Постанова
від 16.11.2016 по справі 808/3243/16
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 листопада 2016 року 10 год 15 хв. Справа № 808/3243/16 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лазаренка М.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю В«Капітал-АвтоВ» про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках та вилучення готівки,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду (далі іменується - суд) надійшов адміністративний позов Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі іменується - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю В«Капітал-АвтоВ» (далі іменується - відповідач), в якому позивач просить суд стягнути кошти з рахунків платника податків - Товариства з обмеженою відповідальністю В«Капітал - АвтоВ» (код ЄДРПОУ 25476407) у всіх банках, обслуговуючих такого платника податків, а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків по орендній платі з юридичних осіб у розмірі 30 444, 45 грн. та з податку на додану вартість у розмірі 291 261, 16 грн.

В обґрунтування вимог позову Запорізька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Запорізькій області зазначає, що Товариство з обмеженою відповідальністю В«Капітал-АвтоВ» має податковий борг перед бюджетом по орендній платі з юридичних осіб та з податку на додану вартість, який виник в результаті несплати відповідачем узгодженої суми грошових зобов'язань з орендної плати з юридичних осіб згідно податкової декларації відповідача з плати за землю на 2016 рік та донарахованих податковим органом зобов'язань з податку на додану вартість за результатами проведеної перевірки. Зазначає, що позивачем вживались, передбачені нормами Податкового кодексу України заходи щодо стягнення з підприємства заборгованості, однак, направлена на його адресу податкова вимога від 13.04.2016 № 1053-17 залишилась без виконання. Враховуючи, що на сьогодні податковий борг відповідача є не погашеним до бюджету, Запорізька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Запорізькій області просить стягнути його в судовому порядку.

Ухвалою судді від 03.11.2016 відкрито провадження в адміністративній справі №808/3243/16, закінчено підготовче провадження та призначений судовий розгляд на 16.11.2016.

Позивач у судове засідання не з'явився.

16.11.2016 до суду надійшло клопотання від представника позивача вх. № 32588 про розгляд справи без його участі, на заявлених вимогах наполягає.

Представник відповідача у судове засідання також не з'явився. Направлена на його адресу ухвала про відкриття провадження та судова повістка повернулась до суду без вручення.

Відповідно до частини четвертої статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються, зокрема, юридичним особам за адресою їх місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

За приписами частини одинадцятої статті 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

За змістом ч. 4 ст. 128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без повідомлення ним про причини неприбуття розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Оскільки у судове засідання прибули не всі особи, які беруть участь у справі, суд визнав за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі доказами.

Враховуючи вимоги частини першої статті 41 КАС України, відповідно до якої у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

За таких обставин суд дійшов висновку щодо можливості розгляду справи за відсутності представників сторін в порядку письмового провадження на підставі наявних в матеріалах справи доказів, зміст та обсяг яких достатній для вирішення спору по суті.

Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з'ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу.

Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ В« Капітал - АвтоВ» зареєстроване як юридична особа 30.01.1998 за адресою: 69035, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Брянська, буд. 6.

Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України визначено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Підпунктом 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - це обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Відповідно до п. 288.7 ст. 288 Податкового кодексу України, податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.

Як передбачено ст. 285 Податкового кодексу України, базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Пунктом 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України передбачено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Згідно з даними облікової картки платника податків, ТОВ В«Капітал - АвтоВ» має податковий борг з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності у розмірі 30 444, 45 грн. Податковий борг виник у зв'язку з несплатою самостійно визначених податкових зобов'язань за декларацію з плати за землю за 2016 рік від 03.02.2016 року, якою визначено загальну суму зобов'язань з плати за землю за 2016 рік у розмірі 292 501, 32 грн. (рівними частинами щомісяця з січня по грудень - 24 375,11 грн).

30.03.2016 року відповідачем подано уточнюючу декларацію з плати за землю за 2016 рік, відповідно до якої платником визначено суму зобов'язань з плати за землю за 2016 рік у розмірі 365 333,40 грн. (рівними частинами щомісяця з січня по грудень - 30 444,45 грн), у зв'язку з чим 30.09.2016 року відповідачу нараховано до сплати 30 444,45 грн.

Згідно п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Сума самостійно задекларованих податкових зобов'язань згідно уточнюючої податкової декларації з орендної плати заземельні ділянки державної або комунальної власності за 2016 рік строком сплати на 30.09.2016 не сплачена відповідачем в повному обсязі.

Крім того, відповідач має заборгованість з податку на додану вартість, яка виникла на підставі проведеної податковим органом документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Капітал Авто», про що складено акт перевірки від 12.10.2015 року за № 127/08-29-2202-08/25476407 та винесено податкове повідомлення - рішення від 21.10.2015 № НОМЕР_1 на суму 227 500,50 грн., в тому числі за основним платежем - 151 667, 00 грн. та штрафними (фінансовими) санкціями - 75 833,50 грн.

Відповідно до п. 57.3. ст. 57 Податкового кодексу України зазначено, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у п.п. 54.3.1-54.3.6 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Так, відповідачем оскаржено до суду податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 21.10.2015. Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 01.06.2016 у справі № 808/846/16 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю В«Капітал АвтоВ» до Запорізької об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0000332202 від 21.10.2015 задоволено в повному обсязі.

В той же час, постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 15.09.2016 у справі № 808/846/16 апеляційну скаргу Запорізької об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області задоволено, постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 01 червня 2016 року по справі №808/846/16 скасовано та прийнято нову, якою у задоволенні позову Товариству з обмеженою відповідальністю "Капітал-Авто" відмовлено.

Постанова Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 15.09.2016 у справі № 808/846/16 набрала законної сили 15.09.2016.

Відповідно до ст. 72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини

Оскільки постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду встановлено, що податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 21.10.2015 є правомірним, то суд приходить до висновку, що грошові зобов'язання донараховані контролюючим органом згідно вищевказаного податкового повідомлення-рішення вважаються узгодженими та підлягають сплаті до бюджету, в порядку та строки визначені п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України.

Також, відповідно до п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України, за несвоєчасну сплату сум податку на додану вартість відповідачу контролюючим органом була нарахована пеня у розмірі 63 782,62 грн.

У відповідності до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Таким чином, сума податкового боргу відповідача з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності та складає 30 444, 45 грн., а з податку на додану вартість, враховуючи переплату у розмірі 21,96 грн. складає 291 261, 16 грн.

Пунктами 59.1 та 59.3 статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

З метою погашення податкового боргу, Запорізька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Запорізькій області вжила заходи передбачені статтею 59 Податкового кодексу України, а саме відповідачу була направлена рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення податкова вимога №1053-17 від 13.04.2016, яка була вручена відповідачу 19.04.2016.

Відповідно до пп. 95.1 - 95.3 ст. 95 Податкового кодексу, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України, від 29.12.2010, № 1244 «Про Деякі питання реалізації статті 95 Податкового кодексу України» встановлений Порядок, яким визначений механізм стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу, а саме:

згідно п.2 - „Вилучення готівки у платника податків у рахунок погашення його податкового боргу здійснюється працівниками органу державної податкової служби (далі - працівники) з урахуванням вимог пунктів 95.2 - 95.4 статті 95 Податкового кодексу України".

згідно п. 3 - „Під час вилучення готівки працівники рахують наявні кошти. У разі коли обсяг готівки у платника податків перевищує суму його податкового боргу, вилученню підлягає готівка на суму боргу".

згідно п.4. - „У рахунок погашення податкового боргу спрямовується також готівка, виявлена працівниками у касі платника податків, у тому числі в скриньці реєстратора розрахункових операцій, та в інших місцях зберігання коштів".

згідно п.5,6 - „За результатами вилучення готівки складається акт встановленої форми. Вилучена готівка в національній валюті вноситься працівником до банку для перерахування до відповідного бюджету в день її стягнення, а в разі неможливості такого внесення - на наступний робочий день. Готівка в іноземній валюті передається банку або іншій фінансовій установі, що має право на реалізацію іноземної валюти, у зазначений строк для її продажу відповідно до законодавства та подальшого перерахування згідно з вимогами абзацу першого цього пункту".

Зважаючи на вищевикладене погашення податкового боргу згідно чинного законодавства здійснюється за рішенням суду, як з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника так і за рахунок готівки.

Наявні матеріали справи свідчать про те, що відповідачем в порушення вимог Податкового кодексу України, не сплачено суму податкового боргу з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності складає 30 444,45 грн. та з податку на додану вартість у розмірі 291 261,16 грн.

На підставі викладеного, суд вважає вимоги позивача по стягненню з відповідача податкової заборгованості у вказаному розмірі обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Згідно з частиною 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 94, 158, 161-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов - задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю В«Капітал-АвтоВ» (код ЄДРПОУ 25476407) у всіх банках, обслуговуючих платника податків та за рахунок готівки, що належить такому платнику податків податковий борг з оредної плати з юридичних осіб в сумі 30 444,45 грн. (тридцять тисяч чотириста сорок чотири гривні 45 коп.) на користь Місцевого бюджету за наступними реквізитами: р/р 33215812700007, Отримувач - УК у м. Запоріжжі/Вознесенівського району/18010600, ЄДРПОУ 38025409, Банк ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015 та податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 291 261,16 грн. (двісті дев'яносто одна тисяча двісті шістдесят одна гривня 16 коп.) на користь Місцевого бюджету за наступними реквізитами: р/р 31118029700007, Отримувач -УК у м. Запоріжжі/Вознесенівського району/14060100, ЄДРПОУ 38025409, Банк ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції

Суддя М.С. Лазаренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.11.2016
Оприлюднено05.12.2016
Номер документу63088987
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/3243/16

Постанова від 16.11.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 03.11.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні