Справа № 202/7626/16-к
Провадження № 1-кс/202/2325/2016
ІНДУСТРІАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД м. ДНІПРОПЕТРОВСЬКА
УХВАЛА
08 грудня 2016 року м. Дніпро
слідчий суддя Індустріального районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 ,
за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
слідчого СВ ФР Лівобережної ОДПІ м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області ОСОБА_3 ,
розглянувши клопотання слідчого СВ ФР Лівобережної ОДПІ м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором відділу прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_4 , про призначення податкової документальної позапланової виїзної перевірки,-
ВСТАНОВИВ:
В провадженні СВ ФР Лівобережної ОДПІ м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області перебувають матеріали досудового розслідування, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 10.10.2016 року за № 32016040040000056, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 212, ч. 3 ст. 358, ч. 1 ст. 209 КК України.
У ході досудового розслідування встановлено, що від Державної служби фінансового моніторингу України отримано узагальнений матеріал, відповідно до якого ОСОБА_5 (2744311138) можливо ухилився від сплати податків в значних розмірах.
Також, невстановлені особи за попередньою змовою, діючи від імені ТОВ «Міранда», підробили офіційні документи фінансово-господарської діяльності ТОВ «Міранда» щодо взаємовідносин з компанією «Ароlіnеjа ОU» (Естонія) (договори з додатками та додатковими угодами, акти приймання-здавання послуг, інвойси, та інші) з метою їх використання.
Так, невстановлені особи, діючи від імені ТОВ «Міранда» (код 19403580) в період часу 2015-2016 років перерахували грошові кошти на рахунки компанії «Ароlіnеjа ОU» (Естонія) в сумі 0,098 млн. доларів США, які в подальшому з використанням заплутаних операцій, що не містять очевидного економічного сенсу, перераховувались на рахунки ряду СГД нерезидентів України, чим вчинили фінансову операцію з коштами, одержаним внаслідок вчинення суспільно небезпечного протиправного діяння (підроблення офіційних документів з метою їх використання), що передувало легалізації (відмиванню), направленої на приховування протиправного джерела походження таких.
В свою чергу ТОВ «Міранда» протягом 2015-2016 років отримувало грошові кошти від Представництва ООН в Україні (код ЄДРПОУ 568305463), з призначенням платежу «За розробку програмного забезпечення».
У ході досудового розслідування встановлено, що ТОВ «Міранда» знаходиться за податковою адресою: Київська область, Миронівський район, м. Миронівка, вул. Бузницького, б. 15, оф. 8.
На податковому обліку ТОВ «Міранда» перебуває у Миронівському відділенні Білоцерківської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області, за адресою: Київська область, Миронівський район, м. Миронівка, вул. Соборності, 52.
Допитаний як свідок ОСОБА_5 повідомив, що до реєстрації та діяльності «Ароlіnеjа ОU» (Естонія) не має жодного відношення.
Крім того, під час проведення досудового розслідування вказаного кримінального провадження проведено судово-почеркознавчу експертизу № 1851 від 10.11.2016, згідно висновків якої підписи напроти рукописних та печатних записів « ОСОБА_5 », « ІНФОРМАЦІЯ_1 » « ОСОБА_5 » в документах компанії «Ароlіnеjа ОU» (Естонія), виконані не самим ОСОБА_5 , а іншою особою.
Таким чином, за умови непричетності ОСОБА_5 до діяльності компанії «Ароlіnеjа ОU» (Естонія), у слідства наявні достатні підстави вважати, що взаємовідносини компанії «Ароlіnеjа ОU» (Естонія) з ТОВ «Міранда» не мають економічного змісту, а направлені на ухилення від сплати податків службовими особами ТОВ «Міранда».
07 грудня 2016 року до Індустріального районного суду м. Дніпропетровська надійшло клопотання слідчого СВ ФР Лівобережної ОДПІ м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором відділу прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_4 , про призначення податкової документальної позапланової виїзної перевірки.
Дане клопотання, згідно протоколу автоматичного визначення слідчого судді, було передано слідчому судді 07 грудня 2016 року.
В своєму клопотанні слідчий просить: задовольнити клопотання і винести ухвалу про призначення по кримінальному провадженню № 32016040000000056 податкової документальної позапланової виїзної перевірки фінансово-господарської діяльності ТОВ «Міранда» (код 19403580) з питань дотримання вимог валютного, податкового та іншого законодавства України по фінансово-господарським взаємовідносинам з компанією «Ароlіnеjа ОU» (Естонія), реєстраційний номер 12201850, за період з 01.01.2015 року по 01.11.2016 року; виконання даної ухвали доручити фахівцям Головного управління ДФС у Київській області у встановлені Податковим кодексом України строки, а саме протягом 10-ти робочих днів з моменту отримання ухвали суду; зобов`язати службових осіб або представників ТОВ «Міранда» (код 19403580), надати співробітникам Головного управління ДФС у Київській області доступ до документів фінансово-господарської діяльності підприємства (або надати необхідні документи на вимогу останніх); зобов`язати Головне управління ДФС у Київській області акт (довідку) проведеної податкової позапланової документальної виїзної перевірки (в оригіналах) направити до СВ ФР Лівобережної ОДПІ м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області для приєднання до матеріалів кримінального провадження №32016040000000056; провести податкову документальну позапланову виїзну перевірки у строки та терміни відповідно до ст. ст. 78, 82 Податкового кодексу України; при необхідності фахівцям для проведення перевірки та оформлення її результатів надати матеріали кримінального провадження №32016040000000056, посилаючись на обставини, викладені в клопотанні.
Слідчий СВ ФР Лівобережної ОДПІ м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області ОСОБА_3 , клопотання підтримав в повному обсязі та просив задовольнити.
Заслухавши думку слідчого, дослідивши матеріали даного клопотання, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого СВ ФР Лівобережної ОДПІ м.Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором відділу прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_4 , про призначення податкової документальної позапланової виїзної перевірки підлягає задоволенню з наступних підстав.
Пунктом 18 частини 1статті 3 КПК Українислідчий суддя - суддя суду першої інстанції, до повноважень якого належать здійснення у порядку, передбаченомуКПК України,судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні.
Відповідно доч. 1ст. 22КПК України кримінальне провадження здійснюється на основі змагальності, що передбачає самостійне обстоювання стороною обвинувачення і стороною захисту їхніх правових позицій, прав, свобод і законних інтересів засобами, передбаченими цим Кодексом.
Відповідно до ч. 2ст. 93 КПКсторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
У відповідності до п.п. 20.1.4. п. 20.1 ст. 20 Податкового Кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків.
Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового Кодексу України, «контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки».
Відповідно до підпункту 78.1.11 статті 78 Податкового Кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється у разі, отримання судового рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки.
Згідно п. 5 ст. 6 Указу Президента України від 23 квітня 2011 року № 499/2011 «Про затвердження «Положення про державну фінансову інспекцію України» вказаний орган уповноважений на інспектування у формі планових та позапланових ревізій певного комплексу чи окремих питань фінансово-господарської діяльності підприємств, установ та організацій.
Статтею 29 Постанови Кабінету Міністрів № 550 від 20.04.2006 року «Про затвердження Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами» визначено, що позапланова виїзна ревізія об`єкта контролю за зверненням правоохоронного органу проводиться у разі надання ним: клопотання слідчого або прокурора про призначення позапланової виїзної ревізії та ухвали суду про дозвіл на її проведення, в якому зазначаються підстави проведення, дати її початку та закінчення, а також номер кримінального провадження, орган, що здійснює досудове розслідування, дата та підстави повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення (для ревізії суб`єкта господарської діяльності, не внесеного Законом до підконтрольних установ).
Відповідно до п.п. 2 п. 2.4 Порядку взаємодії між органами державної контрольно-ревізійної служби, органами прокуратури, внутрішніх справ і Служби безпеки України, затвердженого спільним наказом від 19.10.2006 № 346/1025/685/53 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 жовтня 2006 р. за N 1166/13040 позапланова виїзна ревізія на об`єкті контролю за зверненням правоохоронного органу проводиться у разі надання ним постанови про призначення ревізії, винесеної після порушення кримінальної справи проти посадових (службових) осіб об`єкта контролю - підконтрольної установи. Якщо справу порушено не проти цих осіб, а за певним фактом, що стосується діяльності підконтрольної установи, до постанови додається дозвіл суду на проведення ревізії.
Згідно ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» в редакції Закону N 5463-VI (5463-17) від 16.10.2012 позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, державної податкової служби, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю. Позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Орган державного фінансового контролю, прокурор або слідчий, який ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.
Відповідно до п.1 Постанови Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 р. № 868 «Про утворення Державної аудиторської служби України» Державна фінансова інспекція України була реорганізована шляхом перетворення у Державну аудиторську службу України.
Клопотання слідчого є законним, обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню, оскільки проведення податкової документальної позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, з метою всебічного, повного й неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження.
Клопотання про фіксування процесуальної дії за допомогою технічного засобу під час розгляду клопотання слідчому судді не надходило і за ініціативою слідчого судді не здійснювалося, що відповідає вимогамст. 107 КПК України.
Керуючись ст. ст.1-29,369-372,376 КПК України,Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»,ст. 78 Податкового кодексу України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого СВ ФР Лівобережної ОДПІ м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором відділу прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_4 , про призначення податкової документальної позапланової виїзної перевірки задовольнити.
Призначити по кримінальному провадженню № 32016040000000056 податкову документальну позапланову виїзну перевірку фінансово-господарської діяльності ТОВ «Міранда» (код 19403580) з питань дотримання вимог валютного, податкового та іншого законодавства України по фінансово-господарським взаємовідносинам з компанією «Ароlіnеjа ОU (Естонія) реєстраційний номер НОМЕР_1 , за період з 01.01.2015 року по 01.11.2016 року.
Виконання даної ухвали доручити фахівцям Головного управління ДФС у Київській області у встановлені Податковим кодексом України строки, а саме протягом 10-ти робочих днів з моменту отримання ухвали суду.
Зобов`язати службових осіб або представників ТОВ «Міранда» (код 19403580), надати співробітникам Головного управління ДФС у Київській області доступ до документів фінансово-господарської діяльності підприємства (або надати необхідні документи на вимогу останніх).
Зобов`язати Головне управління ДФС у Київській області акт (довідку) проведеної податкової позапланової документальної виїзної перевірки (в оригіналах) направити до СВ ФР Лівобережної ОДПІ м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області для приєднання до матеріалів кримінального провадження № 32016040000000056.
Провести податкову документальну позапланову виїзну перевірки у строки та терміни відповідно до ст. ст. 78, 82 Податкового кодексу України.
При необхідності фахівцям для проведення перевірки та оформлення її результатів надати матеріали кримінального провадження № 32016040000000056.
Строк дії ухвали один місяць з дня постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2016 |
Оприлюднено | 15.03.2023 |
Номер документу | 63247937 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська
Слюсар Л. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні