ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
05 грудня 2016 року Чернігів Справа № 825/1956/16
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Д'якова В.І., розглянувши в приміщенні суду в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області до Виробничого сільськогосподарського кооперативу Імені Горького про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),
В С Т А Н О В И В:
Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області звернулось до суду з адміністративним позовом до Виробничого сільськогосподарського кооперативу Імені Горького (далі - ВСК Імені Горького ) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі складу зберігання фуражного зерна ВСК Імені Горького за адресою: вул. Зарічна, 89, м. Корюківка, Корюківський район, Чернігівська область та зобов'язання відповідача зупинити експлуатацію будівлі складу зберігання фуражного зерна за адресою: вул. Зарічна, 89. м. Корюківка, Корюківський район, Чернігівська область, з метою проведення будь-якої діяльності, не пов'язаної з усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що за результатами проведеної перевірки дотримання відповідачем вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки були виявлені порушення, що створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, що є підставою для застосування до відповідача заходів реагування в порядку пункту 1 частини 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України.
Відповідач повідомлений про відкриття скороченого провадження 08.11.2016, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, заперечень проти позову або заяви про визнання позову, не надав.
Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов належить задовольнити частково, зважаючи на наступне.
Судом встановлено, що 21.10.2016 провідним інспектором Корюківського РВ Управління ДСНС України у Чернігівській області Вінніченком Д.В., на підставі наказу від 23.09.2016 №14 та посвідчення на проведення перевірки від 03.10.2016 №146 (а.с. 28, 29), у період з 20.10.2016 по 21.10.2016 проведено планову перевірку щодо додержання суб'єктом господарювання - ВСК Імені Горького вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.
За результатами проведеної перевірки складено акт перевірки від 21.10.2016 № 159, який підписано головою ВСК Імені Горького ОСОБА_2 без зауважень та отримано один примірник акту 21.10.2016 (а.с. 10-17).
Під час проведення перевірки встановлено наступні порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, зокрема:
- будівля складу зберігання фуражного зерна не обладнана системою пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу і управління евакуацією людей 1-го типу, чим порушено п. 1.2. розділу V Правила пожежної безпеки в Україні , п. 15.1. табл. А.1. додатку А та п. 19. табл. Б.1. додатку Б ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ;
- будівля складу зберігання фуражного зерна не захищена від прямих попадань блискавки та вторинних її проявів, чим порушено п. 1.21. розділу IV Правила пожежної безпеки в Україні , п. 7. додатку А ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд ;
- дерев'яні конструкції покрівлі складу зберігання фуражного зерна не піддані вогнезахисному оброблянню, чим порушено п. 2.5. розділу III Правила пожежної безпеки в Україні ;
- будівля складу зберігання фуражного зерна не обладнана внутрішнім протипожежним водопроводом, чим порушено п. 2.2. розділу V Правила пожежної безпеки в Україні , п. 8.1. табл. 4 ДБН В.2.5-64:2012 Внутрішній водопровід та каналізація ;
- приміщення складу зберігання фуражного зерна не забезпечені первинними засобами пожежогасіння згідно норм належності, чим порушено п. 3.6., 3.9. розділу V Правила пожежної безпеки в Україні ;
- в будівлі складу зберігання фуражного зерна з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів та кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання або затискачів, чим порушено п. 1.6. розділу IV Правила пожежної безпеки в Україні ;
- в будівлі складу зберігання фуражного зерна використовуються світильники з лампами розжарювання без захисного суцільного скла (ковпаків), чим порушено п. 1.18. розділу IV Правила пожежної безпеки в Україні ;
- пожежні щити на території підприємства не забезпечені первинними засобами пожежогасіння згідно вимог нормативних документів, а саме: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсть розміром 2 х 2 м - 1 шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт., чим порушено п. 3.11. розділу V Правила пожежної безпеки в Україні .
Вважаючи дані порушення такими, що створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі складу зберігання фуражного зерна ВСК Імені Горького за адресою: вул. Зарічна, 89, м. Корюківка, Корюківський район, Чернігівська область та зобов'язання відповідача зупинити експлуатацію вказаної будівлі з метою проведення будь-якої діяльності, не пов'язаної з усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.
Так, у відповідності до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
У свою чергу, статтею 55 Кодексу цивільного захисту України від 02.10.2012 № 5403-VI (далі - Кодекс № 5403-VI) передбачені заходи щодо забезпечення пожежної безпеки, відповідно до частини першої якої забезпечення пожежної безпеки на території України, регулювання відносин у цій сфері органів державної влади, органів місцевого самоврядування та суб'єктів господарювання і громадян здійснюються відповідно до цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів.
Діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств, установ та організацій. Зазначена вимога відображається у трудових договорах (контрактах), статутах та положеннях (частина друга статті 55 Кодексу № 5403-V.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України від 05.04.2007 №877-V Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі - Закон №877-V).
Частиною 4 статті 4 Закону №877-V передбачено, що вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності встановлюється виключно законами.
Згідно з абзацом 1 частини 5 статті 4 Закону №877-V повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Частиною 7 статті 7 Закону №877-V передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
У свою чергу, частина 1 статті 67 Кодексу № 5403-VI передбачає, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб'єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Відповідно до частин 1, 2 статті 68 Кодексу № 5403-VI посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Як визначено у частині 1 статті 70 Кодексу № 5403-VI підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів може бути недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.
Відповідно до частини 2 статті 70 Кодексу № 5403-VI повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Таким чином, вищенаведеними положеннями законодавства встановлено, що у разі встановлення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) застосовуються виключно за рішенням адміністративного суду, що свідчить про те, що позивач звернувся до суду у межах наданих йому повноважень та з дотриманням законодавства України.
У свою чергу, станом на дату розгляду даної справи, порушення, які є підставою для застосування заходів реагування, відповідачем не усунуто.
Також, відповідачем не надано до суду жодних доказів, що зазначені у акті перевірки порушення не створюють загрозу життю та здоров'ю людей.
Беручи до уваги те, що заперечень на позов відповідачем не надано, встановлених перевіркою порушень не спростовано та не надано доказів їх усунення, суд вважає, що подальша експлуатація будівлі складу зберігання фуражного зерна ВСК Імені Горького створює загрозу життю та здоров'ю людей, внаслідок чого є підстави для застосування до відповідача заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі складу зберігання фуражного зерна ВСК Імені Горького за адресою: вул. Зарічна, 89, м. Корюківка, Корюківський район, Чернігівська область та задоволення позовних вимог позивача у цій частині.
При цьому, позовна вимога Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області щодо зобов'язання ВСК Імені Горького зупинити експлуатацію будівлі складу зберігання фуражного зерна за адресою: вул. Зарічна, 89, м. Корюківка, Корюківський район, Чернігівська область, не підлягає задоволенню, оскільки питання щодо зупинення експлуатації будівлі складу зберігання фуражного зерна ВСК Імені Горького було вирішено судом за результатами розгляду першої позовної вимоги позивача.
У свою чергу, суд вважає за необхідне зазначити, що у відповідності до частини 12 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Отже, після усунення порушень, зафіксованих в акті перевірки 21.10.2016 №159 відповідач має право звернутись до Чернігівського окружного адміністративного суду із заявою про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду даної справи.
У свою чергу, пунктом 10 частини 1 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі-будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.
Відповідно до частини 2 статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне звернути дану постанову суду до негайного виконання.
Судові витрати, згідно частини четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 122, 158 - 163, 167, 183-2, 256, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області задовольнити частково.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Виробничого сільськогосподарського кооперативу Імені Горького (код ЄДРПОУ 30763434) шляхом зупинення експлуатації будівлі складу зберігання фуражного зерна Виробничого сільськогосподарського кооперативу Імені Горького за адресою: вул. Зарічна, 89, м. Корюківка, Корюківський район, Чернігівська область
У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в порядку та строки, передбачені статтями 183 2 , 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.І. Д'яков
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2016 |
Оприлюднено | 09.12.2016 |
Номер документу | 63210305 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Д'яков В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні