печерський районний суд міста києва
Справа № 757/55730/16-к
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 листопада 2016 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю сторони кримінального провадження прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Києві провадження за клопотанням прокурора третього відділу процесуального керівництва управління з розслідування кримінальних проваджень слідчими органів прокуратури та процесуального керівництва прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про призначення позапланової виїзної ревізії,-
В С Т А Н О В И В :
Прокурор третього відділу процесуального керівництва управління з розслідування кримінальних проваджень слідчими органів прокуратури та процесуального керівництва прокуратури міста Києва ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді Печерського районного суду м. Києва з клопотанням про призначення позапланової виїзної ревізії, в обґрунтування якого зазначив наступне.
Другим слідчим відділом прокуратури міста Києва провадиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42014100000000932 внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 23.07.2014 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364 КК України та ч. 5 ст. 191 КК України.
У ході проведення досудового розслідування встановлено, що розпорядженням Кабінету Міністрів України №1119 р. від 23.10.1999 прийнято пропозицію Київської міської ради про передачу пакета акцій у розмірі 12,73% статутного фонду АК «Київенерго» з державної власності у власність територіальної громади м. Києва.
За рішенням Київради у 2004 році зазначений пакет АК «Київенерго», разом з пакетами акцій ВАТ «Київгаз» (60%) та ВАТ «Київводоканал» (67%), з метою створення єдиного комплексу з постачання енергоресурсів, води та водовідведення в місті Києві, передано до статутного фонду ЗАТ «Компанія Київенергохолдінг».
Вартість пакету акцій ПАТ «Київенерго» (у розмірі 12,73%) внесених до статутного фонду товариства склала 77,5 млн. грн.
Продовжуючи реалізовувати злочинний умисел, направлений на заволодіння контрольним пакетом акцій ПАТ «Київенерго», на даний час невстановленим слідством особами 27.04.2007, створено ТОВ «Київські енергосистеми» код ЄДРПОУ 34980614.
Засновниками ТОВ «Київські енергосистеми» виступили - ЗАТ «Компанія КИЇВЕНЕРГОХОЛДИНГ» код ЄДРПОУ 34239322; ТОВ «ЦЕНТР-ІНВЕСТ» код ЄДРПОУ 31283211 та ТОВ «ЄВРОСФЕРА» код ЄДРПОУ 33151195.
У подальшому, 14.05.2007, рішенням загальних зборів учасників ТОВ «Київські енергосистеми», вирішено збільшити розмір статутного капіталу (фонду) Товариства з 42000 грн. до 158 млн. грн. за рахунок 12,73% простих іменних акцій АК «Київенерго», що в грошовому еквіваленті складає 77,5 млн. грн.
В свою чергу, відповідно до рішень загальних зборів Товариства від 14.05.2007, внесок до статутного капіталу Товариства від ТОВ «ЄВРОСФЕРА» становить - 47,5 млн. грн., а ТОВ «ЦЕНТР-ІНВЕСТ» становить 33,2 млн. грн.
Таким чином, частка ЗАТ «Компанія КИЇВЕНЕРГОХОЛДИНГ» у ТОВ «Київські енергосистеми» становить 49% статурного капіталу, а частики ТОВ «ЦЕНТР-ІНВЕСТ» та ТОВ «ЄВРОСФЕРА» становить 51 %, що у подальшому надало змогу ТОВ «Київські енергосистеми» протягом червня 2007 року, незаконно відчужити ПАТ «Київенерго» на користь нерезидента - Компанію з обмеженою відповідальністю «Трелодія Інвестмент» (Республіка Кіпр).
В подальшому у період з 2007 по 2012 рік зазначений 12,73% пакет акцій ПАТ «Київенерго» шляхом неодноразових відчужень, у тому числі за участю підприємств, установ, організацій нерезидентів, передано до групи компаній ДТЕК (ТОВ «ДТЕК» та DTEK Holdings Limited).
Таким чином, службовими особами ЗАТ «Компанія КИЇВЕНЕРГОХОЛДИНГ» та ТОВ «Київські енергосистеми», пакет акцій ПАТ «Київенерго» безоплатно відчужено з власності територіальної громади міста завдавши таким чином збитків на 250 млн. грн.
З урахуванням викладеного, в ході досудового розслідування виникла необхідність у проведенні позапланової ревізії Держаудитслужбою фінансово-господарської діяльності Департаменту комунальної власності міста Києва Київської міської державної адміністрації.
Заслухавши пояснення прокурора в обґрунтування заявленого клопотання, вивчивши клопотання та дослідивши долучені до нього документи, приходжу до наступного висновку.
Згідно ч. 2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, в тому числі і шляхом отримання від органів державної влади висновків ревізій та актів перевірок.
Статтею 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено, що за зверненням правоохоронного органу для забезпечення розслідування під час кримінального провадження орган державного фінансового контролю проводить позапланову виїзну ревізію.
Позапланова виїзна ревізія як підконтрольної установи (державного сектору економіки) так і суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені до підконтрольних установ, може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду.
Таким чином, законом встановлено судовий контроль за дотриманням законності та обґрунтованості втручання у господарську діяльність, зумовлену потребами досудового розслідування задля досягнення його дієвості.
Крім того, Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться, у числі іншого, у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, органів доходів і зборів, Національної поліції, Служби безпеки України, Національного антикорупційного бюро України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю.
Одночасно відповідно до Закону позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду.
Зважаючи на викладене та виходячи з обставин вчинення ймовірного злочину, так як вони викладені в клопотанні органу досудового розслідування, приходжу до висновку про обґрунтованість клопотання та наявність правових підстав для проведення позапланової виїзної ревізії діяльності Департаменту комунальної власності міста Києва Київської міської державної адміністрації.
Керуючись ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ст. ст. 309, 369, 372 КПК України, слідчий суддя,-
У Х В А Л И В :
Клопотання прокурора третього відділу процесуального керівництва управління з розслідування кримінальних проваджень слідчими органів прокуратури та процесуального керівництва прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про призначення позапланової виїзної ревізії,- задовольнити.
Призначити у кримінальному провадженні №42014100000000932 від 23.07.2014 позапланову виїзну ревізію фінансово-господарської діяльності Департаменту комунальної власності міста Києва Київської міської державної адміністрації, проведення якої доручити фахівцями Північного офісу Держаудитслужби, перебіг якої встановити за погодженням останніх та органу досудового розслідування.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2016 |
Оприлюднено | 16.03.2023 |
Номер документу | 63079818 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Тарасюк К. Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні