Ухвала
від 22.11.2016 по справі 815/1917/16
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 листопада 2016 р. Справа № 815/1917/16

Категорія: 10.1 Головуючий в 1 інстанції: Кравченко М.М.

Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючогосудді -Семенюк Г.В. судді - Потапчук В.О. судді - Жук С.І. при секретаріПавлюк К.І.

за участю сторін: Представник позивачаШпитко І.В. (довіреність)

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Одеського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Іллічівської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС в Одеській області на Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 19 травня 2016 року по справі за позовом державного підприємства „Одеське лісове господарство" до державної податкової інспекції в Овідіопольському районі Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення від 30.12.2015 року № 0047951701, -

встановиЛА:

Позивач звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою до державної податкової інспекції в Овідіопольському районі Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення від 30.12.2015 року № 0047951701.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 19 травня 2016 року адміністративний позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Державної податкової інспекції в Овідіопольському районі Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 30.12.2015 року № 0047951701.

Іллічівська об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС в Одеській області не погодившись з постановою суду першої інстанції, подала апеляційну скаргу, в якій просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову суду першої інстанції від 19 травня 2016 року по справі № 815/1917/16 та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволені позовних вимог.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт посилається на те, що рішення суду першої інстанції є необґрунтованим, незаконним та прийнятим з порушенням норм матеріального та процесуального права.

Заслухавши доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги, матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу належить залишити без задоволення з наступних підстав:

Судом першої інстанції встановлено, що 15.12.2015 року Державна податкова інспекція в Овідіопольському районі Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області повідомила Державне підприємство «Одеське лісове господарство» про виникнення недоїмки по сплаті єдиного внеску.

16.12.2015 року після отримання повідомлення про утворення недоїмки Державне підприємство «Одеське лісове господарство» подало до податкових інспекцій, на рахунки яких помилково перераховані кошти по ЄСВ, а саме в Роздільнянську ДПІ, Біляївську ДПІ та Комінтернівську ДПІ, заяви щодо переказу помилково сплаченого єдиного внеску на рахунок Державної податкової інспекції в Овідіопольському районі Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області.

Державне підприємство «Одеське лісове господарство» листом від 18.12.2015 року надало свої пояснення Державній податковій інспекції в Овідіопольському районі Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області з приводу виникнення недоїмки та просило врахувати причини та обставини, за яких вона виникла, при розгляді питання про не нарахування штрафних санкцій та скасування недоїмки.

30.12.2015 року Державна податкова інспекція в Овідіопольському районі Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області винесла рішення № 0047951701 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким до Державного підприємства «Одеське лісове господарство» застосовано штраф у розмірі 45386,43 грн. та нараховано пеню у розмірі 4995,96 грн.

13.01.2016 року Державна податкова інспекція в Овідіопольському районі Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області листом надала відповідь на лист Державного підприємства «Одеське лісове господарство», в якому зазначила, що не має законних підстав для не нарахування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату ЄСВ на відповідний рахунок.

Одночасно з листом Державна податкова інспекція в Овідіопольському районі Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області направила Державному підприємству «Одеське лісове господарство» рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 30.12.2015 року № 0047951701 та розрахунок штрафної санкції, які були отримані позивачем 16.02.2016 року.

22.02.2016 року Державне підприємство «Одеське лісове господарство» звернулося до Головного управління ДФС в Одеській області із заявою від 19.02.2016 року про оскарження рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 30.12.2015 року № 0047951701.

15.03.2016 року Рішенням Головного управління ДФС в Одеській області про результати розгляду первинної скарги рішення Державної податкової інспекції в Овідіопольському районі Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 30.12.2015 року № 0047951701 було залишене без змін, а скарга Державного підприємства «Одеське лісове господарство» без задоволення.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 19 травня 2016 року визнано протиправним та скасовано рішення Державної податкової інспекції в Овідіопольському районі Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 30.12.2015 року № 0047951701. Колегія суддів погоджується з вказаними висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Згідно з п.1 ч.2 ст.6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Відповідно до ч.5 ст.9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів для його зарахування.

Згідно з абз.1 ч.6 ст.9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» для зарахування єдиного внеску в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах відкриваються в установленому порядку небюджетні рахунки відповідному органу доходів і зборів. Зазначені рахунки відкриваються виключно для обслуговування коштів єдиного внеску.

Відповідно до ч.7 ст.9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку.

Згідно з ч.8 ст.9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

Так, як вибачається з матеріалів справи, на протязі вересня-грудня 2015 року позивач сплачував вчасно та в повному обсязі єдиний внесок за фактичним місцезнаходженням працівників, оскільки діяльність підприємства знаходиться на території чотирьох адміністративних районів, а саме: Овідіопольський, Біляївський, Роздільнянський, Комінтернівський.

Також, судом встановлено, що за зазначений період вересень-грудень 2015 року будь-яких попереджень від відповідача до позивача про неправильну сплату єдиного внеску не надходило і лише 15.12.2015 року було повідомлено про наявність недоїмки.

Відповідно до ч.10 ст.25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Згідно з п.2 ч.11 ст.25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Відповідно до пп.1 п.2 розділу IV «Нарахування, обчислення і сплата єдиного внеску» Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої Наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 року № 449, сплата єдиного внеску здійснюється за місцем обліку платника у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки фіскальних органів, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України, та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь.

При цьому, суд зазначає, що згідно з ч.4 та ч.5 Бюджетного кодексу України податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи державного бюджету зараховуються безпосередньо на єдиний казначейський рахунок і не можуть акумулюватися на рахунках органів, що контролюють справляння надходжень бюджету (за винятком установ України, які функціонують за кордоном). Податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.

Відповідно до Положення про єдиний казначейський рахунок, затверджене Наказом Державного казначейства України 26.06.2002 року № 122, єдиний казначейський рахунок (далі - ЄКР) - це консолідований рахунок, відкритий Державному казначейству України в Національному банку України для обліку коштів та здійснення розрахунків у системі електронних платежів Національного банку України.

Згідно з пп.2.1 п.2 Положення про єдиний казначейський рахунок, затверджене Наказом Державного казначейства України 26.06.2002 року № 122, ЄКР консолідує кошти державного та місцевих бюджетів, фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, коштів інших клієнтів, обслуговування яких здійснюється органами Державного казначейства України та регламентується законодавством.

Суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що незважаючи на помилкове зарахування коштів єдиного внеску на рахунки інших податкових інспекцій, вони були сплачені вчасно та в повному обсязі до бюджету. А тому, доводи апелянта про несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) позивачем єдиного внеску є необґрунтованими.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Статтею 69 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.

Частиною 2 ст.71 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд вважає, що Відповідачем, на якого відповідно до ч.2 ст.71 КАС України покладається обов'язок доказування правомірності своїх рішень, не доведено правомірність прийнятого рішення, яке оскаржене позивачем.

Таким чином, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що позовні вимоги державного підприємства „Одеське лісове господарство" про визнання протиправним та скасування рішення від 30.12.2015 року № 0047951701 належним чином обґрунтовані, підтверджені наявними у справі матеріалами та підлягають задоволенню.

Доводи апеляційної скарги майже один в один дублюють заперечення на позов (а.с. 41) були предметом дослідження в суді першої інстанції та висновків останнього не спростовують.

З огляду на вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення постановлено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 198 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін.

Керуючись ст.ст. 160, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Іллічівської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС в Одеській області, - залишити без задоволення.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 19 травня 2016 року по справі № 815/1917/16, - залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту проголошення, проте може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили.

Ухвалу складено у повному обсязі - 23 листопада 2016 року.

Головуючийсуддя Г.В. Семенюк суддя В.О. Потапчук суддя С.І. Жук

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.11.2016
Оприлюднено25.11.2016
Номер документу62880698
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/1917/16

Ухвала від 27.07.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

Ухвала від 27.07.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

Ухвала від 22.11.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 22.11.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 04.11.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 04.11.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 04.08.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 04.08.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні