ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про повернення позовної заяви
Справа № 819/1483/16
25 листопада 2016 рокум. Тернопіль Суддя Тернопільського окружного адміністративного суду Мартиць О.І. перевіривши виконання вимог ст.ст.105,106 КАС України за позовом виконавчого комітету Чистилівської сільської ради Тернопільського району Тернопільської області до ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
До Тернопільського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов виконавчого комітету Чистилівської сільської ради Тернопільського району Тернопільської області до ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, в якому позивач просить визнати протиправною бездіяльність відповідачів ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 щодо укладення договору про пайову участь замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури с. Чистилів та зобов'язати відповідачів ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 укласти договір про пайову участь замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури с. Чистилів Тернопільського району Тернопільської області на умовах поданого Чистилівською сільською радою Тернопільського району Тернопільської області проекту договору № 10 від 27 жовтня 2016 року з додатком № 1.
Згідно статті 107 КАС України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, серед іншого, чи немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Так, розглянувши матеріали позовної заяви в порядку, передбаченому статтею 107 КАС України, суд дійшов висновку, що дана справа не підсудна Тернопільському окружному адміністративному суду, позовна заява підлягає поверненню, виходячи з наступного.
Згідно з ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів; спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Правила предметної підсудності регламентовані положеннями статті 18 КАС України та визначають, адміністративний суд якої ланки повинен розглядати адміністративну справу у першій інстанції.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.18 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.
Частиною другою ст.18 КАС України передбачено, що окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, однією зі сторін в яких є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська, Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ щодо їх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам; про застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності, якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням; щодо підтвердження обґрунтованості вжиття суб'єктами владних повноважень заходів реагування під час здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
У відповідності до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР (з наступними змінами та доповненнями) до системи органів місцевого самоврядування відносяться: сільські, селищні, міські, районні у містах ради, виконавчі комітети, відділи, управління та інші виконавчі органи сільської, селищної, міської, районної у місті ради, районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, органи самоорганізації населення.
В даному випадку з адміністративним позовом звернувся виконавчий комітет Чистилівської сільської ради Тернопільського району Тернопільської області, тобто суб'єкт владних повноважень, який є органом місцевого самоврядування, а тому дана справа з урахуванням вимог п.1 ч.1 ст.18 КАС України підсудна місцевому загальному суду як адміністративному, що, в свою чергу, виключає можливість її вирішення Тернопільським окружним адміністративним судом.
Відповідно до п.6 ч.3 ст.108 КАС України позовна заява повертається позивачеві, якщо справа не підсудна цьому адміністративному суду.
Згідно із ч.6 ст.108 КАС України повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Отже, позовну заяву слід повернути позивачеві та роз'яснити, що позивач має право повторно звернутися до суду з цим адміністративним позовом в загальному порядку, подавши позов до місцевого загального суду як адміністративного суду.
Керуючись ст.ст.18,19,108,160,165 Кодексу адміністративного судочинства України, -
УХВАЛИВ:
Позовну заяву виконавчого комітету Чистилівської сільської ради Тернопільського району Тернопільської області до ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії повернути позивачеві разом з усіма доданими до неї матеріалами.
Копію ухвали про повернення позовної заяви невідкладно надіслати особі, яка її подала, разом із позовною заявою й усіма доданими до неї матеріалами.
Роз'яснити, що позивач має право повторно звернутися до суду з адміністративним позовом в загальному порядку, подавши позов до місцевого загального суду як адміністративного суду.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Головуючий суддя Мартиць О.І.
копія вірна:
Суддя Мартиць О.І.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2016 |
Оприлюднено | 01.12.2016 |
Номер документу | 62961436 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні