Постанова
від 01.12.2016 по справі 815/5788/16
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/5788/16

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 грудня 2016 року           Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Левчук О.А., розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі справу за адміністративним позовом Головного управління Держпраці в Одеській області до виробничого кооперативу «Управління механізації будівництва» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -

ВСТАНОВИВ:

          Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить застосувати до виробничого кооперативу «Управління механізації будівництва» заходи реагування у сфері державного нагляду шляхом зобов'язання виробничого кооперативу «Управління механізації будівництва» (код ЄДРПОУ 05423389) повністю зупинити виконання робіт (виробництва) з експлуатації крану баштового КБ-308А, зав. № 883, реєстр. № 9223, 1988 р.в., виробник СРСР (місце знаходження - Одеська область, смт. Великодолинське, вул. Паркова, 32); крану баштового КБ-403Б, зав. № 1148, реєстр. № 11887, 1989 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Одеса, вул. Сахарова); крану баштового КБ-403А, зав. № 1631, реєстр. № 11028, 1986 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Одеса, вул. Сахарова); крану баштового КБ-403А, зав. № 252, реєстр. № 11854, 1991 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Чорноморськ, 14-й мікрорайон); крану баштового КБ-403Б, зав. № 1358, ресєтр. № 9389, 1990 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Чорноморськ, 14-й мікрорайон);крану баштового КБ-403Б, зав. № 492, реєстр. № 9860, 1988 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Чорноморськ, вул. Паркова); крану баштового КБ-308А, зав. № 701, реєстр. № б/н, виробник СРСР (місце знаходження Одеська область, с. Молодіжне, вул. Новосьолова); КТП 12 з трансформатором 630 кВа, КЛ-10 кВ довжиною 450 м та виконання робіт в діючих електроустановках напругою понад 1000 В без засобів індивідуального захисту та персоналу, у звязку із загрозою життю та здоров'ю людей.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідно до наказу Головного управління Держпраці в Одеській області від 14.09.2016 року № 1203 у період з 18.10.2016 року по 20.10.2016 року посадовими особами Головного управління Держпраці в Одеській області було проведено планову перевірку ВК «Управління механізації будівництва». Під час проведення планової перевірки ВК «Управління механізації будівництва» було виявлено 23 порушень нормативно-правових актів з охорони праці, 16 з яких створюють загрозу життю та здоров'ю, у зв'язку з чим, позивач звернувся до суду із зазначеним позовом з метою недопущення спричинення шкоди чи здоров'ю людей шляхом застосування до відповідача заходів реагування у порядку ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

В судовому засіданні представник позивача адміністративний позов підтримала, просила його задовольнити та зазначила, що недоліки зазначені в акті перевірки № 1050 від 20.10.2016 року виробничим кооперативом «Управління механізації будівництва» не усунені, проти продовження розгляду справи в порядку письмового провадження не заперечувала.

          Відповідач до судового засідання не з'явився, про день та час слухання справи був повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.

          Згідно ч. 6 ст. 128 КАС України справа розглянута в порядку письмового провадження.

Дослідивши та проаналізувавши надані докази суд встановив наступне.

Наказом Головного управління Держпраці в Одеській області № 1203 від 14.09.2016 року «Про затвердження графіків перевірок суб'єктів господарювання та об'єктів на жовтень 2016 року» затверджено графіки перевірок на жовтень 2016 року піднаглядових суб'єктів та об'єктів суб'єктів господарювання, зокрема, відділ нагляду в будівництві та котлонагляді згідно додатку 1 в період з 18.10.2016 року по 20.10.2016 року виробничий кооператив «Управління механізації будівництва», вид господарської діяльності 41.20, Одеська область, Овідіопольський район, смт. Великодолинське, вул.. Ентузіастів,14, ступінь ризику – висока (а.с. 11-17).

Згідно повідомлення про проведення планової перевірки виробничих об'єктів від 19.09.2016 року № 15/01-28-1233, 21.09.2016 року повідомлення про проведення перевірки вручено уповноваженій особі ВК «Управління механізації будівництва» та повідомлено про проведення перевірки в період з 18.10.2016 року по 20.10.2016 року, про що свідчить підпис головного інженера (а.с. 18).

21.09.2016 року для проведення перевірки відповідно до Плану проведення перевірок суб'єктів господарювання (виробничих об'єктів) Головного управління Держпраці в Одеській області на 4 квартал 2016 року в частині здійснення перевірок у жовтні 2016 року позивачем видано направлення № 15/01-29-2281 (а.с. 19).

Перевірка виробничого кооперативу «Управління механізації будівництва» була проведена з 18 жовтня по 20 жовтня 2016 року.

У відповідності до ч. 1 п. 1 та ч. 3 п. 1 Положення про Головне управління Держпраці в Одеській області, затвердженого Наказом Державної служби України з питань праці від 04.02.2016 року № 8 (далі – Положення) ГУ Держпраці в Одеській області є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується. Повноваження Управління Держпраці поширюються на територію Одеської області.

Підпунктом 15 п. 4 Положення передбачено, що ГУ Держпраці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань: монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України № 877-V від 05.04.2007 року «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі Закон України №877-V),

Відповідно до ст. 1 Закону України № 877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

В силу ч. 1 ст. 4 Закону державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Пунктами 2.1, 2.2 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 № 826 (далі – Положення № 826) встановлено, що державний нагляд (контроль) здійснюється шляхом проведення посадовими особами Держгірпромнагляду України згідно з цим Положенням перевірок (обстежень) суб'єктів господарювання, у тому числі окремих виробничих об'єктів суб'єктів господарювання - виробничих цехів та дільниць, машин і механізмів, промислових майданчиків, інших відокремлених виробничих структурних підрозділів, що поділяються на планові та позапланові.

Згідно зі ст.5 Закону №877-V, підставами для здійснення планових заходів є річний або квартальний план, який затверджується органом державного нагляду (контролю).

Пунктами 2.26 та 2.27 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України та уніфікованої форми Акта перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта), затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 року № 826, передбачено, що у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку в посадової особи Держгірпромнагляду України виникає право заборони виконання робіт, виробництва. Заборона виконання робіт або виробництва, обмеження виробництва здійснюються на підставі відповідного акта перевірки.

Відповідно до п.5 ст.4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Судом встановлено, що 20 жовтня 2016 року за результатами проведеної перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) виробничого кооперативу «Управління механізації будівництва» (код ЄДРПОУ 05423389), Одеська область, Овідіопольський район, смт. Великодолинське, вул.. Ентузіастів, 14, фахівцями Головного управління Держпраці в Одеській області було складено акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) № 1050 (а.с. 20-24), згідно якого виявлено 23 порушення нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, з яких 16 створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а саме:

-          в порушення ст.. 21 ЗУ «Про охорону праці» – на підприємстві відсутній дозвіл органів Держпраці на експлуатацію машин, механізмів підвищеної небезпеки – кран баштовий КБ-308А, зав. № 701, реєстр. № б/н, виробник СРСР (місце знаходження Одеська область, с. Молодіжне, вул.Новосьолова);

-          в порушення п.п. 6.2., 7.3.5 «Правил будови та безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів» - не надано паспорт вантажопідіймальних кранів та відомості про технічні огляди - крану баштового КБ-308А, зав. № 883, реєстр. № 9223, 1988 р.в., виробник СРСР (місце знаходження - Одеська область, смт. Великодолинське, вул. Паркова, 32); крану баштового КБ-403Б, зав. № 1148, реєстр. № 11887, 1989 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Одеса, вул. Сахарова); крану баштового КБ-403А, зав. № 1631, реєстр. № 11028, 1986 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Одеса, вул. Сахарова); крану баштового КБ-403А, зав. № 252, реєстр. № 11854, 1991 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Чорноморськ, 14-й мікрорайон); крану баштового КБ-403Б, зав. № 1358, ресєтр. № 9389, 1990 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Чорноморськ, 14-й мікрорайон);крану баштового КБ-403Б, зав. № 492, реєстр. № 9860, 1988 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Чорноморськ, вул. Паркова); крану баштового КБ-308А, зав. № 701, реєстр. № б/н, виробник СРСР (місце знаходження Одеська область, с. Молодіжне, вул. Новосьолова);

-          в порушення п.7.2.2. «Правил будови та безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів» - не здійснено пуск в роботу вантажопідіймальних баштових кранів після монтажу на нове місце - крану баштового КБ-308А, зав. № 883, реєстр. № 9223, 1988 р.в., виробник СРСР (місце знаходження - Одеська область, смт. Великодолинське, вул. Паркова, 32); крану баштового КБ-403Б, зав. № 1148, реєстр. № 11887, 1989 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Одеса, вул. Сахарова); крану баштового КБ-403А, зав. № 1631, реєстр. № 11028, 1986 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Одеса, вул. Сахарова); крану баштового КБ-403А, зав. № 252, реєстр. № 11854, 1991 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Чорноморськ, 14-й мікрорайон); крану баштового КБ-403Б, зав. № 1358, ресєтр. № 9389, 1990 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Чорноморськ, 14-й мікрорайон);крану баштового КБ-403Б, зав. № 492, реєстр. № 9860, 1988 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Чорноморськ, вул. Паркова); крану баштового КБ-308А, зав. № 701, реєстр. № б/н, виробник СРСР (місце знаходження Одеська область, с. Молодіжне, вул. Новосьолова);

-          в порушення ст. 17 ЗУ «Про охорону праці» - не надані відомості про пройдені медичні огляди працівників, які виконують роботи з підвищеною небезпекою (заключні акти, картки проходження медичного огляду);

-          в порушення п. 7.1.6, п. 7.1.7 ДБН А.3.2-2-2009 – не забезпечено відомчий нагляд, утримання у справному стані та безпечну експлуатацію вантажопідіймального крану КБ-403 згідно з вимогами нормативних документів (не надано договір зі спеціалізованою організацією на виконання робіт); не надано відомості про призначення працівника, відповідального за безпечне виконання робіт із переміщення вантажів кранами; працівника, відповідального за утримання вантажопідіймальних кранів у справному стані; працівника, який здійснює нагляд за утриманням та безпечною експлуатацією вантажопідіймальних кранів відповідно; персонал, що обслуговує і ремонтує вантажопідіймальні крани і машини (машиністів, слюсарів, слюсарів-електриків, налагоджувальників, стропальників);

-          в порушення п.1.8. Типової інструкції для ІТП, що здійснюють нагляд за утриманням та безпечною експлуатацією вантажопідіймальних кранів – відсутній план роботи ІТП по нагляду за вантажопідйомними кранами;

-          в порушення п.2.2.1. Типової інструкції для ІТП, що здійснюють нагляд за утриманням та безпечною експлуатацією вантажопідіймальних кранів – ІТП по нагляду не проводить періодичні обстеження кранів, знімних вантажозахватних пристосувань і тари відповідно до затвердженого власника графіком;

-          в порушення п.п. 7.3.26, 7.3.27. «Правил будови і безпечної експлуатації вантажопідйомних кранів» - результати оглядів знімання вантажозахватних пристосувань і тари не заносяться в журнал;

-          в порушення р. 8 «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів» - не проведено освідчення безпечного стану електроустановок підприємства (КТП 12 с тр-ром 630 кВА, КЛ-10 кВ довжиною 450 м.);

-          в порушення п.1.3.1. «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів» - не проведено профілактичні випробування електрообладнання і мереж виробничого господарства і території;

-          в порушення п.1.3.1. «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів» - не призначено особу, яка відповідальна за електрогосподарство;

-          в порушення п.1.3.1. «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів»», Гл.4 п. 1.4. – не призначено особу, яка заміщує відповідального за електрогосподарство, у разі його відсутності;

-          в порушення п.1.3.2. «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів» - відсутній фахівець служби охорони праці, що має IVгрупу електробезпеки, який зобов'язаний контролювати безпечну експлуатацію електрогосподарства;

-          в порушення ст.. 5 ЗУ «Про охорону праці» - відсутні висновки психофізіологічної експертизи у працівників, які допущені до виконання робіт в ДЕУ;

-          в порушення п.2.2.11 «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів» - відсутній перелік осіб, якій мають право ведення оперативних переговорів з енергопостачальною організацією;

-          в порушення п.4.2.9., дод. 2 «Правил будови і безпечної експлуатації вантажопідйомних кранів» - енергетична служба підприємства не забезпечена захисними засобами в обсязі, передбаченому нормами комплектування, а саме – ізолюючі штанги (оперативні або універсальні) всіх класів напруги; покажчики високої напруги – 1 шт.; покажчики низької напруги – 1 шт.; покажчики напруги для фазування – 1 шт.; ізолюючі кліщі – 1 шт.; діелектричні рукавички – 1 пара; діелектричні боти (калоші, чуні) – 1 пара; переносні заземлення для кожного класу напруги – по 2 шт.; переносні плакати і знаки безпеки; тимчасові огородження (щити); слюсарно-монтажні інструменти з ізолюючими рукоятками.

Як вбачається з матеріалів справи, 20 жовтня 2016 року на підставі акту № 1050 було складено припис № 1591 та припис № 1050-1592 (а.с. 43-47).

Примірники приписів, разом з актом перевірки було направлено на адресу виробничого кооперативу «Управління механізації будівництва» засобами поштового зв'язку, номер почтового відправлення - 6504406063887, доказом надіслання вищезазначених документів є опис вкладення до цінного листа, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек (а.с. 48).

Згідно ст. 4 Закону України «Про охорону праці» державна політика у галузі охорони праці базується, у тому числі, на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно ст. 13 Закону України «Про охорону праці» роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме: створює відповідні служби і призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їх обов'язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх додержання; розробляє за участю сторін колективного договору і реалізує комплексні заходи для досягнення встановлених нормативів та підвищення існуючого рівня охорони праці; забезпечує виконання необхідних профілактичних заходів відповідно до обставин, що змінюються; впроваджує прогресивні технології, досягнення науки і техніки, засоби механізації та автоматизації виробництва, вимоги ергономіки, позитивний досвід з охорони праці тощо; забезпечує належне утримання будівель і споруд, виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом; забезпечує усунення причин, що призводять до нещасних випадків, професійних захворювань, та здійснення профілактичних заходів, визначених комісіями за підсумками розслідування цих причин; організовує проведення аудиту охорони праці, лабораторних досліджень умов праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в порядку і строки, що визначаються законодавством, та за їх підсумками вживає заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров'я виробничих факторів; розробляє і затверджує положення, інструкції, інші акти з охорони праці, що діють у межах підприємства (далі - акти підприємства), та встановлюють правила виконання робіт і поведінки працівників на території підприємства, у виробничих приміщеннях, на будівельних майданчиках, робочих місцях відповідно до нормативно-правових актів з охорони праці, забезпечує безоплатно працівників нормативно-правовими актами та актами підприємства з охорони праці; здійснює контроль за додержанням працівником технологічних процесів, правил поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, використанням засобів колективного та індивідуального захисту, виконанням робіт відповідно до вимог з охорони праці; організовує пропаганду безпечних методів праці та співробітництво з працівниками у галузі охорони праці; вживає термінових заходів для допомоги потерпілим, залучає за необхідності професійні аварійно-рятувальні формування у разі виникнення на підприємстві аварій та нещасних випадків. Роботодавець несе безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог.

Наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 18.06.2007 року № 132 Про затвердження Правил будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів (НПАОП 0.00-1.01-07), зареєстрованого і Міністерстві юстиції України 9 липня 2007 року за N 784/14051 затверджено Правил будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів.

Згідно до п. 3) п.п. 7.2.2. п. 7.2 п. 7 Правил будови та безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 18 червня 2007 року N 132, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 9 липня 2007 р. за N 784/14051 (далі – Правила), пуск у роботу вантажопідіймальних кранів і машин здійснюється на підставі рішення про можливість їх експлуатації в таких випадках: після монтажу, пов'язаного із установленням вантажопідіймального крана чи машини на нове місце.

Відповідно до пп. 7.3.5, п. 7.3 п. 7 Правил будови та безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів позачерговий повний технічний огляд вантажопідіймальних кранів і машин належить проводити у разі введення їх в експлуатацію після ремонту, реконструкції або модернізації; перерви в експлуатації більш як на 12 місяців; демонтажу та встановлення на новому місці;закінчення граничного строку експлуатації (із застосуванням видів робіт, що не використовувалися під час експертного обстеження); експлуатаційної чи деградаційної відмови, виявлення зносу (механічного або корозійного), залишкової деформації, тріщин, інших пошкоджень складових частин,деталей або їх елементів, що перевищують допустимі значення; аварії або пошкодження, спричиненого надзвичайною ситуацією природного чи техногенного характеру; після установлення змінного стрілового обладнання або заміни

стріли; після заміни несучих або вантових канатів кабельних кранів; у разі отримання припису посадової особи спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охорони праці або працівника, який здійснює відомчий нагляд за утриманням та безпечною експлуатацією вантажопідіймальних кранів і машин, у разі виявлення дефектів, пошкоджень і порушень цих Правил, що впливають на їх безпечну експлуатацію.

Пп. 7.3.26 п. 7.3 п. 7 Правил будови та безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів Під час експлуатації знімні вантажозахоплювальні пристрої і тара підлягають періодичному огляду: траверси, кліщі, захвати тощо, а також тара - кожний місяць;стропи - кожні 10 днів; знімні вантажозахоплювальні пристрої, що рідко використовуються - перед кожною видачею в роботу. Віднесення вантажозахоплювальних пристроїв до таких, що рідко використовуються, проводиться працівником, відповідальним за утримання їх у справному стані, і має бути записано в журналі обліку цих пристроїв. Огляд колисок для підіймання працівників проводиться щоденно перед початком роботи.

Пп. 7.3.27 п. 7.3 п. 7 згаданих вище правил встановлено, що огляд знімних вантажозахоплювальних пристроїв, тари та колисок для підіймання працівників проводиться відповідно до затвердженої в установленому порядку інструкції, яка визначає порядок і методи огляду, а також методи усунення виявлених

пошкоджень. Бракування сталевих канатних і ланцюгових стропів проводиться

відповідно до вимог додатків 10 і 12 цих Правил. Виявлені під час огляду пошкоджені знімні вантажозахоплювальні пристрої, тара та колиски для підіймання працівників вилучаються з експлуатації для проведення ремонту. Результати огляду заносяться до журналу.

Згідно пп. 1.3.1, 1.3.2 п. 1.3 п. 1 Керівник підприємства зобов'язаний забезпечити утримання, експлуатацію і обслуговування електроустановок відповідно до вимог чинних нормативних документів. Для цього він повинен: - призначи відповідального за справний стан і безпечну експлуатацію електрогосподарства з числа інженерно-технічних працівників, які мають електротехнічну підготовку і пройшли перевірку знань у встановленому порядку (далі- особа, відповідальна за електрогосподарство); - забезпечити достатню кількість електротехнічних працівників; - затвердити Положення про енергетичну службу підприємства, а також посадові інструкції і інструкції з охорони праці; - встановити такий порядок, щоб працівники, на яких покладено обов'язки з обслуговування електроустановок, вели ретельні спостереження за дорученим їм обладнанням і мережами - оглядом, перевіркою дії, випробуванням і вимірюванням; - забезпечити перевірку знань працівників у встановлені строки згідно з вимогами цих Правил і "Правил технической эксплуатации электроустановок потребителей /Москва, Энергоатомиздат, 1989", (далі ПТЕ);- забезпечити проведен протиаварійних, приймально-здавальних і профілактичних випробувань та вимірювань електроустановок згідно з правилами і нормами (ПТЕ); - забезпечити проведення технічного огляду електроустановок. Фахівці служб охорони праці зобов'язані контролювати безпечну експлуатацію електроустановок і повинні мати групу IV з електробезпеки.

Пп. 2.2.11 п. 2.2 п. 2 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів список працівників, які мають право проведення оперативних переговорів з енергопостачальною організацією, визначається особою, відповідальною за електрогосподарство,затверджується керівником, погоджується з Держнаглядохоронпраці і передається у відповідну оперативну службу енергопостачальної організації.

Відповідно до п.5 ст.4 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Судом встановлено, що згідно данних офіційного сайту УДППЗ «Укрпошта» копії приписів № 1591 та № 1050-1592 та копія акту перевірки № 1050 виробничим кооперативом «Управління механізації будівництва» отримано, проте жодних заперечень до Головного управління Держпраці не надано.

Крім того, у встановлений термін відповідачем до Головного управління Держпраці доказів усунення порушень, зазначених в акті перевірки, також не надано.

До суду доказів усунення порушень, вказаних в акті перевірки відповідачем також не надано.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає обґрунтованими позовні вимоги Головного управління Держпраці в Одеській області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом зобов'язання виробничого кооперативу «Управління механізації будівництва» (код ЄДРПОУ 05423389) повністю зупинити виконання робіт (виробництва) з експлуатації крану баштового КБ-308А, зав. № 883, реєстр. № 9223, 1988 р.в., виробник СРСР (місце знаходження - Одеська область, смт. Великодолинське, вул. Паркова, 32); крану баштового КБ-403Б, зав. № 1148, реєстр. № 11887, 1989 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Одеса, вул. Сахарова); крану баштового КБ-403А, зав. № 1631, реєстр. № 11028, 1986 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Одеса, вул. Сахарова); крану баштового КБ-403А, зав. № 252, реєстр. № 11854, 1991 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Чорноморськ, 14-й мікрорайон); крану баштового КБ-403Б, зав. № 1358, ресєтр. № 9389, 1990 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Чорноморськ, 14-й мікрорайон); крану баштового КБ-403Б, зав. № 492, реєстр. № 9860, 1988 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Чорноморськ, вул. Паркова); крану баштового КБ-308А, зав. № 701, реєстр. № б/н, виробник СРСР (місце знаходження Одеська область, с. Молодіжне, вул. Новосьолова); КТП 12 з трансформатором 630 кВа, КЛ-10 кВ довжиною 450 м та виконання робіт в діючих електроустановках напругою понад 1000 В без засобів індивідуального захисту та персоналу, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

          За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих доказів, приймаючи до уваги те, що станом на дату розгляду справи відповідачем не усунуті порушення, зазначені в акті від 20 жовтня 2016 року № 1050, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов Головного управління Держпраці в Одеській області до виробничого кооперативу «Управління механізації будівництва» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Також, суд вважає за необхідне роз'яснити відповідачу, що на підставі ч.12 ст. 183-2 КАС України він має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, ч. 6 ст. 128, 159 -163, 256 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

          Адміністративний позов задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до виробничого кооперативу «Управління механізації будівництва» (код ЄДРПОУ 05423389, юридична адреса – вул.. Ентузіастів, 14, смт. Великодолинське, Овідіопольськиий район, Одеська область, 67833) шляхом зобов'язання виробничого кооперативу «Управління механізації будівництва» (код ЄДРПОУ 05423389) повністю зупинити виконання робіт (виробництва) з експлуатації крану баштового КБ-308А, зав. № 883, реєстр. № 9223, 1988 р.в., виробник СРСР (місце знаходження - Одеська область, смт. Великодолинське, вул. Паркова, 32); крану баштового КБ-403Б, зав. № 1148, реєстр. № 11887, 1989 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Одеса, вул. Сахарова); крану баштового КБ-403А, зав. № 1631, реєстр. № 11028, 1986 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Одеса, вул. Сахарова); крану баштового КБ-403А, зав. № 252, реєстр. № 11854, 1991 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Чорноморськ, 14-й мікрорайон); крану баштового КБ-403Б, зав. № 1358, ресєтр. № 9389, 1990 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Чорноморськ, 14-й мікрорайон);крану баштового КБ-403Б, зав. № 492, реєстр. № 9860, 1988 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Чорноморськ, вул. Паркова); крану баштового КБ-308А, зав. № 701, реєстр. № б/н, виробник СРСР (місце знаходження Одеська область, с. Молодіжне, вул. Новосьолова); КТП 12 з трансформатором 630 кВа, КЛ-10 кВ довжиною 450 м та виконання робіт в діючих електроустановках напругою понад 1000 В без засобів індивідуального захисту та персоналу, у звязку із загрозою життю та здоров'ю людей.

          Зобов'язати виробничий кооператив «Управління механізації будівництва» (код ЄДРПОУ 05423389) повністю зупинити виконання робіт (виробництва) з експлуатації крану баштового КБ-308А, зав. № 883, реєстр. № 9223, 1988 р.в., виробник СРСР (місце знаходження - Одеська область, смт. Великодолинське, вул. Паркова, 32); крану баштового КБ-403Б, зав. № 1148, реєстр. № 11887, 1989 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Одеса, вул. Сахарова); крану баштового КБ-403А, зав. № 1631, реєстр. № 11028, 1986 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Одеса, вул. Сахарова); крану баштового КБ-403А, зав. № 252, реєстр. № 11854, 1991 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Чорноморськ, 14-й мікрорайон); крану баштового КБ-403Б, зав. № 1358, ресєтр. № 9389, 1990 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Чорноморськ, 14-й мікрорайон);крану баштового КБ-403Б, зав. № 492, реєстр. № 9860, 1988 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Чорноморськ, вул. Паркова); крану баштового КБ-308А, зав. № 701, реєстр. № б/н, виробник СРСР (місце знаходження Одеська область, с. Молодіжне, вул. Новосьолова); КТП 12 з трансформатором 630 кВа, КЛ-10 кВ довжиною 450 м та виконання робіт в діючих електроустановках напругою понад 1000 В без засобів індивідуального захисту та персоналу, у звязку із загрозою життю та здоров'ю людей.

          Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держпраці в Одеській області (код ЄДРПОУ 39781624) судовий збір в сумі 1378,00 грн. (одна тисяча триста сімдесят вісім гривень) на рахунок 31212206784005, отримувач: УК у м. Одесі /Київський район/, код отримувача: 38016923, банк отримувача: ГУДКСУ в Одеській області (м. Одеса), код банку отримувача: 828011, призначення платежу: судовий збір.

Звернути постанову до негайного виконання в частині застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до виробничого кооперативу «Управління механізації будівництва» (код ЄДРПОУ 05423389, юридична адреса – вул.. Ентузіастів, 14, смт. Великодолинське, Овідіопольськиий район, Одеська область, 67833) шляхом зобов'язання виробничого кооперативу «Управління механізації будівництва» (код ЄДРПОУ 05423389) повністю зупинити виконання робіт (виробництва) з експлуатації крану баштового КБ-308А, зав. № 883, реєстр. № 9223, 1988 р.в., виробник СРСР (місце знаходження - Одеська область, смт. Великодолинське, вул. Паркова, 32); крану баштового КБ-403Б, зав. № 1148, реєстр. № 11887, 1989 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Одеса, вул. Сахарова); крану баштового КБ-403А, зав. № 1631, реєстр. № 11028, 1986 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Одеса, вул. Сахарова); крану баштового КБ-403А, зав. № 252, реєстр. № 11854, 1991 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Чорноморськ, 14-й мікрорайон); крану баштового КБ-403Б, зав. № 1358, ресєтр. № 9389, 1990 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Чорноморськ, 14-й мікрорайон);крану баштового КБ-403Б, зав. № 492, реєстр. № 9860, 1988 р.в., виробник СРСР (місце знаходження м. Чорноморськ, вул. Паркова); крану баштового КБ-308А, зав. № 701, реєстр. № б/н, виробник СРСР (місце знаходження Одеська область, с. Молодіжне, вул. Новосьолова); КТП 12 з трансформатором 630 кВа, КЛ-10 кВ довжиною 450 м та виконання робіт в діючих електроустановках напругою понад 1000 В без засобів індивідуального захисту та персоналу, у звязку із загрозою життю та здоров'ю людей.

          Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд у строки та в порядку встановлені ст. 186 КАС України.

          Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 КАС України.

Суддя                                                                                           Левчук О.А.                                                             

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.12.2016
Оприлюднено06.12.2016
Номер документу63101552
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5788/16

Постанова від 01.12.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 04.11.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні