УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 листопада 2016 р.Справа № 591/3069/16-а
Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Донець Л.О.
Суддів: Бартош Н.С. , Мельнікової Л.В.
за участю секретаря судового засідання Дорошенко Д.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Сумської міської ради на постанову Зарічного районного суду м. Суми від 06.10.2016р. по справі № 591/3069/16-а
за позовом ОСОБА_1 , Незалежної професійної спілки Департаменту містобудування та земельних відносин Сумської міської ради
до Департаменту містобудування та земельних відносин Сумської міської ради , Сумської міської ради треті особи Сумський міський голова ОСОБА_2 , Голова комісії з ліквідації - ОСОБА_3
про скасування рішень, поновлення на роботі, стягнення середнього заробітку за час затримки розрахунку та середнього заробітку за час вимушеного прогулу,
ВСТАНОВИЛА:
31.05.2016 року, ОСОБА_1 (далі - позивач-1) та Незалежна професійна спілка Департаменту містобудування та земельних відносин Сумської міської ради (далі - позивач-2) звернулись до суду з позовом до Департаменту містобудування та земельних відносин Сумської міської ради (далі - відповідач-1), Сумської міської ради (далі - відповідач-2), треті особи - Сумський міський голова - ОСОБА_2, голова комісії з ліквідації - ОСОБА_3, в якому просять:
визнати протиправним та скасувати з дати прийняття рішення комісії з ліквідації відповідача-1, оформлене протоколом №2 від 06.05.2016 року про звільнення з роботи у відповідача-1 у зв'язку з ліквідацією позивача-1 з посади головного спеціаліста відділу «Служба містобудівного кадастру» управління архітектури та містобудування;
визнати протиправним та скасувати рішення відповідача-2 від 27.01.2016 року № 254-МР «Про затвердження структури апарату та виконавчих органів Сумської міської ради, їх загальної штатної чисельності» в частині, що стосується відповідача-1;
визнати протиправним та скасувати рішення відповідача-2 від 30.03.2016 року № 531-МР «Про затвердження Положення про Департамент забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради» в частині, що стосується відповідача-1;
поновити на роботі у відповідача-1 з дати звільнення позивача-1 на посаді головного спеціаліста відділу «Служби містобудівного кадастру» управління архітектури та містобудування і в цій частині звернути судове рішення до негайного виконання;
стягнути з відповідача-1 середню заробітну плату за весь час вимушеного прогулу, починаючи з 10.05.2016 року по 21.06.2016 року на користь позивача - 4270,20 грн., і в частині стягнення за один місяць звернути судове рішення до негайного виконання;
стягнути з відповідача-1 середній заробіток за весь час затримки розрахунку по заробітній платі, починаючи з 06.05.2016 року по 02.06.2016 року на користь позивача-1 - 3985,52 грн;
встановити контроль за виконанням судового рішення у справі шляхом подання відповідачем-1 звіту до виконання даного рішення в 3-х денний строк з дати отримання тексту судового рішення суду в частині негайного виконання цього рішення.
Позивачем-1 змінено позовні вимоги: в частині стягнення розміру з відповідача-1 середню заробітну плату за весь час вимушеного прогулу станом на 06.10.2016 року на користь позивача-1 - 13 379, 96 грн; в частині стягнення з відповідача-1 середній заробіток за весь час затримки розрахунку по заробітній платі, починаючи з 24.05.2016 року по 06.10.2016 року на користь позивача-1 - 19 358, 24 грн.
Постановою Зарічного районного суду м. Суми від 06.10.2016 року позов задоволено частково.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії з ліквідації відповідача-1, оформлене протоколом №2 від 06.05.2016 року, в частині звільнення позивача-1 з посади головного спеціаліста відділу «Служба містобудівного кадастру» управління архітектури та містобудування відповідача-1.
Поновлено позивача-1 на роботі у відповідача-1 на посаді головного спеціаліста відділу «Служба містобудівного кадастру» управління архітектури та містобудування з 7 травня 2016 року.
Стягнуто з відповідача-1 на користь позивача-1 середній заробіток за час вимушеного прогулу у розмірі 14 091, 66 грн.
Допущено до негайного виконання постанову в частині поновлення позивача-1 на роботі у відповідача-1 на посаді головного спеціаліста відділу «Служба містобудівного кадастру» управління архітектури та містобудування та в частині стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу за один місяць в сумі 2 989, 14 грн.
В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.
Відповідач-2, не погодившись з судовим рішенням подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позову.
В обґрунтування апеляційної скарги посилається на неправильне застосування норм матеріального та процесуального права, неповне з'ясування судом першої інстанції фактичних обставин, що призвело до неправильного вирішення справи.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши, в межах апеляційної скарги постанову суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що з 01.02.2010 року позивач-1 є посадовою особою органу місцевого самоврядування та з цього часу працює у виконавчих органах відповідача-2, що підтверджується записами в трудовій книжці. Остання посада, яку вона займала - головний спеціаліст відділу «Служба містобудівного кадастру» управління архітектури та містобудування, на яку позивача-1 було переведено згідно Наказу Директора Департаменту ОСОБА_4 від 08.02.2014 року №1К «Про переведення працівників управління містобудування та земельних відносин Сумської міської ради» у зв'язку із змінами структури виконавчих органів відповідача-2.
27.01.2016 року відповідачем-2 було прийнято рішення №254-МР «Про затвердження структури апарату та виконавчих органів Сумської міської ради, їх загальної штатної чисельності», відповідно до якого: вирішено припинити шляхом ліквідації департамент містобудування та земельних відносин Сумської міської ради (що мало статус юридичної особи), у зв'язку з чим утворено нові виконавчі органи Сумської міської ради, в тому числі: управління архітектури та містобудування Сумської міської ради (з правом юридичної особи) та департамент забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради (а.с.68-74 - т.1).
З Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що відповідач-1 з 19.02.2016 року перебуває у стані припинення та працює комісія з ліквідації (реорганізації) виконавчих органів Сумської міської ради, що була утворена вищевказаним рішенням. Крім того, у Витягу містяться відомості, що особою, уповноваженою представляти юридичну особу, є ОСОБА_3 - голова комісії з припинення або ліквідатор.
04.05.2016 року відповідачем-2 було прийнято рішення №735-МР «Про внесення змін до рішення Сумської міської ради від 27.01.2016 року №254-МР «Про затвердження структури апарату та виконавчих органів Сумської міської ради, їх загальної штатної чисельності», яким викладено в новій редакції рішення №254-МР від 27.01.2016 року (а.с.76-83 - т.1), в тому числі пункти рішення, які було зупинено ухвалою суду.
Керуючись вищезазначеним рішенням, згідно протоколу №2 засідання комісії з ліквідації відповідача-1 від 06.05.2016 року прийнято рішення про звільнення працівників, в тому числі позивача-1 (а.с. 134-141 - т.1).
Задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції виходив із того, що позивача-1 було звільнено з посади головного спеціаліста відділу «Служба містобудівного кадастру» управління архітектури та містобудування Департаменту містобудування та земельних відносин Сумської міської ради незаконно. Та вказує на те, що комісія з ліквідації при прийнятті рішення про звільнення вийшла за межі своїх повноважень та порушила порядок прийняття рішення.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.1 ст. 11 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виконавчими органами сільських, селищних, міських рад є їх виконавчі комітети, а також відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
При цьому, міська рада у межах затверджених нею структури і штатів може створювати відділи, управління та інші виконавчі органи для здійснення повноважень, що належать до відання виконавчих органів міських рад. Організаційні засади реалізації повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад щодо здійснення державної регуляторної політики визначаються Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності". Відділи, управління та інші виконавчі органи ради є підзвітними і підконтрольними раді, яка їх утворила, підпорядкованими її виконавчому комітету, міському голові. Керівники відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради призначаються на посаду і звільняються з посади міським головою одноособово, а у випадках, передбачених законом, - за погодженням з відповідними органами виконавчої влади. Положення про відділи, управління та інші виконавчі органи ради затверджуються відповідною радою.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що своє перше рішення, яке стосується ліквідації та реорганізації виконавчих органів, Сумська міська рада прийняла 27.01.2016 року за №254-МР, а в подальшому, оскільки більша частина положень цього рішення була зупинена Ухвалою Сумського районного суду Сумської області від 29.04.2016 року, то органом місцевого самоврядування прийнято рішення №735-МР від 04.05.2016 року, яким рішення №254-МР викладено в новій редакції.
Постановою Сумського районного суду Сумської області від 29.04.2016 року у справі №587/769/16-а, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 13.07.2016 року, за адміністративним позовом ОСОБА_5, ОСОБА_6, Незалежної професійної спілки Департаменту містобудування та земельних відносин Сумської міської ради в інтересах своїх членів до Сумської міської ради, Сумського міського голови ОСОБА_2, третя особа - Департамент містобудування та земельних відносин Сумської міської скасовані:
1) рішення Сумської міської ради від 27.01.2016 року № 254-МР "Про затвердження структури апарату та виконавчих органів Сумської міської ради, їх загальної штатної чисельності" в частині, що стосується департаменту містобудування та земельних відносин Сумської міської ради, а саме:
- ч.1 рішення, щодо затвердження структури апарату та виконавчих органів Сумської міської ради згідно з додатком 1 до рішення та уведення її в дію з 05 травня 2016 року;
- п.п., п.п. 3.1.1, 3.1.2. п. 3.1. ч. 3 рішення;
- п.п. 3.2.1. п.3.2. ч. 3 рішення;
- ч. 4 рішення щодо утворення комісії з ліквідації виконавчих органів Сумської міської ради, зазначених у п.п. 3.2.1. п. 3.2. ч. 3 цього рішення у складі згідно з додатком 2 до даного рішення, здійснення комісією з ліквідації департаменту містобудування та земельних відносин Сумської міської ради організаційно - правових заходів щодо ліквідації даного департаменту;
- ч. 5 рішення;
- ч. 6 рішення що стосується проведення організаційно - правових заходів по переведенню, вивільненню працівників департаменту містобудування та земельних відносин Сумської міської ради, внесення відповідних змін до положень, приведення штатної чисельності;
- ч. 7 рішення, щодо втратити чинності з 05 травня 2016 року рішення Сумської міської ради від 27 лютого 2013 року № 2176-МР "Про затвердження структури виконавчих органів, загальної чисельності апарату та виконавчих органів Сумської міської ради у новій редакції (зі змінами), що стосується департаменту містобудування та земельних відносин Сумської міської ради;
- ч.1 розділу "Виконавчі органи Сумської міської ради" додатку № 1 до рішення;
- ч.7 розділу "Виконавчі органи Сумської міської ради" додатку № 1 до рішення;
- Додаток № 2 "Склад комісії з ліквідації департаменту містобудування та земельних відносин Сумської міської ради" до рішення.
2) рішення Сумської міської ради від 30.03.2016 року № 531-МР "Про затвердження Положення про департамент забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради"(т. 1 а.с. 183-187).
Верховний суд України у постановах від 17 жовтня 2011 року (справа № 21-237а11), від 16 жовтня 2012 року (справа № 21-267а12) та від 27.05.2014 року (справа №21-108а14) роз'яснив, що ліквідація юридичної особи публічного права здійснюється розпорядчим актом органу державної влади, органу місцевого самоврядування або уповноваженою на це особою. У цьому акті має бути наведено обґрунтування доцільності відмови держави від виконання завдань та функцій такої особи або їх передачі іншим органам виконавчої влади. Якщо таке обґрунтування наведене, то у такому випадку має місце ліквідація юридичної особи публічного права, а якщо ні, то саме посилання на те, що особа ліквідується, є недостатнім.
Як вбачається з Додатку №1 до рішення СМР від 04.05.2016 року №735-МР (який повністю дублює Додаток №1 до рішення від 27.01.2016 року №254-МР), відповідачем-2 було створене Управління архітектури та містобудування діє у складі: відділу бухгалтерського обліку та звітності; відділу генерального плану та архітектурного планування; відділу з питань дизайну міського середовища; відділу "Служби містобудівного кадастру"; загального відділу; а Департамент забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради - з управління промисловості і підприємництва (відділ виробничої сфери та відділ підприємництва), управління майна (відділ обліку комунального майна, відділ орендних відносин, відділ приватизації комунального майна), управління земельних відносин (відділ земельних ресурсів, відділ договорів та контролю платежів, відділ врегулювання земельних відносин та спорів), відділ бухгалтерського обліку та звітності, відділ правового, кадрового забезпечення та загальних питань, сектор планування ресурсних платежів.
Таким чином, відповідачем-2 передано функції Департаменту містобудування та земельних відносин новоствореним виконавчим органам.
При цьому, як вбачається з рішень №254-МР та №735-МР до новоутвореного Департаменту забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради було приєднано управління майна комунальної власності Сумської міської ради, створивши управління архітектури та містобудування Сумської міської ради (з правом юридичної особи) та департамент забезпечення ресурсних платежів (з правом юридичної особи), відповідачі вказали у рішеннях №254-МР та №735-МР про ліквідацію департаменту містобудування та земельних відносин Сумської міської ради, не відмовившись від завдань і функцій, які виконував цей орган, та перевівши частину працівників (які знаходяться у декретних відпустках) на відповідні рівнозначні посади в новостворені управління та департамент, що підтверджується рішенням комісії з ліквідації від 06.05.2016 року, яке оформлене протоколом №2.
Отже, незважаючи на те, що у рішеннях Сумської міської ради від 27.01.2016 року №254-МР та від 04.05.2016 року №735-МР йдеться про ліквідацію Департаменту містобудування та земельних відносин, фактично у цьому випадку мала місце реорганізація.
Згідно з п.1 ч. 1 ст. 40 КЗпП трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом у випадку змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників.
У відповідності до ч. 2 ст. 40 цього Кодексу звільнення з підстав, зазначених у пунктах 1, 2 і 6 частини першої цієї статті, допускається, якщо неможливо перевести працівника, за його згодою, на іншу роботу.
Відповідно до ч. ч. 1. 3 ст. 49-2 КЗпП про наступне вивільнення працівників персонально попереджають не пізніше ніж за два місяці. Одночасно з попередженням про звільнення у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці власник або уповноважений ним орган пропонує працівникові іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що 04.03.2016 року позивачу-1 було вручено пропозицію від міського голови ОСОБА_2 про вакантну посаду головного спеціаліста відділу «Служба містобудівного кадастру» управління архітектури та містобудування Сумської міської ради (а.с.161 - т.1).
Однак, відповідно до ст.49-2 КЗпП України як попередження про звільнення, так і пропозицію працівникові щодо іншої роботи повинен надавати власник підприємства або уповноважений ним орган.
В даному випадку, відповідно до п.8.1 рішення №735-МР (який є повністю тотожним п.6.1 рішення №254-МР) Сумському міському голові доручено лише провести організаційно-правові заходи щодо переведення, вивільнення працівників виконавчих органів Сумської міської ради згідно з чинним законодавством України, а у пункті 8.3 рішення №735-МР (або п.6.3 рішення №254-МР) зобов'язано міського голову м.Суми привести штатну чисельність виконавчих органів Сумської міської ради у відповідність до пункту 4 рішення №735-МР (а у рішенні №254-МР - відповідно до п.2 рішення). Такі зобов'язання міський голова виконав.
Натомість, жодним нормативно-правовим актом міського голову ОСОБА_2 не було наділено правом на звільнення чи переведення працівників Департаменту містобудування та земельних відносин Сумської міської ради (який є самостійною юридичною особою), а також на прийняття на роботу до новоствореного виконавчого органу - Департаменту забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради (з правом юридичної особи).
Уповноваженою на те особою є голова ліквідаційної комісії ОСОБА_3, який і мав право попереджати про майбутнє вивільнення працівників, пропонувати посади у новоствореному виконавчому органі та приймати рішення щодо переведення або звільнення працівників департаменту, що ліквідується.
Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що пропозиція позивачу про можливість обійняти посаду у новоствореному органі не ґрунтується на вимогах закону, оскільки запропонована не уповноваженою особою.
Судом першої інстанції також вірно встановлено, що 06.05.2016 року (тобто, в день засідання ліквідаційної комісії, на якій було прийнято рішення про звільнення працівників департаменту) позивач по заяві на ім'я директора департаменту містобудування та земельних відносин Сумської міської ради ОСОБА_4 отримала на руки свою трудову книжку на тимчасове зберігання для уникнення вчинення щодо нього протиправних дій з боку ліквідаційної комісії та зобов'язалась повернути її після врегулювання конфлікту (а.с. 167 - т.1).
З листа начальника новоствореного Департаменту забезпечення ресурсних платежів від 05.05.2016 року, направленого на ім'я Голови комісії з ліквідації департаменту містобудування та земельних відносин Сумської міської ради ОСОБА_3, вбачається прохання звільнити працівників департаменту містобудування та земельних відносин Сумської міської ради з займаних посад по переведенню (п.5 ст.36 КЗпП) для подальшої роботи в департаменті забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради. В списку таких осіб є і прізвище позивача.
З матеріалів справи також вбачається, що згідно виписки із медичної картки стаціонарного хворого № 4125 в період з 06.05.2016 року по 18.05.2016 року позивач-1 перебувала на стаціонарному лікуванні в КУ «Сумська міська клінічна лікарня» (а.с. 165 - т.1).
Згідно з ст.. 40 КЗпП України не допускається звільнення працівника з ініціативи власника або уповноваженого ним органу в період його тимчасової непрацездатності.
У відповідності до статті 47 КЗпП України у день звільнення працівнику видається наказ власника або уповноваженого ним органу про звільнення.
Підпунктом 4 пункту 21 Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, що затверджений ПКМУ №1074 від 20.10.2011 року, саме до компетенції голови комісії з ліквідації віднесено питання звільнення працівників, а не до компетенції всієї комісії.
При цьому, особою, яка уповноважена представляти Департамент містобудування та земельних відносин Сумської міської ради, як юридичної особи, яка ліквідовується, було визначено голову комісії з ліквідації- Войтенка В.В.
За таких обставин, рішення комісії з ліквідації про звільнення позивача, оформлене протоколом №2 від 06.05.2016 року є таким, що прийняте не в межах повноважень та не у спосіб, що встановлений законодавством України.
Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, щодо визнання протиправним та скасування рішення комісії з ліквідації Департаменту містобудування та земельних відносин Сумської міської ради про звільнення позивача з посади головного спеціаліста відділу «Служба містобудівного кадастру» управління архітектури та містобудування, поновлення її на роботі.
Щодо посилань апеляційної скарги на неврахування судом першої інстанції приписів ст. 240-1 КЗпП України, оскільки установа знаходилась на стадії припинення, то колегія суддів зазначає на їх неправомірність, оскільки установа не є ліквідованою, а рішення направлені на її ліквідацію - скасовано.
З апеляційної скарги не вбачається жодних доводів, щодо незаконності стосовно позовних вимог про стягнення на користь позивача середнього заробітку за час вимушеного прогулу, або про правильність розрахунків його суми, у зв'язку з чим в цій частині рішення не підлягає скасуванню.
Судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому судове рішення не підлягає скасуванню, а апеляційна скарга задоволенню.
Виходячи із викладеного, колегія суддів не вбачає підстав, для задоволення апеляційної скарги.
В силу приписів ст. 41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою технічного засобу не здійснювалось.
Згідно до ст.195 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції може вийти за межі доводів апеляційної скарги в разі встановлення під час апеляційного провадження порушень, допущених судом першої інстанції. які призвели до неправильного вирішення справи.
Згідно до п.1 ч.1 ст. 198 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін.
Колегія суддів, дійшла до висновку, що постанова суду першої інстанції не підлягає скасуванню, а апеляційна скарга - задоволенню.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, ст.200, ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Сумської міської ради залишити без задоволення.
Постанову Зарічного районного суду м. Суми від 06.10.2016р. по справі № 591/3069/16-а залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Донець Л.О. Судді Бартош Н.С. Мельнікова Л.В.
Повний текст ухвали виготовлений 21.11.2016 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2016 |
Оприлюднено | 25.11.2016 |
Номер документу | 62880401 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Донець Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні