Постанова
від 21.11.2016 по справі 818/1459/16
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 листопада 2016 р. Справа №818/1459/16

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Павлічек В.О.,

розглянувши в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління державної пенітенціарної Служби України в Сумській області про визнання дій протиправними щодо відмови у задоволенні заяви про направлення подання для призначення пенсії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, ОСОБА_1 (далі по тексту - позивач, ОСОБА_1О.), звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Управління державної пенітенціарної Служби України в Сумській області, в якому просить суд:

- визнати протиправним відмову Управління Державної пенітенціарної служби України в Сумській області щодо направлення подання до органів Пенсійного Фонду України для призначення ОСОБА_1 пенсії за вислугу років;

- зобов'язати управління Державної пенітенціарної служби України в Сумській області підготувати та направити до органів Пенсійного фонду України необхідні документи для призначення ОСОБА_1 пенсії за вислугу років.

Позовні вимоги обгрунтовуються тим, що 18.08.2016 року позивач звернувся до Управління Державної пенітенціарної служби України в Сумській області із заявою, в якій просив направити подання до органів Пенсійного фонду України для призначення йому пенсії за вислугу років. Листом від 02.09.2016р. за № 5/97-16/К-101 відповідач повідомив ОСОБА_1 про відмову у задоволенні його вимог. Підставою для відмови, на думку відповідача, стала відсутність у ОСОБА_1 календарної вислуги, необхідної для призначення йому пенсії за вислугу років. Позивач вважає дану відмову протиправною, оскільки, має більше 26 років вислуги, в той час, як достатньою для призначення пенсії за вислугу років, відповідно до п. а ч. 1 ст. 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" є вислуга 22 роки 6 місяців.

В судове засідання позивач не з'явився, надав суду заяву, в якій просить розгляд справи провести за його відсутності (а.с. 23).

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про місце, дату та час розгляду справи повідомлений належним чином, надіслав суду письмові заперечення, в яких зазначив, що ст. 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» надає вичерпний перелік умов призначення пенсій за вислугу років, відповідно до яких календарна вислуга років позивача не дозволяє оформлення документів для призначення пенсії, у зв'язку з тим, що він має вислугу років на 29.07.2016 року у календарному обчисленні 19 років 02 міс. 20 днів, у пільговому обчисленні 26 р. 06 міс. 15 днів. Пенсія за вислугу років співробітникам Державної пенітенціарної служб України призначається незалежно від віку, якщо вони звільнені зі служби в період 01.10.2015 року по 30.09.2016 року і на день звільнення мають вислугу 22 календарних роки 6 місяців і більше. Пільговий розрахунок вислуги років впливає лише на розмір пенсії. Та на сьогоднішній день календарна вислуга позивача не задовольняє вимогам чинного законодавства щодо оформлення документів для призначення пенсії (а.с. 39).

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд задовольняє позовні вимоги, виходячи із наступного.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 з 14.10.1998 року по 29.07.2016 року проходив службу в органах внутрішніх справ, що підтверджується копією послужного списку з особової справи ОСОБА_1, працівника Державної кримінально-виконавчої служби України (а.с. 27-33).

Наказом Управління державної пенітенціарної Служби України в Сумській області від 28.07.2016 року № 232/ОС-16 ОСОБА_1 звільнено з 29.07.2016 року зі служби в Державній кримінально-виконавчій службі України, про що свідчить витяг із зазначеного наказу. На момент звільнення відповідачем у вище зазначеному наказі ОСОБА_1 було обраховано вислугу років: у календарному обчисленні - 19 років 02 місяці 20 днів, у пільговому обчисленні - 26 років 06 місяців 15 днів (а.с. 25).

Після звільнення зі служби позивач 18.08.2016 року звернувся до Управління Державної пенітенціарної служби України в Сумській області із заявою, в якій просив направити подання до органів Пенсійного фонду України для призначення йому пенсії за вислугу років.

Листом від 02.09.2016 року № 5/97-16/К-101 позивачу відмовлено в направленні його заяви та подання до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області для призначення пенсії у зв'язку з відсутністю у нього на день звільнення необхідної календарної вислуги років - 22 років 6 місяців (а.с. 10).

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.

Питання щодо обчислення вислуги років при призначенні пенсії особам, звільненим з військової служби, регулюється Законом України В«Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осібВ» та постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року № 393 В«Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімейВ» (далі - Порядок № 393).

Відповідно до статті 1 Закону України В«Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осібВ» (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), особи офіцерського складу, прапорщики і мічмани, військовослужбовці надстрокової служби та військової служби за контрактом, особи, які мають право на пенсію за цим Законом, при наявності встановленої цим Законом вислуги на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ і в державній пожежній охороні, службі в Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації України, в органах і підрозділах цивільного захисту, податкової міліції, Державної кримінально-виконавчої служби України мають право на довічну пенсію за вислугу років.

Пунктом а ст. 12 Закону України В«Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осібВ» визначено, що пенсія за вислугу років призначається особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, іншим особам, зазначеним у пунктах "б" - "д" статті 1 - 2 цього Закону (крім осіб, зазначених у частині третій статті 5 цього Закону), незалежно від віку, якщо вони звільнені зі служби, зокрема, з 1 жовтня 2015 року по 30 вересня 2016 року і на день звільнення мають вислугу 22 календарних роки та 6 місяців і більше. До календарної вислуги років зараховується також період, зазначений у частині другій статті 17 цього Закону.

В силу положень статті 17-1 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб», порядок обчислення вислуги років та визначення пільгових умов призначення пенсій особам, які мають право на пенсію за цим Законом, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року № 393 "Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їх сімей" (далі - Порядок № 393) встановлено, що для призначення пенсій за вислугу років відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ" до вислуги років зараховуються, зокрема, служба в органах внутрішніх справ України на посадах начальницького і рядового складу з дня призначення на відповідну посаду.

Як вбачається з матеріалів справи, а саме з копії послужного списку ОСОБА_1, що в період з 14.10 1998 року по 14.08.2000 року позивач проходив службу на посаді контролера УС 319/200 УМВС України в Сумській області; з 14.08.2000 року по 21.01.2002 року - молодший інспектор Сумського СІЗО-25 управління ІІ категорії УДДУПВП в Сумській області; з 21.01.2002 року по 17.10.2003 року - інспектор відділу із соціально-психологічної роботи зі спецконтингентом Сумського слідчого ізолятора (№ 25); з 17.10.2003 року по 21.01.2004 року - заступник чергового помічника начальника Сумського слідчого ізолятора (№ 25); з 21.01.2004 року по 17.10.2006 року - черговий помічник начальника Сумського слідчого ізолятора (№ 25); з 17.10.2006 року по 15.01.2007 року - старший інспектор відділу режиму і охорони Сумського слідчого ізолятора управління ДДУПВП у Сумській області; з 15.01.2007 року по 17.09.2010 року - начальник відділу режиму і охорони Сумського слідчого ізолятора управління ДДУПВП у Сумській області; з 17.09.2010 року по 01.07.2012 року - черговий помічник начальника СІЗО чергової служби Сумського слідчого ізолятора; з 01.07.2012 року по 03.03.2014 року - черговий помічник начальника СІЗО чергової служби Сумського слідчого ізолятора управління ДПТС України в Сумській області; з 03.03.2014 року по 29.07.2016 року - начальник відділу режиму і охорони Сумського слідчого ізолятора (а.с. 27-33).

Згідно п. 3 Порядку № 393, до вислуги років для призначення пенсій особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, зараховується на пільгових умовах:

в) один місяць служби за півтора місяця:

час проходження служби особами рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби в установах виконання покарань, призначених для тримання засуджених до довічного позбавлення волі, за переліком посад і в порядку, затверджуваних Міністерством юстиції (наказ Міністерства юстиції України № 669/5 від 04.2013 року «Про затвердження переліку посад та порядку встановлення пільгового заліку вислуги років для призначення пенсій»);

г) один місяць служби за сорок днів:

особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ та кримінально- виконавчої системи, які проходять службу у виправно-трудових установах, слідчих ізоляторах, лікувально-трудових профілакторіях, ізоляторах тимчасового тримання, приймальниках-розподільниках для осіб, затриманих за бродяжництво, спеціальних приймальниках для осіб, підданих адміністративному арешту, підрозділах конвойної служби міліції, та військовослужбовцям постійного складу, які проходять службу у дисциплінарних частинах, за переліками посад і на умовах, затверджуваних відповідно Міністерством внутрішніх справ, Міністерством юстиції, Центральним управлінням служби безпеки, Міністерством оборони.

час проходження служби особами рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби;

час проходження служби особами рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ у підрозділах патрульної служби за переліком посад і умовами, що визначаються Міністерством внутрішніх справ.

Отже, суд зазначає, що вище зазначені періоди служби позивача зараховуються до вислуги років на пільгових умовах відповідно до п.п. В«вВ» , В«гВ» п. 3 Порядку № 393.

Також, з матеріалів справи суд вбачає, що на момент звільнення позивача, відповідачем у наказі від 28.07.2016 року № 232/ОС-16 ОСОБА_1, за вище вказані періоди служби, самостійно було обраховано вислугу років у пільговому обчисленні - 26 років 06 місяців 15 днів, що відповідає п. 3 Порядку № 393 (а.с. 25).

З аналізу норм Закону та Порядку № 393, суд приходить до висновку, що приписи останніх не ставлять в залежність набуття права на пенсію за вислугою років від наявності виключно календарної вислуги. Крім того, нормами означених нормативно - правових актів не встановлено виключень того, що роки вислуги в пільговому обрахуванні не можуть зараховуватись до вислуги років для призначення особі відповідної пенсії, а впливають лише на розмір пенсії.

Разом з тим, вислуга років позивача у календарному обчисленні становить - 19 років 02 міс. 20 днів, у пільговому обчисленні - 26 років 06 міс. 15 днів.

Таким чином, станом на дату звільнення з органів внутрішніх справ вислуга позивача становить 26 років 06 міс. 15 днів, що є достатньою підставою набуття ним права на пенсію за вислугою років відповідно до норм Закону.

Відтак, суд вважає, що позовні вимоги ОСОБА_1 є обгрунтованими та підлягають задоволенню.

Крім того, суд зазначає, що відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Так, відповідно до квитанцій від 15.09.2016 року № 0.0.617682819.1 та від 15.11.2016 року № 0.0.651609630.1 позивачем було сплачено судовий збір в загальному розмірі 1 102,40 грн. (а.с. 4, 24).

Враховуючи положення вказаних норм, суд вважає за необхідне стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Управління державної пенітенціарної Служби України в Сумській області суму судового збору в розмірі 1 102,40 грн.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління державної пенітенціарної Служби України в Сумській області про визнання дій протиправними щодо відмови у задоволенні заяви про направлення подання для призначення пенсії - задовольнити.

Визнати протиправною відмову Управління Державної пенітенціарної служби України в Сумській області щодо направлення подання до органів Пенсійного Фонду України для призначення ОСОБА_1 пенсії за вислугу років.

Зобов'язати управління Державної пенітенціарної служби України в Сумській області підготувати та направити до органів Пенсійного фонду України необхідні документи для призначення ОСОБА_1 пенсії за вислугу років.

Стягнути на користь ОСОБА_1 (вул. Краснопільська, буд. 130, м. Суми, 40018, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) за рахунок бюджетних асигнувань Управління державної пенітенціарної Служби України в Сумській області (вул. Івана Харитоненка, 12, м. Суми, 40022, код ЄДРПОУ 08565061) суму судового збору в розмірі 1 102,40 грн. (одна тисяча сто дві гривні 40 коп.).

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя В.О. Павлічек

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2016
Оприлюднено25.11.2016
Номер документу62884392
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/1459/16

Постанова від 21.11.2016

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Ухвала від 03.11.2016

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні