Ухвала
від 28.11.2016 по справі 810/3845/16
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

28 листопада 2016 року № 810/3845/16

Суддя Київського окружного адміністративного суду Горобцова Я.В., розглянувши в м. Києві матеріали адміністративного позову

за заявою ОСОБА_1

до Реєстраційної служби Бородянського районного Управління Юстиції Київської області

про зобов'язання вчинити дії,-

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Реєстраційної служби Бородянського районного Управління Юстиції Київської області, в якому позивач просить суд:

Встановити, що рішення суду є правовою підставою для внесення Реєстраційною службою Бородянського районного Управління юстиції Київської області запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про те, що з 05 березня 2015 року ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків за даними Державного реєстру фізичних осіб - платників податків - НОМЕР_1, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1) не є керівником (директором) Товариства з обмеженою відповідальністю «Спасибі Фуд Індастрі» (місцезнаходження: Київська область, Бородянський район, селище міського типу Бородянка, вул. Вокзальна, буд. 4А/1, код ЄДРПОУ 37623066).

Стаття 107 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) передбачає, що суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 106 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати в порядку адміністративного судочинства; 5) подано адміністративний позов у строк, установлений законом (якщо адміністративний позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 2, 3 ч. 1 ст. 106 КАС України у позовній заяві зазначається: ім'я (найменування) позивача, поштова адреса, а також номер засобу зв'язку, адреса електронної пошти, якщо такі є; ім'я (найменування) відповідача, посада і місце служби посадової чи службової особи, поштова адреса, а також номер засобу зв'язку, адреса електронної пошти, якщо такі відомі.

В порушення вказаних вимог у позовній заяві не зазначена електронна адреса позивача, якщо така є.

Окрім того, частина 1 статті 2 КАС України визначає, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функційна основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно з частиною 1 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій.

Юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності (п.1 ч.2 ст.17 КАС України).

Відповідно до пункту 4 частини першої статті 106 КАС України у позовній заяві зазначаються зміст позовних вимог згідно з частинами четвертою і п'ятою статті 105 цього Кодексу і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів, - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.

Під змістом позовних вимог розуміється визначення способу захисту свого права, свободи чи інтересу згідно з частиною четвертою статті 105 КАС України, який має формулюватися максимально чітко і зрозуміло.

Як вбачається з позовної заяви, позивач просить встановити, що рішення суду є правовою підставою для внесення Реєстраційною службою Бородянського районного Управління юстиції Київської області запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців , в той час як в адміністративному порядку розглядаються адміністративні позови, в яких однією із сторін є суб'єкт владних повноважень, а позовні вимоги полягають у скасуванні або визнання нечинними рішень, визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити дії або утриматись від вчинення певних дій.

Відповідно до ч. 4 ст. 105 КАС України, адміністративний позов може містити вимоги про:

1) скасування або визнання нечинним рішення відповідача - суб'єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень;

2) зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії;

3) зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень утриматися від вчинення певних дій;

4) стягнення з відповідача - суб'єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, завданої його незаконним рішенням, дією або бездіяльністю;

5) виконання зупиненої чи невчиненої дії;

6) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень;

7) примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією України чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Відтак, з аналізу вище наведеної статті вбачається, що адміністративним судом не вирішуються позовні вимоги про встановлення фактів, а такий вид позовних вимог не передбачений ч.4 ст.105 КАС України, яка містить перелік вимог, які може містити позов.

Більше того, позивач сам в позові посилається на норми Цивільно-процесуального кодексу України.

Разом з тим, зі змісту викладених обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги суд вбачає за можливе надати строк для приведення позовних вимог у відповідність до ст. 105 КАС України.

В позовній заяві позивач також зазначив про звільнення його від сплати судового збору на підставі п. 1 ч. 5 ст. 1 Закону України "Про судовий збір" у разі подання позову про стягнення заробітної плати, поновлення на роботі та іншими вимогами, що випливають з трудових правовідносин.

Суд зазначає, що у разі, якщо після приведення позовних вимог у відповідність до ст. 105 КАС України, вони не будуть випливати з трудових правовідносин (на яких поширюється дія п. 1 ч. 5 ст. 1 Закону України "Про судовий збір"), позивачу необхідно надати доказ сплати судового збору в розмірі та порядку, визначеному ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 № 3674-VI .

У відповідь на посилання позивача на пункт 12 ст. 5 Закону України "Про судовий збір", яким передбачено пільги щодо збору військовослужбовців ЗСУ, суд зазначає, що особою може бути заявлено клопотання про зменьшення або звільнення від сплати судового збору, у зв'язку з тим, що майновий стан скаржника не дозволяє виділити кошти на сплату судового збору.

Відповідно до ст.88 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Разом з тим суд наголошує, що це є правом, а не обов'язком суду.

Також суд наголошує, що відповідно до ч.1,ч.2 ст.99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Позивач зазначив, що про порушення своїх прав він дізнався листом від 28.08.2015 №б/н, разом з тим не зазначив коли він отримав даний лист, не зазначив обґрунтовані підстави пропуску шестимісячного строку звернення до суду за захистом своїх порушених прав.

Також, згідно ч. 2 ст. 106 КАС України на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги, позивач надає докази, а в разі неможливості - зазначає докази, які не може самостійно надати, із зазначенням причин неможливості подання таких доказів.

Проте позивачем не додано до позовної заяви лист від 28.08.2015 №б/н на який він посилається у своєму позові.

Такі обставини вказують на невідповідність позовної заяви вимогам процесуального законодавства.

Відповідно до ст. 108 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків.

Таким чином, позовна заява підлягає залишенню без руху з наданням строку для усунення недоліків.

Зазначені недоліки позовної заяви повинні бути усунуті шляхом подання до суду уточненої позовної заяви, оформленої у встановленому порядку з урахуванням викладених в ухвалі недоліків із зазначенням електронної адреси позивача, якшо така є; сформулювавши позовні вимоги до відповідача згідно частини 4 статті 105 КАС України з викладенням юридичних фактів, на яких позивач ґрунтує свої вимоги до відповідача із зазначенням правової підстави позову; листа від 28.08.2015 №б/н із зазначенням дати його отримання, а також доказ сплати судового збору в розмірі та порядку, визначеному ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 № 3674-VI з додержанням всіх вимог, встановлених ст. 106 КАС України.

Згідно ч. 2 ст. 108 КАС України якщо позивач усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, вона вважається поданою у день первинного її подання до адміністративного суду.

Керуючись ст.ст. 106, 108, 160, 165 КАС України, суд -

у х в а л и в:

Позовну заяву ОСОБА_1 - залишити без руху.

Надати позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви в порядку та у спосіб, зазначений в мотивувальній частині цієї ухвали, з урахуванням поштового перебігу, до 27 грудня 2016 року.

Попередити позивача про наслідки недотримання вимог ухвали про залишення позовної заяви без руху, передбачені п. 1 ч. 3 ст. 108 КАС України.

Копію ухвали надіслати позивачу.

Ухвала набирає законної сили відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції у порядку та строки, встановлені ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Я.В. Горобцова

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.11.2016
Оприлюднено02.12.2016
Номер документу63055312
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/3845/16

Постанова від 07.02.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Ухвала від 07.02.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Ухвала від 16.01.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Ухвала від 30.12.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Ухвала від 28.11.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні