cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 грудня 2016 року м. Київ № 826/12770/16
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Добрянської Ярослави Іванівни , розглянувши у скороченому провадженні адміністративну справу
за позовом Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Білгородські вапняки" про анулювання спеціального дозволу на користування надрами №5111 від 15.01.2010 р. ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла позовна заява Державної служби геології та надр України (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Білгородські вапняки" (далі - відповідач) про анулювання спеціального дозволу на користування надрами №5111 від 15.01.2010 р.
Ухвалою Окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі та запропоновано відповідачу у строк до 16.09.2016 р. або у десятиденний строк з дня отримання ухвали для подання заперечень проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову
Зважаючи, що місцезнаходженням відповідача у справі є Автономна республіка Крим, судом текст зазначеної ухвали розміщено на сайті суду, з огляду на що відповідач вважається належним чином повідомленим про вимоги цієї ухвали.
Разом з тим, станом на час вирішення даної справи жодних заперечень проти позовної заяви або інших клопотань від відповідача до суду не надходило.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно та повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення справи, судом встановлено наступне.
Товариству з обмеженою відповідальністю "Білгородські вапняки" надано спеціальний дозвіл на користування надрами від 15.01.2010 р. №5111, невід"ємною частиною якого є угода про умови користування надрами (далі - угода).
З моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами у користувача надр виникають права та обов"язки, передбачені кодексом України про надра, Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим постановою КМУ від 30.05.2011 р. №615 (далі - Порядок №615).
Згідно до ст. 24 Кодексу України про надра Користувачі надр мають право: 1) здійснювати на наданій їм ділянці надр геологічне вивчення, комплексну розробку родовищ корисних копалин та інші роботи згідно з умовами спеціального дозволу або угоди про розподіл продукції; 2) розпоряджатися видобутими корисними копалинами, якщо інше не передбачено законодавством або умовами спеціального дозволу; 3) здійснювати на умовах спеціального дозволу консервацію наданого в користування родовища корисних копалин або його частини; 4) на першочергове продовження строку тимчасового користування надрами; 5) користуватися додатковими правами, передбаченими угодою про розподіл продукції (ч. 1).
Користувачі надр зобов'язані: 1) використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; 2) забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; 3) забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; 4) приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; 4-1) надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; 5) виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції (ч. 2).
Права та обов'язки користувача надр виникають з моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами, а в разі надання права користування надрами на умовах угод про розподіл продукції - з моменту набрання чинності такою угодою, якщо інше не передбачено цією угодою (ч. 3).
Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами (далі - дозволи) у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також процедуру продовження строку дії, переоформлення, видачі дубліката, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін врегульовано та визначено Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 р. №615 (далі - Порядок №615).
Згідно до угоди надрокористувач зобов"язаний у встановленому законом порядку подавати до Державного науково-виробничого підприємства "Державний інформаційний геологічний фонд України" щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності як підтвердження експлуатації корисних копалин.
В той же час, як повідомлено позивача Державним науково-виробничим підприємством "Державний інформаційний геологічний фонд України" листом від 07.04.2015 р. №02/302-0972, інформація від надрокористувачів АР Крим щодо руху запасів не надходила.
За таких обставин позивач дійшов висновку про порушення відповідачем як надрокористувачем умов угоди, що є обов"язковими ним до виконання в установленому законом порядку.
Механізм проведення державного геологічного контролю з метою виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр визначено Порядком здійснення державного геологічного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2011 р. N 1294 (далі - Порядок №1294).
Так, у відповідності до п. 4 цього Порядку органи державного геологічного контролю відповідно до покладених на них завдань здійснюють державний геологічний контроль за: своєчасністю і правильністю державної реєстрації робіт з геологічного вивчення та використання надр, наявністю спеціальних дозволів на користування надрами і виконання передбачених ними умов.
На підставі виявленого порушення Державною службою геології та надр України винесено наказ від 19.05.2015 р. №123 щодо зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами щодо зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами, яким встановлено термін для усунення порушень законодавства про надра з боку відповідача - 30 календарних днів з моменту опублікування оголошення в офіційному виданні "Урядовий кур"єр".
По спливу встановленого часу жодної відповіді від відповідача на адресу позивача не надходило. А тому, керуючись ст. 24 Кодексу України про надра, п. 23 Порядку №615, позивачем зупинено дію дозволу відповідача на користування надрами.
В той же час 18.03.2016 р. позивачем подано оголошення до офіційного вісника "Урядовий кур"єр" з проханням надати до Держгеонадр України відповідачем у 15-денний строк з моменту опублікування оголошення власну позицію (згоду/незгоду) на припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами у зв"язку із порушенням вимог спеціального дозволу. Однак будь-яких пояснень з цього приводу на адресу позивача з боку відповідача не надійшло.
Пункт 5 ч. 1 ст. 26 Кодексу України про надра встановлює, що право користування надрами припиняється у разі використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр.
Згідно до ч. 2 ст. 26 цього Кодексу право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.
За таких обставин, дослідивши наявні у справі документи, а також проаналізувавши наведені вище законодавчі норми, суд погоджується із доводами позивача щодо наявності підстав для анулювання спірного дозволу відповідача на користування надрами, враховуючи порушення ним законодавства у сфері надрокористування та не усунення відповідних порушень.
В силу ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 183-2 КАС України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності, якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням.
Згідно до ч. 2 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.
Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено (ч. 3).
У справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються (ч. 4).
Враховуючи наведене, керуючись ст.ст. 71, 158-163, ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Припинити право користування надрами Товариства з обмеженою відповідальністю "Білгородські вапняки" шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 15.01.2010 р. №5111.
Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя Добрянська Ярослава Іванівна
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2016 |
Оприлюднено | 12.12.2016 |
Номер документу | 63225109 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрянська Я.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні