Ухвала
від 09.12.2016 по справі 815/6850/16
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 815/6850/16

УХВАЛА

09 грудня 2016 року місто Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Стеценко О.О., вивчивши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1, ОСОБА_2 до Теплодарської міської ради Одеської області про визнання неправомірними дії, визнання права власності, визнання незаконними дії та визнання недійсними документи,-

В С Т А Н О В И В:

До ОСОБА_3 окружного адміністративного суду звернулись ОСОБА_1, ОСОБА_2 з адміністративним позовом до Теплодарської міської ради Одеської області, в якому просять:

- визнати неправомірним взяття на баланс Теплодарівською міською радою споруду - бетонне покриття площею 1366 м 2 : з нежитлової будівлі пункту технічного обслуговування, розташованої на земельній ділянці площею 0,1 га (кадастровий номер 5111500000:01:002:0004) за адресою: вул. Комунальна, буд.4, місто Теплодар, Одеської області;

- визнати за позивачами право власності па споруду - бетонне покриття площею 1336 м 2 : нежитлової будівлі пункту технічного обслуговування, розташованої на земельній ділянці площею 0,1 га (кадастровий номер 5111500000:01:002:0004), огорожі 40 пог.метра, каналізація та водопровід 150 пог.метра за адресою: вул. Комунальна, буд.4, м. Теплодар, Одеської області;

- визнати незаконними дії посадових осіб Теплодарівської міської ради та винести рішення про заборону здійснення будь-яких дій у відношенні бетонного покриття площею 1336 м 2 , огородження 40 пог.метра, каналізації та водопроводу 150 пог.метра за адресою: вул. Комунальна, 4, м. Теплодар, Одеської області до вступу в силу ухвали суду;

- витребувати з Теплодарівської міської раді документи та визнати їх недійсними на підставі яких було взято на баланс споруду - бетонне покриття біля належного позивачам на правах власності об'єкту нерухомості - нежитлової будівлі пункту технічного обслуговування, загальною площею 692,3 м 2 , яке було придбане у Товариства з обмеженою відповідальністю «Одеса-Мотор-Сервіс» разом з бетонною площадкою, огорожею, каналізацією та водопроводом, як необхідного для використання існуючого пункту технічного обслуговування.

Відповідно до ст. 107 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду чи відмови у відкритті провадження у справі.

Відповідно до п. 6 ч. 3 ст. 108 КАС України позовна заява повертається позивачу, якщо справа не підсудна цьому адміністративному суду.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Частиною 2 ст. 4 КАС України визначено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.

Згідно з ч. 2 ст. 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селиш, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України справа адміністративної юрисдикції (адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Частиною 2 ст. 18 КАС України встановлено, що окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.

Відповідно до ч. 1 ст. 18 КАС України, адміністративні справи у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.

Відповідно до ст. 140 Конституції України та ст. 5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» - до органів місцевого самоврядування віднесено: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; районні та обласні ради, що представляють інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення. Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою у порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх органи.

Відповідно до ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, які представляють відповідні територіальні громади і здійснюють від їх імені та у їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, іншими законами.

Як вбачається з адміністративного позову, позивачі звертаються з позовними вимогами до Теплодарської міської ради Одеської області, яка є органом місцевого самоврядування, тому, розгляд та вирішення даної справи, де відповідачем є орган місцевого самоврядування, відноситься до компетенції місцевого загального суду як адміністративного, за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем знаходження відповідача.

На підставі вищевикладеного суддя дійшов висновку, що вирішення даного спору має здійснюватися за правилами п.4 ч.1 ст.18 КАС України, у зв'язку із чим даний адміністративний позов не підсудний ОСОБА_3 окружному адміністративному суду.

Згідно з п.6 ч.3 ст.108 КАС України, суддя встановивши, що справа не підсудна цьому адміністративному суду повертає її позивачеві.

Слід також зазначити, що відповідно до п. 6 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України № 2 від 06.03.2008 р. "Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ", порушення правил предметної підсудності є підставою для скасування рішень судів нижчих інстанцій з направленням справи на новий розгляд до належного суду.

Приймаючи до уваги вищевикладене, справа за адміністративним позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2 до Теплодарської міської ради Одеської області про визнання неправомірними дії, визнання права власності, визнання незаконними дії та визнання недійсними документи, не підсудна ОСОБА_3 окружному адміністративному суду та підлягає вирішенню місцевим загальним судом, як адміністративним, у зв'язку з чим позовна заява підлягає поверненню позивачам.

Крім того, суддя вважає необхідним роз'яснити позивачам їх право звернення з зазначеними позовними вимогами до відповідного місцевого суду загальної юрисдикції, вибраному позивачами згідно зі ст. 19 КАС України, оформивши позовну заяву відповідно до ст. 106 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись п. 4 ч. 1 ст. 18, п. 6 ч. 3 ст.108, ст. 160, 165 КАС України,-

У Х В А Л И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1, ОСОБА_2 до Теплодарської міської ради Одеської області про визнання неправомірними дії, визнання права власності, визнання незаконними дії та визнання недійсними документи - повернути позивачам, роз'яснивши, що для вирішення цього спору вони мають право звернутися до місцевого загального суду, як адміністративного.

Ухвала може бути оскаржена до ОСОБА_3 апеляційного адміністративного суду через ОСОБА_3 окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня її отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Стеценко О.О.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.12.2016
Оприлюднено14.12.2016
Номер документу63317437
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/6850/16

Ухвала від 09.12.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стеценко О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні