КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
28 липня 2010 року Справа № 2а-1855/10/1170
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Могилан С.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні о 12-50 год. адміністративну справу
за позовом : Кіровоградського міськрайонного центру зайнятості
до відповідача : Кіровоградської дитячої міської лікарні
про стягнення економічних санкцій,
за участю:
секретаря судового засідання -Господарікова М.О.,
представників:
позивача -ОСОБА_1, ОСОБА_2,
відповідача -не з'явився,
Кіровоградський міськрайонний центр зайнятості звернувся з позовом до Кіровоградської дитячої міської лікарні про стягнення економічних санкцій в розмірі 850,00 грн., застосованих рішенням №1106-09/03073502 від 25.03.2010 р. та вказав, що Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Кіровоградського обласного центру зайнятості проведено перевірку додержання законодавства про зайнятість населення у Кіровоградській дитячій міській лікарні, за наслідками якої складено акт контрольного заходу від 11.03.2010 р. №44. Перевіркою встановлено, що відповідачем працевлаштовано громадянку ОСОБА_3 Федерації, яка не мала права на постійне проживання на території України -ОСОБА_4, без одержання дозволу державної служби зайнятості, чим порушено ч. 2 ст. 8 Закону України «Про зайнятість населення»та п. 2 Порядку оформлення іноземцями та особами без громадянства дозволу на працевлаштування в Україні. На підставі акту контрольного заходу винесено рішення про застосування економічних санкцій за порушення законодавства про зайнятість населення від 25.03.2010 р. №1106-09/03073502 в розмірі 850,00 грн.
В судове засідання з'явилися представники позивача, які позовні вимоги підтримали у повному обсязі та просили їх задовольнити з підстав, вказаних у позовній заяві. Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату час та місце розгляду справи двічі повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленнями про вручення поштових відправлень (а.с.21, 28).
Згідно ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 28.07.2010 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено у строк до 02.08.2010 р., про що повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.
Дослідивши подані позивачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представників позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,
ВСТАНОВИВ:
Кіровоградська дитяча міська лікарня 16.02.2006 р. зареєстрована як юридична особа Виконавчим комітетом Кіровоградської міської ради, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи (а.с.13) та зареєстрована у Кіровоградському міськрайонному центрі зайнятості як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття.
У відповідності до п. 1 Положення про державну службу зайнятості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів УРСР від 24.06.1991 р. №47 державна служба зайнятості складається з Державного центру зайнятості Мінпраці, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення, центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.
Згідно п. 1 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів УРСР від 24.06.1991 р. №47 інспекція по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення (далі -інспекція) входить до складу державної служби зайнятості. Інспекція здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями.
11.03.2010 р. Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Кіровоградського обласного центру зайнятості проведено планову перевірку додержання законодавства про зайнятість населення у Кіровоградській дитячій міській лікарні, за наслідками якої складено акт контрольного заходу від 11.03.2010 р. №44 (а.с.6-7).
Перевіркою встановлено, що у трудових відносинах з Кіровоградською дитячою міською лікарнею перебувала ОСОБА_4, яка на підставі наказу №70 від 30.08.2001 р. прийнята на роботу медичною сестрою з 03.09.2001 р. та звільнена із займаної посади 03.06.2005 р. наказом №60 від 03.06.2005 р. (а.с.12).
У відповідності до довідки Відділу у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб УМВС України в Кіровоградській області від 18.03.2010 р. №8/1065 ОСОБА_4 є громадянкою ОСОБА_3 Федерації і з 23.05.2007 р. документована посвідкою на проживання в Україні (а.с.10).
На підставі акту контрольного заходу винесено рішення про застосування економічних санкцій за порушення законодавства про зайнятість населення від 25.03.2010 р. №1106-09/03073502 (а.с.8), яким відносно Кіровоградської дитячої міської лікарні застосовано економічні санкції в розмірі 850,00 грн. Вказане рішення одержано відповідачем 06.04.2010р., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.9).
У відповідності до вимог ст. 8 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства»від 04.02.1994 р. №3929-ХІІ іноземці та особи без громадянства мають рівні з громадянами України права та обов'язки в трудових відносинах, якщо інше не передбачено законодавством України та міжнародними договорами України. Іноземці та особи без громадянства, які постійно проживають в Україні, а також яким надано статус біженця в Україні, мають право працювати на підприємствах, в установах і організаціях або займатися іншою трудовою діяльністю на підставах і в порядку, встановлених для громадян України. Іноземці та особи без громадянства, які прибули в Україну для працевлаштування на визначений термін, можуть займатися трудовою діяльністю відповідно до одержаного у встановленому порядку дозволу на працевлаштування.
Відповідно до положень ч.2 ст. 8 Закону України «Про зайнятість населення»від 01.03.1991 р. №803-ХІІ (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин) іноземці та особи без громадянства, крім найнятих відповідно до угоди про розподіл продукції, які прибули в Україну на визначений термін, одержують право на трудову діяльність лише за наявності в них дозволу на працевлаштування, виданого державною службою зайнятості України, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України. Працевлаштування в Україні іноземців, найнятих інвестором у межах і за посадами (спеціальністю), визначеними угодою про розподіл продукції, здійснюється без отримання дозволу на працевлаштування.
На час працевлаштування ОСОБА_4, оформлення іноземцям та особам без громадянства дозволу на працевлаштування в Україні здійснювалося відповідно до Порядку оформлення іноземцям та особам без громадянства дозволу на працевлаштування в Україні, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України №2028 від 01.11.1999.
Відповідно до п 2 Порядку оформлення іноземцям та особам без громадянства дозволу на працевлаштування в Україні підприємства, установи та організації незалежно від форми власності і господарювання, та іноземні суб'єкти господарської діяльності, що діють на території України (далі -роботодавець), можуть використовувати працю іноземців лише за наявності у них дозволів на працевлаштування, якщо інше не передбачене міжнародними договорами України.
У відповідності до п. 3 Положення роботодавці, які запрошують іноземців з метою працевлаштування, забезпечують своєчасне роз'яснення їм прав, свобод та обов'язків, передбачених законодавством, ведуть відповідний облік цих осіб, а також несуть відповідальність за своєчасне оформлення документів на право їх перебування в Україні.
Згідно п. 4 зазначеного Порядку дозвіл на працевлаштування оформляється і видається Державним центром зайнятості Мінпраці (далі -Державний центр зайнятості) або за його дорученням відповідними центрами зайнятості Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя для роботи на підприємстві, в установі, організації, які запросили іноземця на певну посаду (за фахом).
Таким чином, відповідачем при прийомі на роботу громадянки ОСОБА_3 Федерації ОСОБА_4, що не мала права на постійне проживання на території України, не дотримано вимог зазначеного Положення.
В матеріалах справи відсутні докази оскарження рішення про застосування економічних санкцій за порушення законодавства про зайнятість населення від 25.03.2010 р. №1106-09/03073502.
У відповідності до п. п. "г" п. 8 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, інспекції надається право застосовувати економічні санкції до підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності й господарювання, за порушення законодавства про зайнятість населення, передбачені статтями 5 і 20 Закону України «Про зайнятість населення»і за недодержання вимог статей 8 і 18 зазначеного Закон.
Згідно ч. 3 ст.8 Закону України «Про зайнятість населення»(в редакції діючій на час вчинення відповідачем порушення законодавства про зайнятість населення) у разі використання праці іноземців або осіб без громадянства без дозволу державної служби зайнятості України з підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності, державна служба зайнятості стягує штраф за кожну таку особу у п'ятдесятикратному розмірі неоподатковуваного мінімуму доходів громадян. Ці кошти спрямовуються до державного фонду сприяння зайнятості населення
Таким чином, Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Кіровоградського обласного центру зайнятості вірно визначено відповідачу економічні санкції в розмірі 850,00 грн.
Відповідно до абз.2 ч.4 ст.8 Закону України «Про зайнятість населення»у разі несплати (або відмови від сплати) протягом місяця у добровільному порядку зазначеного штрафу його стягнення провадиться в установленому законом порядку. Кошти від стягнутих штрафів спрямовуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Кіровоградського міськрайонного центру зайнятості про стягнення з відповідача економічних санкцій в розмірі 850,00 грн., застосованих рішенням №1106-09/03073502 від 25.03.2010 р. підлягають задоволенню в повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 86, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
2. Стягнути з Кіровоградської дитячої міської лікарні, код ЄДРПОУ 03073502 (25030, м. Кіровоград, просп. Університетський, 6) на користь Кіровоградського міськрайонного центру економічні санкції за порушення законодавства про зайнятість населення в розмірі 850,00 грн. (вісімсот п'ятдесят грн. 00 коп.), застосованих рішенням №1106-09/03073502 від 25.03.2010 р.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України -з дня складення постанови у повному обсязі, заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 02 серпня 2010 року.
Суддя
Кіровоградського окружного
адміністративного суду ОСОБА_5
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.07.2010 |
Оприлюднено | 01.12.2016 |
Номер документу | 62987380 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
С.В. Дегтярьова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні