Ухвала
від 05.12.2016 по справі 916/3131/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


УХВАЛА

про відмову у порушенні провадження

у справі про банкрутство

"05" грудня 2016 р.Справа №916/3131/16

За заявою Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області

до Державного підприємства „Сервісний центр в Одеській області» (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, буд. 5; код ЄДРПОУ 31186273)

про порушення справи про банкрутство

Суддя Грабован Л.І.

Представники сторін:

від заявника: ОСОБА_1 за довіреністю № 25580/Л/15-53-10-01-17 від 23.11.2016р.;

від боржника: ОСОБА_2 за довіреністю № 33/03-40 від 02.12.2016р.

ВСТАНОВИВ: Державна податкова інспекція у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області (далі - ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області) звернулась до суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство Державного підприємства „Сервісний центр в Одеській області» (далі - ДП „Сервісний центр в Одеській області» ) за загальною процедурою, передбаченою Законом України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» №4212-У1 від 22.12.2011р., посилаючись на наявність боргу перед бюджетом по єдиному внеску в сумі 3 096 189, 38 грн.

Для виконання повноважень розпорядника майна для участі у справі про банкрутство ДП „Сервісний центр в Одеській області» автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення розпорядника майна на запит суду від 22.11.2016р. у порядку, визначеному п.4.6. Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство, затвердженого Постановою пленуму Вищого господарського суду України 14.07.2016р. N 8 та погодженого Міністерством юстиції України (лист від 12.07.2016 N 24098/15282-0-32-16/9) (далі - Положення), визначено кандидатуру арбітражного керуючого ОСОБА_3, про що свідчить довідка щодо кандидатури арбітражного керуючого від 22.11.2016р. (п.4.17. Положення), якого суд зобов'язує подати відповідну заяву.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 23.11.2016р. (т.1 а.с. 1-3) заяву ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області про порушення провадження у справі про банкрутство ДП „Сервісний центр в Одеській області» прийнято до розгляду; призначено до розгляду у підготовчому засіданні суду; зобов'язано заявника надати обґрунтований розрахунок суми заявлених безспірних вимог з врахуванням положень ч. 3 ст. 10 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , згідно якої справа про банкрутство порушується господарським судом, якщо безспірні вимоги кредитора (кредиторів) до боржника сукупно становлять не менше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати, які не були задоволені боржником протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку, якщо інше не передбачено цим Законом; безспірні вимоги кредиторів - грошові вимоги кредиторів, підтверджені судовим рішенням, що набрало законної сили, і постановою про відкриття виконавчого провадження, згідно з яким відповідно до законодавства здійснюється списання коштів з рахунків боржника. До складу цих вимог, у тому числі щодо сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції; рішення суду про задоволення вимог кредитора, що набрало законної сили; постанову державного виконавця або приватного виконавця про відкриття виконавчого провадження з виконання вимог кредитора (ч. 2 ст. 11 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» ); копію виконавчого документа; докази надсилання боржнику копії заяви і доданих до неї документів (п. 7 ст. 11 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» ); докази вжиття Державною податковою інспекцією у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області заходів до отримання заборгованості в установленому ст. 95 Податкового кодексу України порядку, а саме: стягнення коштів з всіх рахунків боржника у банках на підставі рішення суду (виставлення інкасових доручень на всі рахунки) (п. 95.3. ст. 95 ПК України); відомості щодо виникнення права податкової застави (акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави; рішення контролюючого органу про включення майна до акту опису) (ст. 89 ПК України); звернення до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна боржника, що перебуває у податковій заставі (п. 95.3. ст. 95 ПК України); продаж майна боржника на публічних торгах та/або через торгівельні організації або відсутності такого (п. 95.7. ст. 95 ПК України; звернення до суду щодо стягнення з дебіторів боржника сум дебіторської заборгованості (п. 95.22. ст. 95 ПК України); здійснення додаткового опису майна у податкову заставу (п. 95.24. ст. 95 ПК України); відомості щодо наявності коштів та згоди здійснення авансування грошової винагороди арбітражного керуючого відповідно до ч. 2 ст. 115 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» за виконання повноважень розпорядника майна в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень або в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до порушення провадження у справі про банкрутство, якщо такий розмір перевищує дві мінімальні заробітні плати.

Витребувані ухвалою господарського суду Одеської області від 23.11.2016р. документи ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області не надано.

Боржником витребувані ухвалою господарського суду Одеської області від 23.11.2016р. документи надано частково.

Відзив на заяву боржник не надав.

Розглянувши у підготовчому засіданні суду матеріали заяви кредитора, заслухавши пояснення представника кредитора та боржника, суд встановив:

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (т. 1 а.с. 14-17) ДП „Сервісний центр в Одеській області» зареєстровано виконавчим комітетом Одеської міської ради від 13.10.2005р. за № 1 15561200000012705 за адресою м. Одеса, вул. Семінарська, буд. 5, код ЄДРПОУ 31186273; вид діяльності підприємства - інші будівельно-монтажні роботи, штукатурні роботи, установлення столярних виробів, загальне прибирання будинків та інше; засновником вказаного підприємства є Державна фіскальна служба України.

Відповідно до вимоги № Ю-834-23 від 18.10.2016р. (т. 1 а.с. 20) загальна сума боргу платника єдиного внеску станом на 18.10.2016р. становить 3 096 189, 38 грн.

Постановою Приморського ВДВС м. Одеси Головного територіального управління юстиції в Одеській області ВП № 52789949 від 01.11.2016р. (т. 1 а.с. 21) відкрито виконавче провадження з виконання вимоги про сплату боргу № Ю-834-23 від 18.10.2016р.

Згідно рішення № НОМЕР_1 від 28.07.2015р. (т. 1 а.с. 29) про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним фіскальним органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску, вирішено застосувати до ДП „Сервісний центр в Одеській області» штрафні санкції в розмірі 9670, 60 грн.

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 15.06.2016р. по справі № 815/4754/15 (т. 1 а.с. 94-98) апеляційну скаргу ДП „Сервісний центр в Одеській області» залишено без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 16.11.2015р. без змін.

Згідно тексту вказаної ухвали постановою Одеського окружного адміністративного суду від 16.11.2015р. у задоволенні позовних вимог ДП „Сервісний центр в Одеській області» про скасування податкового повідомлення-рішення від 03.04.2015р. № НОМЕР_2 та вимоги про сплату боргу від 03.04.2015р. № Ю-0011961706 відмовлено.

Відповідно до ч. 2 ст. 4-1 ГПК України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Згідно ч.ч.1, 4 ст.2 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України. Провадження у справах про банкрутство окремих категорій боржників регулюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.

Згідно ч.2 ст. 10 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» право на звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство мають боржник, кредитор.

Ч.3 ст. 10 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» встановлює, що справа про банкрутство порушується господарським судом, якщо безспірні вимоги кредитора (кредиторів) до боржника сукупно становлять не менше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати, які не були задоволені боржником протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку, якщо інше не передбачено цим Законом. Безспірні вимоги кредиторів - грошові вимоги кредиторів, підтверджені судовим рішенням, що набрало законної сили, і постановою про відкриття виконавчого провадження, згідно з яким відповідно до законодавства здійснюється списання коштів з рахунків боржника. До складу цих вимог, у тому числі щодо сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції.

Ч.2 ст. 11 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» зобов'язує кредитора додати до заяви про порушення провадження у справі про банкрутство рішення суду про задоволення вимог кредитора, що набрало законної сили та відповідну постанову органу державної виконавчої служби про відкриття виконавчого провадження з виконання вимог кредитора.

Ч. 7 ст. 11 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» передбачено, що до заяви кредитора - органу доходів і зборів чи інших органів, які здійснюють контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів (обов'язкових платежів), страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування, додаються докази вжиття заходів до отримання відповідної заборгованості у встановленому законодавством порядку.

Враховуючи вимоги ч.1 ст.16 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , суд здійснює перевірку обґрунтованості вимог заявника, а також з'ясування наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство

Відповідно до абз. 1 ч. 3 ст. 16 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» якщо справа порушується за заявою кредитора, господарський суд перевіряє обґрунтованість його вимог, їх безспірність, вжиття заходів щодо примусового стягнення за цими вимогами в порядку виконавчого провадження .

Відповідно до абз. 3 п. 8 Інформаційного листа ВГСУ Про Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» № 01-06/606/2013 від 28.03.2013р. зі змінами та доповненнями, доказами безспірності грошових вимог ініціюючого кредитора - органу доходів і зборів, враховуючи, що стягнення з рахунків боржника - юридичної особи коштів у рахунок погашення податкового боргу здійснюється відповідно до умов і порядку, визначених Податковим кодексом України, а не Законом України "Про виконавче провадження", є рішення суду про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу, що набрало законної сили, інкасові доручення для примусового стягнення коштів у дохід бюджету в рахунок погашення податкового боргу та докази вжиття відповідних заходів щодо отримання заборгованості за процедурою, передбаченою Податковим кодексом України. При цьому зазначено, що строк невиконання боржником податкового зобов'язання починається з моменту прийняття банком платника (боржника) інкасового доручення, оскільки списання цих коштів здійснюється відповідно до умов і порядку, визначених Податковим кодексом України, а не Законом України „Про виконавче провадження» .

Вказана правова позиція стосовного того, що доказами на підтвердження безспірності грошових вимог ініціюючого кредитора - органу доходів і зборів, є рішення суду про стягнення грошових коштів у рахунок погашення податкового боргу, що набрало законної сили, інкасові доручення для примусового стягнення коштів у дохід бюджету у рахунок погашення податкового боргу та докази вжиття відповідних заходів до отримання відповідної заборгованості за процедурою, визначеною Податковим кодексом України, зазначена у постанові Верховного суду України від 29.04.2015 по справі №920/629/14.

З метою оцінки наявності доказів вжиття органами доходів та зборів заходів до отримання заборгованості в установленому Податковим кодексом України (далі - ПК України) порядку суд аналізує положення цього Кодексу, якими передбачені такі заходи.

Передача майна платника податків, який має податковий борг у податкову заставу здійснюється у порядку встановленому ст.ст.88,89 ПК України, про що складається рішення керівника контролюючого органу, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг; оформлення акту опису майна, на яке поширюється право податкової застави.

Способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків є адміністративний арешт, який застосовується у порядку ст. 94 ПК України.

Порядок стягнення податкового боргу платників податків регулюється ст.ст. 95-99 ПК України. П.95.1 ст. 95 ПК України передбачено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно п. 95.3 ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу.

Відповідно до п. 95.4 ст. 95 ПК України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Згідно з п. 95.22. ст. 95 ПК України контролюючий орган звертається до суду щодо стягнення з дебіторів платника податку, що має податковий борг, сум дебіторської заборгованості, строк погашення якої настав та право вимоги якої переведено на контролюючі органи, у рахунок погашення податкового боргу такого платника податків.

Із заяви ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області про порушення справи про банкрутство ДП „Сервісний центр в Одеській області» та доданих до неї документів вбачається, що рішення про задоволення вимог кредитора, яке набрало законної сили, та постанова державного виконавця або приватного виконавця про відкриття виконавчого провадження з виконання вимог кредитора відсутні; як і відсутні належні докази вжиття всіх заходів щодо отримання заборгованості за процедурою, передбаченою ПК України, а саме: докази стягнення коштів з всіх рахунків боржника у банках на підставі рішення суду (виставлення інкасових доручень на всі рахунки); докази щодо виникнення права податкової застави (акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави; рішення контролюючого органу про включення майна до акту опису); докази звернення до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна боржника, що перебуває у податковій заставі; докази продажу майна боржника на публічних торгах та/або через торгівельні організації або відсутності такого; докази звернення до суду щодо стягнення з дебіторів боржника сум дебіторської заборгованості або відсутності дебіторської заборгованості; докази здійснення додаткового опису майна у податкову заставу або відсутності такого майна.

Також ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області не надано відомостей щодо наявності коштів та згоди здійснення авансування грошової винагороди арбітражного керуючого відповідно до ч. 2 ст. 115 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» за виконання повноважень розпорядника майна в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень або в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до порушення провадження у справі про банкрутство, якщо такий розмір перевищує дві мінімальні заробітні плати.

Ч. 6 ст. 16 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» передбачено, що за наслідками розгляду заяви про порушення справи про банкрутство та відзиву боржника господарський суд виносить ухвалу про: порушення провадження у справі про банкрутство; відмову у порушенні провадження у справі про банкрутство.

Відповідно до ч. 7 ст. 16 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» суд відмовляє в порушенні провадження у справі про банкрутство, якщо: заявником не доведено наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство; відсутня хоча б одна з підстав, передбачених ч. 3 ст. 10 цього Закону; за наявності підстав, передбачених ст. 15 цього Закону.

Згідно абз. 5 ч. 1 ст. 15 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» однією з таких підстав є не подання заявником-кредитором доказів неспроможності боржника виконати свої грошові зобов'язання перед кредиторами в розмірі, визначеному частиною 3 статті 10 цього Закону, протягом трьох місяців після відкриття виконавчого провадження, якщо інше не передбачено цим Законом.

Приймаючи до уваги те, що ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області в Одеській області не доведено наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство ДП „Сервісний центр в Одеській області» , відсутня передбачена ч.3 ст. 10 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» підстава: оскільки не надано доказів наявності безспірних вимог до боржника, не задоволених протягом трьох місяців; не надано доказів вжиття відповідних заходів щодо отримання заборгованості за процедурою, передбаченою ПК України, господарський суд відмовляє ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області у порушенні провадження у справі про банкрутство

Враховуючи викладене, кандидатура арбітражного керуючого ОСОБА_3 для призначення розпорядником майна, визначена автоматизованою системою, судом не розглядається.

Керуючись ч. 7 ст.16 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

У Х В А Л И В:

Відмовити Державній податковій інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області у порушенні провадження у справі про банкрутство Державного підприємства „Сервісний центр в Одеській області» (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, буд. 5; код ЄДРПОУ 31186273).

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття згідно ч. 4 ст. 8 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .

Ухвала може бути оскаржена у порядку, встановленому ст. 91 Господарського процесуального кодексу України, ст. 8 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .

Копію ухвали надіслати: ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області (65012, м. Одеса, Французький бульвар, 7), ДП „Сервісний центр в Одеській області» (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, буд. 5), Приморському ВДВС Одеського МУЮ (65026, м. Одеса, вул. Пастера, 58), відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради (65009, м. Одеса, вул. Черняховського, 6) .

Суддя Л.І. Грабован

Дата ухвалення рішення05.12.2016
Оприлюднено09.12.2016
Номер документу63191174
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/3131/16

Ухвала від 05.12.2016

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 23.11.2016

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні