Справа 139/1107/16-к
У Х В А Л А
про надання дозволу на проведення позапланової виїзної
документальної перевірки
06 грудня 2016 року смт Муровані Курилівці
Слідчий суддя Мурованокуриловецького районного суду Вінницької області ОСОБА_1 , з участю:
прокурора ОСОБА_2 ;
при секретарі судового засідання ОСОБА_3
розглянувши клопотання сторони кримінального провадження слідчого Мурованокуриловецького ВП Могилів-Подільського ВП ГУНП у Вінницькій області майора поліції ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення позапланової (виїзної) перевірки дотримання вимог природоохоронного та земельного законодавства в діяльності ФГ «Вищеольчедаївське», -
В С Т А Н О В И Л А :
30 листопада 2016 року слідчий Мурованокуриловецького відділення поліції Могилів-Подільського відділу поліції ГУНП у Вінницькій області ОСОБА_4 звернувся до суду з клопотанням, погодженим із прокурором, про надання дозволу на проведення позапланової перевірки у зв`язку з розслідуванням кримінального провадження № 42016020000000306, внесеного до ЄРДР 27 вересня 2016 року за правовою кваліфікацією ч. 1 ст. 197-1 КК України (а.с. 10).
Досудове розслідування у вказаному провадженні доручено слідчому відділенню Мурованокуриловецького ВП Могилів-Подільського ВП ГУНП у Вінницькій області.
В ході розслідування кримінального провадження було встановлено, що керівництво ФГ «Вищеольчедаївське» самовільно зайняло частину земельної ділянки із земель запасу (пасовище) орієнтовною площею 15 га шляхом розорювання та посіву сільськогосподарської культури.
З метою повноти та всебічності досудового розслідування, підтвердження або спростування зазначених фактів, встановлення розміру заподіяних збитків слідчий просив надати дозвіл Державній екологічній інспекції у Вінницькій області на проведення перевірки з питань дотримання вимог природоохоронного та земельного законодавства у діяльності ФГ «Вищеольчедаївське».
В судовому засіданні прокурор підтримала клопотання з підстав, наведених у ньому.
Розглянувши дане клопотання, проаналізувавши чинне кримінальне процесуальне законодавство, приходжу до висновку, що клопотання слід задовольнити, виходячи з наступного:
Судом встановлено, що слідчим Мурованокуриловецького ВП Могилів-Подільського ВПГУНП у Вінницькій області ОСОБА_4 27 вересня 2016 року внесено до Єдиного реєстру досудових рослідувань за № 42016020000000306 (а.с. 10) повідомлення про самовільне використання посадовими особами ФГ «Вищеольчедаївське» земельної ділянки із земель запасу «пасовище», що за межами населеного пункту в с. Обухів, та розпочато досудове розслідування за ч. 1 ст. 197-1 КК України.
Із довідки виконавчого комітету Обухівської сільської ради (а.с. 7) слідує, що на території Обухівської сільської ради за межами с. Обухів є землі запасу площею 15 гектарів, які використовуються як пасовище і які межують з земельними частками (паями), що знаходяться в оренді ФГ «Вищеольчедаївське». На даний час частина даного пасовища розорана, але скарг та нарікань від громадян з даного питання до виконавчого комітету сільської ради не надходило.
Голова ФГ «Вищеольчедаївське» ОСОБА_5 у своїх поясненнях зазначив, що йому не було відомо про часткове розорання пасовища, що розташоване за межами с. Петрівка. Ствердив, що не використовує зазначену земельну ділянку. Ніколи з часів існування ФГ «Вищеольчедаївське» він не мав умислу на захоплення будь-яких земель (а.с. 8-9).
Пунктом 6 ч. 2 ст. 9 КПК України, визначено, що у випадках, коли положення цього Кодексу не регулюють, або неоднозначно регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначені ч. 1 ст. 7 цього Кодексу.
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 40 КПК України слідчий уповноважений звертатися за погодженням із прокурором до слідчого судді з клопотанням про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій.
Частинами 1 та 2 ст. 223 КПК України слідчі (розшукові) дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні. Підставами для провадження слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення мети.
У кримінальному провадженні підлягають доказуванню подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення), вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, а обов`язок доказування покладається на слідчого та прокурора (ст.ст. 91, 92 КПК України).
Як зазначено в ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених КПК України.
Пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України № 408 від 13.08.2014 року "Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами" встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребуються у разі, якщо такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.
Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що заходи державного нагляду (контролю) це планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Відповідно до ст. 16 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про використання та охорону земель покладено на центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, досягнення узгодженості дій державних і громадських органів у галузі охорони навколишнього природного середовища.
Пунктом 1 Положення «Про Державну екологічну інспекцію України», затверджену указом Президента України № 454/2011 від 13.04.2011 року визначено, що Держекоінспекція України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України.
Держекоінспекція України входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Держекоінспекція України відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про консервації деградованих і малопродуктивних земель; збереження водно-болотних угідь; виконання екологічних вимог при наданні у власність і користування, в тому числі в оренду, земельних ділянок; здійснення заходів щодо запобігання забрудненню земель хімічними і радіоактивними речовинами, відходами, стічними водами; додержання режиму використання земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, а також територій, що підлягають особливій охороні; додержання екологічних нормативів з питань використання та охорони земель; встановлення та використання водоохоронних зон і прибережних захисних смуг, а також щодо додержання режиму використання їх територій; ведення будівельних, днопоглиблювальних робіт, видобування піску і гравію, прокладення кабелів, трубопроводів та інших комунікацій на землях водного фонду.
Відповідно до пп. 5 і 12 п. 6 Положення «Про Державну екологічну інспекцію України» Держекоінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов`язкові для виконання приписи, розпорядження та розраховувати розмір збитків, заподіяних державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства.
Відповідно до п. 1 Положення про Державну екологічну інспекцію в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України Державна екологічна інспекція в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі є територіальним органом Державної екологічної інспекції України, який діє у складі Держекоінспекції України і їй підпорядковується. Повноваження Держекоінспекції поширюються на територію Автономної Республіки Крим, відповідної області, міст Києва та Севастополя.
Територіальним органом Держекоінспекції України у Вінницькій області є Державна екологічна інспекція у Вінницькій області.
З урахуванням вище викладеного, враховуючи, що для об`єктивного встановлення обставин вказаного кримінального провадження необхідні спеціальні знання в сфері діяльності, пов`язаної з правомірним використанням землі, а також, враховуючи що на даний час КПК України не передбачено призначення перевірок в межах кримінального провадження прокурором або слідчим (виключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст.40 КПК України, якими прокурору, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, та слідчому, надавались повноваження призначати ревізії та перевірки в порядку, визначеному законом), а матеріали клопотання містять достатньо даних, що підтверджують необхідність проведення позапланової перевірки, приходжу до висновку, що для забезпечення належності доказів у кримінальному провадженні Державній екологічній інспекції у Вінницькій області необхідно надати дозвіл на проведення позапланової перевірки в діяльності ФГ «Вищеольчедаївське».
На підставі викладеного, керуючись ст. 16 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», ст. 110 КПК України, слідчий суддя,
У Х В А Л И Л А:
Клопотання слідчого Мурованокуриловецького відділення поліції Могилів-Подільського відділу поліції ГУНП у Вінницькій області майора поліції ОСОБА_4 задовольнити.
Надати дозвіл на проведення позапланової виїзної перевірки в діяльності фермерського господарства «Вищеольчедаївське» (ЄДРПОУ 35087682) з питань дотримання вимог природоохоронного та земельного законодавства.
На вирішення інспекторів поставити питання правомірності використання земельної ділянки орієнтовною площею близько 15 га в межах об`єкта земель запасу «пасовище», яка знаходиться на території Обухівської сільської ради Мурованокуриловецького району Вінницької області відповідно до цільового призначення:
- про наявність самовільного зайняття земельної ділянки орієнтовною площею близько 15 га в межах об`єкта земель запасу «пасовище», яка знаходиться на території Обухівської сільської ради Мурованокуриловецького району Вінницької області;
- чи заподіяна шкода і у якому розмірі внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки орієнтовною площею близько 15 га в межах об`єкта земель запасу «пасовище», яка знаходиться на території Обухівської сільської ради Мурованокуриловецького району Вінницької області.
Проведення перевірки доручити спеціалістам Державної екологічної інспекції у Вінницькій області (21100, м. Вінниця, вул. 600-річчя, 19).
Встановити термін проведення перевірки на протязі десяти днів з моменту отримання ухвали суду.
Зобов`язати посадових осіб ФГ «Вищеольчедаївське» (ЄДРПОУ 35087682) забезпечити допуск працівників Державної екологічної інспекції у Вінницькій області для проведення перевірки.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя:
Суд | Мурованокуриловецький районний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2016 |
Оприлюднено | 15.03.2023 |
Номер документу | 63192388 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Мурованокуриловецький районний суд Вінницької області
Тучинська Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні