8.1
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
30 листопада 2016 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1137/16
Луганський окружний адміністративний суд
у складі головуючого судді Чиркіна С.М.,
за участю
секретаря судового засідання Ларіної П.Є.,
та
представників сторін:
від позивача - ОСОБА_1,
від І-го відповідача - ОСОБА_2,
ОСОБА_3,
від ІІ-го відповідача - не прибув,
від ІІІ-го відповідача - ОСОБА_4,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом фермерського господарства «Застава-2010» до Новопсковського відділення Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області, Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області про скасування рішення від 13.01.2016 № 1,-
ВСТАНОВИВ:
23 вересня 2016 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов фермерського господарства «Застава-2010» (далі - Позивач, ФГ «Застава-2010») до Новопсковського відділення Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області (далі - І-ий Відповідач), Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області (далі - ІІ-ий Відповідач) про скасування рішення від 13.01.2016 №1.
Ухвалою від 24.10.2016 залучено до участі у справі як відповідача - Слов'яносербську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Луганській області (далі - ІІІ-ий Відповідач).
В обґрунтування позову зазначив, що з моменту реєстрації сумлінно сплачував всі податкові зобов'язання по податкам та зборам. Станом на 01.01.1014 підприємством було здійснено переплату по фіксованому сільськогосподарському податку в сумі 314,28 грн та податку на додану вартість в сумі 9960,00 грн, що залишається в розпорядженні підприємства, відповідно до статті 209 ПК України. Відповідно до Податкового кодексу України Позивачем в строк до 20.02.2014 було надано до ІІІ-го Відповідача (за основним місцем реєстрації) податкову декларацію з фіксованого сільськогосподарського податку за 2014 рік, відповідно до якої річна сума сплати даного податку за використання ріллі становить - 1111,09 грн та сплачено згідно розрахунку у встановлений законом термін з січня по серпень 2015 року включно, залишок податку у сумі 396,81 грн сплачено в березні 2015 року. Також Позивачем було надано до ДПІ декларації з податку на додану вартість (далі - ПДВ) за період січень - червень 2014 року. Відповідно статті 209 Податкового кодексу України, у зв'язку з тим що підприємство знаходиться на спеціальному режимі оподаткування - сума ПДВ нарахована на вартість поставлених товарів/послуг не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається в розпорядженні підприємства, зазначені суми ПДВ акумулюються підприємством на спеціальних рахунках, відкритих в установах банків та використовуються при здійсненні фінансово-господарській діяльності. Дані суми ПДВ не є податковим зобов'язанням Позивача.
Так Позивачем згідно законодавства було перераховано на спеціальний рахунок з ПДВ відкритий в філії АТ «Укрексімбанк» в м. Луганську нараховані суми ПДВ по наданих деклараціях за період січень - травень 2014 року (протягом 10 календарних днів з дня надання декларації). По наданих деклараціях з червня 2014 року (які надавались коли це було можливим) - сума ПДВ, яка залишається в розпорядженні підприємства на спеціальний рахунок з ПДВ Позивачем перерахувалась в розмірі 488704,66 грн в лютому 2015 року у зв'язку проведення антитерористичної операції та зупиненням діяльності державних та банківських установ, органів виконавчої влади, місцевого врядування, організацій, в тому числі ІІІ-м Відповідачем, ГУ Міндоходів у Луганській області, філій АТ «Укрексімбанк» в м.Луганську.
Таким чином Позивач був позбавлений можливості своєчасно та в строк здійснювати фінансові трансакції за допомогою банківської системи, надавати звітність у державні та інші установи нарочно чи за допомогою програмного забезпечення через Інтернет, та взагалі функціонувати в нормальному робочому режимі у зв'язку з настанням форс-мажорних обставин.
24.03.2015 проведено державну реєстрацію змін до установчих документів Позивача у зв'язку з виїздом з тимчасово непідконтрольної території та взято на облік як основний платник податків у І-го Відповідача.
16.04.2015 І-м Відповідачем за № 647/8/15 надано Позивачу довідку - підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2015 рік, таким чином підтвердивши відсутність податкового боргу.
12.08.2015 Позивачем отримано сертифікат про засвідчення форс- мажорних обставин (обставин непереборної сили) на території Луганської області, який було спрямовано на адресу І-го Відповідача для відома.
За весь період фінансово-господарської діяльності Позивача будь яких повідомлень зі сторони І-го та ІІІ-го Відповідачів щодо наявності податкового боргу станом на 01.01.2015, 01.01.2016 або інші періоди та його сплати жодного разу не надходило. Жодних дій зі сторони фіскальних органів щодо погашення боргу не здійснювалось.
Позивач вважає, що рішення про анулювання свідоцтва платника податку винесено всупереч діючому законодавству та підлягає скасуванню.
В судовому засіданні представник позивача підтримав доводи, викладені в позові, просив задовольнити адміністративний позов в повному обсязі.
ІІ-ий Відповідач позов не визнав, надав заперечення від 12.10.2016 № 11060/8/12-30110 (а.с. 46-47), в яких зазначив наступне.
До Новопсковського відділення від Слов'яносербської ОДПІ у зв'язку проведенням АТО не надходила облікова справа Позивача, а також не передана довідка про стан розрахунків платника податків з бюджетом, документи щодо заходів із забезпечення погашення податкового боргу як того вимагає Порядок обліку платників податків. В автоматичному режимі до Новопсковського відділення Старобільської ОДПІ Слов'яносербською ОДПІ були передані інтегровані картки платника податків по податках що сплачуються до державного бюджету (податку на прибуток підприємств, податку яг додану вартість), єдиному соціальному внеску та податку на додану вартість, що залишається у розпорядженні .сільськогосподарського підприємства. Наявний на той період податковий борг рахувався в інтегрованій картці платника податку по місцевому бюджету, за місцезнаходженням об'єкта оподаткування (земельне ділянки), яка не передається при переході до іншої ДПІ. В зв'язку з відсутністю в Новопсковському відділенні на той час інформації щодо наявності у платника податкового боргу, Позивач в 2015 році взятий на облік як платник єдиного податку 4 групи. На запит Новопсковського відділення Старобільської ОДПІ від Слов'яносербської ОДПІ отримано відповідь про те, що податковий борг по єдиному податку 4 групи (фіксований сільськогосподарський податок) станом на 01.01.2015 складав 396,81 грн, станом на 01.01.2016 - 6,02 грн (пеня). Наданий Позивачем сертифікат не визнає існуючий у платника податковий борг безнадійним згідно пункту 100.1 статті 100 Податкового кодексу. При цьому період дії форс-мажорних обставин визначений в Сертифікаті з 02.09.2014 по 23.03.2015.
Згідно даних КОР платника по коду бюджетної класифікації 14010160 «суми ПДВ, які залишаються у розпорядженні сільськогосподарського підприємства», станом на 01.01.2013 рахувався борг в сумі 488704,66 грн, станом на 01.01.2016 року сума боргу складала - 1129661,7 грн.
Відповідно до підпункту 291.5-1.3 пункту 291.5-1 статті 291 Податкового кодексу України не може бути платником єдиного податку четвертої групи суб'єкт господарювання, який станом на 1 січня базового (звітного) року має податковий борг, за виключенням безнадійного податкового боргу, який виник в результаті дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).
Таким чином ІІ-ий Відповідач вважає, що рішення № 1 від 13 вересня 2016 про анулювання свідоцтва платника єдиного податку з 01 січня 2015 року прийняте І-м Відповідачем відповідно до вимог діючого законодавства.
Просив у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Представники ІІ-го Відповідача в судовому засіданні надали пояснення аналогічні викладеним в запереченні, просили у задоволенні позовних вимог відмовити.
ІІІ-ий Відповідач адміністративний позов не визнав, про що подав заперечення (а.с. 143-144), просив відмовити у задоволенні адміністративного позову.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд дійшов наступного.
Позивач - фермерське господарство «Застава-2010» (код ЄДРПОУ 37684904), зареєстрований як юридична особа 23.06.2011 (а.с. 34).
Відповідно до інформації, зазначеної в довідці від 03.10.2016 № 1612241400115, Позивач перебуває на обліку в Старобільській об'єднаній державній податковій інспекції (Новопсковське відділення) (а.с. 55).
13.09.2016 заступником начальника Новопсковського відділення Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області ухвалене рішення № 1 про анулювання свідоцтва платника єдиного податку у зв'язку з наявністю станом на 01.01.2015 суми боргу в розмірі 489101,47 грн, станом на 01.01.2016 суми боргу - 1129667,68 грн (а.с. 9).
Зазначене рішення є предметом спору в даній справі.
16.04.2015 Позивачем отримано довідку-підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2015 рік (а.с. 14).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
За приписами пункту 291.2 статті 291 Податкового кодексу України (далі - ПК України) спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.
Відповідно до пункту 291.3. статті 293 ПК України юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.
Суб'єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються у відповідності до пункту 291.4 статті 291 ПК України на такі групи платників єдиного податку, зокрема, четверта група - сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.
Порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платниками єдиного податку четвертої групи здійснюється відповідно до підпунктів 298.8.1-298.8.4 пункту 298.8 статті 298 ПК України.
Підпунктом 291.5-1.3 пункту 291.5-1 статті 291 ПК України передбачено, що не може бути платником єдиного податку четвертої групи суб'єкт господарювання, який станом на 1 січня базового (звітного) року має податковий борг, за винятком безнадійного податкового боргу, який виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).
З наведеного вбачається, що положення пункту 291.5-1 статті 291 ПК України містять умови, за яких сільськогосподарський товаровиробник не може перейти на спрощену систему оподаткування та не містить підстав для анулювання реєстрації платником єдиного податку четвертої групи.
Із матеріалів справи вбачається, що з 01.01.2015 Позивачу підтверджено статус платника єдиного податку четвертої групи, про що Новопсковським відділенням Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області останньому видано довідку від 16.04.2015 № 647/8/15 (а.с. 14).
Відповідно до пункту 299.10 статті 299 ПК України реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі:
1) подання платником податку заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом,- в останній день календарного кварталу, в якому подано таку заяву;
2) припинення юридичної особи (крім перетворення) або припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем відповідно до закону - в день отримання відповідним контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення;
3) у випадках, визначених підпунктом 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 цього Кодексу;
4) якщо у податковому (звітному) році частка сільськогосподарського товаровиробництва платника єдиного податку четвертої групи становить менш як 75 відсотків.
Відповідно до підпункту 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 ПК України платники єдиного податку зобов'язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, зокрема, у таких випадках та в строки:
- у разі застосування платником єдиного податку іншого способу розрахунків, ніж зазначені у пункті 291.6 статті 291 цього Кодексу, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому допущено такий спосіб розрахунків;
- у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, або невідповідності вимогам організаційно-правових форм господарювання - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності або відбулася зміна організаційно-правової форми;
- у разі перевищення чисельності фізичних осіб, які перебувають у трудових відносинах з платником єдиного податку, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому допущено таке перевищення;
- у разі здійснення видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності;
- у разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів - в останній день другого із двох послідовних кварталів.
Отже, зазначені вище положення пункту 299.10 статті 299 ПК України та підпункту 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 ПК України містять вичерпні підстави для анулювання реєстрації Позивача як платника єдиного податку четвертої групи.
Доводи ІІ-го Відповідача про наявність у Позивача податкового боргу, не відповідає вимогам пункту 291.5-1 статті 291 ПК України та є підставою для відмови щодо реєстрації Позивача платником єдиного податку четвертої групи на відповідний рік і відповідно не дає права на отримання довідки про підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи. При цьому ІІ-ий Відповідач ототожнює порядок переходу та щорічне підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи.
Таким чином, суд дійшов висновку, що наведені ІІ-гим Відповідачем доводи не ґрунтуються на нормах Податкового кодексу України, оскільки положеннями глави 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розділу XIV Податкового кодексу України передбачені різні вимоги для отримання статусу платника єдиного податку четвертої групи та підтвердження статусу вже зареєстрованого платника податку четвертої групи.
Так, якщо для переведення або отримання статусу платника єдиного податку 4 групи сільськогосподарський товаровиробник відповідно до підпункту 291.5-1.3 пункту 291.5-1 статті 291 ПК України не повинен мати станом на 1 січня базового (звітного) року податкового боргу, за винятком безнадійного податкового боргу, який виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин), то відповідно до пункту 299.10. статті 299 ПК України та підпункту 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 ПК України підставою для анулювання вже зареєстрованого сільськогосподарського товаровиробника платником єдиного податку четвертої групи такий платник податків повинен мати податковий борг на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів - в останній день другого із двох послідовних кварталів.
Відповідно до пункту 299.11 статті 299 ПК України у разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення виїзних документальних перевірок платника єдиного податку четвертої групи невідповідності вимогам підпункту 4 пункту 291.4 та пункту 291.5-1 статті 291 цього Кодексу у податковому (звітному) році або у попередніх періодах, такому платнику за такі періоди нараховуються податки та збори, від сплати яких він звільнявся як платник єдиного податку четвертої групи, та штрафні (фінансові) санкції (штрафи), передбачені главою 11 розділу II цього Кодексу. Такий платник податку зобов'язаний перейти до сплати податків за загальною системою оподаткування, починаючи з наступного місяця після місяця, у якому встановлено таке порушення.
12.08.2015 Позивачем в Луганській регіональній торгово- промисловій палаті отримано сертифікат № 6677 про засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) на території Луганської області. Сертифікатом засвідчується неможливість Позивача сплатити податок за 2014 рік в зазначений термін (а.с. 12). Сертифікат було спрямовано на адресу І-го Відповідача супровідним листом від 15.08.2016 за вих. № 125 для відома (а.с. 11).
Відповідно до частини другої статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що І-ий Відповідач діяв з порушенням встановленого Податковим кодексом України порядку та ІІ-ий Відповідач не довів суду правомірність дій І-го Відповідача по винесенню рішення від 13.09.2016 № 1 про анулювання свідоцтва платника єдиного податку.
Приймаючи до уваги викладене, оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги фермерського господарства «Застава-2010» є обґрунтованими, відповідають чинному законодавству, отже належать задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до частини першої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення, ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, на користь Позивача належать стягненню витрати зі сплати судового збору в розмірі 1378,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області.
На підставі частини третьої статті 160 КАС України у судовому засіданні 30 листопада 2016 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог частини другої статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 71, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов фермерського господарства «Застава-2010» до Новопсковського відділення Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області, Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області, Слов'яносербської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області про скасування рішення від 13.01.2016 № 1 задовольнити повністю.
Скасувати рішення Новопсковського відділення Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області від 13.01.2016 № 1 про анулювання свідоцтва платника єдиного податку.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Старобільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області (код ЄДРПОУ 39890405, місцезнаходження: 92703, Луганська область, м. Старобільськ, вул. Харківська, буд. 6) на користь фермерського господарства «Застава-2010» (код ЄДРПОУ 37684904, місцезнаходження: 92313, Луганська область, Новопсковський район, с. Соснівка, вул.Комсомольська, буд. 31) витрати зі сплати судового збору в розмірі 1378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) гривень.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Повний текст постанови складено та підписано 01 грудня 2016 року.
Суддя ОСОБА_5
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2016 |
Оприлюднено | 06.12.2016 |
Номер документу | 63130997 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.М. Чиркін
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні