Ухвала
від 28.11.2016 по справі 234/16972/16-к
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Єдиний унікальний номер 234/16972/16-к

Номер провадження 11-сс/775/462/2016

УХВАЛА

Іменем України

28 листопада 2016 року колегія суддів судової палати з кримінальних справ та справ про адміністративні правопорушення апеляційного суду Донецької області в складі:

головуючого судді: ОСОБА_1 ,

суддів: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 ,

при секретарі: ОСОБА_4 ,

за участю

прокурора ОСОБА_5 ,

захисника ОСОБА_6 ,

підозрюваного ОСОБА_7

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Бахмуті Донецької області апеляційну скаргу прокурора ОСОБА_5 на ухвалу слідчого судді Краматорського міського суду Донецької області від 14 листопада 2016 року, у кримінальному провадженні № 42016050000000233, якою до підозрюваного у скоєнні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 3 ст. 27, ч. 2 ст. 205 КК України

ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, уродженця міста Маріуполь Донецької області, одруженого, що має неповнолітню дитину, фактично мешкає та зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , пенсіонера, раніше не судимого,

застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою строком на 60 діб та визначено розмір застави в сумі 145 000 грн., -

ВСТАНОВИЛА:

09 листопада 2016 року слідчий в ОВС першого слідчого відділу слідчого управління прокуратури Донецької області юрист 2 класу ОСОБА_8 звернувся до слідчого судді Краматорського міського суду Донецької області із клопотанням про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою ОСОБА_7 , який підозрюється у вчиненні злочинів, передбачених ч.2 ст.364, ч.2 ст.205 КК України. В обґрунтування клопотання слідчий зазначив, що першим слідчим відділом слідчого управління прокуратури Донецької області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42016050000000233 від 31.03.2016, за підозрою ОСОБА_7 за ч. 2 ст. 364, ч. 3 ст. 27, ч. 2 ст. 205 КК України, за підозрою ОСОБА_9 за ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 364, ч. 3 ст. 27, ч. 2 ст. 205 КК України, за підозрою ОСОБА_10 за ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 364, ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 205 КК України та за підозрою ОСОБА_11 за ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 364, ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 205 КК України. 09.11.2016р. ОСОБА_7 , повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 3 ст. 27, ч. 2 ст. 205 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_7 , обіймаючи посаду заступника начальника оперативного управління Маріупольської ОДПІ ГУДФС у Донецькій області, маючи спеціальне звання «полковник податкової міліції», та будучи представником влади, зобов`язаний керуватися відповідними нормами чинного законодавства України.

Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України.

Відповідно до пункту 4 Указу Президента України № 141/2013 від 18.03.2013 «Про Міністерство доходів та зборів України» у складі Міністерства доходів та зборів України та його територіальних органів утворюються та діють підрозділи податкової міліції.

Статтею 348 Податкового кодексу України передбачено, що податкова міліція складається із спеціальних підрозділів по боротьбі з податковими правопорушеннями, що діють у складі відповідних контролюючих органів і здійснює контроль за додержанням податкового законодавства, виконує оперативно-розшукову, кримінально процесуальну та охоронну функції.

Статтею 348.2 Податкового кодексу України встановлено, що завданнями податкової міліції є: запобігання кримінальним та іншим правопорушенням у сфері оподаткування та бюджетній сфері, їх розкриття, розслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення.

Відповідно до статей 350.1.2, 350.1.9, 350.1.12 Податкового кодексу України податкова міліція, відповідно до покладених на неї завдань, проводить відповідно до закону оперативно-розшукову діяльність, а також досудове розслідування в межах наданої законом компетенції, вживає заходів щодо відшкодування завданих державі збитків, здійснює заходи щодо запобігання і протидії корупції у контролюючих органах та виявлення фактів корупції, а також усунення наслідків корупційних правопорушень, виявляє кримінальні та інші правопорушення у сфері оподаткування, митній та бюджетній сферах, встановлює місцезнаходження платників податків.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду та правоохоронних органів» в редакції від 11.08.2013 року, органи доходів і зборів є правоохоронним органом.

Наказам начальника ГУДФС у Донецькій області № 147-о від 18.05.2016 ОСОБА_7 призначено на посаду заступника начальника оперативного управління Маріупольської ОДПІ ГУДФС у Донецькій області та одночасно звільнено з посади начальника відділу оперативного супроводження адміністрування ПДВ цього ж управління, яку він обіймав з серпня 2015 року.

Згідно тимчасової посадової інструкції на ОСОБА_7 , як на заступника начальника оперативного управління Маріупольської ОДПІ ГУДФС у Донецькій області, покладалися наступні обов`язки:

- разом з начальником оперативного управління організовує роботу і несе відповідальність за виконання покладених на оперативне управління задач по забезпеченню діючого податкового законодавства;

- постійно контролює проведення оперативними працівниками оперативного управління заходів щодо викриття злочинів у сфері оподаткування, викриття резонансних злочинів та організованих злочинних угруповань, а також інших порушень чинного законодавства

- здійснює оперативно-розшукову діяльність, контролює результати оперативно-розшукової діяльності оперативних підрозділів оперативного управління;

- виконує обов`язки, які формуються відповідно до основних завдань, виконання яких покладено на оперативне управління;

- в межах компетенції дає обов`язкові для виконання усіма працівниками оперативного управління доручення;

- здійснює інші повноваження, передбачені законодавством.

Однак, ОСОБА_7 , у період 2015-2016 років, точні дата та час на даний момент встановлюються, діючи умисно, у складі злочинної групи осіб, будучи представником влади, обіймаючи спершу посаду начальника відділу оперативного супроводження адміністрування ПДВ оперативного управління ГУДФС у Донецькій області, а згодом посаду заступника начальника оперативного управління Маріупольської ОДПІ ГУДФС у Донецькій області, зловживаючи владою всупереч інтересам служби, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої особи, вчинив злочин у сфері службової діяльності, за наступних обставин.

Так, на території м. Маріуполя Донецької області та м. Харкова Харківської області була створена та у період 2015-2016 років діяла злочинна група осіб «конвертаційний центр», метою якої було здійснення злочинної діяльності, спрямованої на створення фіктивних підприємств, прикриття власної незаконної діяльності, здійснення дій з прикриття діяльності з незаконного формування суб`єктами господарської діяльності реального сектору економіки податкового кредиту з податку на додану вартість тощо. До складу вказаної злочинної групи входили: громадянин України ОСОБА_9 , який керував роботою гілки «конвертаційного центру» в м. Маріуполі та був його організатором, тобто особою, яка організувала вчинення злочину та керувала його вчиненням; ОСОБА_7 , який, будучи діючим працівником правоохоронного органу, також був його організатором, тобто особою, яка спільно з ОСОБА_9 організувала вчинення злочину, а також організувала приховування злочинної діяльності організованої групи; громадянин України ОСОБА_10 , який, діючи у складі вказаної злочинної групи, виконував роль пособника ОСОБА_9 і ОСОБА_7 та за пропозицією ОСОБА_9 за грошову винагороду керував роботою гілки «конвертаційного центру» в м. Харкові; громадянка України ОСОБА_11 та інші невстановлені на даний час особи.

При цьому, відповідно до плану спільних злочинних дій, на гілку «конвертаційного центру» в м. Маріуполі, якою керував безпосередньо ОСОБА_9 , покладалися наступні завдання: надання ОСОБА_12 та одержання від нього реквізитів фіктивних підприємств, а також інформації щодо можливості перерахування певної кількості грошових коштів на рахунки фіктивних фірм; повідомлення про вказану інформацію клієнтів «конвертаційного центру» в м. Маріуполі; збирання документів від клієнтів «конвертаційного центру» для їх підпису в м. Харкові та проставлення на них мокрих печаток; створення та підшукування юридичних осіб - підприємств з ознаками фіктивності та фактичне управління їх діяльністю, підшукування підставних засновників та керівників для таких юридичних осіб, управління банківськими рахунками таких юридичних осіб, підшукування клієнтів «конвертаційного центру» та передання їм грошових коштів, виведених у готівку, а також оригіналів договірної документації з фіктивними підприємствами, підписаних та завірених печатками невстановленими особами в м. Харкові.

В свою чергу, ОСОБА_7 , будучи одним з організаторів вказаної злочинної групи, спільно з ОСОБА_9 , який є його кумом, виступав одним з організаторів вказаної злочинної діяльність та, використовуючи свої службові повноваження та зв`язки в органах фіскальної служби, а також значний професійний досвід, здобутий за час роботи на різних посадах в органах державної фіскальної служби, використовуючи свої службові повноваження із виявлення та припинення правопорушень, організував приховування злочинної діяльності вказаної злочинної групи «конвертаційний центр». Крім цього, ОСОБА_7 будучи одним з організаторів вказаної злочинної групи, підшукував підставних керівників для юридичних осіб з ознаками фіктивності з метою забезпечення механізму конвертації готівкових коштів через підприємства з ознаками «транзитів», а також, використовуючи наявну службову інформацію, надавав ОСОБА_9 відомості щодо можливості здійснення транзитних операцій з певними підприємствами. Також, ОСОБА_7 , будучи представником влади та володіючи знаннями у сфері податкового обліку, з метою приховування діяльності злочинної групи «конвертаційний центр», надавав через ОСОБА_9 поради клієнтам «конвертаційного центру» щодо їх відносин з органами фіскальної служби, зокрема, надавав проекти письмових відповідей на запити органів Державної фіскальної служби, з метою уникнення для них негативних наслідків.

На гілку «конвертаційного центру» в м. Харкові, якою на підставі прийнятої пропозиції ОСОБА_9 керував ОСОБА_10 за грошову винагороду у розмірі від 0,15 до 0,25 відсотків від суми виведених у готівку через «конвертаційний центр» коштів, покладалися наступні завдання: переписка з представниками головного офісу «конвертаційного центру» в м. Харкові, які підтверджували наявні в них обсяги готівки; отримання реквізитів фірм та їх передача в офіс «конвертаційного центру» в м. Маріуполі, а також виведення у готівку грошових коштів з рахунків фіктивних фірм через банківські установи, складання, підписання та завірення печатками проектів фіктивних договорів тощо.

З метою досягнення та полегшення виконання своєї злочинної мети ОСОБА_9 , як один з організаторів злочинної групи «конвертаційний центр», також залучив до своєї спільної з ОСОБА_7 та ОСОБА_10 злочинної діяльності іншого співучасника мешканку м. Маріуполя ОСОБА_11 , яка є бухгалтером ПП «Лік-Буд» - безпосереднього клієнта «конвертаційного центру», яке відноситься до підприємств «вигодонабувачів».

При цьому, відповідно до плану спільних злочинних дій, на ОСОБА_11 , як на співучасника ОСОБА_9 , ОСОБА_7 та ОСОБА_10 , покладалися обов`язки бухгалтера «конвертаційного центру». Так, ОСОБА_11 , знаходячись на території м. Маріуполя, діючи у попередній змові з ОСОБА_9 та за безпосередніми вказівками останнього, протягом 2015-2016 років готувала бухгалтерські документи від підприємств клієнтів «конвертаційного центру» та фіктивних фірм, які використовувалися у вказаній протиправній схемі та вчиняла інші покладені не неї злочинні обов`язки, зокрема: отримувала рахунки-фактури щодо сплати коштів на рахунки фіктивних фірм, здійснювала їх оплату у банківських установах, готувала проекти фіктивних договорів, контролювала реєстрацію податкових накладних тощо. Крім того, встановлено, що протягом 2016 року ОСОБА_11 , будучи бухгалтером ПП «ЛІК-БУД», виконуючи злочинні вказівки ОСОБА_9 , з метою поповнення каси «конвертаційного центру» готівковими коштами, перераховувала на рахунок ТОВ «Авто-комфорт» грошові кошти ПП «ЛІК-БУД» за фіктивними господарськими договорами. В подальшому, ОСОБА_9 особисто забирав в бухгалтера ТОВ «Авто-комфорт» ОСОБА_13 готівкові кошти для потреб «конвертаційного центру».

Також встановлено, що протягом 2015-2016 років, з метою забезпечення діяльності вказаного «конвертаційного центру», ОСОБА_9 та іншими невстановленими на даний час особами у м. Києві, м. Харкові, м. Рівне та інших населених пунктах зареєстровано низку суб`єктів підприємницької діяльності з ознаками «фіктивності», які у своїй фінансово-господарській діяльності проводили транзитні операції, а саме: ТОВ «ПСВ-Енергопроммонтаж» (код ЄДРПОУ 38141595); ТОВ «Ніка Ейр» (код ЄДРПОУ 39600370); ТОВ «Моноліт констракшн» (ЄДРПОУ 39205335); ТОВ «Глобал Сістемз» (ЄДРПОУ 34814775); ТОВ «Фуджи-торг» (ЄДРПОУ 40096018); ТОВ «Парт-Маркет» (ЄДРПОУ 40153620); ТОВ «НПО Променерго» (ЄДРПОУ 37682116); ТОВ «Компанія Крат» (ЄДРПОУ 40153809); ТОВ «Будівельна компанія «Акрон Інвест» (ЄДРПОУ 39217937); ТОВ «Індастріал Ком» (ЄДРПОУ 39991793); ТОВ «Кармез груп» (ЄДРПОУ 39932895); ТОВ «Міськбуд-комплект» (ЄДРПОУ 32930034); ТОВ «Індіго ЛТД» (ЄДРПОУ 34014770); ПП «Електрохауз» (код ЄДРПОУ 36624760); ТОВ «Арнс-АТ» (код ЄДРПОУ 38771238); ТОВ «Ред Алерт» (ЄДРПОУ 40035164); ТОВ «Орхідея 2004» (код ЄДРПОУ 32865938); ТОВ «Аспект-Агро» (код ЄДРПОУ 40649970); ДП «СДІ-Україна» (код ЄДРПОУ 40633488); ТОВ «Нарцис» (код ЄДРПОУ 24255383); ТОВ «Крайслін» (код ЄДРПОУ 40166582); ТОВ «Астікс» (код ЄДРПОУ 40211089); ТОВ «Айвері Стайл» (код ЄДРПОУ 39412754); ТОВ «Стрімвер» (код ЄДРПОУ 39877342); ПП «Проекторгбуд» (ЄДРПОУ 13527358) та ТОВ «Комінтерн» (код ЄДРПОУ 20366128). Всі перелічені комерційні підприємства були створені та зареєстровані з метою забезпечення діяльності механізму «конвертації» обігових грошових коштів підприємств в готівковий еквівалент та незаконного формування податкового кредиту з податку на додану вартість для підприємств «вигодонабувачів».

В подальшому, відповідно до мети діяльності вказаного «конвертаційного центру» та на виконання плану спільних злочинних дій всіх його учасників, безготівкові грошові кошти, з метою виведення їх у готівку, спрямовувалися на банківські рахунки підприємств так званих «податкових ям», а саме: СТОВ «Агровуд» (ЄДРПОУ 38038512); ТОВ «Гаскан» (ЄДРПОУ 39404565); ТОВ «Юніка-сервіс» (ЄДРПОУ 39017226); ТОВ «АМГ Трейдінг Груп» (ЄДРПОУ 39927183); ТОВ «Прогресс-Трейд» (код ЄДРПОУ 39865651); ТОВ «Трейдінг-С» (код ЄДРПОУ 39865578); ТОВ «Трейд Комьюніті» (ЄДРПОУ 40452072).

Далі, відповідно до плану спільних злочинних дій учасників «конвертаційного центру», грошові кошти виводилися у готівку, шляхом їх зняття невстановленими на даний час особами з розрахункових рахунків вказаних підприємств в банківських установах м. Харкова. При цьому, керівник гілки «конвертаційного центру» в м. Харкові - ОСОБА_10 , виконуючи роль пособника ОСОБА_9 , організував в м. Харкові діяльність щодо складання та завірення мокрими печатками документації з укладання та виконання фіктивних угод між вказаними вище суб`єктами господарської діяльності, а також отримував від невстановлених на даний час осіб «кур`єрів» грошові кошти, незаконно виведені у готівку через банківські установи в м. Харків. Крім того, ОСОБА_9 в телефонному режимі та за допомогою електронної пошти постійно узгоджував з ОСОБА_10 питання можливості перерахування грошових коштів та їх обсяги, з метою забезпечення реєстрації податкових накладних у певному обсязі кожного дня. В свою чергу, ОСОБА_10 надавав ОСОБА_9 реквізити фірм, на які можливо перерахувати грошові кошти клієнтів «конвертаційного центру» за завідомо підробленими документами щодо постачання товарів, робіт та послуг, а також підтверджував обсяги таких товарів, робіт та послуг.

При цьому, відповідно до попередньо досягнутих домовленостей, ОСОБА_10 та ОСОБА_9 періодично зустрічалися в м. Запоріжжі, в заздалегідь узгодженому ними місці, де ОСОБА_10 передавав останньому незаконно виведені у готівку грошові кошти, з вирахуванням суми, узгодженої з ОСОБА_9 в якості винагороди за надані послуги. В подальшому, вказані грошові кошти передавалися ОСОБА_9 , з вирахуванням від 11 до 13 відсотків за надання членами злочинної групи «конвертаційний центру» послуг з виведення грошових коштів у готівку, представникам підприємств «вигодонабувачів» в м. Маріуполі, а саме: ТОВ «Енергогрупа-2012» (ЄДРПОУ 38211473); ПП «Г.І.С.» (ЄДРПОУ 22002821); ТОВ «Азовспецмонтаж» (ЄДРПОУ 31825737); ТОВ «Фірма «Річна» (ЄДРПОУ 32536126); ПП «ЛІК-БУД» (ЄДРПОУ 35561181); ТОВ «СК-Даріна» (ЄДРПОУ 36442854); ТОВ «Північне» (ЄДРПОУ 32541272); ПП «Вибір» (ЄДРПОУ 22002643); ПП «А.Л.Н.» (ЄДРПОУ 36842296); ТОВ «Техкомв» (ЄДРПОУ 32448145); ТОВ «ТМС» (ЄДРПОУ 37989646); ТОВ «БМК «Акцепт-Буд» (ЄДРПОУ 38349399).

Під час проведення у кримінальному провадженні негласних слідчих (розшукових) дій, 14.07.2016 о 13 годині 45 хвилин співробітниками ГВ БКОЗ УСБУ в Донецькій області задокументовано зустріч ОСОБА_9 та ОСОБА_10 , яка відбулася в м. Запоріжжі, на автопарковці привокзальної площі, біля залізничного вокзалу м. Запоріжжя. Під час вказаної зустрічі ОСОБА_10 передав ОСОБА_9 об`ємний чорний пакет. Також ОСОБА_9 та ОСОБА_10 обмінялися невідомими документами формату А-4.

Крім того, 13.10.2016 о 14 годині 13 хвилин співробітниками ГВ БКОЗ УСБУ в Донецькій області задокументовано зустріч ОСОБА_9 та ОСОБА_10 , яка відбулася в м. Запоріжжі, на автопарковці привокзальної площі, біля залізничного вокзалу м. Запоріжжя. Під час вказаної зустрічі ОСОБА_10 передав ОСОБА_9 два чорні пакети. Крім того, ОСОБА_10 передав ОСОБА_14 оригінали реєстраційних документів підприємств з ознаками фіктивності. Безпосередньо після вчинення вказаних дій ОСОБА_9 та ОСОБА_10 були затримані в порядку ст. 208 КПК України. В ході обшуку транспортного засобу Фолксваген «Транспортер», д.н.з. НОМЕР_1 , на якому пересувався ОСОБА_9 виявлено та вилучено грошові кошти у розмірі 1 млн. 150 тис. грн., а також оригінали реєстраційних документів підприємств з ознаками фіктивності.

Внаслідок вказаних дій організаторів злочинної групи «конвертаційний центр» - ОСОБА_9 та ОСОБА_7 , а також інших їх співучасників, а саме ОСОБА_10 , ОСОБА_11 та інших невстановлений на даний час осіб державним інтересам завдано матеріальної шкоди у вигляді ненадходжень до державного бюджету України грошових коштів у розмірі понад 40 млн. грн., точний розмір збитків на даний час встановлюється, що спричинило тяжкі наслідки.

Таким чином, ОСОБА_7 підозрюється у тому, що своїми умисними протиправними діями вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 364 КК України, а саме зловживання владою, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для самої себе чи іншої фізичної або юридичної особи використання службовою особою влади всупереч інтересам служби, якщо це спричинило тяжкі наслідки.

Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що на території м. Маріуполя Донецької області та м. Харкова Харківської області була створена та у період 2015-2016 років діяла злочинна група осіб «конвертаційний центр», метою якої було здійснення злочинної діяльності, спрямованої на створення фіктивних підприємств, прикриття власної незаконної діяльності, здійснення дій з прикриття діяльності з незаконного формування суб`єктами господарської діяльності реального сектору економіки податкового кредиту з податку на додану вартість тощо. До складу вказаної злочинної групи входили: громадянин України ОСОБА_9 , який керував роботою гілки «конвертаційного центру» в м. Маріуполі та був його організатором, тобто особою, яка організувала вчинення злочину та керувала його вчиненням; ОСОБА_7 , який, будучи діючим працівником правоохоронного органу, також був його організатором, тобто особою, яка спільно з ОСОБА_9 організувала вчинення злочину, а також організувала приховування злочинної діяльності організованої групи; громадянин України ОСОБА_10 , який, діючи у складі вказаної злочинної групи, виконував роль пособника ОСОБА_9 і ОСОБА_7 та за пропозицією ОСОБА_9 за грошову винагороду керував роботою гілки «конвертаційного центру» в м. Харкові; громадянка України ОСОБА_11 та інші невстановлені на даний час особи.

При цьому, відповідно до плану спільних злочинних дій, на гілку «конвертаційного центру» в м. Маріуполі, якою керував безпосередньо ОСОБА_9 , покладалися наступні завдання: надання ОСОБА_12 та одержання від нього реквізитів фіктивних підприємств, а також інформації щодо можливості перерахування певної кількості грошових коштів на рахунки фіктивних фірм; повідомлення про вказану інформацію клієнтів «конвертаційного центру» в м. Маріуполі; збирання документів від клієнтів «конвертаційного центру» для їх підпису в м. Харкові та проставлення на них мокрих печаток; створення та підшукування юридичних осіб - підприємств з ознаками фіктивності та фактичне управління їх діяльністю, підшукування підставних засновників та керівників для таких юридичних осіб, управління банківськими рахунками таких юридичних осіб, підшукування клієнтів «конвертаційного центру» та передання їм грошових коштів, виведених у готівку, а також оригіналів договірної документації з фіктивними підприємствами, підписаних та завірених печатками невстановленими особами в м. Харкові.

В свою чергу, ОСОБА_7 , будучи одним з організаторів вказаної злочинної групи, спільно з ОСОБА_9 , який є його кумом, виступав одним з організаторів вказаної злочинної діяльність та, використовуючи свої службові повноваження та зв`язки в органах фіскальної служби, а також значний професійний досвід, здобутий за час роботи на різних посадах в органах державної фіскальної служби, використовуючи свої службові повноваження із виявлення та припинення правопорушень, організував приховування злочинної діяльності вказаної злочинної групи «конвертаційний центр». Крім цього, ОСОБА_7 будучи одним з організаторів вказаної злочинної групи, підшукував підставних керівників для юридичних осіб з ознаками фіктивності з метою забезпечення механізму конвертації готівкових коштів через підприємства з ознаками «транзитів», а також, використовуючи наявну службову інформацію, надавав ОСОБА_9 відомості щодо можливості здійснення транзитних операцій з певними підприємствами. Також, ОСОБА_7 , будучи представником влади та володіючи знаннями у сфері податкового обліку, з метою приховування діяльності злочинної групи «конвертаційний центр», надавав через ОСОБА_9 поради клієнтам «конвертаційного центру» щодо їх відносин з органами фіскальної служби, зокрема, надавав проекти письмових відповідей на запити органів Державної фіскальної служби, з метою уникнення для них негативних наслідків.

На гілку «конвертаційного центру» в м. Харкові, якою на підставі прийнятої пропозиції ОСОБА_9 керував ОСОБА_10 за грошову винагороду у розмірі від 0,15 до 0,25 відсотків від суми виведених у готівку через «конвертаційний центр» коштів, покладалися наступні завдання: переписка з представниками головного офісу «конвертаційного центру» в м. Харкові, які підтверджували наявні в них обсяги готівки; отримання реквізитів фірм та їх передача в офіс «конвертаційного центру» в м. Маріуполі, а також виведення у готівку грошових коштів з рахунків фіктивних фірм через банківські установи, складання, підписання та завірення печатками проектів фіктивних договорів тощо.

З метою досягнення та полегшення виконання своєї злочинної мети ОСОБА_9 , як один з організаторів злочинної групи «конвертаційний центр», також залучив до своєї спільної з ОСОБА_7 та ОСОБА_10 злочинної діяльності іншого співучасника мешканку м. Маріуполя ОСОБА_11 , яка є бухгалтером ПП «Лік-Буд» - безпосереднього клієнта «конвертаційного центру», яке відноситься до підприємств «вигодонабувачів».

При цьому, відповідно до плану спільних злочинних дій, на ОСОБА_11 , як на співучасника ОСОБА_9 , ОСОБА_7 та ОСОБА_10 , покладалися обов`язки бухгалтера «конвертаційного центру». Так, ОСОБА_11 , знаходячись на території м. Маріуполя, діючи у попередній змові з ОСОБА_9 та за безпосередніми вказівками останнього, протягом 2015-2016 років готувала бухгалтерські документи від підприємств клієнтів «конвертаційного центру» та фіктивних фірм, які використовувалися у вказаній протиправній схемі та вчиняла інші покладені не неї злочинні обов`язки, зокрема: отримувала рахунки-фактури щодо сплати коштів на рахунки фіктивних фірм, здійснювала їх оплату у банківських установах, готувала проекти фіктивних договорів, контролювала реєстрацію податкових накладних тощо. Крім того, встановлено, що протягом 2016 року ОСОБА_11 , будучи бухгалтером ПП «ЛІК-БУД», виконуючи злочинні вказівки ОСОБА_9 , з метою поповнення каси «конвертаційного центру» готівковими коштами, перераховувала на рахунок ТОВ «Авто-комфорт» грошові кошти ПП «ЛІК-БУД» за фіктивними господарськими договорами. В подальшому, ОСОБА_9 особисто забирав в бухгалтера ТОВ «Авто-комфорт» ОСОБА_13 готівкові кошти для потреб «конвертаційного центру».

Також встановлено, що ОСОБА_9 , перебуваючи на території м. Маріуполя, діючи умисно, перебуваючи у попередній змові зі своїми співучасниками ОСОБА_7 , ОСОБА_10 та ОСОБА_11 , з корисливих мотивів, які полягали у використанні ним легально існуючих суб`єктів господарювання для зайняття господарською діяльністю у незаконний спосіб з порушенням вимог чинного законодавства України, а саме:

-Податкового Кодексу України згідно з вимогами п.п. 14.1.36 ст. 14 якого господарська діяльність діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами; п. 16.1.2 ст.16 якого платник податків зобов`язаний вести у встановленому порядку облік не тільки своїх доходів, але й витрат;

-Господарського Кодексу України згідно ст. 42 якого підприємництво це самостійна, ініціативна, систематична на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб`єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку;

-Закону України «Про бухгалтерській облік та фінансову звітність в Україні» згідно п. 1 ст. 8 якого бухгалтерський облік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації, створив без наміру здійснювати свою статутну діяльність Приватне підприємство «Проекторгбуд» (код ЄДРПОУ 13527358) (далі - ПП «Проекторбуд»), а також Товариство з обмеженою відповідальністю «Комінтерн» (код ЄДРПОУ 20366128) (далі ТОВ «Комінтерн»), з метою забезпечення функціонування організованого ним на території м. Маріуполя «конвертаційного центру» та для використання цих суб`єктів господарювання в незаконних операціях «конвертації» обігових грошових коштів підприємств в готівковий еквівалент та незаконного формування податкового кредиту з податку на додану вартість. Крім того, ОСОБА_9 , шляхом залучення невстановлених на даний час осіб, створив підприємства з ознаками фіктивності, а саме: ТОВ «ПСВ-Енергопроммонтаж» (код ЄДРПОУ 38141595); ТОВ «Ніка Ейр» (код ЄДРПОУ 39600370); ТОВ «Моноліт констракшн» (ЄДРПОУ 39205335); ТОВ «Глобал Сістемз» (ЄДРПОУ 34814775); ТОВ «Фуджи-торг» (ЄДРПОУ 40096018); ТОВ «Парт-Маркет» (ЄДРПОУ 40153620); ТОВ «НПО Променерго» (ЄДРПОУ 37682116); ТОВ «Компанія Крат» (ЄДРПОУ 40153809); ТОВ «Будівельна компанія «Акрон Інвест» (ЄДРПОУ 39217937); ТОВ «Індастріал Ком» (ЄДРПОУ 39991793); ТОВ «Кармез груп» (ЄДРПОУ 39932895); ТОВ «Міськбуд-комплект» (ЄДРПОУ 32930034); ТОВ «Індіго ЛТД» (ЄДРПОУ 34014770); ПП «Електрохауз» (код ЄДРПОУ 36624760); ТОВ «Арнс-АТ» (код ЄДРПОУ 38771238); ТОВ «Ред Алерт» (ЄДРПОУ 40035164); ТОВ «Орхідея 2004» (код ЄДРПОУ 32865938); ТОВ «Аспект-Агро» (код ЄДРПОУ 40649970); ДП «СДІ-Україна» (код ЄДРПОУ 40633488); ТОВ «Нарцис» (код ЄДРПОУ 24255383); ТОВ «Крайслін» (код ЄДРПОУ 40166582); ТОВ «Астікс» (код ЄДРПОУ 40211089); ТОВ «Айвері Стайл» (код ЄДРПОУ 39412754); ТОВ «Стрімвер» (код ЄДРПОУ 39877342), з метою забезпечення діяльності організованого ним «конвертаційного центру» та виведення грошових коштів у готівку за фіктивними господарськими угодами.

Продовжуючи злочинну діяльність, діючи спільно зі іншими співучасниками злочину - ОСОБА_10 та ОСОБА_11 та під прикриттям іншого організатора - діючого працівниками правоохоронного органу ОСОБА_7 , протягом 2015-2016 років, більш точні дати та час встановлюються, ОСОБА_9 отримав та використав можливість укладати від імені ТОВ «ПСВ-Енергопроммонтаж» (код ЄДРПОУ 38141595); ТОВ «Ніка Ейр» (код ЄДРПОУ 39600370); ТОВ «Моноліт констракшн» (ЄДРПОУ 39205335); ТОВ «Глобал Сістемз» (ЄДРПОУ 34814775); ТОВ «Фуджи-торг» (ЄДРПОУ 40096018); ТОВ «Парт-Маркет» (ЄДРПОУ 40153620); ТОВ «НПО Променерго» (ЄДРПОУ 37682116); ТОВ «Компанія Крат» (ЄДРПОУ 40153809);ТОВ «Будівельна компанія «Акрон Інвест» (ЄДРПОУ 39217937); ТОВ «Індастріал Ком» (ЄДРПОУ 39991793); ТОВ «Кармез груп» (ЄДРПОУ 39932895); ТОВ «Міськбуд-комплект» (ЄДРПОУ 32930034); ТОВ «Індіго ЛТД» (ЄДРПОУ 34014770); ПП «Електрохауз» (код ЄДРПОУ 36624760); ТОВ «Арнс-АТ» (код ЄДРПОУ 38771238); ТОВ «Ред Алерт» (ЄДРПОУ 40035164); ТОВ «Орхідея 2004» (код ЄДРПОУ 32865938); ТОВ «Аспект-Агро» (код ЄДРПОУ 40649970); ДП «СДІ-Україна» (код ЄДРПОУ 40633488); ТОВ «Нарцис» (код ЄДРПОУ 24255383); ТОВ «Крайслін» (код ЄДРПОУ 40166582); ТОВ «Астікс» (код ЄДРПОУ 40211089); ТОВ «Айвері Стайл» (код ЄДРПОУ 39412754); ТОВ «Стрімвер» (код ЄДРПОУ 39877342); ПП «Проекторбуд» (код ЄДРПОУ 13527358) та ТОВ «Комінтерн» (код ЄДРПОУ 20366128), шляхом підроблення, документів, господарських угод та первинних бухгалтерських документів, що свідчили про нібито реалізацію товарів, робіт та послуг для підприємств реального сектору економіки клієнтів «конвертаційного центру», чим сприяв незаконному формуванню податкового кредиту з податку на додану вартість та безпідставному формуванню валових витрат вказаних підприємств.

В подальшому, відповідно до мети діяльності вказаного «конвертаційного центру» та на виконання плану спільних злочинних дій всіх його учасників, безготівкові грошові кошти, з метою виведення їх у готівку, спрямовувалися на банківські рахунки підприємств так званих «податкових ям», а саме: СТОВ «Агровуд» (ЄДРПОУ 38038512); ТОВ «Гаскан» (ЄДРПОУ 39404565); ТОВ «Юніка-сервіс» (ЄДРПОУ 39017226); ТОВ «АМГ Трейдінг Груп» (ЄДРПОУ 39927183); ТОВ «Прогресс-Трейд» (код ЄДРПОУ 39865651); ТОВ «Трейдінг-С» (код ЄДРПОУ 39865578); ТОВ «Трейд Комьюніті» (ЄДРПОУ 40452072).

Далі, відповідно до плану спільних злочинних дій учасників «конвертаційного центру», грошові кошти виводилися у готівку, шляхом їх зняття невстановленими на даний час особами з розрахункових рахунків вказаних підприємств в банківських установах м. Харкова. При цьому, керівник гілки «конвертаційного центру» в м. Харкові - ОСОБА_10 , виконуючи роль пособника ОСОБА_9 , організував в м. Харкові діяльність щодо складання та завірення мокрими печатками документації з укладання та виконання фіктивних угод між вказаними вище суб`єктами господарської діяльності, а також отримував від невстановлених на даний час осіб «кур`єрів» грошові кошти, незаконно виведені у готівку через банківські установи в м. Харків. Крім того, ОСОБА_9 в телефонному режимі та за допомогою електронної пошти постійно узгоджував з ОСОБА_10 питання можливості перерахування грошових коштів та їх обсяги, з метою забезпечення реєстрації податкових накладних у певному обсязі кожного дня. В свою чергу, ОСОБА_10 надавав ОСОБА_9 реквізити фірм, на які можливо перерахувати грошові кошти клієнтів «конвертаційного центру» за завідомо підробленими документами щодо постачання товарів, робіт та послуг, а також підтверджував обсяги таких товарів, робіт та послуг.

При цьому, відповідно до попередньо досягнутих домовленостей, ОСОБА_10 та ОСОБА_9 періодично зустрічалися в м. Запоріжжі, в заздалегідь узгодженому ними місці, де ОСОБА_10 передавав останньому незаконно виведені у готівку грошові кошти, з вирахуванням суми, узгодженої з ОСОБА_9 в якості винагороди за надані послуги. В подальшому, вказані грошові кошти передавалися ОСОБА_9 , з вирахуванням від 11 до 13 відсотків за надання членами злочинної групи «конвертаційний центру» послуг з виведення грошових коштів у готівку, представникам підприємств «вигодонабувачів» в м. Маріуполі, а саме: ТОВ «Енергогрупа-2012» (ЄДРПОУ 38211473); ПП «Г.І.С.» (ЄДРПОУ 22002821); ТОВ «Азовспецмонтаж» (ЄДРПОУ 31825737); ТОВ «Фірма «Річна» (ЄДРПОУ 32536126); ПП «ЛІК-БУД» (ЄДРПОУ 35561181); ТОВ «СК-Даріна» (ЄДРПОУ 36442854); ТОВ «Північне» (ЄДРПОУ 32541272); ПП «Вибір» (ЄДРПОУ 22002643); ПП «А.Л.Н.» (ЄДРПОУ 36842296); ТОВ «Техкомв» (ЄДРПОУ 32448145); ТОВ «ТМС» (ЄДРПОУ 37989646); ТОВ «БМК «Акцепт-Буд» (ЄДРПОУ 38349399).

Внаслідок вказаних дій організаторів злочинної групи «конвертаційний центр» - ОСОБА_9 та ОСОБА_7 , а також інших їх співучасників, а саме ОСОБА_10 , ОСОБА_11 та інших невстановлений на даний час осіб державним інтересам завдано матеріальної шкоди у вигляді ненадходжень до державного бюджету України грошових коштів у розмірі понад 40 млн. грн., точний розмір збитків на даний час встановлюється, що у тисячу і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, тобто заподіяло велику матеріальну шкоду державі.

Таким чином, ОСОБА_7 підозрюється у тому, що своїми умисними протиправними діями вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 27, ч. 2 ст. 205 КК України, тобто організував створення або придбання суб`єктів підприємницької діяльності (юридичних осіб), з метою прикриття незаконної діяльності, що заподіяло велику матеріальну шкоду державі.

Наявні в матеріалах кримінального провадження докази, зокрема: протоколи допитів свідків та підозрюваних, а також легалізовані протоколи проведених негласних слідчих (розшукових) дій містять достатні дані, які дають підстави вважати ОСОБА_7 причетним до вчинення інкримінованого йому злочину.

З метою запобігання спробам з боку підозрюваного незаконно впливати на свідків у кримінальному провадженні, а також іншим чином перешкоджати кримінальному провадженню, перекручувати або знищувати речові докази, збирання та перевірка яких проводиться у кримінальному провадженні, сторона обвинувачення вважає за доцільне застосувати щодо підозрюваного запобіжний захід тримання під вартою.

Зазначена необхідність та неможливість обрання стосовно підозрюваного іншого запобіжного заходу обґрунтовується його можливістю, перебуваючи не під вартою, переховуватись від органів досудового розслідування та суду, використовуючи коло своїх знайомих в системі правоохоронних органів та особисто впливати на ще не допитаних у кримінальному провадженні свідків, впливати на проведення призначених в межах кримінального провадження податкових перевірок, знищувати або іншим чином приховувати від органу досудового розслідування документи та інші докази, що мають значення для досудового розслідування, іншим чином перешкоджати кримінальному провадженню з метою уникнення покарання за вчинене ним кримінальне правопорушення.

Крім того, частина 2 статті 364 КК України передбачає основне покарання у вигляді позбавлення волі на строк від 3 до 6 років, та відповідно до п. 4 ст. 12 КК України відноситься до тяжких злочинів.

Згідно положень ч. 3 ст. 183 КПК України слідчий суддя, суд при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою зобов`язаний визначити розмір застави, достатньої для забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим обов`язків, передбачених цим Кодексом, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті. При цьому, згідно п.2 ч.5 ст. 182 КПК України щодо особи, підозрюваної чи обвинуваченої у вчиненні тяжкого злочину, розмір застави визначається від двадцяти до вісімдесяти розмірів мінімальної заробітної плати.

Разом з тим встановлено, що підозрюваний ОСОБА_7 разом зі своїм співучасником ОСОБА_9 підтримує постійний зв`язок з посадовими особами низки комерційних підприємств, які можуть забезпечити ОСОБА_7 внесення розміру застави, визначеного п.2 ч.5 ст.182 КПК України. Крім того, під час затримання один з організаторів злочинної групи ОСОБА_9 мав при собі значну суму готівкових коштів: 1 млн. 150 тис. грн., частина з яких призначалася учасниками вказаної злочинної групи в якості неправомірної вигоди. Згідно даних декларації ОСОБА_7 про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за 2015 рік його доходи складають 104713 грн. Доходи інших членів його родини складають 38800 грн. Також під час обшуку за місцем мешкання ОСОБА_7 , за адресою: АДРЕСА_1 , виявлено грошові кошти у розмірі 116200 грн. Крім того, існують ризики, що ОСОБА_7 буде намагатися переховуватися від органів досудового розслідування на тимчасово окупованій території України. Зазначене свідчить про те, що визначення підозрюваному ОСОБА_7 розміру застави, передбаченого п.2 ч.5 ст. 185 КПК України, не зможе забезпечити виконання ним своїх процесуальних обов`язків.

Внаслідок дій злочинної групи «конвертаційний центр», а саме, його учасників ОСОБА_7 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 та ОСОБА_11 державі, згідно попереднього висновку спеціаліста, протягом 2015-2016 років завдано матеріальної шкоди у розмірі понад 40 млн. грн. Також заслуговує на увагу те, що вказаний злочин, внаслідок якого завдано значної матеріальної шкоди державним інтересам, вчинено злочинною групою, при цьому ОСОБА_7 є одним з її організаторів.

Таким чином, згідно абз.2 п.3 ч.5 ст. 182 КПК України вважаємо за доцільне визначити підозрюваному ОСОБА_7 заставу у розмірі 29000 розмірів мінімальних заробітних плат.

Згідно п.1 ч.1 ст.194 КПК України під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення.

Відповідно до Рішення Європейського суду з прав людини у справі «Фокс, Кемпбелл і Хартлі проти Сполученого Королівства», наявність обґрунтованої підозри передбачає наявність фактів і відомостей, на підставі яких об`єктивний спостерігач зробив би висновок про те, що дана особа могла вчинити злочин.

Відповідно до рішення Європейського суду з прав людини у справі «Феррарі Браво проти Італії», факти, що викликали підозру, не обов`язково повинні бути встановлені до ступеню, необхідного для засудження, або навіть пред`явлення обвинувачення, що являється завданням наступних етапів кримінального процесу.

Також встановлено, що підозрюваний ОСОБА_7 на даний час не страждає на захворювання, які б могли перешкодити йому перебувати під вартою та не є особою похилого віку.

Ухвалою слідчого судді Краматорського міського суду від 14 листопада 2016 року застосовано до ОСОБА_7 застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою строком на 60 діб та визначено розмір застави в сумі 145 000 грн..

На вказану ухвалу суду надійшла апеляційна скарга прокурора ОСОБА_5 , в якій він просить ухвалу слідчого судді Краматорського міського суду Донецької області від 14 листопада 2016 року щодо обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою стосовно ОСОБА_7 скасувати, ухвалити нову ухвалу, якою застосувати запобіжний захід у вигляді тримання під вартою до підозрюваного ОСОБА_7 , одночасно визначити для ОСОБА_7 розмір застави у вигляді 40 млн. гривень. Вважає, що визначений слідчим суддею розмір застави у сумі 145 000 грн., недостатній для забезпечення виконання підозрюваного ОСОБА_7 покладених на нього обов`язків. Зазначає, що з урахуванням майнового стану підозрюваного та корисливого мотиву вчиненого ним кримінального правопорушення, визначена сума застави для ОСОБА_7 є незначною, тобто загроза втрати грошових коштів є недостатньо переконливою для того, щоб запобігти спробам останнього ухилитись від кримінальної відповідальності та вплинути на хід досудового розслідування.

Заслухавши суддю-доповідача, думку прокурора, який підтримав доводи своєї апеляційної скарги, підозрюваного ОСОБА_7 та його захисника ОСОБА_6 , які заперечували проти доводів апеляційної скарги прокурора, дослідивши матеріали судової справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга прокурора підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

На думку колегії суддів, слідчий суддя при розгляді клопотання слідчого про застосування відносно ОСОБА_7 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою у відповідності з вимогами ст.183,184,193,194 КПК України дійшов до обґрунтованого висновку про застосування відносно ОСОБА_7 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою. Підставою для цього висновку слідчого судді є наявність обґрунтованої підозри відносно ОСОБА_7 за ч. 2 ст. 364, ч. 3 ст. 27, ч. 2 ст. 205 КК України і наявність достатніх підстав вважати, що існують ризики передбачені ст.177 КПК України і на які вказує слідчий.

Проте у порушення вимог ч. 4 ст. 182 КПК України слідчий суддя при розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно ОСОБА_7 не дотримався правил визначення розміру застави з урахуванням вимог зазначеної статті.

На думку колегії суддів, слідчий суддя, визначаючи розмір застави, належним чином не оцінив ступінь порушення цінностей у кримінальному провадженні, не порівняв існуючі ризики, характер кримінальних правопорушень, їх тяжкість з реальною можливістю забезпечити запобіжним заходом у вигляді застави в розмірі 145 000 грн. виконання ОСОБА_7 процесуальних обов`язків підозрюваного. З огляду на обставини вчинення злочину, розміру шкоди державним інтересам, в заподіянні якої підозрюється останній та не встановлення всіх учасників злочинної групи, дані матеріалів кримінального провадження, за якими є обґрунтована підозра ОСОБА_7 у вчиненні інкримінованих кримінальних правопорушень та його ролі у цьому, а саме він є один із організаторів, а також існування ризиків передбачених ст. 177 КПК України, виникають сумніви у дієвості такого розміру застави. При цьому, дані про особу підозрюваного, зокрема його майновий та сімейний стан, соціальні зв`язки, з огляду на встановлені обставини, цих сумнівів не спростовують. Крім того, ОСОБА_7 підозрюється у скоєнні кримінального правопорушення, який вчинений особою, працюючою в правоохоронних органах у сфері оподаткування, що може негативно відобразитись на авторитеті правоохоронної системи України та в цілому на авторитеті держави.

Таким чином, доводи апеляційної скарги прокурора про те, що фактичні обставини, встановлені слідчим суддею під час розгляду клопотання, не відповідають висновкам слідчого судді щодо відповідності розміру застави в сумі 145 000 грн., тим ризикам, які слідчий суддя визнав доведеними, є обґрунтованими.

При постановленні нової ухвали, колегія суддів вважає за необхідне застосувати до ОСОБА_7 запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.

Колегія суддів вважає за необхідне збільшити розмір застави, оскільки ОСОБА_7 підозрюється у вчиненні тяжких кримінальних правопорушень у сфері службової та професійної діяльності, проте не в розмірі 40 млн. грн., як просить прокурор, оскільки застава в такому розмірі є завідомо непомірною для підозрюваного, а у розмірі 300 (триста) мінімальних заробітних плат, та вважає, що саме цей розмір здатний забезпечити виконання ним покладених на нього обов`язків.

Доводи апеляційної скарги прокурора про необхідність призначення застави у розмірі 40 млн. грн., оскільки на його думку є ризики невиконання ним процесуальних зобов`язань, на думку колегії суддів, на теперішній час є безпідставними, оскільки він одружений, має неповнолітню дитину, батьків, тобто наявні міцні соціальні зв`язки. Прокурором не надано доказів, що він може скриватись та ухилятись від покладених на нього процесуальних обов`язків.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 176-178, 182, 183, 194, 404, 407, 422 КПК України,

УХВАЛИЛА :

Апеляційну скаргу прокурора ОСОБА_5 задовольнити частково.

Ухвалу слідчого судді Краматорського міського суду Донецької області від 14 листопада 2016 року, якою застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою до ОСОБА_7 та визначено розмір застави в сумі 145 000 грн. скасувати.

Постановити нову ухвалу, якою застосувати до підозрюваного ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді тримання під вартою у Бахмутському слідчому ізоляторі Управління Державного Департаменту України з питань виконання покарань у Донецькій області, протягом 60 днів (шістдесят днів).

Термін початку дії запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою для ОСОБА_7 відраховувати з часу його фактичного, затримання, протягом 60 днів (шістдесят днів).

На підставі ч. 3 ст. 183 КПК України визначити ОСОБА_7 заставу у розмірі 300 (триста) мінімальних заробітних плат, що складає 413 400 грн. (чотириста тринадцять тисяч чотириста гривень), яка може бути внесена як самим підозрюваним так і іншою фізичною або юридичною особою на депозитний рахунок № 37318028015851; банк отримувач: Державне казначейство служба України м. Київ; отримувач: Апеляційний суд Донецької області; код отримувача: 02891428.

Підозрюваний або заставодавець мають право у будь - який момент внести заставу у розмірі, визначеному в ухвалі про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, протягом дії ухвали.

В разі внесення застави ОСОБА_7 або заставодавцем зазначеного розміру, покласти на ОСОБА_7 наступні обов`язки: не відлучатися із населеного пункту, в якому він фактично проживає без дозволу слідчого, прокурора, суду; повідомляти слідчого, прокурора, суд про зміну свого місця проживання, прибути до слідчого, прокурора та суду у відповідності із визначеною періодичністю; не спілкуватись зі свідками та іншими підозрюваними за даним кримінальним провадженням; здати на зберігання слідчому свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

Роз`яснити ОСОБА_7 наслідки невиконання покладених на нього зобов`язань. У разі невиконання обов`язків заставодавцем, а також, у випадку якщо ОСОБА_7 , будучи належним чином повідомлений, не з`явиться за викликом до слідчого, прокурора, судді, суду без поважних причин чи не повідомить про причини своєї неявки, або якщо порушить інші покладені на нього обов`язки, застава звертається в дохід держави та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету й використовується у порядку встановленому законом для використання коштів судового збору. У разі звернення застави в дохід держави слідчий суддя, суд вирішує питання про застосування до підозрюваного запобіжного заходу у виді застави у більшому розмірі або іншого запобіжного заходу з урахуванням положень ч. 7 ст. 194 КПК України.

Роз`яснити підозрюваному ОСОБА_7 , що у разі внесення застави у встановленому у цій ухвалі розмірі, оригінал документа з відміткою банку, який підтверджує внесення на депозитний рахунок має бути наданий уповноваженій службовій особі Бахмутського слідчого ізолятора Управління Державного Департаменту України з питань виконання покарань у Донецькій області.

Після отримання та перевірки протягом одного дня документа, що підтверджує внесення застави, уповноважена службова особа Бахмутського слідчого ізолятора негайно має здійснити розпорядження про звільнення ОСОБА_7 з під варти.

У разі внесення застави та з моменту звільнення підозрюваного з-під варти внаслідок внесення застави, визначеної у даній ухвалі, підозрюваний ОСОБА_7 та заставодавець зобов`язані виконувати покладені на них обов`язки, пов`язані із застосуванням запобіжного заходу у виді застави.

З моменту звільнення з-під варти у зв`язку з внесенням застави, ОСОБА_7 вважається таким, що до нього застосовано запобіжний захід у виді застави.

Ухвала є остаточною та оскарженню не підлягає.

Судді:

СудАпеляційний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення28.11.2016
Оприлюднено16.03.2023
Номер документу63033496
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —234/16972/16-к

Ухвала від 28.11.2016

Кримінальне

Апеляційний суд Донецької області

Ковалюмнус Е. Л.

Ухвала від 28.11.2016

Кримінальне

Апеляційний суд Донецької області

Ковалюмнус Е. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні