Справа №3760/6819/16
№760/17821/16-п
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 листопада 2016 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Кушнір С.І., за участю секретаря Беро В.Ю., представника Київської міської митниці ДФС Борматової О.М., ОСОБА_2, представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_3, особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_4, розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, керівника підприємства Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕДЛАЙФ» (м. Дніпропетровськ, вул. Мандриківська, буд. 276, код ЄДРПОУ 32083402), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, за ч.1 ст. 483 Митного кодексу України, -
В С Т А Н О В И В :
Відповідно до протоколу №0499/10000/16 про порушення митних правил від 04.08.2016 року, вбачається, що 22.07.2016 в зоні митного контролю відділу митного оформлення № 3 митного поста «Спеціалізований» Київської міської митниці ДФС (ТОВ «Елін ЛТД» (експрес-перевізник FedEx), за адресою: м. Київ, проїзд Військовий, 1), при митному огляді міжнародного експрес-відправлення документального характеру (ДОКС) № 776785610834, який надійшов від компанії «DONGKUK TECHCO RUBBER INDUS» (1ST FLOOR, ROOM NO.8, NO.66A PENANG STREET, GEORGETOWN, 10200, Малайзія) на адресу - «MEDLIFE LTD» mr. ОСОБА_4, телефон НОМЕР_3 (АДРЕСА_2) («МЕДЛАЙФ», ОСОБА_4 (АДРЕСА_2) було виявлено оригінали документів:
інвойс від 20.06.2016 № Е160602 на товар «Natural Rubber Latex Condom»/«вироби гігієнічні - оболонкові контрацептиви, виробник: DONGKUK TECHCO Rubber Industries Sdn.Bhd.», що переміщується у контейнері № TCNU6688869, загальною вартістю 87740 доларів США на умовах FOB PENANG (Малайзія), виставлений компанією «DONGKUK TECHCO Rubber Industries Sdn.Bhd.» (10200 Penang, 7 floor, Mayban Trust Building, 3 Penang Street, Малайзія) на адресу - «MEDLIFE LTD» (Ukraine, 49055, DNEPROPETROVSK, Mandrikovskay Street 276) («МЕДЛАЙФ», (м. Дніпропетровськ, вул. Мандриківська, буд. 276, код ЄДРПОУ 32083402);
інвойс від 20.06.2016 № Е160602 на товар «Natural Rubber Latex Condom»/«вироби гігієнічні - оболонкові контрацептиви, виробник: DONGKUK TECHCO Rubber Industries Sdn.Bhd.», що переміщується морським транспортом у контейнері № TCNU6688869, загальною вартістю 137100 доларів США на умовах FOB PENANG (Малайзія), виставлений компанією «DONGKUK TECHCO Rubber Industries Sdn.Bhd.» (10200 Penang, 7 floor, Mayban Trust Building, 3 Penang Street, Малайзія) на адресу - «MEDLIFE LTD» (Ukraine, 49055, DNEPROPETROVSK, Mandrikovskay Street 276) (ТОВ «МЕДЛАЙФ», (м. Дніпропетровськ, вул. Мандриківська, буд. 276, код ЄДРПОУ 32083402);
пакувальний лист від 20.06.2016 на товар «Natural Rubber Latex Condom»/«вироби гігієнічні - оболонкові контрацептиви, виробник: DONGKUK TECHCO Rubber Industries Sdn.Bhd.», що переміщується морським транспортом у контейнері № TCNU6688869, загальною вагою брутто 10230 кг, нетто 9378 кг, виписаний компанією «DONGKUK TECHCO Rubber Industries Sdn.Bhd.» (10200 Penang, 7 floor, Mayban Trust Building, 3 Penang Street, Малайзія) на адресу - «MEDLIFE LTD» (Ukraine, 49055, DNEPROPETROVSK, Mandrikovskay Street 276) (ТОВ «МЕДЛАЙФ», (м. Дніпропетровськ, вул. Мандриківська, буд. 276, код ЄДРПОУ 32083402);
Bill of Lading (коносамент) № SEPN00007870 від 27.06.2016 на товари, що переміщуються морським транспортом у контейнері № TCNU6688869, а саме: 780 картонних коробок з товаром «Natural Rubber Latex Condom»/«вироби гігієнічні - оболонкові контрацептиви», загальною вагою брутто 10230 кг, відправником яких зазначено компанію «DONGKUK TECHCO Rubber Industries Sdn.Bhd.» (10200 Penang, 7 floor, Mayban Trust Building, 3 Penang Street, Малайзія), одержувача - «MEDLIFE LTD» (Ukraine, 49055, DNEPROPETROVSK, Mandrikovskay Street 276) (ТОВ «МЕДЛАЙФ», (м. Дніпропетровськ, вул. Мандриківська, буд. 276, код ЄДРПОУ 32083402);
експортна декларація Малайзії від 21.06.2016 № Р14206005726 (РЕС1606200162) на товари, що переміщуються морським транспортом у контейнері № TCNU6688869, а саме: 780 картонних коробок з товаром «Natural Rubber Latex Condom»/«вироби гігієнічні - оболонкові контрацептиви», загальною вагою брутто 10230 кг та вартістю 87740 доларів США, продавцем та відправником яких зазначено компанію «DONGKUK TECHCO Rubber Industries Sdn.Bhd.» (Малайзія), імпортером та одержувачем - «MEDLIFE LTD» (Ukraine, 49055, DNEPROPETROVSK, Mandrikovskay Street 276) (ТОВ «МЕДЛАЙФ», (м. Дніпропетровськ, вул. Мандриківська, буд. 276, код ЄДРПОУ 32083402).
02.08.2016 в зоні діяльності Одеської митниці ДФС (пункт пропуску «Одеський морський торговельний порт», митний пост «Одеса - порт»), за попередньою митною декларацією від 18.07.2016 р. № 209000000/2016/926120, через митний кордон України в контейнері № TCNU6688869, на адресу ТОВ «МЕДЛАЙФ», (м. Дніпропетровськ, вул. Мандриківська, буд. 276, код ЄДРПОУ 32083402), переміщено товари:
«вироби гігієнічні - оболонкові контрацептиви, виробник: DONGKUK TECHCO Rubber Industries Sdn.Bhd.», загальною вагою брутто 10230 кг, нетто 9378 кг, вартістю 137100 доларів США на умовах FOB PENANG (Малайзія).
При цьому, подані до митниці наступні документи, на підставі яких здійснено переміщення товарів через митний кордон України:
Bill of Lading (коносамент) № SEPN00007870 від 27.06.2016 на товари, що переміщуються морським транспортом у контейнері № TCNU6688869, а саме: 780 картонних коробок з товаром «Natural Rubber Latex Condom»/«вироби гігієнічні - оболонкові контрацептиви», загальною вагою брутто 10230 кг, відправником яких зазначено компанію «DONGKUK TECHCO Rubber Industries Sdn.Bhd.» (10200 Penang, 7 floor, Mayban Trust Building, 3 Penang Street, Малайзія), одержувача - «MEDLIFE LTD» (Ukraine, 49055, DNEPROPETROVSK, Mandrikovskay Street 276) (ТОВ «МЕДЛАЙФ», (м. Дніпропетровськ, вул. Мандриківська, буд. 276, код ЄДРПОУ 32083402);
інвойс від 20.06.2016 № Е160602 на товар «Natural Rubber Latex Condom»/«вироби гігієнічні - оболонкові контрацептиви, виробник: DONGKUK TECHCO Rubber Industries Sdn.Bhd.», що переміщується морським транспортом у контейнері № TCNU6688869, загальною вартістю 137100 доларів США на умовах FOB PENANG (Малайзія), виставлений компанією «DONGKUK TECHCO Rubber Industries Sdn.Bhd.» (10200 Penang, 7 floor, Mayban Trust Building, 3 Penang Street, Малайзія) на адресу - «MEDLIFE LTD» (Ukraine, 49055, DNEPROPETROVSK, Mandrikovskay Street 276) (ТОВ «МЕДЛАЙФ», (м. Дніпропетровськ, вул. Мандриківська, буд. 276, код ЄДРПОУ 32083402).
04.08.2016 зазначені вище товари, після доставки в зону митного контролю митного поста «Малехів» Львівської митниці ДФС (Львівська обл., Жовківський р-н, с. Малехів, вул. Т.Дороша, 20а), заявлені декларантом до митного контролю та оформлення за митною декларацією типу ІМ 40 ДЕ № 209140000/2016/031822, фактурною вартістю - 137100 доларів США, митною - 3445686,15 грн.
При порівнянні відомостей, наявних в документах, які було виявлено під час митного огляду міжнародного експрес-відправлення документального характеру (ДОКС) № 7889001304 у зоні митного контролю відділу митного оформлення № 3 митного поста «Спеціалізований» Київської міської митниці ДФС, за адресою: м. Київ, проїзд Військовий, 1, експрес-перевізник ТОВ «Елін ЛТД»/FedEx, та документів, на підставі яких товари переміщені через митний кордон України та подані до митного контролю та митного оформлення в зоні діяльності Одеської митниці ДФС, за рядом ознак було встановлено, що вони стосуються однієї партії товарів, а саме:
країни походження товарів, відправника та продавця і одержувача та покупця товарів, найменування, асортименту, кількості цих товарів. Крім того, співпадає дата видачі і номер інвойсу та коносаменту, які були виявлені під час митного контролю міжнародного експрес-відправлення документального характеру (ДОКС) № 776785610834, з відомостями інвойсу та коносаменту, поданого до митного оформлення, а також співпадає номер контейнера (TCNU6688869), в якому переміщувались товари.
Відмінність полягає у відомостях щодо фактурної вартості товарів, а саме:
у інвойсі від 20.06.2016 № Е160602, поданому у якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України, та в подальшому - до митного оформлення, фактурну вартість товарів зазначено у розмірі 137100 доларів США;
а в інвойсі від 20.06.2016 № Е160602 та експортній декларації від 21.06.2016 № Р14206005726 (РЕС1606200162), виявлених під час митного контролю МЕВ ДОКС, вартість товарів 87740 доларів США.
Таким чином, в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари «вироби гігієнічні - оболонкові контрацептиви» загальною вагою брутто 10230 кг, нетто 9378 кг, вартістю 87740 доларів США або 2174506,48 грн. по курсу НБУ на день переміщення товарів через митний кордон України - 1 долар США - 24,7835250 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів (пункт пропуску «Одеський морський торговельний порт», митний пост «Одеса - порт» Одеської митниці ДФС) як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості необхідні для визначення митної вартості цих товарів.
Відповідно до інформації наявної в базі даних ЄАІС ДФС «Суб'єкти ЗЕД», на дату переміщення вищезазначених товарів через митний кордон України, на посаді керівника підприємства ТОВ «МЕДЛАЙФ» перебував громадянин України ОСОБА_4 (Картка обліку № 110/2012/2156 ТОВ «МЕДЛАЙФ» у редакції від 30.12.2015, яка оформлена Дніпропетровською митницею).
Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_4 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов'язаний надавати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
Таким чином, на підставі викладеного Київською міською митницею ДФС зроблено висновок, що дії громадянина України ОСОБА_4 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 2174506,48 гривень через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості цих товарів, тобто в діях ОСОБА_4 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.
Представник Київської міської митниці ДФС у судовому засіданні пояснив, що керівник підприємства ТОВ «МЕДЛАЙФ» ОСОБА_4 порушив митні правила, у зв'язку з чим відносно останнього складено протокол про порушення митних правил №0499/10000/16 за ч. 1 ст. 483 МК України. Протокол підтримав в повному обсязі та просив ОСОБА_4 визнати винним за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України та застосувати до нього стягнення.
Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_4 в судовому засіданні заперечував проти складеного відносно нього протоколу про порушення митних правил за ч. 1 ст. 483 МК України та просив закрити провадження у справі за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності в судовому засіданні просила закрити провадження у справі про притягнення ОСОБА_4 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України у зв'язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення. Представник вважає, що митним органом при складанні протоколу про адміністративне правопорушення не доведено що уповноважена особа митниці, яка складала протокол діяла в межах території виявлення або вчинення правопорушення, не доведено вини та умислу особи, яка притягується до відповідальності у вчиненні даного правопорушення, а також її ролі в заповненні митних документів, що є обов'язковими для притягнення особи до відповідальності.
Також представник акцентує увагу на те, що в протоколі про порушення митних правил не наведено докази, які підтверджують факт наявності договірних відносин із Товариством з обмеженою відповідальністю «Елін ЛТД» як із перевізником.
Так відповідно до укладеного з ТОВ «МЕДЛАЙФ» договору про надання транспортно-експедиторських послуг з перевезення експортно-імпортних та транзитних вантажів «217035-82 від 17.03.2015 р., який зазначений і в поданій декларантом митній декларації, перевізником виступає ТОВ «Інтернешнл Карло Сервіс Ейч.Ді» 9 м. Одеса, вул. Лідерсовський бульвар, буд. 5, секція Г, офіс 99/100), а відтак факт виявлення оригіналів документів по місцю знаходження ТОВ «Елін ЛТД» за адресою: м. Київ, проїзд Військовий, 1 не може підтверджувати повноваження посадових осіб Київської митниці ДФС на складання протоколів в зоні їх дії та контролю за дотриманням ввезення товарів через митний кордон України.
Крім того, представник зазначила, що протокол про порушення митних правил був складений за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, не були роз'ясненні його права та обов'язки, обмежено особу в реалізації його права надавати письмово пояснення з приводу порушень, викладених в протоколі, мати представника, подавати свої заперечення, протокол не підписаний ОСОБА_4
Також вказувала, що в митній декларації №209140000/2016/031822, яка надана митному органу для декларування ввезення на територію України товарів - вироби гігієнічні - оболонкові контрацептиви у відповідності до ст. 257 МК України, була виконана процедура декларування. В митній декларації зазначався перелік відомостей, який є необхідним для цілей справляння платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог Митного кодексу України.
Також доповнила, що наявність іншого інвойсу, в якому відображено значно нищу фактурну вартість, аніж ту, яку задекларував продавець в експортній декларації, не тягне за собою жодних наслідків, адже розрахунок митних зборів та ПДВ, які сплачуються при розмитненні товару, буде здійснюватись виходячи із тої митної вартості, яка зазначена покупцем у митній декларації при розмитненні товару. Відтак до бюджету поступить значно більша сума податків та податкових платежів, ніж при вказаній фактурній вартості, зазначеної експортером.
Крім того зазначила, що як вбачається із митної декларації №209140000/2016/031822, декларантом визначений не керівник ТОВ «Меділайф» ОСОБА_4, а ОСОБА_7 зазначена як декларант в гр. 54 декларації.
Тому ОСОБА_4 не може бути суб'єктом адміністративної відповідальності за порушення митних правил, так як не здійснював декларування вказаних в протоколі про порушення митних правил, товарів, що підтверджується протоколом про порушення митних правил, матеріалами справи.
Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, при митному оформленні товару були подані всі документи, передбачені як обов'язкові, які були оформлені у встановленому чинним законодавством порядку та містили всі реквізити, необхідні для ідентифікації товару.
Також в протоколі не зазначено, яким відомостям або договірним домовленостям щодо ціни товару митні органи вважали невідповідними заявлені відомості про митну вартість товару.
Оскільки, письмове рішення про коригування митної вартості товару, згідно ч. 5 ст. 54 МК України не приймалось та додаткові акти про вчинення порушень не складались.
Таким чином, представник вважає що в діях ОСОБА_4 при здійсненні переміщення через митний кордон України товарів відсутні ознаки об'єктивної та суб'єктивної сторони правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України., що вказує на відсутність в його діях складу адміністративного правопорушення та виключає можливість митному органу у притягненні його адміністративної відповідальності.
Суд, заслухавши учасників провадження у справі, дослідивши матеріали справи, вважає, що провадження у справі підлягає закриттю з наступних підстав.
22.07.2016 р. в зоні митного контролю відділу митного оформлення № 3 митного поста «Спеціалізований» Київської міської митниці ДФС (ТОВ «Елін ЛТД» (експрес-перевізник FedEx), за адресою: м. Київ, проїзд Військовий, 1), при митному огляді міжнародного експрес-відправлення документального характеру (ДОКС) № 776785610834, який надійшов від компанії «DONGKUK TECHCO RUBBER INDUS» (1ST FLOOR, ROOM NO.8, NO.66A PENANG STREET, GEORGETOWN, 10200, Малайзія) на адресу - «MEDLIFE LTD» mr. ОСОБА_4, телефон НОМЕР_3 (АДРЕСА_2) («МЕДЛАЙФ», ОСОБА_4 (АДРЕСА_2) було виявлено оригінали документів:
інвойс від 20.06.2016 № Е160602 на товар «Natural Rubber Latex Condom»/«вироби гігієнічні - оболонкові контрацептиви, виробник: DONGKUK TECHCO Rubber Industries Sdn.Bhd.», що переміщується у контейнері № TCNU6688869, загальною вартістю 87740 доларів США на умовах FOB PENANG (Малайзія), виставлений компанією «DONGKUK TECHCO Rubber Industries Sdn.Bhd.» (10200 Penang, 7 floor, Mayban Trust Building, 3 Penang Street, Малайзія) на адресу - «MEDLIFE LTD» (Ukraine, 49055, DNEPROPETROVSK, Mandrikovskay Street 276) («МЕДЛАЙФ», (м. Дніпропетровськ, вул. Мандриківська, буд. 276, код ЄДРПОУ 32083402);
інвойс від 20.06.2016 № Е160602 на товар «Natural Rubber Latex Condom»/«вироби гігієнічні - оболонкові контрацептиви, виробник: DONGKUK TECHCO Rubber Industries Sdn.Bhd.», що переміщується морським транспортом у контейнері № TCNU6688869, загальною вартістю 137100 доларів США на умовах FOB PENANG (Малайзія), виставлений компанією «DONGKUK TECHCO Rubber Industries Sdn.Bhd.» (10200 Penang, 7 floor, Mayban Trust Building, 3 Penang Street, Малайзія) на адресу - «MEDLIFE LTD» (Ukraine, 49055, DNEPROPETROVSK, Mandrikovskay Street 276) (ТОВ «МЕДЛАЙФ», (м. Дніпропетровськ, вул. Мандриківська, буд. 276, код ЄДРПОУ 32083402);
пакувальний лист від 20.06.2016 на товар «Natural Rubber Latex Condom»/«вироби гігієнічні - оболонкові контрацептиви, виробник: DONGKUK TECHCO Rubber Industries Sdn.Bhd.», що переміщується морським транспортом у контейнері № TCNU6688869, загальною вагою брутто 10230 кг, нетто 9378 кг, виписаний компанією «DONGKUK TECHCO Rubber Industries Sdn.Bhd.» (10200 Penang, 7 floor, Mayban Trust Building, 3 Penang Street, Малайзія) на адресу - «MEDLIFE LTD» (Ukraine, 49055, DNEPROPETROVSK, Mandrikovskay Street 276) (ТОВ «МЕДЛАЙФ», (м. Дніпропетровськ, вул. Мандриківська, буд. 276, код ЄДРПОУ 32083402);
Bill of Lading (коносамент) № SEPN00007870 від 27.06.2016 на товари, що переміщуються морським транспортом у контейнері № TCNU6688869, а саме: 780 картонних коробок з товаром «Natural Rubber Latex Condom»/«вироби гігієнічні - оболонкові контрацептиви», загальною вагою брутто 10230 кг, відправником яких зазначено компанію «DONGKUK TECHCO Rubber Industries Sdn.Bhd.» (10200 Penang, 7 floor, Mayban Trust Building, 3 Penang Street, Малайзія), одержувача - «MEDLIFE LTD» (Ukraine, 49055, DNEPROPETROVSK, Mandrikovskay Street 276) (ТОВ «МЕДЛАЙФ», (м. Дніпропетровськ, вул. Мандриківська, буд. 276, код ЄДРПОУ 32083402);
експортна декларація Малайзії від 21.06.2016 № Р14206005726 (РЕС1606200162) на товари, що переміщуються морським транспортом у контейнері № TCNU6688869, а саме: 780 картонних коробок з товаром «Natural Rubber Latex Condom»/«вироби гігієнічні - оболонкові контрацептиви», загальною вагою брутто 10230 кг та вартістю 87740 доларів США, продавцем та відправником яких зазначено компанію «DONGKUK TECHCO Rubber Industries Sdn.Bhd.» (Малайзія), імпортером та одержувачем - «MEDLIFE LTD» (Ukraine, 49055, DNEPROPETROVSK, Mandrikovskay Street 276) (ТОВ «МЕДЛАЙФ», (м. Дніпропетровськ, вул. Мандриківська, буд. 276, код ЄДРПОУ 32083402).
02.08.2016 р. в зоні діяльності Одеської митниці ДФС (пункт пропуску «Одеський морський торговельний порт», митний пост «Одеса - порт»), за попередньою митною декларацією від 18.07.2016 № 209000000/2016/926120, через митний кордон України в контейнері № TCNU6688869, на адресу ТОВ «МЕДЛАЙФ», (м. Дніпропетровськ, вул. Мандриківська, буд. 276, код ЄДРПОУ 32083402), переміщено товари:
«вироби гігієнічні - оболонкові контрацептиви, виробник: DONGKUK TECHCO Rubber Industries Sdn.Bhd.», загальною вагою брутто 10230 кг, нетто 9378 кг, вартістю 137100 доларів США на умовах FOB PENANG (Малайзія).
За диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані. Таким чином, основним безпосереднім об'єктом є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.
Відповідно до ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов'язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом, надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу.
Відповідно до ч. 7 ст. 257 МК України, перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів.
З аналізу тексту статті 257 МК України вбачається, що звичайний торговельний опис товарів, як відомості про товар, які підлягають обов'язковому декларуванню, повинен давати змогу ідентифікувати та класифікувати зазначений товар.
Судом встановлено, що в митній декларації у відповідності до ст. 257 МК України, була виконана процедура декларування. В митній декларації зазначався перелік відомостей, який є необхідним для цілей справляння платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог Митного кодексу України.
Об'єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.
Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.
Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.
Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо.
Суб'єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
Між тим, Митний кодекс України нормою ст. 257 вичерпно формулює поняття «декларування», яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст. 265 МК України наділений декларант. Виходячи з аналізу цих положень, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках: коли вона особисто здійснює декларування товарів або як його власник або як уповноважений власником. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.
Таким чином, ОСОБА_4 підлягає відповідальності лише у тому випадку, коли він здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчинив будь-які дії, що складають об'єктивну сторону такого порушення. При цьому таке діяння за суб'єктивною стороною характеризується прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві дані.
За відсутності зазначених умов само по собі зайняття особою керівної посади на підприємстві - власника товару, переміщеного з приховуванням від митного контролю, не утворює в її діях складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Окрім того, в протоколі йдеться про подання документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару та неправдиві відомості щодо одержувача вантажу та відправника вантажу.
Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, при митному оформленні товару були подані всі документи, передбачені як обов'язкові, які були оформлені у встановленому чинним законодавством порядку та містили всі реквізити, необхідні для ідентифікації товару.
Відповідно до ст.ст. 49, 58 МК України митною вартістю товарів, що переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну.
Як передбачено ст. 51 МК України, митна вартість товарів визначається декларантом відповідно до гл. 9 МК України, якою встановлені основні та другорядні методи визначення митної вартості товарів.
Зокрема, у випадку застосування методу визначення митної вартості товару за ціною договору, який і був застосований у даному випадку, для підтвердження заявлених відомостей про митну вартість товару згідно зі ст. 58 МК України подаються лише: - декларація митної вартості; - зовнішньоекономічний договір (контракт) і додатки до нього; - рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа; - банківські платіжні документи (якщо рахунок сплачено), а також інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; - документи для підтвердження витрат на ввезення та страхування, якщо за умовами поставки такі витрати не включено у вартість товару. Ці вимоги закону були виконані у повному обсязі.
Як вбачається із митної декларації №209140000/2016/031822, декларантом визначений не керівник ТОВ «Меділайф» ОСОБА_4, а ОСОБА_7 зазначена як декларант в гр. 54 декларації.
Тому ОСОБА_4 не міг бути суб'єктом адміністративної відповідальності за порушення митних правил, так як не здійснював декларування вказаних в протоколі про порушення митних правил, товарів, що підтверджується протоколом про порушення митних правил та наявними матеріалами справи.
Відповідно до контракту № MDD 5/05/08 від 5 травня 32008 р., укладеного між компанія «DONGKUK TECHCO Rubber Industries Sdn.Bhd.» та компанією ТОВ «МЕДЛАЙФ, де вбачається що предметою даного контракту, продавець компанія «DONGKUK TECHCO Rubber Industries Sdn.Bhd.» продає презервативи під торговими марками Primex. Freesty.Iintim de L.ux.Pamitex у відповідності зі специфікаціями, які складають невідємну частину цього контракту. Об'єм контракту 450000 доларів США. Загальна сума контракту на дату його підписання 450000 доларів США.
Згідно п. 3 даного контракту покупець зобов'язується вносити 100% попередню оплату, згідно отриманого рахунку-фактури. Валюта платежу - долари США.
Подані документи, зокрема інвойс від інвойс від 20.06.2016 № Е160602, що був виставлений компанією-продавцем DONGKUK TECHCO Rubber Industries Sdn.Bhd.» на адресу ТОВ «МЕДЛАЙФ», (м. Дніпропетровськ, вул. Мандриківська, буд. 276, код ЄДРПОУ 32083402) не містили розбіжностей, ознак підробки та містили всі відомості, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів та відомості щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.
У відповідності до відомостей, що вказані в цих документах, загальна ціна, що підлягала сплаті за поставлені товари, становила саме 137100 доларів США. Цю ж саму суму грошових коштів уповноваженою особою декларантом було вказано у митній декларації та саме таку суму було заявлено в якості митної вартості товару.
Таким чином, в протоколі не зазначено, яким відомостям або договірним домовленостям щодо ціни товару митні органи вважали невідповідними заявлені відомості про митну вартість товару.
Викладені обставини та наявні в матеріалах справи документи підтверджують справжність проведеної операції з поставки, відповідність дійсності та достовірність відомостей про вартість операції з поставки за інвойсом від 20.06.2016 № Е160602 та іншими документами, що вказують на правильність визначення митної вартості товарів при проведенні митного оформлення цих товарів.
Отже, відсутні підстави вважати, що вартістю товарів при ввезенні їх в Україну є вартість, зазначена в інвойсі від 20.06.2016 № Е160602, виявлених під час митного контролю МЕВ ДОКС в розмірі 87740 доларів США.
Відповідно до ч. 1 ст. 54 МК України, контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється органом доходів і зборів під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.
Таким чином, в протоколі не зазначено, яким відомостям або договірним домовленостям щодо ціни товару митні органи вважали невідповідними заявлені відомості про митну вартість товару.
Тому, розбіжність чи відповідність відомостей в даних документах жодним чином не може свідчити про недостовірність чи неправдивість відомостей, що внесені декларантом до митної декларації, пред'явленої до митного оформлення.
Окрім того, документи, на які посилалися працівники митниці, належним чином не оформлені, не містять жодного підпису, не завірені печатками.
У відповідності до ст. 254 КУпАП, про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол. Аналогічна вимога міститься і в ст. 494 МК України. Протокол в обов'язковому порядку повинен містити необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до адміністративної відповідальності. Тобто, протокол є підставою для розгляду справи щодо особи, яку притягнуто до адміністративної відповідальності.
Також, згідно ст. 494 МК України про кожний випадок виявлення порушення митних правил уповноважена посадова особа органу доходів і зборів, яка виявила таке порушення, невідкладно складає протокол за формою, установленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. При цьому, в протоколі, зокрема, повинні міститися необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, якщо її встановлено, місце, час вчинення та суть порушення митних правил, посилання на статтю МК України, що передбачає відповідальність за таке порушення, та інші дані щодо події і обставин вчинення правопорушення.
Якщо особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, відмовляється підписати протокол, до протоколу вноситься відповідний запис. Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, має право дати пояснення та висловити зауваження щодо змісту протоколу, а також письмово викласти мотиви своєї відмови від підписання протоколу. Власноручно викладені цією особою пояснення додаються до протоколу, про що до протоколу вноситься відповідний запис із зазначенням кількості аркушів, на яких подано такі пояснення.
У разі складення протоколу особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, роз'яснюються її права, передбачені статтею 498 цього Кодексу, та повідомляється про можливість припинення провадження у справі про порушення митних правил шляхом компромісу, про що до протоколу вноситься відмітка, яка підписується цією особою.
Дані вимоги закону під час складання протоколу про порушення митних правил не дотримані в повному обсязі, чим порушені права ОСОБА_4
В матеріалах справи відсутні дані про вручення протоколу про порушення митних правил ОСОБА_4
Разом з тим, наявність інвойсу від 20.06.2016 № Е160602, поданого в якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України, фактурна вартість товарів зазначено у розмірі 137100 доларів США, є значно вища аніж та, яку задекларував продавець в експортній декларації, тому не тягне за собою жодних наслідків, адже розрахунок митних зборів та ПДА, які сплачуються при розмитненні товару, буде здійснюватися виходячи із митної вартості, яка зазначена покупцем у митній декларації при розмитненні товару. Відтак до бюджету поступить значно більша сума податків та податкових платежів, ніж при вказані фактурної вартості, зазначеної експортером.
Згідно з ч. 1 ст. 268 МК України, згідно якої допушення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, не тягне за собою застосування санкцій, передбачених цим кодексом та іншими законодавчими актами України, крім випадків, передбачених частиною третьою цієї статті.
Таким чином, дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві дані, ОСОБА_4 не вчинялись.
Між тим, Митний кодекс України нормою ст. 257 вичерпно формулює поняття "декларування", яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст. 265 МК України наділений декларант. Виходячи з аналізу цих положень, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках: коли вона особисто здійснює декларування товарів або як його власник або як уповноважений власником. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.
У разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.
Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов'язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.
Таким чином, представник власника товару підлягає відповідальності лише у тому випадку, коли він здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії, що складають об'єктивну сторону такого порушення. При цьому таке діяння за суб'єктивною стороною характеризується прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві дані.
За відсутності зазначених умов само по собі зайняття особою керівної посади на підприємстві - власника товару, переміщеного з приховуванням від митного контролю, не утворює в її діях складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МУ України.
Таким чином, обов'язки декларанта при здійсненні митного оформлення товару його власником було покладено на уповноважену особу - фізичну особу ОСОБА_7, а представником власника товару - керівником ТОВ «МЕДЛАЙФ» ОСОБА_4, дій щодо декларування товару не здійснювалось, а відтак у нього відсутній умисел на подання митному органу документів, які містять неправдиві дані.
Відтак, наведене свідчить про відсутність в діях ОСОБА_4 ознак порушення митних правил.
Згідно з ч. 1 ст. 247 КпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв'язку із відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Тому у відповідності до вимог ст.ст. 245, 247, 252, 280, 283 КупАП всебічно, повно та об'єктивно дослідивши обставини справи, що мають значення для правильного її вирішення, суд приходить до висновку про заведення справи про порушення митних правил з підстав, які ґрунтуються на припущеннях, та за викладених обставин відсутність складу правопорушення у діях ОСОБА_4
Керуючись ч.1 ст. 483 МК України, ст.ст. 245, 247, 252, 280, 283, 287, 288, 289, 294 КУпАП України, суддя, -
П О С Т А Н О В И В :
Закрити провадження відносно ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, керівника підприємства Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕДЛАЙФ» за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, за відсутності складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.
Суддя: С.І. Кушнір
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2016 |
Оприлюднено | 05.12.2016 |
Номер документу | 63080115 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Кушнір С. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні