Рішення
від 29.11.2016 по справі 923/1058/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м. Херсон, вул. Театральна, 18

тел. /0552/ 49-31-78

Веб сторінка : ks.arbitr.gov.ua/sud5024/


Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 листопада 2016 року Справа № 923/1058/16

Господарський суд Херсонської області у складі судді Соловйова К.В. при секретарі Степановій Н.Д., розглянув у відкритому судовому засіданні справу

за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Радуга", м. Херсон

до Приватного акціонерного товариства "Херсонський хлібокомбінат", м. Херсон

3-я особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Регіональне відділення Фонду державного майна в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, м. Херсон

про зобов'язання вчинити певні дії

за участю представників сторін:

від позивача - ОСОБА_1, уповн. представник, довіреність № 79/16 від 29.09.2016р.;

від відповідача - не прибув;

від 3-ї особи - ОСОБА_2, уповн. представник, довіреність № 75 від 29.12.2015р.

Обставини справи: справу порушено за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Радуга" (позивач) до Приватного акціонерного товариства "Херсонський хлібокомбінат" (відповідач) з вимогою про зобов'язання відповідача передати на баланс позивача житловий будинок № 30 по провулку Учбовому в м.Херсоні, у відповідності до Порядку передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2002р. № 1521 "Про реалізацію Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку".

Ухвалою суду від 10.11.2016р. залучено Регіональне відділення Фонду державного майна в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача (3-тя особа), відкладено розгляд справи на 29.11.2016р. та витребувано від цього відділення письмові пояснення по суті спору.

Відповідач надав відзив на позов за якими проти задоволення позову не заперечує.

3-тя особа надала письмові пояснення, у яких відсутні заперечення проти позову.

Відповідач належним чином повідомлений про місце, дату, час розгляду справи (про відкладення розгляду справи повідомлено присутнього в судовому засіданні 10.11.2016р. представника відповідача та надіслано за наявною у справі адресою відповідача ухвалу про відкладення розгляду справи на 29.11.2016р.), проте, представник відповідача в судове засідання 29.11.2016р. не прибув.

Заяви або клопотання сторін та 3-ї особи щодо судового засідання не надходили.

Неявка представника відповідача не унеможливлює розгляд справи. Розгляд справи за відсутності представника відповідача, при тому, що відповідач належним чином повідомлений про місце, дату, час розгляду справи, не є порушенням процесуальних прав відповідача.

Після закінчення розгляду справи в судовому засіданні 29.11.2016р., відповідно до ст.85 ГПК України, оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Вивчивши матеріали справи, а також, заслухавши представників позивача та 3-ої особи, суд -

в с т а н о в и в:

05.07.2005р. проведено державну реєстрацію Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Радуга", що є об'єднанням співвласників будинку № 30 по провулку Учбовому в м. Херсоні (надалі - позивач).

Вказаний житловий будинок, у процесі приватизації Херсонського хлібокомбінату Державного виробничо-торгівельного підприємства "Херсонхліб" не увійшов до статутного капіталу Відкритого акціонерного товариства "Херсонський хлібокомбінат", але залишився на балансі новоствореного ВАТ "Херсонський хлібокомбінат", в подальшому - Публічне акціонерне товариство "Херсонський хлібокомбінат" (ідентифікаційний код юридичної особи 00380267). Станом на теперішній час найменуванням юридичної особи з ідентифікаційним кодом 00380267 є Приватне Акціонерне товариство " Херсонський хлібокомбінат" (надалі - відповідач), а вказаний житловий будинок продовжує перебувати на балансі відповідача.

24.06.2016р. позачерговими загальними зборами позивача було прийняте рішення, що оформлено протоколом від 24.06.2016р. № 14, про прийняття позивачем на свій баланс житлового будинку № 30 по провулку Учбовому в м. Херсоні, створення комісії із прийняття на баланс позивача цього будинку та про звернення до відповідача з вимогою передати зазначений будинок на баланс позивача.

Листом від 04.07.2016р. № 42/16 позивач звернувся до відповідача, за яким повідомив відповідача про вказане рішення від 24.06.2016р. позачергових загальних зборів позивача, а також, запропонував відповідачеві визначитись з представниками відповідача для участі у комісії з приймання-передачі будинку, передати будинок на баланс позивачеві протягом двомісячного строку, з усією технічною документацією.

У відповідь, листом від 03.08.2016р. № 1048-18, відповідач повідомив позивачеві про те, що через відсутність у відповідача будь-якої технічної документації на житловий будинок № 30 по провулку Учбовому в м. Херсоні, відповідач виключає можливість передачі вказаного будинку на баланс позивача.

Станом на теперішній час мешканцями вказаного будинку приватизовано 90 % квартир цього будинку, що не заперечується а ні відповідачем, а ні Регіональним відділенням Фонду державного майна в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (3-тя особа).

Відповідно до ст. 355 Цивільного кодексу України майно, що є у власності двох або більше осіб (співвласників), належить їм на праві спільної власності (спільне майно). Спільна власність вважається частковою, якщо договором або законом не встановлена спільна сумісна власність на майно.

Відповідно до ч. 2 ст. 382 Цивільного кодексу України та ст. 4 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку: приміщень загального користування (у тому числі, допоміжних), несучих, огороджувальних та несучо-огороджувальних конструкцій будинку, механічного, електричного, сантехнічного та іншого обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також, будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також, права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок та його прибудинкова територія, у разі державної реєстрації таких прав.

Відповідно до ст. 369 Цивільного кодексу України співвласники майна, що є у спільній сумісній власності, володіють і користуються ним спільно, якщо інше не встановлено домовленістю між ними. Розпорядження майном, що є у спільній сумісній власності, здійснюється за згодою всіх співвласників, якщо інше не встановлено законом.

Відповідно до ст. 6 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" співвласники мають право вільно користуватися спільним майном багатоквартирного будинку з урахуванням умов та обмежень, встановлених законом або рішення співвласників, проте, реалізація співвласником своїх прав не може порушувати права інших співвласників.

Відповідно до ст. 385 Цивільного кодексу України власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку для забезпечення експлуатації такого будинку, користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку можуть створювати об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, яке є юридичною особою, створюється та діє відповідно до статуту та закону.

Правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об’єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку (надалі - ОСББ), захисту їхніх прав та виконання обов'язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку визначено Законом України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку". Відповідно до ст. 4 цього Закону ОСББ створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов'язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами. Основна діяльність ОСББ полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинковій території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю ОСББ.

Згідно статуту позивача (надалі - статут ОСББ) метою його створення є забезпечення захисту прав членів ОСББ та дотримання ними обов'язків щодо належного утримання та використання неподільного і загального майна багатоквартирного будинку № 30 по провулку Учбовому в м. Херсоні, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами ОСББ.

Згідно п. 2.2. статуту ОСББ предметом діяльності позивача є, зокрема, належне утримання вказаного багатоквартирного будинку та прибудинкової території.

Згідно п. 2.3. статуту ОСББ позивачеві надано право, шляхом скликання загальних зборів ОСББ брати на баланс майно ОСББ, визначати порядок утримання, експлуатації та ремонту неподільного і загального майна ОСББ.

Згідно п. 3.1. статуту ОСББ майно позивача складається з неподільного та загального майна. Неподільним майном є неподільна частина житлового будинку, яка складається з частини допоміжних приміщень, конструктивних елементів будинку, технологічного обладнання, що забезпечує належне функціонування будинку. Загальним майном є частина допоміжних приміщень житлового будинку (кладові, гаражі та ін.), що можуть використовуватися згідно з їх призначенням на умовах даного статуту.

Процедуру передачі майна на баланс ОСББ з балансу колишнього балансоутримувача визначено Порядком, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2002р. № 1521 "Про реалізацію Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" (надалі - Порядок) .

Згідно з п. 2 Порядку питання про прийняття на баланс ОСББ житлового комплексу вирішується загальними зборами ОСББ. Згідно з п. 3 Порядку для приймання-передачі житлового комплексу з балансу попереднього балансоутримувача на баланс ОСББ утворюється комісія у складі представників попереднього балансоутримувача та ОСББ, яку очолює представник ОСББ. Згідно з п. 4 Порядку комісія визначає технічний стан житлового комплексу відповідно до вимог законодавства та складає акт приймання-передачі, за формою згідно з додатком до цього Порядку. Згідно з п. 5 Порядку передача житлового комплексу з балансу на баланс проводиться разом з планом земельної ділянки, технічним паспортом будинку та відповідною технічною документацією (інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж тощо) у двомісячний термін після надходження відповідного звернення від ОСББ. У разі втрати план земельної ділянки, технічний паспорт будинку або технічна документація виготовляються чи відновлюються за рахунок підприємства, установи чи організація, з балансу яких передається житловий комплекс, протягом місяця після надходження відповідного звернення ОСББ.

Згідно з п. 6 Порядку кожній із сторін, що бере участь у прийманні-передачі, надається примірник акта приймання-передачі, підписаний членами комісії та затверджений керівництвом кожної сторони (підписи скріплюються печаткою).

Згідно з п. 7 Порядку датою передачі житлового комплексу на баланс ОСББ є дата підписання акта приймання-передачі.

З наведених правових норм слідує, що Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" та вказаний Порядок, пов'язують передачу на баланс ОСББ житлових будинків тільки з прийняттям ОСББ відповідного рішення та встановлюють обов'язковість такої передачі.

Наведений висновок суду кореспондується з правовою позицією, яку викладено у постанові Верховного Суду України від 27.04.2012р. про перегляд постанови Вищого господарського суду України від 07.12.2011р. в справі № 5023/1171/2011 з підстав, передбачених п.1 ст. 111 16 ГПК України.

Порядок здійснення управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, порядок передачі будинку в управління у разі укладення договору, встановлений Правилами управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, які затверджено наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009р. № 13, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.04.2009р. за № 377/16393 (надалі - Правила). У вказаних Правилах наведені нижче терміни вживаються у такому значенні: об'єкт управління (далі - об'єкт) - окремий житловий будинок, споруда або група будинків і споруд, які становлять цілісний житловий комплекс, разом з прилеглими до них прибудинковими територіями, що надається в управління; мешканці - власники, співвласники, наймачі, орендарі окремих житлових і нежитлових приміщень будинку, які проживають у будинку; послуга з управління будинком - результат господарської діяльності, спрямованої на задоволення потреби власників, співвласників в ефективному управлінні належним їм майном, підтриманні об'єкта в належному технічному стані, організації забезпечення потреб мешканців об'єкта в житлово-комунальних послугах; управління будинком - дії, спрямовані на забезпечення сталого функціонування будинку та прибудинкової території відповідно до їх цільового призначення і збереження їх споживчих якостей, а також на організацію забезпечення потреби мешканців будинку в отриманні житлово-комунальних послуг відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил. Функції з управління будинком та забезпечення його належної експлуатації власники, співвласники або за їх дорученням балансоутримувач здійснюють самостійно чи через особу, яка за договором з власником чи балансоутримувачем здійснює управління будинком (далі - управитель).

Згідно з п. 2.1. Правил для приймання-передачі об'єкта в управління утворюється відповідна комісія у складі представників попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, власників, співвласників та особи, що буде здійснювати управління будинком. Комісію очолює представник сторони, яка приймає. Комісія визначає технічний стан об'єкта відповідно до вимог законодавства та складає акт приймання-передачі об'єкта в управління (з управління). Кожній із сторін, що бере участь у прийманні-передачі об'єкта, надається примірник акта приймання-передачі, підписаний членами комісії та затверджений керівництвом кожної сторони - юридичної особи. Згідно з п. 2.2. Правил при передачі об'єкта в управління попередній балансоутримувач чи особа, що здійснювала управління будинком, надає замовнику, а замовник передає особі, що буде здійснювати управління будинком, оригінали або належним чином завірені копії документів (у разі зберігання оригіналів документів у місцевих архівах): щодо технічного стану об'єкта, у тому числі: план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998 року № 56, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 23.06.1998 року за № 393/2833; паспорт об'єкта та земельної ділянки; проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду об'єкта; акт технічного стану об'єкта на момент приймання-передачі; схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо; виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення); паспорти котельного господарства, котлові книги; паспорти ліфтового господарства; кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту; акти технічного огляду; журнали заявок мешканців об'єкта; протоколи виміру опору ізоляції електромереж; протоколи огляду системи вентиляції; щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об'єктом; обліку мешканців об'єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об'єкта, які у ньому не мешкають; правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями об'єкта; планових заходів за попередній та на поточний роки, необхідних для утримання об'єкта відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил та для збереження належного технічного стану будівельних елементів, конструкцій та мереж об'єкта.

Згідно з п. 2.2. Правил у разі відсутності документів, передбачених цим пунктом, відмітка про це робиться у акті приймання-передачі об'єкта. Відсутні документи виготовляються чи відновлюються за рахунок попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, протягом одного місяця з моменту складення акта приймання-передачі об'єкта та передаються ним особі, що буде здійснювати управління будинком, з оформленням додатка до акта приймання-передачі.

Разом з тим, згідно з п. 3.6 Правил особа, що здійснює управління будинком, зберігає та веде технічну документацію щодо стану, утримання та експлуатації об'єкта. Технічна документація довготривалого зберігання містить: план ділянки в масштабі 1:1000 - 1:2000 з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані; проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду; акт технічного стану житлового будинку на момент укладення договору управління; схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо; паспорти котельного господарства, котлові книги; паспорти ліфтового господарства; паспорти на кожний житловий будинок та земельну ділянку; виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення). До документів, які потребують заміни після закінчення строку дії, належать: кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту; акти технічного огляду; журнали заявок мешканців об'єкта; протоколи виміру опору ізоляції електромереж; протоколи огляду системи вентиляції. За підсумками кожного технічного огляду в базу даних, що відображають технічний стан об'єкта, особа, що здійснює управління будинком, вносить відповідні зміни із зазначенням дати проведення огляду об'єкта.

З наведеного, у його сукупності, слідує, що відсутність у відповідача документів, передача яких має здійснюватися разом із передачею на баланс позивача (як ОСББ) житлового будинку, зокрема, технічної документації та не вчинення відповідачем дій, пов'язаних з їх виготовленням (відновленням), не може впливати на реалізацію прав позивача, визначених чинним законодавством України, та не є підставою, що унеможливлює проведення такої передачі та підписання акту приймання-передачі з тими документами, що є в наявності у відповідача.

За наведених обставин та підстав позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 49 ГПК України судовий збір у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. У зв'язку з задоволенням позову судовий збір повністю, у сумі 1378,00 грн., має бути покладений на відповідача.

Керуючись ст.ст. 49, 82-85 ГПК України, господарський суд

в и р і ш и в:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Зобов'язати Приватне акціонерне товариство "Херсонський хлібокомбінат" (місцезнаходження: 73000, Херсонська область, м. Херсон, вул. Гімназична (Червоностудентська), буд.30; ідентифікаційний код юридичної особи 00380267) передати на баланс Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Радуга" (місцезнаходження: 73000, Херсонська область, м. Херсон, пров. Учбовий, буд.30; ідентифікаційний код юридичної особи 33590425) у порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2002р. № 1521 "Про реалізацію Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку", протягом двох місяців від дня набрання законної сили даним рішенням увесь житловий будинок № 30 по провулку Учбовому в м. Херсоні, з наявною технічною документацією.

3. Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Херсонський хлібокомбінат" (місцезнаходження: 73000, Херсонська область, м. Херсон, вул. Гімназична (Червоностудентська), буд.30; ідентифікаційний код юридичної особи 00380267) на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Радуга" (місцезнаходження: 73000, Херсонська область, м. Херсон, пров. Учбовий, буд.30; ідентифікаційний код юридичної особи 33590425) 1 378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) грн. 00 коп. компенсації по сплаті судового збору.

4. Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Повне рішення складено 06.12.2016р.

Суддя К.В. Соловйов

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення29.11.2016
Оприлюднено12.12.2016
Номер документу63253924
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —923/1058/16

Рішення від 29.11.2016

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Соловйов К.В.

Ухвала від 10.11.2016

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Соловйов К.В.

Ухвала від 30.09.2016

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Соловйов К.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні