Ухвала
від 27.10.2016 по справі 201/15074/16-к
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД м. ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 201/15074/16-к Провадження № 1-кс/201/8994/2016

УХВАЛА

27 жовтня 2016 року м. Дніпро

у складі:

головуючого слідчого судді ОСОБА_1

при секретарі ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі суду, в м. Дніпро клопотання у кримінальному провадженні №12016040650003393 від 10.08.2016, прокурора Дніпропетровської місцевої прокуратури №2 Дніпропетровської області ОСОБА_3 , про призначення позапланової документальної перевірки,

ВСТАНОВИВ:

Прокурор звернувся до суду з клопотанням про призначення позапланової документальної перевірки.

В обґрунтування заявленого клопотання прокурор посилався на те, що під час здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні №12016040650000235 виявлено обставини, що свідчать та містять в собі ознаки кримінального правопорушення. Так, встановлено, що службовими особами Товариства з Обмеженою відповідальністю «ДІАЛОГ-ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 30832345) проводиться самовільне будівництво будівель та споруд на самовільно зайнятих земельних ділянках розташованій на території Соборного району м. Дніпро в районі будинку №3-7 по вулиці вул. Володимира Моссаковського (Клари Цеткін) №3-7 у м. Дніпро, (Дніпропетровську) Дніпропетровської області, загальною площею 0,6141 га, з кадастровими номерами 1210100000:03:290:0034 та 1210100000:03:290:0031.

10.08.2016 слідчим Жовтневого ВП ДВП ГУНП України в Дніпропетровській області ОСОБА_4 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань відповідні відомості за № 12016040650003393, за фактом самовільного заняття земельної ділянки та проведення будівництва, за ознаками складу злочину, передбаченого ч.1 ст.197-1 КК України.

В ході проведення досудового розслідування встановлено, що працівники ТОВ «РУБІКОН-ТРЕЙДІНГ» виконують будівельні роботи за замовленням ТОВ «ДІАЛОГ-ПЛЮС» по будівництву Житлового комплексу за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Клари Цеткін, в районі будинків №№ 3-7 на земельній ділянці за кадастровим номером 1210100000:03:290:0031, цільове призначення: житлових, житлово-будівельних, гаражно і дачно-будівельних кооперативів, категорія земель - землі історико-культурного призначення, загальною площею 0,2480 га, та на земельній ділянці за кадастровим номером 1210100000:03:290:0034, код цільового використання (УКЦВЗ) 1.9 (житлові кооперативи), категорія земель землі житлової та громадської забудови, загальною площею 0,3661 га.

Вказані земельні ділянки, за кадастровими номерами 1210100000:03:290:0031 та 1210100000:03:290:0034, розташовані в межах історичного ареалу №1 історичного центру м. Дніпропетровська (Наказ Міністерства культури і туризму України «Про затвердження меж і режимів використання зон охорони пам`яток та занесення об`єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України» [зон охорони пам`яток та Центрального історичного ареалу м. Дніпропетровська; охоронної зони Зимового театру по просп. К. Маркса, 97 у м. Дніпропетровську (пам`ятки архітектури та містобудування національного значення); охоронної зони пам`ятки архітектури та містобудування національного значення житлового будинку по вул. К. Маркса, 28/10 у м. Сімферополі] від 18.02.2009 № 100/0/16-09) та згідно постанови Кабміну України від 26.07.2001 за №878 «Про затвердження Списку історичних населених місць України».

Крім того, земельна ділянка за кадастровим номером 1210100000:03:290:0031 належить до земель історико-культурного призначення національного значення на підставі положень статті 53 ЗК України та статті 34 Закону України "Про охорону культурної спадщини", які визначають поняття та склад земель історико-культурного призначення.

Землі історико-культурного призначення згідно з частиною 1 статті 150 ЗК України відносяться до особливо цінних земель.

Порядок використання земель історико-культурного призначення визначається ЗК України, Законом України "Про охорону культурної спадщини", постановами Кабінету Міністрів України та органів місцевої влади і самоврядування.

Виходячи з принципу використання земельних ділянок за цільовим призначенням (стаття 96 ЗК України), на землях історико-культурного призначення забороняється діяльність, яка суперечить їх цільовому призначенню, в тому числі і будівництво багатоповерхового офісно-житлового комплексу з підземною стоянкою.

Аналогічна норма міститься в ч. 4 ст. 26 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності»: «Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації».

Згідно із зазначеними нормами земельна ділянка може використовуватися власником у спосіб, який відповідає категорії земельної ділянки. Класифікація видів цільового призначення земель (затверджено наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 23 липня 2010 р. № 548; зареєстровано в Міністерстві юстиції України 1 листопада 2010 р. за № 1011/18306). Цією класифікацією визначено поділ земель на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, видом господарської діяльності, типами забудови, типами особливо цінних об`єктів і застосовуються для ведення обліку земель та формування звітності із земельних ресурсів.

Згідно зі статтею 1 ЗУ "Про охорону культурної спадщини" історичний ареал населеною місця - це частина населеного місця, що зберегла об`єкти культурної спадщини і пов`язані з ними розпланування та форму забудови, які походять з попередніх періодів розвитку, типові для певних культур або періодів розвитку.

Законодавством встановлений дозвільний порядок використання земель історико-культурного призначення.

Так, згідно ч.3 ст.32 ЗУ «Про охорону культурної спадщини» на охоронюваних археологічних територіях, у межах зон охорони пам`яток, історичних ареалів населених місць, занесених до Списку історичних населених місць України, забороняються містобудівні, архітектурні чи ландшафтні перетворення, будівельні, меліоративні, шляхові, земляні роботи без дозволу відповідного органу охорони культурної спадщини.

Законом України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» серед дозвільних документів передбачено відповідний дозвіл: дозвіл на проведення робіт на пам`ятках національного значення, їхніх територіях та в зонах охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених пунктів.

Разом з тим, в ході проведення досудового розслідування, на вимогу прокурора, начальником управління охорони нерухомої культурної спадщини та заповідників Міністерства культури України підтверджено, що погоджень проектів об`єктів будівництва та дозволів на проведення земляних робіт за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Клари Цеткін, в районі будинків №№ 3-7 на земельних ділянках за кадастровими номерами 1210100000:03:290:0031, та 1210100000:03:290:0034 не надавались.

Поряд з цим, згідно з п. 7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553, однією з підстав для проведення позапланової перевірки є необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні та декларації про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні та декларації про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №294 від 09.07.2014 (Держархбудінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Згідно з п.3 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, основними завданнями Держархбудінспекції є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, у тому числі здійснення державного контролю та нагляд за дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил;

На підставі викладеного, слідчий для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначеного факту, просив суд призначити у кримінальному провадженні № 12016040650003393 від 10.08.2016 року перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, законодавства у сфері охорони нерухомої культурної спадщини, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування, технічних умов, інших нормативних документів під час виконання підготовчих і будівельних робіт, архітектурних, інженерно-технічних і конструктивних рішень, застосування будівельної продукції.

У судове засідання сторони кримінального провадження не з`явилися, що відповідно до ч.1 ст. 172 КПК України не перешкоджає розгляду даного клопотання.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 107 КПК України судовий процес технічними засобами не фіксувався.

Вивчивши матеріали кримінального провадження №12016040650003393, вважаю клопотання слідчого таким, що не підлягає задоволенню з нижчевикладених підстав.

Звертаючись до слідчого судді з клопотанням про призначення документальної позапланової перевірки, слідчий належним чином не обґрунтував необхідність призначення перевірки саме на підставі ухвали слідчого судді і в чому полягає неможливість призначення перевірки на підставі постанови слідчого або прокурора, адже збирання доказів здійснюється сторонами кримінального провадження.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.40,93 КПК України,

УХВАЛИВ:

У задоволені клопотання прокурора Дніпропетровської місцевої прокуратури №2 Дніпропетровської області ОСОБА_3 , про призначення позапланової документальної перевірки відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЖовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення27.10.2016
Оприлюднено16.03.2023
Номер документу63017330
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —201/15074/16-к

Ухвала від 27.10.2016

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Ткаченко Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні