Постанова
від 13.10.2015 по справі 804/12192/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 жовтня 2015 р. Справа № 804/12192/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Барановського Р.А., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Східно-Дніпровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 Умат Гз про стягнення заборгованості , -

ВСТАНОВИВ :

Східно-Дніпровська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі-Східно-Дніпровська ОДПІ, податковий орган, контролюючий орган, позивач) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 Умат Гз, у якому просить стягнути з відповідача заборгованість по єдиному податку з фізичних осіб в сумі 1078, 93 грн.

Позовні вимоги мотивовані наявністю непогашеної заборгованості відповідача.

Заперечень на позовну заяву віддповідачем до суду не надано.

За приписами статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України - кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

ОСОБА_1 Умат Гз (ідентифікаційний номер НОМЕР_1; далі-платник, відповідач) була зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності фізична-особа-підприємець за №2 207 000 0000 001061 від 15.03.2010р.

Відповідно до вимог чинного законодавства ФОП ОСОБА_1 Умат Гз є платником податків, зборів та інших обов'язкових платежів та згідно заяви про застосування спрощеної системи оподаткування, поданої власноруч до позивача здійснює свою діяльність за спрощеною системою оподаткування шляхом сплати єдиного податку.

Згідно Довідки №1504211400078 від 19.08.2015р. відповідач перебуває на податковому обліку в Східно-Дніпровській ОДПІ (Межівське відділення) від 16.03.2010р. за №1891.

25.01.2012р. ФОП ОСОБА_1 Умат Гз звернулась до контролюючого органу із заявою №393/3 від 25.01.2012р. про застосування спрощеної системи оподаткування з 01 січня 2012 року та отримала Свідоцтво платника єдиного податку серії А №831985 від 17.05.2012р.

У відповідності до п. 8 зазначеної заяви платником обрана ставка єдиного податку у розмірі 7% до розміру мінімальної заробітної плати та І-а група платника єдиного податку.

Надалі відповідач звернулась до Східно-Дніпровської ОДПІ із заявою (вх. №144 від 15.03.2013р.) щодо зміни ставки єдиного податку із 7% на ставку 10% до розміру мінімальної заробітної плати.

ФОП ОСОБА_1 Умат Гз має податковий борг у загальній сумі 1078, 93 грн. (в т.ч. - залишок несплаченої станом на 20.03.2013р. пені, нарахованої згідно п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПК в сумі 0,75 грн.) з єдиного податку з доходів фізичних осіб, що виник у зв'язку із несплатою єдиного податку по заяві про застосування спрощеної системи оподаткування, а саме:

-в сумі 80, 29 грн., по заяві про застосування спрощеної системи оподаткування №393/3 від 25.01.2012р. та згідно Свідоцтва платника єдиного податку серії А №831985 від 17.05.2012р. (граничний термін сплати 01.03.2013р.);

-в сумі 80, 29 грн., по заяві про застосування спрощеної системи оподаткування №393/3 від 25.01.2012р. та згідно Свідоцтва платника єдиного податку серії А №831985 від 17.05.2012р. (граничний термін сплати 01.04.2013р.);

-в сумі 114, 70 грн., по заяві про застосування спрощеної системи оподаткування №393/3 від 25.01.2012р. та згідно Свідоцтва платника єдиного податку серії А №831985 від 17.05.2012р. (граничний термін сплати 01.05.2013р.);

-в сумі 114, 70 грн., по заяві про застосування спрощеної системи оподаткування №393/3 від 25.01.2012р. та згідно Свідоцтва платника єдиного податку серії А №831985 від 17.05.2012р. (граничний термін сплати 01.06.2013р.);

-в сумі 114, 70 грн., по заяві про застосування спрощеної системи оподаткування №393/3 від 25.01.2012р. та згідно Свідоцтва платника єдиного податку серії А №831985 від 17.05.2012р. (граничний термін сплати 01.07.2013р.);

-в сумі 114, 70 грн., по заяві про застосування спрощеної системи оподаткування №393/3 від 25.01.2012р. та згідно Свідоцтва платника єдиного податку серії А №831985 від 17.05.2012р. (граничний термін сплати 01.08.2013р.);

-в сумі 114, 70 грн., по заяві про застосування спрощеної системи оподаткування №393/3 від 25.01.2012р. та згідно Свідоцтва платника єдиного податку серії А №831985 від 17.05.2012р. (граничний термін сплати 01.09.2013р.);

-в сумі 114, 70 грн., по заяві про застосування спрощеної системи оподаткування №393/3 від 25.01.2012р. та згідно Свідоцтва платника єдиного податку серії А №831985 від 17.05.2012р. (граничний термін сплати 01.10.2013р.);

-в сумі 114, 70 грн., по заяві про застосування спрощеної системи оподаткування №393/3 від 25.01.2012р. та згідно Свідоцтва платника єдиного податку серії А №831985 від 17.05.2012р. (граничний термін сплати 01.11.2013р.);

-в сумі 114, 70 грн., по заяві про застосування спрощеної системи оподаткування №393/3 від 25.01.2012р. та згідно Свідоцтва платника єдиного податку серії А №831985 від 17.05.2012р. (граничний термін сплати 01.12.2013р.).

Наявність зазначених сум податкового боргу підтверджується роздрукуванням зворотного боку інтегрованої картки платника єдиного податку з фізичних осіб, у зв'язку з несплатою вищезазначених сум податкове зобов'язання по єдиному податку з фізичних осіб відповідача набуло статусу податкового боргу.

Згідно із ст. 67 Конституції України встановлено - кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Стаття 68 Конституції України ж передбачає, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України, законів України.

Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст.16 Податкового кодексу України (далі-ПК), встановлено обов'язок платника податків сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку встановлені Главою 1 Податкового кодексу України.

Спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.

Юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

Субєкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на шість груп платників єдиного податку.

Підпунктом 298.1.1 пункту 298.1 статті 298 Податкового кодексу України визначено, що для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування субєкт господарювання подає до органу державної податкової служби заяву.

Так, перша група це фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 150 000 гривень.

Згідно пункту 293.1 статті 293 Податкового кодексу України, ставки єдиного податку встановлюються у відсотках (фіксовані ставки) до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (далі у цій главі - мінімальна заробітна плата), та у відсотках до доходу (відсоткові ставки).

Фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними та міськими радами для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць. Для першої групи платників єдиного податку - у межах від 1 до 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.

Відповідно до пункту 295.1 статті 295 Податкового кодексу України - платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.

Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.

Відповідно до п. 295.2 ст. 295 ПК - нарахування авансових внесків для платників єдиного податку першої і другої груп здійснюється контролюючими органами на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності.

Згідно зі ст. 300 ПК: платники єдиного податку несуть відповідальність відповідно до цього Кодексу за правильність обчислення, своєчасність та повноту сплати сум єдиного податку, а також за своєчасність подання податкових декларацій.

Підпунктом 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 ПК визначено поняття "пеня", у відповідності до якого -це сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.

Статтею 129 ПК встановлено, що після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Нарахування пені розпочинається:

а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;

б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом;

Згідно із п. 129.2 ст. 129 ПК - у разі скасування нарахованого контролюючим органом грошового зобов'язання (його частини) у порядку адміністративного та/або судового оскарження пеня за період заниження такого грошового зобов'язання (його частини) скасовується.

- у день настання строку погашення податкового зобов'язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);

- у день настання строку погашення податкового зобов'язання, визначеного податковим агентом при виплаті (нарахуванні) доходів на користь платників податків - фізичних осіб, та/або контролюючим органом під час перевірки такого податкового агента.

Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті. Пеня, визначена підпунктом 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті, нараховується із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день заниження. Пеня, визначена підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті, нараховується із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виплати (нарахування) доходів на користь платників податків - фізичних осіб (п. 129.4 ст. 129 ПК).

Згідно з п. 14.1.175 ст.14 ПК - податковим боргом вважається сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п. 59.1 ст. 59 ПК - у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання (п. 59.3 ст. 59 ПК).

Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4 ст. 59 ПК).

На виконання вимог зазначеної норми, Східно-Дніпровською ОДПІ було сформовано та направлено на адресу платника податкову вимогу №754-04 від 22.05.2014р. на суму 1078, 93 грн.

За правилами, визначеними п. 59.5 статті 59 ПК - у разі, коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Відповідно до вимог ст. 58.3, 59.1 ПК, податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

Зазначена податкова вимога відповідачем залишилася не виконана у встановлені законодавством строки.

Докази оскарження зазначеної вимоги у матеріалах справи відсутні.

Таким чином, загальна сума податкового боргу ФОП ОСОБА_1 Уман Гз по єдиному податку з фізичних осіб становить 1078, 93 грн. та у добровільному порядку відповідачем не погашена.

Згідно п.п. 95.1, 95.2 ст. 95 ПК - контролючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше, ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПК - стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направлено до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з п. 87.11 ст. 87 ПК України орган стягнення звертається до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи. Стягнення податкового боргу за рішенням суду здійснюється державною виконавчою службою відповідно до Закону України "Про виконавче провадження".

На підставі викладеного, з урахуванням відсутності заперечень та відсутністю доказів остаточної сплати узгоджених зобов'язань, позов Східно-Дніпровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 Умат Гз про стягнення заборгованості - підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю

Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 Умат Гз (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь місцевого бюджету (код ЄДРПОУ 39638582) заборгованість по єдиному податку з фізичних осіб в сумі 1078, 93 грн. (одна тисяча сімдесят вісім гривень дев'яносто три копійки).

Копію постанови направити сторонам по справі.

Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ч.6 ст.183-2 та ч.1 ст. 256 КАС України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя ОСОБА_2

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.10.2015
Оприлюднено02.12.2016
Номер документу63054441
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/12192/15

Постанова від 13.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Ухвала від 31.08.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні