cpg1251
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 листопада 2016 р.Справа № 820/2235/16 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Дюкарєвої С.В.
Суддів: Жигилія С.П., Перцової Т.С.
за участю: секретаря судового засідання - Мороз Є.В.
представника позивача - Марченка Д.Ю.
представника відповідача - Павленка О.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 29.08.2016р. по справі № 820/2235/16
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельна компанія "ОПТІМА ІНВЕСТ"
до Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області
про визнання неправомірними дій та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, в якому просив суд:
- визнати неправомірними дії відповідача щодо неприйняття та не визнання як податкова звітність податкову декларацію з податку на додану вартість за лютий 2016 року від 21.03.2016 № 1600009809, додаток 5 "Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів" за лютий 2016 року від 21.03.2016 за № 1600009811, додаток №1 "Розрахунок коригування сум податку на додану вартість по податковій декларації з податку на додану вартість" від 21.03.2016 за № 1600009810 ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ" та не внесення і не відображення податкових показників в електронну базу даних "Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкового зобов'язання та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДФС України", в інформаційну базу даних "Податковий блок", "Систему співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДФС України" та інших електронних інформаційних баз даних сум податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ" в податковій декларації з податку на додану вартість за лютий 2016 року від 21.03.2016 № 1600009809 та додатку 5 "Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів" за лютий 2016 року від 21.03.2016 за № 1600009811, додатком №1 "Розрахунок коригування сум податку на додану вартість по податковій декларації з податку на додану вартість" від 21.03.2016 за № 1600009810;
- зобов'язати відповідача прийняти та визнати як податкову звітність податкову декларацію з податку на додану вартість за лютий 2016 року від 21.03.2016 № 1600009809, додаток 5 "Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів" за лютий 2016 року від 21.03.2016 за № 1600009811, додаток №1 "Розрахунок коригування сум податку на додану вартість по податковій декларації з податку на додану вартість" від 21.03.2016 за № 1600009810 ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ" та внести і відобразити показники податкової звітності ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ" в електронній базі даних "Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкового зобов'язання та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДФС України", в інформаційній базі даних "Податковий блок", "Систему співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДФС України" та інших електронних інформаційних базах даних сум податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ" в податковій декларації з податку на додану вартість за лютий 2016 року від 21.03.2016 № 1600009809 та додатку 5 "Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів" за лютий 2016 року від 21.03.2016 за № 1600009811, додатком №1 "Розрахунок коригування сум податку на додану вартість по податковій декларації з податку на додану вартість" від 21.03.2016 за № 1600009810.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 29 серпня 2016 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ" - задоволено частково.
Визнано неправомірними дії Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області щодо неприйняття та не визнання як податкова звітність податкову декларацію з податку на додану вартість за лютий 2016 року від 21.03.2016 № 1600009809, додаток 5 "Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів" за лютий 2016 року від 21.03.2016 за № 1600009811, додаток №1 "Розрахунок коригування сум податку на додану вартість по податковій декларації з податку на додану вартість" від 21.03.2016 за № 1600009810 ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ" та не внесення і не відображення податкових показників в електронну базу даних "Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкового зобов'язання та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДФС України", в інформаційну базу даних "Податковий блок", "Систему співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДФС України" та інших електронних інформаційних баз даних сум податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ" в податковій декларації з податку на додану вартість за лютий 2016 року від 21.03.2016 № 1600009809 та додатку 5 "Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів" за лютий 2016 року від 21.03.2016 за № 1600009811, додатком №1 "Розрахунок коригування сум податку на додану вартість по податковій декларації з податку на додану вартість" від 21.03.2016 за № 1600009810.
Вважати податкову декларацію з податку на додану вартість № 1600009809 за лютий 2016 року такою, яка подана товариством з обмеженою відповідальністю "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ" (код 39957731) 21 березня 2016 року.
Зобов'язано Східну об'єднану державну податкову інспекцію м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області внести і відобразити показники податкової звітності ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ" в електронній базі даних "Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкового зобов'язання та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДФС України", в інформаційній базі даних "Податковий блок", "Систему співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДФС України" та інших електронних інформаційних базах даних сум податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ" в податковій декларації з податку на додану вартість за лютий 2016 року від 21.03.2016 № 1600009809 та додатку 5 "Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів" за лютий 2016 року від 21.03.2016 за № 1600009811, додатком №1 "Розрахунок коригування сум податку на додану вартість по податковій декларації з податку на додану вартість" від 21.03.2016 за № 1600009810.
Зобов'язано Східну об'єднану державну податкову інспекцію м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області поновити товариству з обмеженою відповідальністю "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ" (код 39957731) договір про визнання електронних документів від 30.12.2015 року № 123020151.
В іншій частині позовних вимог відмовлено.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 29 серпня 2016 року в частині задоволення позовних вимог та прийняти в цій частині нове рішення, яким позов товариства залишити без задоволення.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції, при прийнятті постанови, норм матеріального та процесуального права, а саме: ст. 2 КАС України, ст. 19 Конституції України, ст.ст. 46, 48 ПК України, з обставин і обґрунтувань, викладених в апеляційній скарзі.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши, в межах апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час розгляду справи в суді апеляційної інстанції, що Товариство з обмеженою відповідальністю "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ" зареєстровано як юридична особа 19.08.2015 року № 14801020000066952 за адресою: 61080, Харківська область, м. Харків, проспект Гагаріна, буд. 201-Б та перебуває на обліку як платник податків у Східній об'єднаній державній податковій інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області. код ЄДРПОУ 39957731.
З матеріалів справи вбачається, що між ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ" та Основ'янською об'єднаною державною податковою інспекцією м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області ( правонаступником якої є Східна об'єднана державна податкова інспекція м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області) укладено договір про визнання електронних документів № 123020151 від 30.12.2015 року. Згідно п.1 зазначеного договору, предметом договору є визнання податкових документів, поданих платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях, як оригіналу. Також п.п.4 п. 6 зазначеного договору визначено, що ДПІ має право розірвати договір в односторонньому порядку у випадку не надання платником податків нового посиленого сертифіката (сертифікатів) відкритого ключа замість скасованих або в разі зміни платником місця реєстрації.
Відповідно до п.6.3 вказаного договору, договір діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів. Якщо платник податків подає до ДПІ нові посилені сертифікати ЕЦП, цей договір вважається пролонгованим до закінчення терміну чинності нових посилених сертифікатів ключів.
З метою реалізації умов договору, ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ" отримано посилені сертифікати ключів електронного цифрового підпису, а також комп'ютерну програму створення електронних документів "M.E.Doc IS".
З пояснень представника позивача судом встановлено, що використовуючи комп'ютерну програму та чинні посилені сертифікати ключів електронного цифрового підпису, ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ" надало до Східної ОДПІ засобами телекомунікаційного зв'язку податкову декларацію з ПДВ від 21.03.2016 року № 1600009809 за лютий 2016 року, додаток 5 "Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів" за лютий 2016 року від 21.03.2016 за № 1600009811, додаток №1 "Розрахунок коригування сум податку на додану вартість по податковій декларації з податку на додану вартість" від 21.03.2016 за № 1600009810, які доставлені до податкового органу 08.04.2016 року о 11 год. 19хв.56 сек., проте відповідно до квитанції № 1, не прийнята у зв'язку із розірванням вищевказаного договору про визнання електронної звітності.
Приймаючи рішення в частині задоволення позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем без наявності підстав визначених нормами чинного законодавства відмовлено ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ" у прийняті податкової декларації з податку на додану вартість від 21.03.2016 року № 1600009809 за лютий 2016 року.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.
Загальні принципи організації інформаційного обміну під час подання платниками податків податкової звітності до органів державної податкової служби України в електронній формі із використанням електронного цифрового підпису визначені Інструкцією з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України від 10.04.2008р. №233 та зареєстрованою у Міністерстві юстиції України 16.04.2008р. за №320/15011 (далі - Інструкція), дія якої поширюється на Державну податкову адміністрацію України та її територіальні органи, платників податків, які за власним бажанням подають податкові документи в електронному вигляді.
Відповідно до п.2 Інструкції для подання податкових документів до органів ДПС в електронному вигляді платник податків повинен мати: спеціалізоване програмне забезпечення для формування податкових документів в електронному вигляді у затвердженому форматі (стандарті); доступ до мережі Інтернет та можливість відправлення/приймання електронних повідомлень по електронній пошті; засіб КЗІ (сумісний за форматами даних із засобами КЗІ, що використовуються в органах ДПС); чинні посилені сертифікати відкритих ключів, сформованих акредитованим центром сертифікації ключів для платника податків та уповноважених посадових осіб платника податків, підписи яких є обов'язковими для податкової звітності у паперовій формі.
Пунктом 7 Інструкції передбачено, що підставою для прийняття податкового документа в електронному вигляді є: його відповідність затвердженому формату (стандарту); підтвердження ЕЦП платника податків та його посадових осіб, підписи яких є обов'язковими для звітів в паперовій формі за умов встановлених в статтею 3 Закону України "Про електронний цифровий підпис"; чинність відповідного посиленого сертифіката ключа під час накладання ЕЦП (підтверджується за допомогою позначки часу, отриманої від акредитованого центру сертифікації ключів, або якщо до моменту одержання електронного документа строк дії відповідного сертифіката не був закінчений або відповідний сертифікат не був скасований/блокований).
При цьому, п.7.3, п.7.4 та п.7.5 Інструкції встановлено, що після одержання від платника податків податкового документа в електронному вигляді органи ДПС проводять його розшифрування, перевірку ЕЦП, перевірку відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту). Перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку. Ця квитанція надсилається органами ДПС на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним. Підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних ДПС є друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС.
Згідно п.7.6 Інструкції якщо надіслані податкові документи сформовано з помилкою, то платнику податків надсилається друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття податкових документів в електронному вигляді із зазначенням причин. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС.
За приписами ст. ст 15, 16 ПК України, платниками податків визнаються фізичні особи, юридичні особи та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операціях), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом. Платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків та зборів.
Платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (п.п. 16.1.2., 16.1.3 п. 16.1. ст. 16 ПК України).
Відповідно до п. 19-1.1.27 ст. 19 ПК України, функцією контролюючого органу, крім інших випадків, є забезпечення розвитку, впровадження та технічне супроводження інформаційно-телекомунікаційних систем і технологій, автоматизацію процедур, зокрема, контроль за повнотою та правильністю виконання митних формальностей, організовують впровадження електронних сервісів для суб'єктів господарювання.
Відповідно до положень п. 46.1 ст. 46 ПК України, податкова декларація - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання.
Пунктом 49.3 ст. 49 ПК України встановлено, що податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Наведеному праву кореспондує визначений у пункті 49.8 цієї ж статті Податкового кодексу України обов'язок контролюючого органу прийняти податкову декларацію. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
За умови дотримання вимог, встановлених статтями 48 і 49 цього Кодексу, податкова декларація, надана платником, також вважається прийнятою: за наявності на всіх аркушах, з яких складається податкова декларація та, за бажанням платника податків, на її копії, відмітки (штампу) контролюючого органу, яким отримана податкова декларація, із зазначенням дати її отримання, або квитанції про отримання податкової декларації, у разі її подання засобами електронного зв'язку, або поштового повідомлення з відміткою про вручення контролюючому органу, у разі надсилання податкової декларації поштою.
Приписами п.49.9 ст.49 Податкового кодексу України встановлено, що за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання контролюючим органом.
Відповідно до пункту 49.10 статті 49 Податкового кодексу України, відмова посадової особи контролюючого органу прийняти податкову декларацію з будь-яких причин, не визначених цією статтею, у тому числі висунення будь-яких не визначених цією статтею передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої податкової декларації, зменшення або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов'язань тощо) забороняється.
За приписами п. 49.13 ст. 43 Податкового кодексу України, у разі якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови контролюючим органом (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання контролюючим органом.
Отже, процедура прийняття податкової декларації полягає у вчиненні посадовою особою контролюючого органу фактичних дій із: 1) перевірки наявності та достовірності заповнення обов'язкових реквізитів, передбачених п.п.48.3,48.4 ст. 48 ПК України; 2) реєстрації податкової декларації у день її отримання контролюючим органом.
Процедура перенесення інформації з документів податкової звітності до електронних баз контролюючих органів визначена Методичними рекомендаціями щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України, затвердженими наказом ДПС України від 14.06.2012 р. № 516.
Згідно п.5.1 Методичних рекомендацій обробка та занесення інформації до електронних баз виконується підрозділом приймання та обробки податкової звітності, у разі відсутності зазначеного підрозділу - підрозділами, на які покладено цю функцію.
Положеннями п.5.4 Методичних рекомендацій визначено, що за відповідність інформації у базах податкової звітності даним податкових документів, наданих платником податків на паперових (електронних) носіях, несуть відповідальність підрозділи, що приймають податкову звітність.
Відповідно до п.5.6 Методичних рекомендацій імпорт до АІС "Облік податків і платежів" інформації про грошові зобов'язання, самостійно визначені платником податків, виконується підрозділом прогнозування, аналізу, обліку та звітності на підставі реєстрів нарахованих сум.
Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін; якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатись на них у спорі як на достовірні.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців місцезнаходження юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ" вказано як: 61080, Харківська область, м. Харків, проспект Гагаріна, буд. 201-Б.
Оскільки до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців не вносились записи про не підтвердження відомостей про юридичну особу, місцезнаходження ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ" залишилось незмінним, а тому відсутні будь-які законні підстави розірвання у односторонньому порядку Договору № 123020151 про визнання електронних документів від 30.12.2015 року, укладеного із ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ".
Орган ДФС має право розірвати Договір в односторонньому порядку виключно у випадку ненадання платником податків нового посиленого сертифікату (сертифікатів) відкритого ключа замість скасованих або в разі зміни платником місця реєстрації.
Станом на момент подання підприємством податкової звітності від 21.03.2016 року посилені сертифікати ключів електронного цифрового підпису ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ" не скасовані.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що відмова контролюючого органу (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації з підстав не передбачених приписами Податкового кодексу України не допускається, отже, відповідачем безпідставно та без дотримання норм діючого законодавства відмовлено ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ" у прийняті податкової декларації за лютий 2016 року.
Відповідно до Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 07 квітня 2016 року N 422 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 травня 2016 р. за N 751/28881, з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками.
Відповідно до п. 2 Порядку, ІКП відкриваються автоматично кожному платнику у разі, зокрема, нарахування сум грошових зобов'язань і пені з податків, зборів та сум єдиного внеску, самостійно визначених платником (за фактом надходження податкових декларацій, розрахунків, уточнюючих розрахунків);
Таким чином, наведені положення законодавства дають підставу для висновку про наявність у платника податків матеріально-правового інтересу в тому, щоб дані інтегрованих карток та електронних баз податкової звітності правильно відображали фактичний стан платежів до бюджету та задекларовані платником податків показники.
Таким чином, приймаючи до уваги вищезазначені норми права, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що наслідком прийняття податкової декларації є вчинення контролюючим органом дій по відображенню показників податкової звітності ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ" в електронній базі даних "Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкового зобов'язання та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДФС України", в інформаційній базі даних "Податковий блок", "Системі співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДФС України" та інших електронних інформаційних базах даних сум податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість.
Між тим, матеріали справи не містять, а відповідачем до суду не надано жодних доказів на спростування того, що показники податкової декларації ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ" (код 39957731) з ПДВ за лютий 2016 року були правомірно не відображені у відповідних електронних базах контролюючого органу, а жодних підстав для не прийняття податкової звітності з ПДВ за лютий 2016 року, не відображення показників вказаної податкової звітності ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ" (код 39957731) в електронних базах, окрім обставин, які не залежать від підприємства, не має.
З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що для повного відновлення прав позивача необхідно вийти за межі позовних вимог та визнати неправомірними дії Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області щодо неприйняття та не визнання як податкової звітності податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2016 року від 21.03.2016 № 1600009809, додаток 5 "Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів" за лютий 2016 року від 21.03.2016 за № 1600009811, додаток №1 "Розрахунок коригування сум податку на додану вартість по податковій декларації з податку на додану вартість" від 21.03.2016 за № 1600009810 ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ" та не внесення і не відображення податкових показників в електронну базу даних "Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматизованого співставлення податкового зобов'язання та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДФС України", в інформаційну базу даних "Податковий блок", "Систему співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДФС України" та інших електронних інформаційних баз даних сум податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ОПТІМА ІНВЕСТ" в податковій декларації з податку на додану вартість за лютий 2016 року від 21.03.2016 № 1600009809 та додатку 5 "Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів" за лютий 2016 року від 21.03.2016 за № 1600009811, додатком №1 "Розрахунок коригування сум податку на додану вартість по податковій декларації з податку на додану вартість" від 21.03.2016 за № 1600009810 та зобов'язати відповідача поновити договір про визнання електронних документів від 30.12.2015 року № 123020151.
У відповідності до ст. 159 КАС України судове рішення повинне бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що постанова суду першої інстанції відповідає вимогам ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України, підстав для задоволення вимог апеляційної скарги позивача колегією суддів не встановлено.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 198 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін.
Відповідно до ч.1 ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову чи ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права.
Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду першої інстанції не спростовують, а тому підстав для його скасування не вбачається.
Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області - залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 29.08.2016р. по справі № 820/2235/16 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис)Дюкарєва С.В. Судді (підпис) (підпис) Жигилій С.П. Перцова Т.С. Повний текст ухвали виготовлений 21.11.2016 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2016 |
Оприлюднено | 28.11.2016 |
Номер документу | 62913096 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Дюкарєва С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні