Ухвала
від 23.11.2016 по справі 233/5843/16-к
КОСТЯНТИНІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

233 № 233/5843/16-к

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 листопада 2016 року Слідчий суддя Костянтинівського міськрайонного суду Донецької області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора Костянтинівської місцевої прокуратури Донецької області ОСОБА_3 , розглянув клопотання прокурора Костянтинівської місцевої прокуратури Донецької області ОСОБА_3 про проведення перевірки дотримання вимог законодавства про працю, у кримінальному провадженні №42016050000000932 від 13 вересня 2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 172 ч.1 КК України,

перевіривши надані матеріали клопотання у кримінальному провадженні №42016050000000932 від 13 вересня 2016 року, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, у рамках якого було подано клопотання, та, дослідивши докази по доданих матеріалах, заслухавши прокурора ОСОБА_3 , -

в с т а н о в и в :

Прокурор Костянтинівської місцевої прокуратури ОСОБА_3 звернулася до слідчого судді з клопотанням про проведення перевірки дотримання вимог законодавства про працю, вказуючи на те, що СВ Костянтинівського ВП Бахмутського ВП ГУНП в Донецькій області проводиться досудове розслідування за фактом грубого порушення законодавства про працю керівництвом Комунальної медичної установи «Міська лікарня № 2 м. Краматорськ» (далі КМУ «Міська лікарня №2 м. Краматорськ») за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 172 ч.1 КК України.

14.09.2016 року прокуратурою Донецької області за зверненням працівника КМУ «Міська лікарня №2 м. Краматорськ» ОСОБА_4 внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань із попередньою правовою кваліфікацією за ч. 1 ст. 172 КК України за фактом грубого порушення законодавства про працю посадовими особами вказаної установи.

14.09.2016 року постановою за підписом Першого заступника прокурора Донецької області визначено підслідність у порядку ст.ст. 36 ч. 5, ч. 7 ст. 214, 216, ч. 2 ст. 218 КПК України за СВ Костянтинівського ВП Бахмутського ВП ГУНП України з метою об`єктивного, професійного та всебічного розслідування усіх обставин події правопорушення.

Так, в ході досудового розслідування встановлено, що потерпілий з 4 серпня 2015 року перебував у трудових відносинах з комунальною медичною установою «Міська лікарня №2» м. Краматорськ, де працював завідуючим урологічного відділення. Наказом головного лікаря №104-В від 14 березня 2016 року останній був звільнений з роботи за пунктом 3 частини 1статті 40 КЗпП України за систематичне невиконання посадових обов`язків. Звільненню з роботи передувало притягнення ОСОБА_4 до дисциплінарної відповідальності у виді догани згідно із наказом №98-В від 3 березня 2016 року у зв`язку із неналежним виконанням професійних обов`язків потерпілим як завідувачем урологічного відділення, відсутністю професійної підготовки з ендоскопічних методів діагностики та лікування в урології, невірно вибраної тактики лікування та обстеження хворого ОСОБА_5 , помилок, здійснених під час оперативного втручання, що призвели до повторного оперативного втручання ОСОБА_5 , що значно продовжило строки його лікування. Потерпілий ОСОБА_4 оскаржив у судовому порядку наказ про його звільнення та рішенням Апеляційного суду Донецької області у справі № 234/5235/16-ц ОСОБА_4 був поновлений на посаді завідуючого урологічним відділенням комунальної медичної установи «Міська лікарня № 2» з 15.03.2016 року. Втім ОСОБА_4 зазначає, що з боку адміністрації лікувальної установи мало місце зловживання службовим становищем в частині притягнення його до дисциплінарної відповідальності та у подальшому звільненні.

Диспозицією ч. 1 ст. 172 КК України передбачено кримінальну відповідальність за незаконне звільнення працівника з особистих мотивів, а також інше грубе порушення законодавства про працю.

Так, відповідно дост. 43 Конституції Україникожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Громадянам гарантується захист від незаконного звільнення.

Крім того, держава гарантує працездатним громадянам, які постійно проживають на території України, правовий захист від необгрунтованої відмови у прийнятті на роботу і незаконного звільнення, а також сприяння у збереженні роботи, що передбачено статтею51Кодексу законів про працю України (даліКЗпП України).

Виходячи з положеньст. 147 КЗпП України, за порушення трудової дисципліни до працівника можуть бути застосовані заходи стягнення тільки у вигляді догани або звільнення.

Разом з тим, згідно ч. 3ст. 149 КЗпП Українипри обранні виду стягнення власник або уповноважений ним орган повинен враховувати ступінь тяжкості вчиненого проступку і заподіяну ним шкоду, обставини, за яких вчинено проступок, і попередню роботу працівника.

З метою підтвердження або спростування фактів грубого порушення законодавства про працю виникла необхідність в проведенні позапланової перевірки суб`єкта КМУ «Міська лікарня № 2» (ЄДРПОУ 01990795) з питань дотримання вимог законодавства про працю в частині притягнення ОСОБА_4 до дисциплінарної відповідальності та звільнення останнього із займаної посади.

У судовому засіданні прокурор підтримав клопотання з підстав зазначених у ньому.

Заслухавши прокурора, дослідивши матеріали клопотання, якими обґрунтовується необхідність проведення перевірки, слідчий суддя дійшов висновку, що зазначене клопотання підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Слідчим суддею встановлено, що 13 вересня 2016 року до ЄРДР були внесені відомості про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 172 КК України. Кримінальному провадженню присвоєно номер №42016050000000932.

Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК Українисторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Отже, перевірка в кримінальному провадженніне захід забезпечення кримінального провадження, в розумінні визначеному врозділі ІІ КПК, а є законним способом збирання стороною обвинувачення доказів, відповідно до ч. 2ст. 93 КПК.

Відповідно доУказу Президента України від 6 квітня 2011 року N386/2011 «Про Положення про Державну інспекцію України з питань праці»(далі Положення) державним органом виконавчої влади, яким здійснюється контроль за додержанням законодавства про працю є Державна інспекція України з питань праці.

Відповідно до абз.1 п.4 Положення Державна інспекція України з питань праці здійснює державний нагляд та контроль за додержанням підприємствами, установами, організаціями незалежно відформ власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами, які використовують найману працю та працю фізичних осіб,Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади та органамимісцевогосамоврядування(далі - роботодавці) законодавства про працю з питань трудових відносин, робочого часу та часу відпочинку, нормування праці, оплати праці, надання гарантій і компенсацій, пільг для працівників, які поєднують роботу з навчанням, дотримання трудової дисципліни, умов праці жінок, молоді, інвалідів, надання пільг і компенсацій за важкі та шкідливі умовипраці,забезпеченняспеціальнимодягомі спеціальним взуттям, засобами індивідуального захисту, мийними та знешкоджувальними засобами, молоком і лікувально-профілактичним харчуванням; проведення обов`язкових медичних оглядів працівників певних категорій; дотримання режимів працітаіншихнорм законодавства.

Відповідно до абз.1 п. 4 Положення, Державна інспекція України з питань праці здійснює державний нагляд та контроль за додержанням вимог законодавства про зайнятість населення з питань дотримання прав громадян під час прийому на роботу та працівників під час звільнення з роботи; використання праці іноземців та осіб без громадянства; наймання працівників для подальшого виконання ними

роботи в Україні в іншого роботодавця; дотримання прав і гарантій стосовно працевлаштування громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню.

Відповідно до абз. 5 п.6 Положення Держпраці України для виконання покладених на неї завдань має право здійснюватибезперешкодноперевіркиувиробничих, службових та адміністративних приміщеннях в роботодавця, а також перевірки робочих місць працівників, розташованих поза цими приміщеннями,зметоюнагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, ознайомлюватися під час проведення перевірок з інформацією, документами і матеріалами та одержувати від роботодавця, необхідні для виконання повноважень копіїабо витяги з документів, ведення яких передбачено законодавством про працю та законодавством про зайнятість.

Відповідно до п. 3 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб`єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України.

Згідно із п. 2 ч. 1 Постанови КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13.08.2014 року, надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.

Відповідно до п.п. б, п. 12Прикінцевих положень Закону України «Про прокуратуру» від 14.10.2014 № 1697-VII,уКримінально процесуальному кодексі України виключено положення п. 6 ч. 2ст. 36 КПК України, відповідно до якого прокурор уповноважений призначати ревізії та перевірки в порядку, передбаченому законом.

Відповідно до п. 12Прикінцевих положень Закону України «Про прокуратуру» від 14.10.2014 № 1697-VII,уКримінальному процесуальному кодексі України виключено п. 4 ч. 2 ст. 40, відповідно до якого слідчий уповноважений призначати ревізії та перевірки в порядку, передбаченому законом.

Відповідно до ч. 6 ст. 9 КПК України, у випадках, коли положення цього Кодексу не регулюють або неоднозначно регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначені ч. 1ст. 7 КПК України.

Матеріали перевірки Державної інспекції України з питань праці щодо дотримання вимог законодавства про працю, у сукупності з іншими матеріалами кримінального провадження, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, в тому числі правомірності дії посадових осіб КМУ «Міська лікарня №2» в частині притягнення до дисциплінарної відповідальності та звільнення з посади ОСОБА_4 .

Враховуючи викладене, а також те, що проведення позапланової перевірки додержання вимог законодавства про працю КМУ «Міська лікарня № 2» м. Краматорська (код ЄДРПОУ 01990795 юридична адреса: м. Краматорськ, вул. Дніпропетровська,14 ) Головним управлінням Держпраці у Донецькій області (ЄДРПОУ 39790445, юридична адреса: Донецька область, м. Покровськ, вул. Прокоф`єва, 82),в рамках досудового розслідування, неможливе без відповідного рішення суду про отримання дозволу на проведення вказаної перевірки, матеріали якої мають суттєве значення для встановлення обставин у кримінальному проваджені, для всебічного, об`єктивного, повного і неупередженого проведення досудового розслідування, а також те, що неможливо отримати необхідні матеріали в інший спосіб.

На підставі викладеного, з метою отримання матеріалів перевірки Головним управлінням Держпраці у Донецькій області, що мають значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, а також тяжкість злочину і неможливість отримати відомості в інший спосіб, керуючись п. 10 ч. 2 ст. 36, п. 5 ст. 40, ч. 2 ст. 93 КПК України, абз. 5 п.6 Указу Президента України від 6 квітня 2011 року N386/2011 «Про Положення про Державну інспекцію України з питань праці», п. 3 Прикінцевих положень ЗаконуУкраїни «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», п. 2 ч. 1Постанови КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13.08.2014 року,-

у х в а л и в :

Клопотання прокурора Костянтинівської місцевої прокуратури ОСОБА_3 про проведення перевірки дотримання вимог законодавства про працю у кримінальному провадженні №42016050000000932 від 13.09.2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 172 КК України, задовольнити.

Надати дозвіл Головному управлінню Держпраці у Донецькій області (ЄДРПОУ 39790445, юридична адреса: Донецька область, м. Покровськ, вул. Прокоф`єва, 82) на проведення позапланової перевірки дотримання вимог законодавства про працю Комунальної медичної установи «Міська лікарня № 2» (ЄДРПОУ 01990795 юридична адреса: м. Краматорськ, вул. Дніпропетровська,14) з 01.12.15 по 22.11.16 в частині порушень вимог чинного законодавства про працю щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_4 та його звільнення.

Ухвала підлягає виконанню протягом одного місяця з дня її винесення.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження у суді.

Слідчий суддя

СудКостянтинівський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення23.11.2016
Оприлюднено16.03.2023
Номер документу62890997
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —233/5843/16-к

Ухвала від 23.11.2016

Кримінальне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Міросєді А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні