ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

24 листопада 2016 рокусправа № П/811/4187/14

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Семененка Я.В.

суддів: Бишевської Н.А. Добродняк І.Ю

за участю секретаря судового засідання: Кязимової Д.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі апеляційну скаргу Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області

на постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 30 серпня 2016 року по справі №П/811/4187/14 за позовом Публічного акціонерного товариства "Ліки Кіровоградщини" до Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області про скасування податкових повідомлень-рішень,-

в с т а н о в и В:

Публічне акціонерне товариство "Ліки Кіровоградщини" звернулося до суду з позовом, в якому просило скасувати податкові повідомлення-рішення Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області від 18 листопада 2014 року:

- №0000022206, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 548670,00 грн. за основним платежем та 119353,00 штрафних (фінансових) санкцій;

- №0000032206, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 514404,00 грн. основного платежу та 118 555,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

Постановою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 30 серпня 2016 року адміністративний позов задоволено частково, а саме:

визнано протиправним та скасоване податкове повідомлення-рішення №0000032206 від 18 листопада 2014 року, винесене Кіровоградською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області, яким Публічному акціонерному товариству "Ліки Кіровоградщини" збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 514404,00 грн. основного платежу та 118 555,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

визнано протиправним та скасоване податкове повідомлення-рішення №0000022206 від 18 листопада 2014 року, винесене Кіровоградською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області, яким Публічному акціонерному товариству "Ліки Кіровоградщини" збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 548670,00 грн. за основним платежем та 119353,00 штрафних (фінансових) санкцій в частині 544104,00 грн. за основним платежем та 118211,50 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

В іншій частині позовних вимог відмовлено.

Постанова суду, в частині задоволених позовних вимог, мотивована недоведеністю відповідачем тих обставин, які стали підставами для прийняття оскаржених податкових повідомлень-рішень.

Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції, Кіровоградська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Кіровоградській області подала апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просила скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову про відмову у задоволенні

позову. Апеляційна скарга фактично обгрунтована висновками перевіряючих осіб, які зроблені в акті перевірки та яким, на думку заявника апеляційної скарги, судом першої інстанції не надано належної правової оцінки.

Перевіривши, в межах доводів апеляційної скарги, законність та обґрунтованість судового рішення, оцінивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню виходячи із наступного.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що в період з 12 вересня по 23 жовтня 2014 року посадовими особами Кіровоградської ОДПІ ГэУ Міндоходів у Кіровоградській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку ПАТ "Ліки Кіровоградщини" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2011 року по 31.12.2013 року та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 року по 31.12.2013 року, за результатами якої складено Акт від 05.11.2014 року №36/11-23-22-06/33142589.

В акті перевірки зроблено висновки про порушення підприємством, зокрема, вимог:

- п. 1.32 ст. 1, п.3.1 ст.3, п. 5.1, пп5.2.1 п.5.2, пп. 5.3.9 п.5.3 ст.5, пп. 11.2.1 п.11.2 ст.11 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994 року №334/94-ВР (зі змінами та доповненнями, чинний в момент вчинення правопорушеннями), п. 138.1 п.138.2, п. 138.4. п.138.8, пп.138.10.2, пп.138.10.3 п.138.10 ст.138, пп.146.17.2 п.146.17 ст. 146 Податкового кодексу України від 02.12.10 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями), в результаті чого товариством занижено податок на прибуток на загальну суму 746891,00 грн., у тому числі:

- за 1 квартал 2011 року на 59491,00 грн.,

- за 2 квартал 2011 року на 68171,00 грн.,

- за 3 квартал 2011 року на 70559,00 грн.,

- за 4 квартал 2011 року на 71258,00 грн.,

- за 1 квартал 2012 року на 75817,00 грн.,

- за 2 квартал 2012 року на 60112,00 грн.,

- за 3 квартал 2012 року на 58208,00 грн.,

- за 4 квартал 2012 року на 59600,00 грн.,

- за 2013 рік на 223675,00 грн.

- п.197.5 ст.197, п.198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.10 р. №2755-VI (зі змінами та доповненнями), в результаті чого товариством занижено податок на додану вартість на загальну суму 657386,00 грн.. в тому числі:

- за січень 2011 року в сумі 18952,00 грн.,

- за лютий 2011 року в сумі 21262,00 грн.,

- за березень 2011 року в сумі 15011,00 грн.,

- за квітень 2011 року в сумі 25139,00 грн.,

- за травень 2011 року з сумі 15600,00 грн.,

- за червень 2011 року в сумі 23968,00 грн.,

- за липень 2011 року з сумі 22119,00 грн.,

- за серпень 2011 року в сумі 21292,00 грн.,

- за вересень 2011 року в сумі 19853,00 грн.,

- за жовтень 2011 року в сумі 19983,00 грн.,

- за листопад 2011 року в сумі 25110,00 грн.,

- за грудень 2011 року в сумі 22080,00 грн., ,

- за січень 2012 року в сумі 15565,00 грн.,

- за лютий 2012 року в сумі 16197,00 грн.,

- за березень 2012 року в сумі 18525,00 грн.

- за квітень 2012 рок; в сумі 17234,00 грн.,

- за травень 2012 року в сумі 17294,00 грн.

- за червень 2012 року в сумі 14621,00 грн.,

- за липень 2012 року в сумі 15767,00 грн.,

- за серпень 2012 року в сумі 15934,00 грн.,

- за вересень 2012 року в сумі 16454,00 грн.,

- за жовтень 2012 року в сумі 17692,00 грн.,

- за листопад 2012 року в сумі 19043,00 грн.,

- за грудень 2012 року з сумі 21364,00 грн.,

- за січень 2013 року в сумі 8878,00 грн.,

- за лютий 2013 року в сумі 22420,00 грн.,

- за березень 2013 року в сумі 16067,00 грн.,

-з а квітень 2013 року в сумі 21402,00 грн.,

- за травень 2013 року в сумі 14918,00 грн.,

- за червень 2013 року в сумі 16004,00 грн.,

- за липень 2013 року в сумі 19287,00 грн.,

- за серпень 2013 року в сумі 9400,00 грн.,

- за вересень 2013 року в сумі 18695,00 грн.,

- за жовтень 2013 року в сумі 18828,00 грн.,

- за листопад 2013 року в сумі 16462,00 грн.,

- за грудень 2013 року в сумі 18966,00 грн.

На підставі Акта перевірки від 05.11.2014 року №36/11-23-22-06/33142589 відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення від 18 листопада 2014 року:

- №0000022206, яким ПАТ "Ліки Кіровоградщини" збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 548670,00 грн. за основним платежем та 119353,00 штрафних (фінансових) санкцій;

- №0000032206, яким ПАТ "Ліки Кіровоградщини" збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 514404,00 грн. основного платежу та 118 555,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

Правомірність та обґрунтованість зазначених рішень відповідача є предметом спору, який передано на вирішення суду.

За наслідками перегляду судового рішення колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо наявності підстав для задоволення позову з огляду на наступне.

Під час розгляду справи, з урахуванням висновків, які викладні в акті перевірки та необхідності, у зв'язку з цим, отримання спеціальних знань, судом першої інстанції по справі призначена судова економічна експертиза, за результатами проведення якої складено експертний висновок №1024, 1025 від 29.04.2016р. (т.8 а.с.5-54).

Надаючи правову оцінку доводам сторін, судом першої інстанції встановлено обставини, які мають значення для правильного вирішення справи, а також враховано висновки експерта, які підтверджували ці обставини.

В апеляційній скарзі відповідач, не спростовуючи встановлені судом першої інстанції обставини справи та висновки, які зазначені експертом за результатами проведеної експертизи, фактично посилається на ті обставини, які стали підставою для прийняття оскаржених податкових повідомлень-рішень, тобто, на обставини, які зазначені в акті перевірки.

Таким чином, з урахуванням змісту та обсягу доводів заявника апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне переглянути рішення суду першої інстанції виходячи із наведених контролюючим органом в апеляційній скарзі підстав для прийняття спірних податкових повідомлень-рішень та фактичних обставин справи, які встановлені судом першої інстанції.

Щодо податкового повідомлення-рішення №0000022206 від 18 листопада 2014 року, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 548670,00 грн. за основним платежем та 119353,00 штрафних (фінансових) санкцій, колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.

Так, встановлені обставини справи свідчать про те, що підставою для прийняття ОДПІ вказаного податкового повідомлення-рішення, зокрема, стали висновки контролюючого органу про завищення позивачем суми витрат у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг), які проведені на підставі нікчемних правочинів , з ТОВ "АВРОРАТРЕЙД", ТОВ "ФІТА МЕД", ТОВ «Алікон», ТОВ «Бізнесстандарт ЛТД», ТОВ Логістичний центр «Укравтовантаж», ТОВ «Арсаон», ТОВ «Асторойл», ТОВ «Баярд-К».

Висновків про нікчемність укладених угод ОДПІ дійшла з огляду на акти перевірок зазначених контрагентів позивача, а саме:

-акт Генічеської МДПІ №621/22-1/35873936 від 24.07.2012 року «Про результати позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Фіта Мед» (код за ЄДРПОУ 35873936) з питань правомірності проведених господарських відносин з контрагентами - покупцями та постачальниками з метою встановлення факту реальності проведених взаємовідносин, повноти їх відображення в податковому обліку з урахуванням їх виду, обсягу, якості та розрахунків при здійсненні фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2011 року по 31.05.2012 року», згідно якого встановлено порушення: 1) ч.1 ст. 203, 215, 216, 228, 662, 655, 656 ЦК України в частині недодержання в момент вчинення правочину вимог, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними (п. 5 ст. 203 ЦК України) по правочинах, здійснених по ланцюгу постачання ТОВ «Фіта Мед» (ЄДРПОУ 35873936) до реальних вигодонабувачів за період з 01.01.2011 року по 31.05.2012 року; 2) не підтверджено реальність проведених господарських операцій з контрагентами- покупцями та постачальниками за період з 01.01.2011 року по 31.05.2012 року з урахуванням їх виду, обсягу, якості та розрахунків;

-акт Кіровоградської ОДПІ №727/1520/37231609 від 09.10.2012 року «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання товариства з обмеженою відповідальністю «Авроратрейд» (код ЄДРПОУ 37231609) з питання повноти декларування податкових зобов'язань та правомірності формування податкового кредиту з податку на додану вартість за січень-березень 2011 року», згідно якого: усі операції купівлі-продажу ТОВ «Авроратрейд» не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже - мають ознаки нікчемності та є нікчемними по ланцюгу до «вигодонабувача»;

-акт Кіровоградської ОДПІ від 08.02.2013р. №133/1520/37867395 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Алікон» (код ЄДРПОУ 37867395) з питань правильності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту за грудень 2011 року - вересень 2012 року», згідно якого усі операції купівлі-продажу ТОВ «Алікон» не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже мають ознаки нікчемності та є нікчемними по ланцюгу до «вигодонабувача»;

-акт Кіровоградської ОДПІ від 08.02.2013р. №141/1520/37918554 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю "БІЗНЕССТАНДАРТ ЛТД" (код ЄДРПОУ 37918554) з питань правильності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту за період з січня по грудень 2012 року», згідно якого усі операції купівлі-продажу ТОВ «БІЗНЕССТАНДАРТ ЛТД» не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже мають ознаки нікчемності та є нікчемними по ланцюгу до «вигодонабувача»;

-акт Кіровоградської ОДПІ від 20.11.2012р. №1041/1520/37709106 «Про результати проведення документальної позапланової невиїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю Логістичний центр «Укравтовантаж» (код ЄДРПОУ 37709106) з питання повноти декларування податкових зобов'язань та правомірності формування податкового кредиту з податку на додану вартість за жовтень-грудень 2011 року», згідно якого встановлено порушення:

ч. 1 ст. 203, ст. 215, п. 1 ст. 216, ст. 228 Цивільного кодексу України №435-IV від 16.01.2003р. (зі змінами та доповненнями) в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених ТОВ «ЛЦ Укравтовантаж», як наслідок не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже - мають ознаки нікчемності та є нікчемними по ланцюгу до «вигодонабувача»;

-акт Кіровоградської ОДПІ від 08.02.2013р. №131/1520/37867421 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «Арсаон» (код ЄДРПОУ 37867421) з питань правильності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту за березень 2011 року - вересень 2012 року», згідно якого усі операції купівлі-продажу ТОВ «Арсаон» не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже - мають ознаки нікчемності та є нікчемніти по ланцюгу до «вигодонабувача»;

-акт Кіровоградської ОДПІ від 08.02.2013 року №134/1520/37529878 «Про результати проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Асторойл» (код ЄДРПОУ 37529878) з питання повноти декларування податкових зобов'язань та правомірності формування податкового кредиту з податку на додану вартість за лютий-грудень 2011 року», згідно якого усі операції купівлі-продажу ТОВ «Асторойл» не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже мають ознаки нікчемності та є нікчемними по ланцюгу до «вигодо набувача»;

-акт Кіровоградської ОДПІ від 07.02.2013р. №112/1520/37502856 «Про результати проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Баярд-К» (код ЄДРПОУ 37502856) з питання повноти декларування податкових зобов'язань та правомірності формування податкового кредиту з податку на додану вартість за лютий-грудень 2011 року, січень 2012 року», згідно якого усі операції купівлі-продажу ТОВ «Баярд-К» не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже мають ознаки нікчемності та є нікчемними по ланцюгу до „вигодонабувача".

Судом першої інстанції, за результатами розгляду справи, зроблено висновок про необґрунтованість доводів ДПІ щодо нікчемності укладених правочинів, оскільки встановлені обставини справи свідчать про реальне виконання сторонами умов договорів та використання позивачем результатів цих господарських взаємовідносин у власній господарській діяльності.

Щодо взаємовідносин з ТОВ "АВРОРАТРЕЙД".

Так, встановлені судом першої інстанції обставини справи, які не спростовано відповідачем, свідчать про те, що позивачем в першому кварталі 2011 року придбано у ТОВ "АВРОРАТРЕЙД" запасні частини на загальну суму 9165,60 грн., в тому числі ПДВ - 1527,60 грн., що підтверджується видатковими накладними №РН-0000046, РН-0000045 від 20.01.2011р., накладною №010079 від 31.01.2011р., накладною б/д, податковими накладними №46, №45 від 20.01.2011р., рахунком №0000045 від 19.01.2011р. (том 6 а.с.162-166, 168-169).

Оплата за поставлений товар здійснювалась у безготівковій формі, що підтверджується платіжними дорученнями №443, №442 від 20.01.2011р. (том 6 а.с.161, 167).

Згідно акту списання №1 від 24.01.2011 року запасні частини на суму 1725,60 грн. списано на авто НОМЕР_1, НОМЕР_6, НОМЕР_7, НОМЕР_8 (том 6 а.с.170).

Експертним висновком встановлено, що розрахунки з ТОВ "АВРОРАТРЕЙД" відображались по рахунку 631.2 "Розрахунки з постачальниками" (інші) за січень 2011 року (журнал - ордер №3/3), а саме:

- оприбуткування запчастин на загальну суму 9093,60грн. бухгалтерським проведенням Дт207.1 Кт631.2;

- оприбуткування рідини Дт203.1 Кт631.2 на суму 72,00 грн.;

- оплата за поставлені ТМЦ підтверджена платіжними документами, здійснена 21.01.2011 року;

- залишок заборгованості станом на 02.04.2011 року відсутній;

- податковий кредит на суму 67,20 грн. по зазначеним господарським операціям відображено тільки у податковому обліку.

На момент вчинення правовідносин ТОВ "АВРОРАТРЕЙД" було зареєстроване у єдиному Державному реєстрі.

Експертами зроблено висновок про документальне підтвердження валових витрат з придбання ТМЦ у ТОВ "АВРОРАТРЕЙД" на суму 9098,00грн. та їх подальшого списання через використання в господарській діяльності.

Щодо взаємовідносин з ТОВ "ФІТА МЕД".

Як свідчать матеріали справи, позивачем придбано ТОВ "ФІТА МЕД" дієтичну добавку "Вітокан" 50 мл у кількості 63 штуки по ціні 54,00 грн. за штуку на загальну суму 2835,00 грн., в тому числі ПДВ - 567,00 грн., що підтверджується: приймальними актами №1436 від 07.04.2011р., №1760 від 12.05.2011р., №2104 від 10.06.2011р., №2370 від 07.07.2011р., №2683 від 04.08.2011р., №1065 від 04.03.2011р.; видатковими накладними №139 від 05.04.2011р., №174 від 10.05.2011р., №208 від 07.06.2011р., №236 від 05.07.2011р., №237 від 02.08.2011р., №81 від 04.03.2011р.; податковими накладними №6 від 05.04.2011р., №12 від 10.05.2011р., №11 від 07.06.2011р., №9 від 05.07.2011р., №4 від 02.08.2011р. (том 8 а.с.161-163, 165-167, 169-171, 173-175, 177-179, 181-182.);

Оплата за поставлений товар здійснювалась у безготівковій формі, що підтверджується платіжними дорученнями №2208 від 16.05.2011р., №2788 від 15.06.2011р., №3129 від 30.06.2011р., №3775 від 05.08.2011р., №4224 від 30.08.2011р. (том 8 а.с.164, 168,172,176,180).

В матеріалах справи міститься копія сертифікату якості №21 на "Добавку дієтичну "Вітокан" згідно з ТУ У 1696813116.001-2000, яка поставлялась позивачу, про що вказано у висновку експерта (том 8 а.с.19).

В акті перевірки наведено перелік первинних документів із зазначенням номеру, дати, суми поставки, номенклатури (медикаментів), суми ПДВ. Також зазначено, що оплата за поставлений товар здійснювалась через розрахунковий рахунок (наведено реквізити платіжних документів). При цьому, у Акті відсутні дані, щодо порушень вимог нормативно-правових актів в заповненні первинних документів, відображення їх в бухгалтерському та податковому обліку.

Згідно фотокопії довідки з ЄДРПОУ АБ №412224, ТОВ "ФІТА МЕД" 11.04.2008 р. зареєстроване за №18821070003014029 в державному реєстрі, підприємству присвоєно код ЄДРПОУ 35873936. Видами діяльності за КВЕП вказано: 51.90.0 Інші види оптової торгівлі, 24.42.0 виробництво фармацевтичних препаратів і матеріалів, 51.46.0 оптова торгівля фармацевтичними товарами, 85.12.0 медична практика, 60.24.0 діяльність автомобільного вантажного транспорту (а.с.213, т.1).

Згідно копії Ліцензії (серія АВ №579299) Державної служби України з лікарських засобів від 11.10.2011 (переоформлена ліцензія від 01.02.2011 серія АГ №583723) підприємство має право па роздрібну торгівлю лікарськими засобами (а.с.214 т.1).

Матеріали справи містять Свідоцтво платника податку на додану вартість №200012409 від 05.08.2008, згідно якого підприємству присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку 358739301090 (а.с.215, т.1).

Дослідженням даних обліку в ході проведення експертизи з травня 2011 року по червень 2012 року встановлено, що оприбуткування медикаментів від ТОВ "ФІТА МЕД" відбувалось бухгалтерським проведенням Дт28.1 Кт631.1 (з подальшим списанням товару у роздрібну торгівлю - аптеки Дт28.2 Кт281.1). Для дослідження експертам надано платіжні доручення про оплату постачальнику ТОВ "ФІТА МЕД" за товар, станом на 01.07.2012 року заборгованість по розрахунках відсутня. Журнал-ордер по рахунку 631.І містить наступну інформацію: дату поставки, дату оплати, найменування постачальника, початкове сальдо, проведення по дебету рахунку в кредит рахунків (із зазначенням назви банків, з яких проводилась оплата), загальну суму дебетових оборогів, кредитові обороти із зазначення дебету рахунків оприбуткування та кінцевого сальдо.

За даними журналу-ордеру за березень 2011 року по постачальнику ТОВ "ФІТА МЕД" відображено наступне:

- за станом на 01.03.2011 р. заборгованість за розрахункам відсутня;

- оплата за товар по документу №1065 від 24.03.2011 р. становить 3402,00 грн.

(обороти по дебету);

- товар оприбутковано на суму 2835,00грн. (Дт28.1 Кт.63.1);

- відображено податковий кредит на суму 567,00 грн.(Дт641.3 Кт63.1);

- станом на кінець березня 2011 року залишок розрахунків відсутній.

Дослідженням даних податкового обліку за травень 2011 року - червень 2012 року встановлено, що витрати на придбання товару від ТОВ "ФІТА МЕД" відображались по рядку 05.1 (05) з бухгалтерського рахунку 90.2 "Собівартість реалізованих товарів".

Експертами в ході проведення експертизи встановлено, що при дослідженні даних бухгалтерського обліку та податкового обліку витрат за період січень 2011 року по червень 2012 року документально підтверджуються витрати з придбання товару у ТОВ "ФІТА МЕД" на суму загальну суму 40635,00 грн. (37800,00 грн. + 2835,00) (а.с.20, т.8).

Щодо взаємовідносин з ТОВ "Алікон".

Так, позивачем до складу витрат у 1 кварталі 2012 року включено витрати від ТОВ "Алікон" на суму 40814,00 грн. на ремонт основних фондів в межах 10%. До суми включено частину податкового кредиту з ПДВ (5,04%) відповідно до п.199.1 ст.199 ПКУ.

Позивачем на підтвердження взаємовідносин з ТОВ "Алікон" надано суду рахунок-фактуру №31 від 30.01.2012 року, видаткову накладну №РН-31 від 15.02.2012 року, накладну, приймальні акти, податкову накладну №31 від 30.01.2012 року, платіжне доручення від 31.01.2012 року (а.с.38-46, т.6).

На підтвердження використання товару у своїй господарській діяльності позивачем надано акти списання матеріалів на поточний ремонт, накладну від 29.02.2012 року на суму 37312,73 грн., накладні (а.с.47-53, т.6).

Експертним висновком за період січень-березень 2012 року у співставленні з первинними документами документально підтверджено витрати на суму 40814,00 грн. від ТОВ "Алікон", які включені до складу витрат у 1 кварталі 2012 року.

Щодо взаємовідносин з ТОВ "БІЗНЕССТАНДАРТ ЛТД".

Також судом встановлено, що позивачем придбано у ТОВ "БІЗНЕССТАНДАРТ ЛТД" патрубки, датчики, герметик, тосол на суму 504,00 грн., в обґрунтування чого позивачем суду надано копію рахунку, видаткову накладну, податкову накладну (а.с.54-57, т.6).

Оплату товару позивачем проведено в повному обсязі: в безготівковому порядку що підтверджується випискою (а.с.55, т.6).

На підтвердження використання у своїй господарській діяльності товару, позивачем надано акт списання матеріалів та поточний ремонт №1 від 30.03.2012 року автомобіля (а.с.58, т.6).

Експертним висновком встановлено, що при дослідженні даних бухгалтерського обліку та податкового обліку витрат за 1 квартал 2012 року документально підтверджуються витрати з придбання товару у ТОВ "БІЗНЕССТАНДАРТ ЛТД" на загальну суму 500,00 грн. (а.с.21, т.8).

Щодо взаємовідносин з ТОВ "ЛОГІСТИЧНИЙ ЦЕНТР "УКРАВТОВАНТАЖ".

Так, позивачем придбано у ТОВ "ЛОГІСТИЧНИЙ ЦЕНТР "УКРАВТОВАНТАЖ" товар (зпрпсні частини та агрегати до автомобілів), в обґрунтування чого позивачем суду надано копії рахунків, видаткових накладних, податкових накладних (а.с.59-61, 64-66, 69, 71, 72, 74, 76, 78, 79, 81-83, 89-92 т.6).

Оплату товару позивачем проведено в повному обсязі: в безготівковому порядку що підтверджується випискою та платіжними дорученнями (а.с.62, 68, 70 , 75, 80, т.6).

На підтвердження використання у своїй господарській діяльності товару, позивачем надано акт списання матеріалів та поточний ремонт №1 від 30.03.2012 року автомобіля (а.с.63, 67, 73, 77, 93, т.6).

Експертним висновком встановлено, що при дослідженні даних бухгалтерського обліку та податкового обліку витрат за 4 квартал 2012 року документально підтверджуються витрати з придбання товару у ТОВ "ЛОГІСТИЧНИЙ ЦЕНТР "УКРАВТОВАНТАЖ" на загальну суму 14443,00 грн. Окрім того, станом на дату здійснення господарської операції з постачання ТМЦ (4 квартал 2011 року), підприємство було зареєстровано у Єдиному державному реєстрі (а.с.22, т.8).

Згідно наданих на перевірку документів ПАТ "Ліки Кіровоградщини" до складу витрат у 4кв. 2011 року включено витрат на суму 14443,00 грн.

Дослідженням представлених первинних документів, встановлено, що ТОВ "ЛОГІСТИЧНИЙ ЦЕНТР "УКРАВТОВАНТАЖ" поставлено ТМЦ (запчастини, герметик, тасол, тощо), послуги не надавались (у акті перевірки вказано про надання послуг по Акту виконаних робіт № 148 від 16.11.2011 на суму 930,00грн.).

Згідно даних бухгалтерського обліку поставлені ТОВ "ЛОГІСТИЧНИЙ ЦЕНТР "УКРАВТОВАНТАЖ" ТМЦ, оприбутковувались: на головному підприємстві, Олександрійській ЦРА №13, Долинській ЦРА № 18, а саме:

- по видатковій накладній №РН-0000148 від 16.11.2011 на суму 930,00 грн., без ПДВ - 775,00 грн, ПДВ20%- 155,00 грн. (запчастини, тасол. герметик). Платіжним дорученням №596 від 22.11.2011 Олександрійською ЦРА №13 оплачено ТМЦ, розрахунки відображено по рахунку 6851 "Розрахунки з іншими кредиторами" за листопад 2011 року, станом на 01.12.2011 залишок розрахунків відсутній. За даним обліку, запчастини оприбутковано бухгалтерським проведення Дт207 Кт6851 на суму 930,00грн. За даними оборотно-сальдової відомості запчастини списано з рах.207. Згідно акту списання від 30.11.2011 запчастини встановлено на автомобіль ВАЗ 21043 №002-30 ОМ, акт підписано від імені членів комісії: зам. завідувача ОСОБА_2, бухгалтера ОСОБА_3, водія ОСОБА_4;

- по видатковим накладним: №РН-0000151 від 21.11.2011 на суму 240,00 грн. без ПДВ - 200,00 грн, ПДВ20%- 40,00 грн. та №РН-0000156 від 28.11.2011 на суму 780,00 грн., без ПДВ - 650,00 грн, ПДВ20%- 130,00 грн. (запчастини). За даними обліку Долинською ЦРА №18 ТМЦ оплачено у листопаді 2011 року, розрахунки відображено по рахунку 6851 "Розрахунки з іншими кредиторами", станом на 01.12.2011 залишок розрахунків відсутній. За даними обліку, запчастини оприбутковано бухгалтерським проведення Дт207 Кт6851 на загальну суму 1020,00 грн. Згідно акту списання №1 від 30.11.2011 року запчастини списано на поточний ремонт автомобіля ВАЗ 2111 НОМЕР_9, акт підписано від імені членів комісії: завідувача відділення ОСОБА_5, бухгалтера ОСОБА_6, водія ОСОБА_7;

- по видатковим накладним: РН-0000061 від 07.11.2011 на суму 2358,00 грн. з/ч (без ПДВ -1965,00 грн., ПДВ20%-393,00 грн.), РН-0000062 від 09.11.2011 суму 8400,00 грн, - шасі (без ПДВ -7000,00 грн., ПДВ20%-1400,00 грн.) РН-0000150 від 21.11.2011 на суму 1842,00 - з/ч, оливу та промивки разом 12780,00 грн. Оприбуткування з/ч відображено по головному підприємству бухгалтерським проведення Дт207.1 "ЗПЧ (Склад)" Кт631.2 на суму 12444,00 грн., оприбуткування оливи Дт203.1 Кт631.2 на суму 336,00 грн. Розрахунки за поставлені ТМЦ проведено у листопаді 2011 року, станом 01.12.2011 залишок розрахунків відсутній. Згідно актів списання 08.11.2011 та 23.11.2011 запчастини списано на ремонт та заміну зношених запчастин на авто: НОМЕР_10 НОМЕР_11, НОМЕР_12 НОМЕР_13, НОМЕР_6, НОМЕР_14, НОМЕР_15, НОМЕР_16. Акти підписано від імені голови комісії - директора розпорядника ОСОБА_8, головного бухгалтера ОСОБА_9, помічника голови правління ОСОБА_10, бухгалтера - ревізора ОСОБА_11 По вимозі б/н від 14.11.2011 для виробничих потреб через ОСОБА_1 транспортному відділу на ГАЗ 53 НОМЕР_17 відпущено шасі.

За даними податкового обліку придбання запчастин включено до складу витрат в 4 кв. 2011 року в межах 10% ліміту балансової вартості основних засобів за станом на початок року. За даними аналітичного обліку витрат на ремонт основних засобів по податковому обліку, що відносяться на валові витрати в межах 10%, підписаного від імені головного бухгалтера ОСОБА_9, перевищення за 2-4 кв. 2011 року встановлено на суму 154400,00 грн., яке за даними обліку, буде включено до 3 та 5 груп 03 з 01.01.2012 Аналітичний облік містить наступні дані: номери бухгалтерських рахунків, які "приймали участь" у формуванні розрахунку ліміту, інформацію про первісну, залишкову вартість та знос ОЗ станом на 01.01.2011, розрахунок перевищення 10%, тощо.

Щодо взаємовідносин з ТОВ "Арсаон".

Судом встановлено, що ПАТ "Ліки Кіровоградщини" до складу витрат у 1 кварталі 2012 року включено витрати на суму 21616,00 грн. з урахуванням вимог п.199.1 ст.199 ПК України, щодо включення до податкового кредиту суми ПДВ у розмірі 5,04%.

Так , позивачем придбано у ТОВ "Арсаон" товар (запасні частини до комп'ютера) на загальну суму 21799,20 грн., в обґрунтування чого позивачем суду надано копію рахунку, накладної, податкової накладної (а.с.94, 95, 97, т.6).

Оплату товару позивачем проведено в повному обсязі: в безготівковому порядку що підтверджується платіжним дорученням (а.с.96, т.6).

Згідно актів списання, комісія здійснила перевірку та встановила, що цінності підлягають списанню та вилученню з обліку (а.с.100-105, 108-112, 115-116, т.6).

Експертним висновком встановлено, що при дослідженні даних бухгалтерського обліку та податкового обліку витрат за 1 квартал 2012 року документально підтверджуються витрати з придбання товару у ТОВ "Арсаон" на загальну суму 21616,00 грн. (а.с.23, т.8).

Щодо взаємовідносин з ТОВ "АСТОРОЙЛ".

Судом встановлено, що ПАТ "Ліки Кіровоградщини" до складу витрат включено суму 12109,00 грн., по взаємовідносинам з ТОВ "АСТОРОЙЛ" , з урахуванням вимог п.199.1 ст.199 ПК України, щодо включення до податкового кредиту суми ПДВ у розмірі 4,4%, в тому числі у 3 кварталі 2011 року на суму 1954,00 грн., у 4 кварталі 2011 року на суму 10155,00 грн.

Згідно видаткової накладної №210 від 29.09.2011 року на ПАТ "Ліки Кіровоградщини" поставлено запасні частини та ПММ для авто всього на суму 1968,00 грн. (а.с.189, т.8).

Оплату товару позивачем проведено в повному обсязі: в безготівковому порядку що підтверджується платіжним дорученням (а.с.187, т.8).

Відповідно до актів списання від 29.09.2011 року №1 та №2 запчастини списано на ремонт та заміну зношених запчастин та ПММ автомобіля (а.с.191, 192, т.8).

Згідно видаткових накладних №РН-0000303 від 04.10.2011 року та №РН-000644 від 31.10.2014 року на ПАТ "Ліки Кіровоградщини" поставлено запасні частини для авто на суму 930,00 грн. та на суму 1968,00 грн., відповідно всього поставлено запасних частин на суму 2898,00 грн. (а.с.119, 125, т.6).

Оплату товару позивачем проведено в повному обсязі: в безготівковому порядку що підтверджується платіжним дорученням (а.с.118, 124, т.6).

На підставі накладних від 07.10.2011 року та 31.10.2011 року запчастини передано для виробничих потреб автомобілів (а.с.120, 122, 126, 128, т.6).

За даними податкового обліку придбання запчастин включено до складу витрат в 4 кварталі 2011 року в межах 10% ліміту балансової вартості основних засобів за станом на початок року.

Згідно видаткової накладної №РН-0000646 від 28.10.2011 року на ПАТ "Ліки Кіровоградщини" поставлено запасні частини та ПММ (фільтри, олива моторна, тосол) всього на суму 1884,00 грн. (а.с.143, т.6).

Оплату товару позивачем проведено в повному обсязі: в безготівковому порядку що підтверджується випискою з банку (а.с.144, т.6).

Відповідно до акту списання від 28.10.2011 року запчастини списано на поточний ремонт автомобіля ВАЗ 2111 НОМЕР_9 (а.с.146, 147, т.6).

Згідно видаткової накладної №РН-0000318 від 14.10.2011 року на ПАТ "Ліки Кіровоградщини" поставлено запасні частини та ПММ (фільтр, свічки, оливу моторну, тощо) всього на суму 402,00 грн. (а.с.150, т.6).

Оплату товару позивачем проведено в повному обсязі: в безготівковому порядку що підтверджується платіжним дорученням (а.с.152, т.6).

Відповідно до акту списання від 17.10.2011 року запчастини списано на ремонт та заміну зношених запчастин та ПММ автомобіля ВАЗ 21043 (а.с.154, т.6).

Згідно видаткової накладної №РН-0000643 від 26.10.2011 року на ПАТ "Ліки Кіровоградщини" поставлено запасні частини та ПММ (ремінь генератора, оливу моторну, тосол) всього на суму 186,00 грн. (а.с.156, т.6).

Оплату товару позивачем проведено в повному обсязі: в безготівковому порядку що підтверджується випискою с банку (а.с.158, т.6).

Відповідно до акту списання від 27.10.2011 року запчастини списано на ремонт та заміну зношених запчастин та ПММ автомобіля ВАЗ 21080 НОМЕР_18 (а.с.159, т.6).

Згідно рахунку №0000647 від 28.10.2011 року та податкової накладної №647 від 28.10.2011 року на ПАТ "Ліки Кіровоградщини" поставлено запасні частини всього на суму 1891,20 грн. (а.с.139, т.6).

Оплату товару позивачем проведено в повному обсязі: в безготівковому порядку що підтверджується випискою с банку (а.с.140, т.6).

Відповідно до акту списання від 31.10.2011 року запчастини списано на ремонт та заміну зношених запчастин автомобіля ЗАЗ Славута НОМЕР_19 (а.с.142, т.6).

Згідно рахунку-фактури №СФ-000317 від 14.10.2011 року, податкової накладної №317 від 20.10.2011 року та рахунку-фактури №СФ-000690 від 27.10.2011 року на ПАТ "Ліки Кіровоградщини" поставлено запасні частини та ПММ всього на суму 789,60 грн. (а.с.135, 137, т.6, а.с.183, т.8).

Оплату товару позивачем проведено в повному обсязі: в безготівковому порядку що підтверджується випискою с банку (а.с.136, т.6).

Відповідно до акту списання від 20.10.2011 року запчастини списано на ремонт та заміну зношених запчастин та ПММ автомобіля ВАЗ 21043 НОМЕР_20 (а.с.159, т.6).

Згідно видаткової накладної №РН-0000641 від 26.10.2011 року на ПАТ "Ліки Кіровоградщини" поставлено запасні частини всього на суму 1383,60 грн. (а.с.130, т.6).

Оплату товару позивачем проведено в повному обсязі: в безготівковому порядку що підтверджується платіжним дорученням (а.с.132, т.6).

Відповідно до акту списання від 25.10.2011 року запчастини списано на ремонт та заміну зношених запчастин та ПММ автомобіля (а.с.133-134, т.6).

Експертним висновком встановлено, що при дослідженні даних бухгалтерського обліку та податкового обліку витрат за 4 квартал 2011 року документально підтверджуються витрати з придбання товару у ТОВ "Арсаон" на загальну суму 12109,00 грн. (а.с.25, т.8).

Щодо взаємовідносин з ТОВ "Баярд-К".

Перевіркою встановлено, що позивачем до складу витрат включено суму 28248,00 грн., в тому числі за 2 квартал 2011 року на суму 8911,00 грн., за 3 квартал 2011 року на суму 19337,00 грн. з урахуванням вимог п.199.1 ст.199 ПК України, щодо включення до податкового кредиту суми ПДВ в розмірі 4,4% (а.с.23, т.1).

Так , позивачем придбано у ТОВ "Баярд-К" товар (запасні частини до автомобілів) на загальну суму 28248,00 грн., в обґрунтування чого позивачем суду надано копію рахунків, видаткових накладних, податкових накладних, приймальних актів (а.с.85а, 86, 86а, 87, 87а, 88, 88а, 89, 90а, 91а, 91б, 93-94, 96, 98-99, 101-103, 105, 106, 108-110, 112-114, 116-118, 120-121, 123-125, 127-128, 130-131, 133-134, 136-138, 140, 142, 147, 158, 209-211, 217, т.8).

Оплату товару позивачем проведено в повному обсязі: в безготівковому порядку що підтверджується платіжними дорученням (а.с.85б, 87б, 91, 95, 97, 100, 107, 115, 122, 129, 135, 143-144, 157, 212, 218 , т.8).

Відповідно до актів списання запчастини списано на ремонт та заміну зношених запчастин автомобілів (а.с.86в, 88б, 92, 104, 111, 119, 126, 132, 139, 145, 146, 159, 213, 214, 219, т.8).

Крім того, представлено пояснювальну записку від імені головного бухгалтера про те, що через механіка ПАТ "Ліки Кіровоградщини" ОСОБА_12 отримано запчастини по накладній від 29.07.2011 року та оприбутковано по рахунку 207 на суму 750,00 грн. Заборгованість перед контрагентом відсутня (а.с.69, т.8)

Експертним висновком встановлено, що витрати з придбання запчастин та ПММ та списання їх на ремонт авто на суму 28248,00 грн. за 2-3 квартал 2011 року документально підтверджується (а.с.27, т.8).

З огляду на встановлені судом першої інстанції обставини справи, які підтверджуються належними та допустими доказами у справі, зокрема, висновком економічної експертизи, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про необґрунтованість доводів ДПІ щодо нікчемності вищенаведених договорів.

В акту перевірки ОДПІ зроблено висновок про завищення позивачем витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, на суму 2 482 900 грн. по взаємовідносинам з ПНВМПФ "Інкопмарк".

Так, в ході перевірки встановлено взаємовідносини ПАТ "Ліки Кіровоградщини» з приватним науково-виробничим малим підприємством фірма «Інкопмарк», код 13750777. згідно яких приватне науково-виробниче мале підприємство фірма «Інкопмарк», передає ЗАТ «Ліки Кіровоградщини» в тимчасове володіння та використовування нежиле приміщення частини складу для зберігання товарно-матеріальних цінностей.

Згідно наданих до перевірки документів визначено, суми орендної плати включені ПАТ «Ліки Кіровоградщини» до складу валових витрат в декларації з податку на прибуток:

- за 1-й квартал 2011 року в сумі 226030 грн

-за 2-й квартал 2011 року в сумі 226030 грн.,

-за 3-й квартал 2011 року в сумі 226030 грн.,

-за 4-й квартал 2011 року в сумі 226030 грн.,

-за 1-й квартал 2012 року в сумі 225787 грн.,

-за 2-й квартал 2012 року в сумі 225787 грн.,

-за 3-й квартал 2012 року в сумі 225787 грн.,

-за 4-й квартал 2012 року в сумі 225787 грн.,

-за 2013 рік в сумі 901662 грн.

та до складу податкового кредиту в деклараціях з податку на додану вартість в загальній сумі 23484 грн.

Згідно даних інвентарної карточки обліку основних засобів та даних оборотної відомості обліку МНМА на вищезазначених складах частково зберігались матеріальні цінності цілісного майнового комплексу Кіровоградського обласного комунального підприємства «Ліки Кіровоградщини», який орендувався товариством згідно договору оренди№84 від 25.10.2004 року в Управління охорони здоров»я Кіровоградської обласної державної адміністрації, а саме:

-станом на 01.01.2011 року обліковувались 03 по бал.рах. 104.9 «Машини та обладнання» на суму 158651,12 грн., МНМА по бал.рах.106.9 «Інструменти, прилади, інвентар» на суму 75391,64 грн.,

-станом на 01.01.2012 року обліковувались 03 по бал.рах. 104.9 «Машини та обладнання» на суму 177042,41грн., МНМА «Інструменти, прилади, інвентар» на суму 97565,90 грн.,

-станом на 01.01.2013 року обліковувались 03 по бал.рах. 104.9 «Машини та обладнання» на суму 158865грн., МНМА «Інструменти, прилади, інвентар» на суму 93551,03грн.,

-станом на 01.01.2014 року обліковувались 03 по бал.рах. 104.9 «Машини та обладнання» на суму 145046 грн., МНМА «Інструменти, прилади, інвентар» на суму 25794,80 грн.

В ході перевірки встановлено, що на протязі перевіряємого періоду вищезазначені матеріальні цінності, які зберігались на складах, орендованих в приватного науково-виробничого малого підприємства фірма «Інкопмарк», в господарській діяльності ПАТ «Ліки Кіровоградщини» не використовувались.

Встановлені судом першої інстанції обставини справи свідчать про те, що між ПНВМПФ «Інкопмарк» (орендодавець) та позивачем (орендар) укладено договір оренди нежилих приміщень №13/22 від 29.12.2006 року, за умовами якого орендодавець передає, а орендар бере в тимчасове володіння та використання нежитлове приміщення частину складу, що знаходиться за адресою: с.Велика Северинка, загальною площею 270 кв. м. Розмір орендної плати становить 25200,00 грн. на місяць (а.с.36-37, т.4).

В акті перевірки зазначено, що згідно інвентарних карток обліку основних засобів та оборотних відомостей обліку МНМА на орендованих складах частково зберігались матеріальні цінності ЦМК Кіровоградського обласного комунального підприємства «Ліки Кіровоградщини», який орендувався згідно Договору оренди №184 від 25.10.2004 року в Управлінні охорони здоров'я Кіровоградської облдержадміністрації. Перевіркою встановлено, що станом на 01.01.2011 року на складах зберігались матеріальні цінності, які обліковувались на рахунках: - рахунках:

- рах. 104.9

Дата ухвалення рішення 24.11.2016
Оприлюднено 01.12.2016

Судовий реєстр по справі п/811/4187/14

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Постанова від 12.02.2019 Касаційний адміністративний суд Верховного Суду Адміністративне
Ухвала від 11.02.2019 Касаційний адміністративний суд Верховного Суду Адміністративне
Ухвала від 03.02.2017 Вищий адміністративний суд України Адміністративне
Ухвала від 16.12.2016 Вищий адміністративний суд України Адміністративне
Ухвала від 24.11.2016 Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 04.11.2016 Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 18.10.2016 Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 21.09.2016 Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Постанова від 30.08.2016 Кіровоградський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 29.08.2016 Кіровоградський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 29.08.2016 Кіровоградський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 21.07.2016 Кіровоградський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 06.06.2016 Кіровоградський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 02.06.2015 Кіровоградський окружний адміністративний суд Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Стежити за справою п/811/4187/14

Встановіть Опендатабот та підтвердіть підписку

Вайбер Телеграм

Опендатабот для телефону