ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 листопада 2016 року 11 год. 55 хв. Справа № 808/3293/16 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лазаренка М.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Укр-Асфальтбуд» про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках та вилучення готівки,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду (далі іменується - суд) надійшов позов Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі іменується - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Укр-Асфальтбуд» (далі іменується - відповідач), в якому позивач просить суд стягнути з відповідача податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 3 631,00 грн. та з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 12 780, 00 грн.
В обґрунтування вимог подання зазначає, що ТОВ «Укр-Асфальтбуд» має податковий борг перед бюджетом, який виник в результаті несплати відповідачем узгодженої суми грошових зобов'язань, самостійно визначених платником податків у деклараціях та донарахованих контролюючим органом згідно податкових повідомлень-рішень за результатами перевірок. Зазначає, що позивачем вживались, передбачені нормами Податкового кодексу України заходи щодо стягнення з підприємства заборгованості, однак, направлена на адресу підприємства податкова вимога від 10.02.2015 № 115-25 залишилась без виконання. Враховуючи, що на сьогодні податковий борг підприємства є не погашеним до бюджету, Запорізька ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області просить стягнути його в судовому порядку.
Ухвалою судді від 04.11.2016 відкрито провадження в адміністративній справі №808/3293/16, закінчено підготовче провадження та призначений судовий розгляд на 21.11.2016.
Позивач у судове засідання не з'явився.
21.11.2016 до суду надійшло клопотання від представника позивача від вх. № 33000 про розгляд справи без його участі, на заявлених вимогах наполягає.
Відповідач у судове засідання також не з'явився. Поштові відправлення, які надсилались на адресу відповідача, повернулись до суду без вручення адресату з незалежних від суду причин.
Відповідно до ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України від 06.07.2005 №2474-IV (далі - КАС України) у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відтак, відповідач є таким, що належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання.
За змістом ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без повідомлення ним про причини неприбуття розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до частини шостої статті 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Відповідно до ст.41 КАС України у зв'язку із неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
За таких обставин суд дійшов висновку щодо можливості розгляду справи за відсутності представників сторін в порядку письмового провадження на підставі наявних в матеріалах справи доказів, зміст та обсяг яких достатній для вирішення спору по суті.
Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з'ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу.
Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «Укр-Асфальтбуд» , код ЄДРПОУ 37331642, зареєстровано як юридична особа 14.10.2010 року за адресою: вул. Глазунова, 11, м. Запоріжжя, 69106.
Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України визначено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Відповідно до п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу України, податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Згідно з даними облікової картки платника податків, Товариство з обмеженою відповідальністю « Укр-Асфальтбуд » має податковий борг в сумі 16 411,00 грн., який складається податку на додану вартість в розмірі 3 631,00 грн. та податку на прибуток в розмірі 12 780,00 грн.
Заборгованість з податку на додану вартість виникла на підставі самостійно визначених зобов'язань у податковій декларації з податку на додану вартість від 18.01.2015, згідно якої нарахуванню та сплаті підлягає 3 357,00 грн.;
За правилами п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно п. 203.2 ст. 203 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний самостійно сплатити сума податкового зобов'язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Самостійно визначені зобов'язання з податку на додану вартість відповідачем у встановлений законом строк сплачені не були.
Крім того, за результатами проведеної перевірки відповідача контролюючим органом складено акт перевірки від 10.06.2016 за №454/12-017/37331642 та винесено податкове повідомлення - рішення від 14.06.2016 №0002271200, яким підприємству донараховані штрафні (фінансовими) санкції у сумі 274,00 грн. Податкове повідомлення - рішення було направлено засобами поштового зв'язку та повернуто до ДПІ з відміткою пошти адресат не значиться .
Згідно п. 58.3 ст. 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.
Враховуючи положення п. 58.3 ст. 58 Податкового кодексу України, податкові повідомлення-рішення вважаються врученим відповідачу належним чином.
Відповідно до п. 57.3. ст. 57 Податкового кодексу України зазначено, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у п.п. 54.3.1-54.3.6 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Донараховані податковим органом штрафні санкції з податку на додану вартість відповідачем не сплачені та набули статусу податкового боргу.
Таким чином, загальна сума податкового боргу відповідача з податку на додану вартість складає 3 631,00 грн.
Крім того, відповідач має податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 16 411,00 грн., який виник у зв'язку з несплатою у встановлений законом строк самостійно визначених податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств у податковій декларації від 21.01.2015 року, згідно якої нарахуванню та сплаті підлягає 9 800,00 грн.
Крім того, посадовими особами Державної податкової служби були проведені перевірки ТОВ Укр - Асфальтбуд , про що складено акти перевірки від 14.03.2016 року за №161/12-00/37331642 та від 25.04.2016 за № 339/1200/37331642. На підставі актів перевірки винесені податкові повідомлення - рішення від 14.03.2016 №0000141200, яким підприємству донараховані штрафні (фінансовими) санкції у сумі 1 960,00 грн. та від 25.04.2016 № НОМЕР_1, яким відповідачу донараховані штрафні (фінансовими) санкції у сумі 1 020,00 грн.
Самостійно визначені та донараховані податковим органом зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств відповідачем у встановлений законом строк сплачені не були.
У відповідності до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Пунктами 59.1 та 59.3 статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
З метою погашення податкового боргу, податкова інспекція вжила заходи передбачені статтею 59 Податкового кодексу України, а саме відповідачу була направлена рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення податкова вимога №115-25 від 10.02.2015, яка отримана відповідачем 24.03.2015.
Відповідно до пп. 95.1 - 95.3 ст. 95 Податкового кодексу, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України, від 29.12.2010, № 1244 «Про Деякі питання реалізації статті 95 Податкового кодексу України» встановлений Порядок, яким визначений механізм стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу, а саме:
згідно п.2 - „Вилучення готівки у платника податків у рахунок погашення його податкового боргу здійснюється працівниками органу державної податкової служби (далі - працівники) з урахуванням вимог пунктів 95.2 - 95.4 статті 95 Податкового кодексу України".
згідно п. 3 - „Під час вилучення готівки працівники рахують наявні кошти. У разі коли обсяг готівки у платника податків перевищує суму його податкового боргу, вилученню підлягає готівка на суму боргу".
згідно п.4. - „У рахунок погашення податкового боргу спрямовується також готівка, виявлена працівниками у касі платника податків, у тому числі в скриньці реєстратора розрахункових операцій, та в інших місцях зберігання коштів".
згідно п.5,6 - „За результатами вилучення готівки складається акт встановленої форми. Вилучена готівка в національній валюті вноситься працівником до банку для перерахування до відповідного бюджету в день її стягнення, а в разі неможливості такого внесення - на наступний робочий день. Готівка в іноземній валюті передається банку або іншій фінансовій установі, що має право на реалізацію іноземної валюти, у зазначений строк для її продажу відповідно до законодавства та подальшого перерахування згідно з вимогами абзацу першого цього пункту".
Зважаючи на вищевикладене погашення податкового боргу згідно чинного законодавства здійснюється за рішенням суду, як з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника так і за рахунок готівки.
Наявні матеріали справи свідчать про те, що відповідачем в порушення вимог Податкового кодексу України, не сплачено суму податкового боргу з з податку на додану вартість у розмірі 3 631,00 грн. та з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 12 780, 00 грн..
На підставі викладеного, суд вважає вимоги позивача по стягненню з відповідача податкової заборгованості у вказаному розмірі обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Згідно з частиною 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 94, 158, 161-163 Кодексу адміністративного судовчинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов - задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Укр-Асфальтбуд» , код ЄДРПОУ 37331642, у банках, обслуговуючих такого платника податків та за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, податковий борг у сумі 3 631,00 грн. (три тисячі шістсот тридцять одна гривня 00 коп.) з податку на додану вартість на користь державного бюджету УК у м. Запоріжжі/Заводському районі (р/р 31111029700004, код 38025372, банк - ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015, код платежу 14060100) та податковий борг у сумі 12 780,00 грн.(дванадцять тисяч сімсот вісімдесят гривень 00 коп.) з податку на прибуток підприємств на користь державного бюджету УК у м. Запоріжжі/Заводському районі (р/р 33110318700004, код 38025372, банк - ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015, код платежу 11021000).
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя М.С. Лазаренко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2016 |
Оприлюднено | 13.12.2016 |
Номер документу | 63254953 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні