ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 У Х В А Л А
про закриття провадження в адміністративній справі
28 листопада 2016 року № 813/3789/15
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Гулкевич І.З.
секретар судового засідання Іванес Х.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державної реєстраційної служби України, державного реєстратора реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Данилишина Володимира Івановича, третя особа Спільне українсько-польське підприємство у формі Товариства з обмеженою відповідальністю «Гермес-Україна» про скасування рішення та зобов'язання до вчинення дій
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернулася в Львівський окружний адміністративний суд з позовом до Державної реєстраційної служби України, державного реєстратора реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Данилишина Володимира Івановича, третя особа Спільне українсько-польське підприємство у формі Товариства з обмеженою відповідальністю «Гермес-Україна» про скасування рішення та зобов'язання до вчинення дій.
Представники сторін у судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.
Від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи без участі уповноваженого представника.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач просить суд: скасувати рішення №13873749 від 12.06.2014 року державного реєстратора відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Данилишина Володимира Івановича про державну реєстрацію права власності за Товариством з обмеженою відповідальністю «Гермес-Україна», код ЄДРПОУ 25545350, адреса : м. Львів, вул. Патона,1 на приміщення промислового корпусу №2 в будинку №1, що по вул.. Патона у м. Львові, загальною площею 2728,5 м. кв ; зобов'язати Державну реєстраційну службу України в особі Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції внести до Державного реєстру прав на нерухоме майно запис про скасування державної реєстрації права власності за Товариством з обмеженою відповідальністю «Гермес-Україна», код ЄДРПОУ 25545350, адреса : м. Львів, вул. Патона,1 на приміщення промислового корпусу №2 в будинку №1, що по вул.. Патона у м. Львові, загальною площею 2728,5 м. кв.
З огляду на наведене, даний спір носить приватно-правовий характер, оскільки позивачем фактично ставиться питання про визнання за нею права власності на приміщення промислового корпусу №2 в будинку №1, що по вул.. Патона у м. Львові, загальною площею 2728,5 м. кВ.
Таким чином, під час вирішення такого спору з'ясуванню підлягають обставини щодо підстав набуття права власності на спірне майно, у зв'язку з чим зазначені вимоги є приватноправовими та втрачають ознаки публічно-правового спору, оскільки по суті позивач доводить своє право на нерухоме майно та вимагає усунути обставини, що перешкоджають реалізації права власності на спірне майно.
Отже, в даному випадку має місце спір про право, який підлягає розгляду в порядку цивільного, а не адміністративного судочинства.
Так, відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року (далі - Конвенція) кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.
Європейський суд з прав людини у рішенні від 12 жовтня 1978 року у справі "ОСОБА_7 v. Austria" вказав, що словосполучення "встановлений законом" поширюється не лише на правову основу самого існування "суду", але й на дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність. Поняття "суд, встановлений законом" у частині першій статті 6 Конвенції передбачає "усю організаційну структуру судів, включно з питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів ". З огляду на це не вважається "судом, встановленим законом" орган, котрий, не маючи юрисдикції, судить осіб на підставі практики, яка не передбачена законом.
Відповідно до пункту 1 частини другої статті 17 КАС юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Вжитий у цій процесуальній нормі термін "суб'єкт владних повноважень" позначає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхню посадову чи службову особу, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (пункт 7 частини першої статті 3 КАС).
За правилами пункту 1 частини першої статті 15 Цивільного процесуального кодексу України (далі - ЦПК) суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи щодо: захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин.
Враховуючи характер спірних правовідносин, який є цивільно-правовим і не має ознак публічно-правового спору в розумінні КАС України, суд приходить до висновку, що даний спір не підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства.
Беручи до уваги те, що визначальним принципом здійснення правосуддя в адміністративних справах є принцип офіційного з'ясування всіх обставин у справі і обов'язок суб'єкта владних повноважень доказувати правомірність своїх дій чи рішень, на відміну від визначального принципу цивільного судочинства, який полягає у змагальності сторін, суд, який розглянув справу, не віднесену до його юрисдикції, не може вважатися "судом, встановленим законом" у розумінні частини першої статті 6 Конвенції.
За таких обставин, провадження у справі, що розглядається, підлягає закриттю.
Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд України у своїй постанові від 14.06.2016р. у справі №21-41а16.
З приписів ч.2 ст.161 КАС України вбачається, що при виборі і застосуванні правової норми до спірних правовідносин суд враховує висновки Верховного Суду України, викладені у постановах, прийнятих за результатами розгляду заяв про перегляд судового рішення з підстав, передбачених пунктами 1 і 2 частини першої статті 237 цього Кодексу.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 157 КАС України, суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Згідно із ч. 3 ст. 157 КАС України про закриття провадження у справі суд постановляє ухвалу. Повторне звернення з тією самою позовною заявою не допускається.
Враховуючи вищевикладене та приймаючи до уваги, що даний спір має вирішуватися в порядку цивільного судочинства, суд приходить до висновку про закриття провадження у даній справі.
При цьому, керуючись приписами п.5 ч.1 ст.7 Закону України "Про судовий збір", суд вважає за необхідне повернути позивачеві сплачений ним судовий збір за подання даного адміністративного позову у сумі 73,08 грн.
Керуючись ст.ст. 157, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Провадження у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державної реєстраційної служби України, державного реєстратора реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Данилишина Володимира Івановича, третя особа Спільне українсько-польське підприємство у формі Товариства з обмеженою відповідальністю «Гермес-Україна» про скасування рішення та зобов'язання до вчинення дій - закрити.
Роз'яснити позивачу, що з означеними позовними вимогами він може звернутися в порядку цивільного судочинства.
Повторне звернення цих ж осіб до адміністративного суду з таким самим адміністративним позовом, щодо якого постановлено ухвалу про закриття провадження у справі не допускається.
Повернути ОСОБА_1 сплачений нею судовий збір у сумі 73,08 (сімдесят три тисячі 08 коп) згідно з квитанцією від 16 липня 2015 р. № ПН 4136.
Ухвала суду набирає законної сили у порядку, встановленому ст. 254 КАС України.
Ухвала може бути оскаржена в порядку і строки, встановлені ст. 186 КАС України.
Суддя Гулкевич І.З.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2016 |
Оприлюднено | 01.12.2016 |
Номер документу | 63004059 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні