Рішення
від 22.11.2016 по справі 904/7915/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

21.11.2016 Справа № 904/7915/16

За позовом Приватного акціонерного товариства "Будіндустрія", Дніпропетровська область, с. Партизанське

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровська фабрика гофрокартонної тари", Дніпропетровська область, с. Партизанське

про стягнення 30 084,79 грн.

Суддя Мілєва І.В.

Представники:

від позивача: ОСОБА_1 довіреність б/н від 20.05.2016р.

від відповідача: не з'явився;

СУТЬ СПОРУ:

Приватне акціонерне товариство "Будіндустрія" звернулось до господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровська фабрика гофрокартонної тари" про стягнення 30 084,79 грн., з яких: 24 000,00 грн. - основний борг, 4 404,79 грн. - пеня, 1 680,00 грн. - штраф.

Позовні вимоги мотивовані неналежним виконанням відповідачем умов договору про надання послуг № 20.10.10.8 від 20.10.2010р., в частині оплати наданих послуг.

Ухвалою суду від 09.09.2016р. порушено провадження у справі та призначено судове засідання на 03.10.2016р.

Розгляд справи відкладався: з 03.10.2016р. на 24.10.2016 р.; з 24.10.2016р. на 08.11.2016 р.

Представник відповідача у судове засідання, яке відбулось 08.11.2015р., не з'явився, на адресу суду повернувся поштовий конверт з ухвалою суду, який направлявся на адресу відповідача з поштовою відміткою "за закінченням терміну зберігання". Як убачається з матеріалів справи, адреса відповідача відповідає адресі, що вказана у позовній заяві та відповідає зазначеній в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

08.11.2016р. позивач подав до суду клопотання про продовження строку розгляду справи на 15 днів.

Ухвалою суду від 08.11.2016р. продовжено строк розгляду справи на 15 днів до 24.11.2016р. включно; розгляд справи відкладено на 21.11.2016 р.

У судове засідання з'явився представник позивача.

У судове засідання представник відповідача не з'явився, поштове повідомлення про вручення поштового відправлення (ухвали суду) на час розгляду справи до суду не надійшло. Згідно реєстру відправника Господарського суду Дніпропетровської області № 77 від 09.11.2016р. на відправку рекомендованої пошти з повідомленням по Україні, поштовому відправленню (ухвали суду від 08.11.2016р.) на адресу відповідача, присвоєно 13-символьний цифровий номер (штрихкодовий ідентифікатор) 4930004633689. Згідно результату пошуку за штрихкодовим ідентифікатором 4930004633689 на WEB сторінці Укрпошти (http://ukrposhta.ua/ua/vidslidkuvati-forma-poshuku), вбачається, що відправлення за вищевказаним номером відправлене 12.11.2016р. 06:53 об'єктом поштового зв'язку ЦОП ДНІПРО з індексом 49999 до об'єкту поштового зв'язку ПАРТИЗАНСЬКЕ з індексом 52012.

Відповідно до п. 3.9.1 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 р. № 18, особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце розгляду судом справи у разі виконання останнім вимог частини першої статті 64 та статті 87 ГПК України. За змістом цієї норми, зокрема, в разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом. У випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору (п. 3.9.2 постанови).

Відповідач в судове засідання жодного разу не з'явився, відзиву на позов до суду не надав, про місце, дату та час судового засідання повідомлений належним чином.

Суд вважає, що відповідач не скористався своїм правом на участь у судовому засіданні.

Відзиву на позов до суду не надано, тому справа розглядається за наявними в ній матеріалами (ст. 75 Господарського процесуального кодексу України).

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, господарський суд -

ВСТАНОВИВ :

20.10.2010р. між Приватним акціонерним товариством "Будіндустрія" (виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровська фабрика гофрокартонної тари" (замовник) було укладено договір про надання послуг № 20.10.10.8 (далі - договір).

За цим договором виконавець зобов'язується з використанням своєї матеріально - технічної бази надавати замовнику послуги, передбачені цим договором, а замовник зобов'язується приймати ці послуги та сплачувати виконавцю їх вартість в порядку та на умовах, передбачених договором (п. 2.1. договору).

Послуги, що надаються виконавцем за цим договором, включають в собе організацію та забезпечення пропускного режиму для доступу співробітників і відвідувачів замовника та їх транспортних засобів на об'єкт замовника (п. 2.2. договору).

Замовник має право вимагати від виконавця своєчасного та неухильного виконання обов'язків, передбачених цим договором (п. 3.1.1. договору).

Замовник зобов'язується своєчасно та у повному обсязі сплачувати виконавцю вартість послуг, що надаються замовнику за цим договором (п. 3.2.5. договору).

Виконавець зобов'язується використовуючи свою матеріально - технічну базу організовувати та підтримувати пропускний режим на об'єкт замовника (п. 3.4.1. договору).

Забезпечення пропускного режиму на об'єкт замовника включає в себе здійснення працівниками виконавця пропуску співробітників та відвідувачів замовника на об'єкт замовника через турнікет, що знаходиться на центральній прохідній, на 1 - му поверсі адміністративно -побутового корпусу об'єкта виконавця, а також здійснення пропуску транспортних засобів через в'їзні ворота виконавця (п. 4.1. договору).

Пропуск співробітників замовника на об'єкт замовника відбувається виконавцем на підставі пред'явленої співробітником замовника належним чином оформленої постійної перепустки, при цьому відповідальний працівник виконавця реєструє співробітників замовника в журналі рєстрації співробітників та відвідувачів замовника (п. 4.2. договору).

В'їзд/виїзд транспортних засобів замовника на/з об'єкт(а) замовника здійснюється, через в'їзні ворота виконавця. При цьому відповідальний працівник виконавця реєструє в'їзд/виїзд транспортних засобів замовника в Журналі реєстрації транспортних засобів, які в'їжджають/виїжджають на/з територію/і виконавця, в якому зазначає також інформацію щодо продукції або інших товарно - матеріальних цінностей, що ввозяться/вивозяться на/з об'єкт (у) замовника. При в'їзді/виїзді транспортних засобів замовника з продукцією або іншими матеріальними цінностями уповноважена особа виконавця перевіряє надані водієм транспортного засобу документи на відповідність продукції, що ввозиться/вивозиться, з наданими для огляду документами (товарно - транспортна накладна, видаткова накладна та ін.). У разі виявлення невідповідності відповідальний працівник виконавця має право затримати в'їзд/виїзд транспортного засобу замовника з негайним повідомленням про це замовника та подальшим оформленням відповідного акту (п. 4.4. договору).

З метою забезпечення пропуску виконавцем відвідувачів замовника та його транспортних засобів на об'єкт замовника замовник зобов'язується завчасно оформляти та направляти виконавцю службові записки на пропуск відвідувачів, із зазначенням їх ПІБ, а також службові записки на пропуск транспортних засобів (в'їзд/виїзд) із зазначенням моделі та марки транспортного засобу. При цьому пропуск відвідувачів та транспортних засобів замовника через об'єкт виконавця здійснюється виконавцем при наявності належним чином оформлених замовником службових записок (підписаних керівником Замовника та скріплених печаткою), погоджених виконавцем (п. 4.6. договору).

Вартість послуг, що надаються виконавцем за цим договором, складає 3 000,00 гривень щомісячно, в тому числі ПДВ 500 (п'ятсот) гривень (п. 5.1. договору).

Оплата вартості послуг здійснюється замовником щомісячно, у безготівковому порядку, шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок виконавця, зазначений у розділі 11 договору, не пізніше 15 числа оплачуваного місяця (п. 5.2. договору).

Вартість послуг, що надаються виконавцем за цим договором, в неповному календарному місяці строку дії договору (перший та/або останній місяць строку дії договору, при наявності), враховується сторонами пропорційно загальній кількості днів в такому неповному місяці та кількості днів, протягом яких діяв цей договір (п. 5.3. договору).

На підтвердження факту надання виконавцем замовнику послуг, передбачених цим договором, сторонами підписується Акт приймання - передачі наданих послуг. При цьому виконавець зобов'язується щомісячно, до 5 (п'ятого) числа кожного місяця, надавати замовнику для підписання Акт приймання - передачі наданих у попередньому місяці послуг. Замовник протягом З (трьох) календарних днів з моменту отримання Акта розглядає його, у разі відсутності зауважень -підписує його та направляє виконавцю один екземпляр підписаного Акту, або мотивовану відмову від його підписання із зазначенням недоліків та строків їх усунення. Послуги вважаються фактично наданими з дати підписання сторонами Акта приймання - передачі наданих послуг (п. 5.4. договору).

Сторони зобов'язуються виконувати всі умови, передбачені цим договором і несуть відповідальність за їх невиконання/неналежне виконання в порядку та на умовах, передбачених цим договором та законодавством України (п. 6.1. договору).

Цей договір набирає чинності з моменту його укладення і діє протягом 1 (одного) року (п. 8.1. договору).

20.10.2011р. сторони підписали додаткову угоду до договору (а.с. 17), в якій вирішили пункти 5.1., 8.1. договору викласти у наступній редакції: « 5.1. Вартість послуг, що надаються виконавцем за договором складає 3500,00 гривень щомісяця з ПДВ.», « 8.1. Строк дії договору про надання послуг встановити до 31 жовтня 2012 року.». Додаткова угода набуває чинності з 20 жовтня 2011 року.

01.11.2012р. сторони уклали додаткову угоду до договору (а.с.18), в якій дійшли згоди пункти 8.1. договору викласти у наступній редакції: « 8.1. Строк дії договору про надання послуг встановити до 31 жовтня 2013 року.». Додаткова угода набуває чинності з 01 листопада 2012 року.

24.10.2013р. сторонами підписано та скріплено печатками додаткову угоду до договору (а.с. 19), згідно з якою узгодили пункти 5.1., 8.1. договору викласти у наступній редакції: « 5.1. Вартість послуг, що надаються виконавцем за договором складає 4000,00 гривень щомісяця з ПДВ.», « 8.1. Строк дії договору про надання послуг встановити до 31 жовтня 2014 року.» Додаткова угода набуває чинності з 01 листопада 2013 року.»

01.11.2014р. сторонами укладено додаткову угоду до договору (а.с. 20), відповідно до якої дійшли згоди пункти 5.1., 8.1. договору викласти у наступній редакції:« 5.1. Вартість послуг, що надаються виконавцем за договором складає 4 000,00 гривень щомісяця з ПДВ.», « 8.1. Строк дії договору про надання послуг встановити до 31 жовтня 2015 року.» Додаткова угода набуває чинності з 01 листопада 2014 року.

30.10.2015р. сторони підписали додаткову угоду до договору (а.с. 21), якою вирішили пункти 5.1., 8.1. договору викласти у наступній редакції: « 5.1. Вартість послуг, що надаються виконавцем за договором складає 4 000,00 гривень щомісяця з ПДВ.», « 8.1. Строк дії договору про надання послуг встановити до 31 жовтня 2016 р.». Додаткова угода набуває чинності з 01 листопада 2015 р.

Позивач стверджує, що свої зобов'язання за договором виконав належним чином, надав відповідачу послуги забезпечення пропускного режиму для доступу співробітників і відвідувачів замовника та їх транспортних засобів на об'єкт замовника за період з січня 2016 року по червень 2016 року включно, на підтвердження чого надав акти здачі-приймання робіт (надання послуг) (підписані позивачем):

- № ОУ-0000031 від 31.01.2016р. на суму 4000,00 грн. з ПДВ(а.с. 50);

- № ОУ-0000042 від 29.02.2016р. на суму 4 000,00 грн. з ПДВ (а.с. 49);

- № ОУ-0000075 від 31.03.2016р. на суму 4000,00 грн. з ПДВ (а.с. 48);

- № ОУ-0000108 від 30.04.2016р. на суму 4000,00 грн. з ПДВ (а.с. 47);

- № ОУ-0000145 від 31.05.2016р. на суму 4000,00 грн. з ПДВ (а.с. 46);

- № ОУ-0000180 від 30.06.2016р. на суму 4 000,00 грн. з ПДВ (а.с. 45).

Позивач стверджує, що направив на адресу відповідача вказані акти, на підтвердження чого надав копії фіскального чека та опис вкладення (а.с. 43-44,23-24), однак відповідач вказані акти не підписав, мотивовану відмову від його підписання із зазначенням недоліків та строків їх усунення не надав.

Відповідно до підписаної сторонами додаткової угоди від 30.10.2015р. (а.с. 21) строк дії договору про надання послуг встановлено до 31.10.2016р. Тією ж додатковою угодою сторони встановили щомісячну вартість послуг, що надаються виконавцем за договором у розмірі 4 000,00 гривень з ПДВ. Пунктом 5.2. договору сторони визначили порядок та строк оплати, а саме: оплата вартості послуг здійснюється замовником щомісячно, у безготівковому порядку, шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок виконавця, зазначений у розділі 11 договору, не пізніше 15 числа оплачуваного місяця. У розділі 11 сторони зазначили свої адреси та реквізити, серед яких містяться також і платіжні реквізити, на які потрібно перерахувати кошти.

Доказів розірвання договору чи доказів укладання додатку до договору, яким би розмір місячної плати за забезпечення пропускного режиму для доступу співробітників і відвідувачів замовника та їх транспортних засобів на об'єкт замовника було б змінено, сторонами до суду не надано.

Як зазначає позивач відповідач свої зобовязання за договором не виконав, за надані послуги не сплатив, внаслідок чого у нього утворилась заборгованість у розмірі 24 000,00 грн.

За договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором (ч.1 ст. 901 Цивільного кодексу України).

Якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов'язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором (ч. 1 ст. 903 Цивільного кодексу України).

Суб'єкти господарювання повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином, відповідно до закону, інших правових актів, договору (п. 1 ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України).

Зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться (ст. 526 Цивільного кодексу України).

Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст.525 Цивільного кодексу України).

Якщо у зобов'язанні встановлений строк його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України).

Зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином (ст. 599 Цивільного кодексу України).

Доказів сплати за надані послуги в сумі 24 000,00 грн. відповідач не надав, доводи позивача, наведені в обґрунтування позову, не спростував.

Таким чином, позовні вимоги щодо стягнення основного боргу у розмірі 24 000,00 грн. є правомірними та підлягають задоволенню.

Позивач нарахував та просить стягнути з відповідача пеню у розмірі 4 404,79 грн. та штраф 7% у розмірі 1 680,00 грн.

Відповідно до п. 6.2. договору за несвоєчасну оплату вартості послуг з організації та забезпечення пропускного режиму замовник сплачує пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла у період, за який нараховується пеня, від суми простроченого-платежу за кожен день прострочення. За прострочення оплати орендної плати більш ніж 30 (тридцять) календарних днів орендар додатково до пені і не виключаючи її сплачує орендодавцеві штраф у розмірі 7 % (семи відсотків) від суми простроченого платежу.

Виконання зобов'язання (основного зобов'язання) забезпечується, якщо це встановлено договором або законом (ст. 548 Цивільного кодексу України).

У разi порушення зобов'язання настають правовi наслiдки, встановленi договором або законом, зокрема - сплата неустойки (п.3 ч.1 ст. 611 Цивільного кодексу України).

Неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або iнше майно, якi боржник повинен передати кредиторовi у разi порушення боржником зобов'язання. Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов'язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у вiдсотках вiд суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання (ст.549 Цивільного кодексу України).

Згідно зі ст. ст. 1, 3 Закону України В«Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов'язаньВ» , платники грошових коштiв сплачують на користь одержувачiв цих коштiв за прострочку платежу пеню в розмiрi, що встановлюється за згодою сторiн. Розмір пені, передбачений статтею 1 цього Закону, обчислюється від суми простроченого платежу та не може перевищувати подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня.

Нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов'язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов'язання мало бути виконано (ч.6 ст.232 Господарського Кодексу України).

Судом здійснено перевірку розрахунку пені позивача та встановлено, що він виконаний не вірно.

Позивачем при розрахунку не враховано приписи ч.6 ст.232 Господарського Кодексу України.

Відповідно до здійсненого судом розрахунку загальний розмір пені становить 3 447,10 грн.

Розмір штрафу позивачем розраховано вірно.

З огляду на викладене, зважаючи на те, що має місце прострочення виконання зобов'язання є правомірними та такими, що підлягають частковому задоволенню позовні вимоги про стягнення з відповідача 29 127,10 грн., з яких: 24 000,00 грн. - основний борг, 3 447,10 грн. - пеня, 1 680,00 грн. - штраф.

Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу витрати по сплаті судового збору покладаються на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог: на позивача - 43,82 грн. (3,18 %), на відповідача - 1 334,18 грн. (96,82 %).

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст.1, 33, 34, 43, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровська фабрика гофрокартонної тари" (52012, Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с. Партизанське, вул. Леніна, буд. 25, ідентифікаційний код 35484275) на користь Приватного акціонерне товариство "Будіндустрія" (52012, Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с. Партизанське, вул. Леніна, буд. 25, ідентифікаційний код 30836051) 29 127,10 грн. , з яких: 24 000,00 грн. - основний борг, 3 447,10 грн. - пеня, 1 680,00 грн. - штраф, про що видати наказ.

В решті позовних вимог відмовити.

Стягнути з (Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровська фабрика гофрокартонної тари" (52012, Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с. Партизанське, вул. Леніна, буд. 25, ідентифікаційний код 35484275) на користь Приватного акціонерне товариство "Будіндустрія" (52012, Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с. Партизанське, вул. Леніна, буд. 25, ідентифікаційний код 30836051) витрати по сплаті судового збору у розмірі 1 334,18 грн. , про що видати наказ.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення суду може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Дніпропетровської області протягом десяти днів з дня його оголошення, а у разі якщо в судовому засідання було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення - з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 23.11.2016

Суддя ОСОБА_2

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення22.11.2016
Оприлюднено28.11.2016
Номер документу62910713
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/7915/16

Рішення від 22.11.2016

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мілєва Ірина Вікторівна

Ухвала від 08.11.2016

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мілєва Ірина Вікторівна

Ухвала від 24.10.2016

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мілєва Ірина Вікторівна

Ухвала від 03.10.2016

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мілєва Ірина Вікторівна

Ухвала від 09.09.2016

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мілєва Ірина Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні