ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
"22" листопада 2016 р. Справа № 809/1533/16
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Лучко О.О., розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні суду заяву про заміну сторони у виконавчому провадженні щодо стягнення з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 на користь управління Пенсійного фонду України в Тлумацькому районі штрафу в розмірі 170,00 грн. на підставі рішення УПФУ в Тлумацькому районі,-
В С Т А Н О В И В:
10.11.2016 року Тлумацьке об'єднане управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області звернулося до суду із заявою про заміну сторони у виконавчому провадженні з примусового виконання рішення №58 від 12.02.2013 року про стягнення з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 штрафу у розмірі 170,00 грн.
Дана заява мотивована тим, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №1055 від 16.12.2015 року В«Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду УкраїниВ» управління Пенсійного фонду України в Тлумацькому районі Івано-Франківської області було припинено внаслідок реорганізації шляхом злиття. Натомість, його правонаступником стало Тлумацьке об'єднане управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області.
Відтак, просить здійснити заміну сторони виконавчого провадження. Одночасно, розгляд справи просив проводити без участі уповноваженого представника.
Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення судової повістки.
Згідно із ч ч.2 ст.264 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду. Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи наведене, суд дійшов до висновку про можливість розгляду заяви в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши подану заяву, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.5 ст.8 Закону України В«Про виконавче провадженняВ» у разі вибуття однієї із сторін державний виконавець з власної ініціативи або за заявою сторони, а також сама заінтересована сторона мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, обов'язкові тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Судом встановлено, що 12.02.2013 року УПФУ в Тлумацькому районі прийнято рішення №58 про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», згідно якого до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 застосовано штрафні санкції в розмірі 170,00 грн. (а.с. 4).
Постановою державного виконавця Тлумацького РВ ДВС ГТУЮ в Івано-Франківській області управлінню Пенсійного фонду України в Тлумацькому районі відмовлено у відкритті виконавчого провадження з примусового виконання рішення №58 виданого 12.02.2013 року про стягнення з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 на користь УПФУ в Тлумацькому районі 170,00 грн. (ВП №52045188) у зв'язку із тим, що органом, що видав виконавчий документ та стягувачем виступає управління Пенсійного фонду України в Тлумацькому районі, однак виконавчий документ пред'явлено до виконання за заявою Тлумацького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області без підтвердження відповідних повноважень щодо представництва інтересів (а.с. 7).
Відповідно до ч.1 ст.17 Закону України В«Про виконавче провадженняВ» (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) примусове виконання рішень здійснюється державною виконавчою службою на підставі виконавчих документів, визначених цим Законом.
Відповідно до цього Закону підлягають виконанню державною виконавчою службою, зокрема, такі виконавчі документи як рішення інших органів державної влади, якщо їх виконання за законом покладено на державну виконавчу службу (п.8 .2 ст.17 цього Закону).
До таких рішень відносяться і рішення органів Пенсійного Фонду України про нарахування штрафних санкцій.
Відповідно до ч.14 ст.25 Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.
Рішення територіального органу Пенсійного фонду про нарахування пені та/або застосування штрафів, передбачених частинами одинадцятою і дванадцятою цієї статті, є виконавчим документом (ч.15 ст.25 вказаного Закону).
Враховуючи положення ст.82 Закону України В«Про виконавче провадженняВ» стосовно порядку оскарження рішень, дій або бездіяльності посадових осіб державної виконавчої служби, справи з приводу оскарження виконання зокрема рішень органів Пенсійного Фонду України, в тому числі і щодо заміни сторін виконавчого провадження, належить до справ адміністративної юрисдикції.
Судом встановлено, що Кабінетом Міністрів України 16.12.2015 року прийнято постанову №1055 В«Деякі питання функціонування територіальних органів ПФУВ» відповідно до якої постановлено реорганізувати визначені територіальні органи Пенсійного фонду України шляхом злиття окремих органів Пенсійного фонду України за переліком згідно додатку 1, перейменувати деякі територіальні органи Пенсійного фонду України за переліком згідно додатку 2. На виконання вищевказаної постанови та згідно з додатком 1 даної постанови юридичні особи: управління Пенсійного фонду України в Городенківському районі Івано-Франківської області та управління Пенсійного фонду в Тлумацькому районі Івано-Франківської області, припинили свою діяльність за рішенням засновників та 01.04.2016 року створено Тлумацьке об'єднане управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області, яке є правонаступником припинених юридичних осіб.
Таким чином, заявник - Тлумацьке об'єднане управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області є правонаступником припинених юридичних осіб, зокрема, стягувача - управління Пенсійного фонду України в Тлумацькому районі Івано-Франківської області.
Дана обставина підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (а.с.9).
Згідно ч.1 ст.264 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Суд звертає увагу на те, що положення наведеної статті спрямовано на продовження виконавчого провадження у разі вибуття сторони виконавчого провадження із заміною її іншою особою.
Даною статтею передбачена заміна на будь-якій стадії виконавчого провадження стягувача або боржника правонаступником.
Оскільки у виконавчому провадженні відбулось переривання строку пред'явлення виконавчого листа до примусового виконання, що підтверджується постановою про повернення виконачого документа стягувачеві від 30.06.2016 року, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення заяви щодо заміни сторони виконавчого провадження, а саме стягувача - управління Пенсійного фонду в Тлумацькому районі правонаступником Тлумацьким об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України Івано-Франківської області.
Враховуючи наведене, керуючись ст.ст.160, 165, 264 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
У Х В А Л И В:
Заяву Тлумацького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області про заміну сторони виконавчого провадження з примусового виконання рішення №58 від 12.02.2013 року про стягнення з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 штрафу у розмірі 170,00 грн. - задовольнити.
Замінити сторону виконавчого провадження (стягувача), а саме: Управління Пенсійного фонду України в Тлумацькому районі Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 20550949) його правонаступником Тлумацьким об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 40385951).
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Відповідно до статті 254 КАС України ухвала набирає законної сили після закінчення встановлених строків подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Лучко О.О.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2016 |
Оприлюднено | 25.11.2016 |
Номер документу | 62884306 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Лучко О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні