ділянки (щодо земель приватної власності); уповноваженим керівником органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної або комунальної власності) (частина 6). Додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний строк в обов'язковому порядку (частина 7). Відмова, а також наявне зволікання в укладенні додаткової угоди до договору оренди землі може бути оскаржена в суді (частина 8). У разі зміни межі або цільового призначення земельної ділянки поновлення договору оренди землі здійснюється у порядку одержання земельної ділянки на праві оренди (частина 9).
Враховуючи вказану правову норму, законодавчо відокремлено право на укладення договору оренди на новий строк шляхом укладення додаткової угоди, яке має бути реалізовано до спливу строку договору оренди землі, що закріплено у частинах 1-5 цієї норми, від права вважати продовженим договір оренди землі у разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди землі за відсутності протягом одного місяця після спливу терміну дії договору листа повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні цього договору оренди, визначене у інших частинах цієї статті.
Відповідні положення у вказаних частинах зазначеної статті дозволяють продовжувати орендні правовідносини, але у першому випадку це право повинно бути реалізовано до спливу договору оренди, а у другому воно може настати за відсутності заперечення іншої сторони протягом визначеного терміну після закінчення строку дії договору оренди землі.
Враховуючи фактичні обставини справи та підстави позову спір між сторонами виник у зв'язку із реалізацією позивачем права на укладення договору оренди землі на новий строк шляхом укладення додаткової угоди до спливу строку договору оренди землі, що закріплено у частинах 1-5 статті 33 Закону України «Про оренду землі».
З приписами даної статті кореспондується погоджена сторонами умова, передбачена пунктом 8 Договору. За змістом якої позивач як орендар після закінчення строку договору має право поновлення його на новий строк. У цьому разі він повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.
На виконання вимог статті 33 Закону України «Про оренду землі», та пункту 8 Договору позивач звернувся до відповідача із клопотаннями № 11 від 13.01.2016р., № 56 від 26.04.2016р. про поновлення договорів оренди землі на тих самих умовах, на строк 10 років.
Господарським судом взято до уваги, що клопотання № 11 від 13.01.2016р. не відповідає приписам ст. 33 Закону України «Про оренду землі» , оскільки до нього не додано проектів додаткових угод. При цьому до клопотання № 56 від 26.04.2016р. додано проекти додаткових угод.
Як встановлено судом, відповідач не надав відповіді на зазначені клопотання у визначений Законом термін. Посилання останнього та не, що ним неодноразово позивач запрошувався для розгляду питання щодо поновлення договорів на 10 років, не підтверджуються матеріалами справи, а відтак не можуть розцінюватись судом як доказ.
Відповідачем надано лише листа № 01-11-1432 від 06.06.2016р. в якому останній повідомив позивача про те, що не планує продовжувати орендні відносини згідно Договорів. Водночас, в матеріалах справи відсутні докази направлення та відповідно отримання позивачем зазначеного листа.
Твердження відповідача про порушення позивачем строків та порядку сплати орендної плати також не знайшли свого підтвердження в матеріалах справи.
Враховуючи зазначене Калинівська РДА безпідставно відмовила СВК «Надія» у поновленні Договорів на новий строк, надавши земельні ділянки, які були об'єктами Договорів своїм розпорядженням № 144 від 24.05.2016р. ТОВ «Турбів-Агро» в оренду.
Одночасно суд зважає і на положення ч. 5 ст. 116 Земельного кодексу України згідно з якою земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.
Так, оскаржуване розпорядження прийняте в період дії Договорів. Тобто відповідач розпорядився земельними ділянками про передачу їх в оренду ТОВ «Турбів-Агро» в той час, коли зазначені землі перебували в користуванні позивача.
Прийняте 18.10.2016р. розпорядження № 282 «Про внесення змін до договорів оренди землі», яким внесено зміни до договорів оренди землі укладених між Калинівською РДА та ТОВ «Турбів-Агро» та п. 8 доповнено абзацом наступного змісту: «Початок дії договору - 26 червня 2016 року, закінчення дії договору - 26 червня 2021 року» , вказує на неправомірні дії відповідача при ухваленні спірного розпорядження.
Розпорядження № 282 від 18.10.2016р. не усуває допущених порушень, і на час прийняття рішення, не реалізоване шляхом, визначеним главою 53 Цивільного кодексу України.
Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У відповідності до ч.1 ст. 21 ЦК України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Відповідно до п. г ч. 3 ст. 152 Земельного кодексу України захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом: г) визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.
Відповідно до п.2 ч.2 ст. 20 Господарського кодексу України кожний суб'єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб'єктів захищаються шляхом: визнання повністю або частково недійсними актів органів державної влади та органів місцевого самоврядування, актів інших суб'єктів, що суперечать законодавству, ущемляють права та законні інтереси суб'єкта господарювання або споживачів; визнання недійсними господарських угод з підстав, передбачених законом.
Відповідно до п.9 ч.2 ст. 16 Цивільного кодексу України одним із способів захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
Отже, підставами для визнання недійсним акта (рішення) є невідповідність його вимогам законодавства або визначеній законом компетенції органу, який видав такий акт, порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів позивача.
Вище наведене свідчить про незаконність прийняття відповідачем оспорюваного розпорядження.
Статтею 32 Господарського процесуального кодексу України визначено, що доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору. Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Згідно зі ст. 43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Отже, виходячи з наведених вище обставин справи і норм матеріального права, суд дійшов висновку, що позов є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Витрати по сплаті судового збору відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст.4 3 , 33, 43, 49, 82, 84, 85, 115 Господарського процесуального кодексу України, суд
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати недійсним розпорядження Калинівської районної державної адміністрації № 144 від 24.05.2016 року «Про надання в оренду не витребуваних земельних часток (паїв) ТОВ «Турбів-Агро» на території Новогребельської сільської ради».
3. Стягнути з Калинівської районної державної адміністрації (площа Леніна, буд. 1, м. Калинівка, Вінницька область, 22400, код ЄДРПОУ 04051170) на користь Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Надія» (с. Нова гребля, Калиновський район, Вінницька область. 22452, код ЄДРПОУ 03732363) судовий збір в розмірі 1 378 (одну тисячу триста сімдесят вісім) грн. 00 коп.
4. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
5. Копію рішення направити відповідачу та тертій особі рекомендованим листом з
повідомленням про вручення поштового відправлення.
Повне рішення складено 22 листопада 2016 р.
Суддя Матвійчук В.В.
віддрук. прим.:
1 - до справи
2 - Калинівська РДА (площа Леніна, 1, м. Калинівка, Вінницька область, 22400)
3 - ТОВ "Турбів-Агро" (вул. Леніна, 2, с. Кіровка, Калинівський район, Вінницька область, 22451)
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2016 |
Оприлюднено | 25.11.2016 |
Номер документу | 62877233 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Вінницької області
Матвійчук В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні