cpg1251
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 листопада 2016 року м. ПолтаваСправа № 816/1528/16
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Ясиновського І.Г.,
за участю: секретаря судового засідання - Петренко О.В.,
представників позивача - Гнідаша С.О., Бобохи Ю.Г.,
представників відповідача - Чайки М.Г., Шепеля С.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Регіон-юртрейд" до Головного управління ДФС у Полтавській області про скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В:
12 вересня 2016 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Регіон-юртрейд" (надалі по тексту - ТОВ "Регіон-юртрейд", позивач) звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головне управління Державної Фіскальної служби у Полтавській області (надалі по тексту - ГУ ДФС у Полтавській області, відповідач) про визнання протиправним (нечинним) та скасування наказу від 06 вересня 2016 року № 1111 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ГУ ДФС у Полтавській області винесено наказ №1111 від 06 вересня 2016 року про призначення перевірки згідно п. 39.4 ст. 39, п.п.78.1.15 п. 78.1 ст. 78, п.82.2 ст. 82 Податкового кодексу України на підставі аналізу податкової інформації, що міститься в АІС "Податковий блок" та наданої документації ТОВ "Регіон-юртрейд" встановлено про не подання останнім звіту про контрольовані операції. Проте, в силу дії статті 39 Податкового кодексу України (в редакції чинній станом на момент подання звіту) операції ТОВ "Регіон-юртрейд" з Noble Resouces S.A. не є контрольованими тому ТОВ "Регіон-юртрейд" не зобов'язано подавати звіт про контрольовані операції.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали, просили задовольнити.
Представники відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечували, просили в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.
В письмових запереченнях зазначено, що з метою належного трансферного ціноутворення за результатами аналізу податкової звітності та наявної інформації в АІС "Податковий блок", ГУ ДФС у Полтавській області встановлено, що ТОВ "Регіон-юртрейд" здійснювалися операції у 2015 році з нерезидентом, що зареєстрований в Швейцарській Конфедерації (Noble Resources S.A.), а саме, згідно митної декларації №504020000/2015/002518 від 15 липня 2015 року відображених в АІС. На запит контролюючого органу ТОВ "Регіон-юртрейд" надано документи за результатами аналізу яких встановлено, що останнім здійснені операції підпадають під визначення контрольованих, які підлягають у відображенні у звіті про контрольовані операції та подати звіти до 01 травня 2015 року. Оскільки звіт про контрольовані операції ТОВ "Регіон-юртрейд" не подано, то контролюючим органом прийнято рішення про винесення наказу на підставі п. 39.4 ст. 39, п.п.78.1.15 п. 78.1 ст. 78, п.82.2 ст. 82 Податкового кодексу України "Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ "Регіон-юртрейд". Вважає, що вказаний наказ ГУ ДФС у Полтавській області виданий у відповідності до вимог чинного законодавства та скасуванню не підлягає.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши та дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступні обставини та відповідні правовідносини.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Регіон-юртрейд", ідентифікаційний код 35665806, зареєстроване як юридична особа в установленому законом порядку /а.с.34-35/.
29 червня 2016 року ГУ ДФС у Полтавській області на адресу ТОВ "Регіон-юртрейд" направлено запит про надання інформації та документального підтвердження причин не подання звіту про контрольовані операції здійснені у 2015 році, а саме документи, які підтверджують або спростовують критерії віднесення господарських операцій до контрольованих за 2015 рік /а.с.46-47/.
ГУ ДФС у Полтавській області 12 липня 2016 року отримано від позивача лист, відповідно до якого ТОВ "Регіон-юртрейд" повідомлено, що документи будуть надані протягом місяця з дня отримання запиту /а.с.53/.
ТОВ "Регіон-юртрейд" 27 липня 2016 року надано відповідь на вищевказаний запит та додано копії витребуваних документів /а.с.50-52/.
06 вересня 2016 року ГУ ДФС у Полтавській області видано наказ №1111 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Регіон-юртрейд", на підставі п. 39.4 ст. 39, п.п.78.1.15 п. 78.1 ст. 78, п.82.2 ст. 82 Податкового кодексу України, за результатами аналізу податкової інформації, що міститься в АІС "Податковий блок" та наданої документації платником встановлено, що ТОВ "Регіон-юртрейд" не поданий звіт про контрольовані операції /а.с.54/. Також виписано направлення на перевірку №1755 від 06 вересня 2016 року /а.с.55/.
Позивачем 07 вересня 2016 року отримано відповідний наказ, проте відповідно до акту №293/16-31-14-03/35665806 від 07 вересня 2016 року ТОВ "Регіон-юртрейд" відмовився допускати посадових осіб контролюючого органу до проведення перевірки /а.с.56/.
Цього ж дня, до ГУ ДФС у Полтавській області позивачем подано письмові обґрунтування та причини відмови від допуску посадових осіб контролюючого органу до позапланової перевірки на підставі наказу №1111 від 06 вересня 2016 року /а.с.13/.
Позивач не погоджуючись із вказаним наказом оскаржив його до суду.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 39.4.1 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України для цілей податкового контролю за трансфертним ціноутворенням звітним періодом є календарний рік.
Платники податків, обсяг контрольованих операцій яких з одним контрагентом перевищує 5 млн гривень (без урахування податку на додану вартість), зобов'язані подавати звіт про контрольовані операції центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, до 1 травня року, що настає за звітним, засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
Форма звіту про контрольовані операції встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Підпунктом 39.4.3 пункту 39.4 Податкового кодексу України передбачено, що платники податків, що здійснюють контрольовані операції, повинні вести та зберігати документацію щодо трансфертного ціноутворення.
На запит центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, платники податків протягом місяця з дня отримання запиту подають документацію щодо окремих контрольованих операцій, зазначених у запиті, яка повинна містити інформацію, зазначену у підпункті 39.4.6 цього пункту (підпункт 39.4.4 пункту 39.4 Податкового кодексу України).
Згідно підпункту 39.4.5 пункту 39.4 Податкового кодексу України запит надсилається не раніше 1 травня року, що настає за календарним роком, в якому таку контрольовану операцію (операції) було здійснено.
Підпунктом 39.4.6 пункту 39.4 Податкового кодексу України визначено, що документація з трансфертного ціноутворення (сукупність документів або єдиний документ, складений в довільній формі) повинна містити таку інформацію:
а) дані про пов'язаних осіб, а саме: контрагента (контрагентів) контрольованої операції; осіб, які безпосередньо (опосередковано) володіють корпоративними правами платника податків у розмірі 20 і більше відсотків.
Дані повинні бути такими, що дають змогу ідентифікувати таких пов'язаних осіб (включаючи найменування держав (територій), податковими резидентами яких є такі особи);
б) загальний опис діяльності групи (включаючи материнську компанію та її дочірні підприємства), у тому числі організаційну структуру групи, опис господарської діяльності групи, політику трансфертного ціноутворення;
в) опис операції, умови її здійснення (ціна, строки та інші визначені законодавством України обов'язкові умови договорів (контрактів);
г) опис товарів (робіт, послуг), включаючи фізичні характеристики, якість і репутацію на ринку, країну походження і виробника, наявність товарного знаку та іншу інформацію, пов'язану з якісними характеристиками товару (роботи, послуги);
ґ) умови та строки здійснення розрахунків за операцією;
д) чинники, які вплинули на формування та встановлення ціни;
е) відомості про функції пов'язаних осіб, що є сторонами контрольованої операції, про використані ними активи, пов'язані з такою контрольованою операцією, та економічні (комерційні) ризики, які такі особи враховували під час здійснення контрольованої операції (функціональний аналіз та аналіз ризиків);
є) економічний аналіз (включаючи методи, які застосовано для визначення умов контрольованої операції та обґрунтування причин вибору відповідного методу; суму отриманих доходів (прибутку) та/або суму понесених витрат (збитку) внаслідок здійснення контрольованої операції, рівень рентабельності; розрахунок ринкового діапазону цін (рентабельності) стосовно контрольованої операції з описом підходу до вибору зіставних операцій, джерела інформації, застосовані для визначення умов контрольованої операції);
ж) результати порівняльного аналізу комерційних та фінансових умов операцій відповідно до підпункту 39.2.2 пункту 39.2 цієї статті;
з) відомості про проведене платником податку самостійне або пропорційне коригування податкової бази та сум податку відповідно до підпунктів 39.5.4 і 39.5.5 пункту 39.5 цієї статті (у разі його проведення).
Відповідно до підпункту 39.4.7 пункту 39.4 Податкового кодексу України документація з трансфертного ціноутворення подається платником податків до контролюючого органу, в якому платник перебуває на обліку.
Згідно підпункту 39.4.8 пункту 39.4 Податкового кодексу України у разі коли подана платником податків документація з трансфертного ціноутворення не містить інформацію в обсязі, зазначеному в підпункті 39.4.6 цього пункту, або належного обґрунтування відповідності умов контрольованої операції принципу "витягнутої руки", центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, надсилає такому платнику податків запит з вимогою додатково подати протягом 30 календарних днів з моменту його отримання інформацію відповідно до підпункту 39.4.6 цього пункту та/або обґрунтування відповідності умов контрольованої операції принципу "витягнутої руки".
Документація з трансфертного ціноутворення подається державною мовою. У разі подання разом з документацією документів, викладених іноземною мовою, платник податків одночасно подає переклад таких документів державною мовою, що передбачено підпунктом 39.4.9 пункту 39.4 Податкового кодексу України.
З матеріалів справи встановлено, що 26 травня 2015 року між ТОВ "Регіон-юртрейд" (комінтент) в особі директора Бобохи Ю.Г., діючого на підставі Статуту, з однієї сторони та ТОВ "Нобл ресорсіз Україна" (Комісіонер) в особі Генерального директора Осадчука В.І. діючого на підставі статуту з другої сторони укладено договір комісії №100057 /а.с.14-16/.
Відповідно до умов вказаного договору Комісіонер, зобов'язується за дорученням Комінтента за плату укласти експортний договір поставки, здійснити митне оформлення та передати продукцію, що передана на комісію, від свого імені, але за рахунок та за чіткими вказівками Комінтента, зазначеними у Додатку до даного Договору. Всі умови експортного контракту не визначені в даному договорі та вказівках Комінтента у Додатках до цього договору, визначаються на розсуд Комісіонера, та не вважатимуться порушенням прав Комінтента. Комісіонер укладає експортний договір поставки згідно умов цього договору і вказівок Комінтента у додатках до цього договору та на умовах найбільш вигідних для Комінтента відповідно до умов та практики та звичаїв ділового обороту які існують в даний момент на ринку (п. 1.1 розділу 1 Договору).
27 травня 2015 року між компанією Noble Resources S.A. (покупець) в особі Ваутера Льофа, що діє на підставі Переліку уповноважених підписантів, затверджених Радою Директорів 15 липня 2014 року і ТОВ "Нобл ресорсіз Україна" (продавець) в особі генерального директора Осадчука В.І., що діє на підставі статуту так як діє за дорученням та в інтересах ТОВ "Регіон-юртрейд" (комінтент) згідно договору Комісії від 26 травня 2015 року укладено контракт №100057/542278.
Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 травня 2015 року №449-р Про затвердження переліку держав (територій), які відповідають критеріям, установленим підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України, до якого включена Швейцарська Конфедерація.
За умовами контракту Продавець бажає продати Покупцеві, а Покупець зобов'язується придбати у Продавця українську кукурудзу для кормових цілей 3 класу насипом, врожаю 2014 року.
Товар по даному контракту належить на праві власності Комітенту, а Продавець діє, як Комісіонер по відношенню до Комітента згідно договору Комісії №100057 від 26 травня 2015 року (п. 1.2 розділу 1 Контракту).
Ціна за одиницю товару USD 156.6 USD за одну метричну тонну. Загальна вартість товару за цим контрактом 626400 доларів США +/- 5% за вибором Покупця (п.4.1,4.2 розділу 4 Контракту).
Поставка товару повинна здійснюватись за вибором Покупця в період з 27 травня 2015 року по 15 червня 2015 року (п.5.3 розділу 5 Контракту).
Доказами виконання умови Контракту №100057/542278 від 27 травня 2015 року щодо поставки продукції підтверджуються митною декларацією №UA/003591521 /а.с.71/, податковими накладними /а.с. 72-74, 76-82/.
Доказом виконання умов Договору комісії №100057 від 26 травня 2015 року є підписаний між сторонами договору звіт від 28 липня 2015 року.
Зазначена інформація свідчить про виконання умов Контракту №100057/542278 від 27 травня 2015 року в період червня 2015 року, тобто в термін передбачений умовами контракту.
14 березня 2016 року ТОВ "Регіон-юртрейд" подано звітну податкову декларацію з податку на прибуток приватних підприємств за 2015 рік /а.с.87-89/, відповідно до якої в рядку 01 товариством самостійно визначено дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих), визначених за правилами бухгалтерського обліку в сумі 134202478 грн.
На виконання умов визначених підпунктом підпункту 39.4.5 пункту 39.4 Податкового кодексу України контролюючим органом направлено до ТОВ "Регіон-юртрейд" запит на надання інформації щодо надання пояснень та документального підтвердження причин не подання звіту про контрольовані операції здійснені у 2015 році /а.с.46-47/.
З наданих позивачем пояснень викладених у листі від 27 липня 2016 року та документів доданих до них /а.с.50-52/, ГУ ДФС у Полтавській області встановлено не подання ТОВ "Регіон-юртрейд" звіту про контрольовані операції за 2015 рік.
Згідно статті 78 Податкового кодексу України 78.1. Документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності, зокрема неподання платником податків або подання з порушенням вимог пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу звіту про контрольовані операції та/або документації з трансфертного ціноутворення або у разі встановлення порушень під час моніторингу такого звіту або документації відповідно до вимог пунктів 39.4 і 39.5 статті 39 цього Кодексу.
Так, ГУ ДФС у Полтавській області 06 вересня 2016 року винесено наказ "Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ "Регіон-юртрейд" з питань неподання звіту про контрольовані операції за 2015 рік /а.с.54/.
Позивач посилаючись на неправомірність винесеного наказу щодо проведення перевірки зазначає, що на момент виникнення за твердженням відповідача у нього обов'язку щодо подання звіту про контрольовані операцій за 2015 рік, сторона Контракту №100057/542278 від 27 травня 2015 року Noble Resources S.A. хоч і нерезидентом але сам позивач укладав контракт комісії із компанією резидентом - ТОВ "Нобл Ресорсез Україна", яка є резидентом України.
В той же час, суд звертає увагу, що згідно умов Контракту №100057/542278 від 27 травня 2015 року, який укладено із Noble Resources S.A. (зареєстрованим в Швейцарії, нерезидент), ТОВ "Нобл Ресорсез Україна" діяв за дорученням та в інтересах ТОВ "Регіон-юртрейд". Згідно п.7.1. вказаного контракту: "право власності на Товар переходить від Комітента (ТОВ "Регіон-юртрейд") до Покупця (Noble Resources S.A.)..." /а.с.22/.
Твердження позивача, що відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2015 року Швейцарія не включена до переліку держав (територій), які відповідають критеріям, установленим підпунктом 39.2.1. підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України та відповідно вказані операції не є контрольованими є необґрунтованим, оскільки контракт був укладений 27 травня 2015 року і товар був поставлений в червні 2015 року, тобто в той період 2015 року, коли діяло Розпорядження Кабінету Міністрів України, згідно якого Швейцарія була включена до переліку держав (територій), операції з якими є контрольованими. Розпорядження КМУ на яке посилається позивач набрало чинності вже після здійснення всіх господарських операцій із вказаним контрагентом, тому не поширюється на правовідносини, які мали місце до набрання чинності цим розпорядженням від 16 вересня 2015 року.
Так, підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України (у редакцій на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що для цілей нарахування податку на прибуток підприємств господарські операції, які впливають на об'єкт оподаткування платника податків, однією із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі (на території), яка включена до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Під час визначення такого переліку Кабінет Міністрів України враховує такі критерії: держави (території), у яких ставка податку на прибуток підприємств (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижча, ніж в Україні; держави, які не розкривають у публічному доступі інформацію про структуру власності юридичних осіб; держави, з якими Україною не укладені міжнародні договори з положеннями про обмін інформацією.
Такий перелік держав (територій) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, оприлюднює щороку в офіційних друкованих виданнях та на офіційному веб-сайті із зазначенням ставок податку на прибуток підприємств (корпоративний податок). Інформація про зміну ставок оприлюднюється протягом трьох місяців з дати їх зміни.
Слід зазначити, що в 2015 році діяло декілька затверджених Розпорядженнями Кабінету Міністрів України переліків.
На час укладення Контракту №100057/542278 від 27 травня 2015 року, відповідно до умов якого покупцем є Noble Resources S.A. (нерезидент) діяло Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 травня 2015 року №449-р Про затвердження переліку держав (територій), які відповідають критеріям, установленим підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України, до якого включена Швейцарська Конфедерація.
Відповідно до листа ДФС України від 12 березня 2016 року №5380/6/99-99-19-02-02-15 здійснені у 2015 році господарські операції платника податків з контрагентами - нерезидентами Швейцарської Конфедерації визнаються контрольованими з 01 січня 2015 року по 15 вересня 2015 року за умови, що річний дохід такого платника податку від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 50 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) та обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 5 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) здійснених у період перебування держави (території) у переліку, тобто до 16 вересня 2015 року.
Посилання позивача на Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансферного ціноутворення, зокрема змін у статті 39, суд оцінює критично, оскільки зміни до статті 39 внесені вищевказаним законом набрали чинності 13 серпня 2015 року, тобто після господарських відносин позивача із вказаними контрагентами.
Таким чином, Noble Resources S.A. (покупець) до 15 вересня 2015 року був нерезидентом, а річний дохід позивача, визначених за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 50 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік, а також обсяг господарських операцій ТОВ "Регіон-юртрейд" з Noble Resources S.A., визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищую 5 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий звітний рік вищевказані операції позивача з Noble Resources S.A. є контрольованими.
Додатково контролюючим органом повідомлено, що ТОВ "Нобл ресорсіз Україна", який виступає Комісіонером відповідно до умов Контракту №100057/542278 від 27 травня 2015 року та договору комісії №100057 від 26 травня 2016 року не має обов'язку подавати звіт про контрольовані операції, оскільки дана операція не відображається в бухгалтерському обліку Комісіонера та не вливає на його об'єкт оподаткування відповідно до вказаного контракту.
Таким чином, суд перевіривши матеріали справи, оцінивши надані докази, дійшов висновку, що позовні вимоги необґрунтовані, матеріалами справи не підтверджені та задоволенню не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Регіон-юртрейд" до Головного управління ДФС у Полтавській області про скасування рішення - відмовити.
Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд.
Повний текст постанови виготовлено 28 листопада 2016 року.
Суддя І.Г. Ясиновський
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2016 |
Оприлюднено | 05.12.2016 |
Номер документу | 63089276 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
І.Г. Ясиновський
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні