Ухвала
від 12.12.2016 по справі 818/1650/16
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про повернення позовної заяви

12 грудня 2016 р. Справа № 818/1650/16 Cуддя Сумського окружного адміністративного суду Прилипчук О.А., розглянувши матеріали адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "МІКРОН 12" до державного реєстратора Нижньосироватської сільської ради Сумського району ОСОБА_1, третя особа - публічне акціонерне товариство "Мегабанк" про зобов'язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Сумського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "МІКРОН 12" з адміністративним позовом до державного реєстратора Нижньосироватської сільської ради Сумського району ОСОБА_1, третя особа - публічне акціонерне товариство "Мегабанк", в якому просить зобов'язати відповідача вчинити реєстраційні дії, пов'язані із внесенням до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно наступних відомостей про нерухоме майно, що належить на праві власності Товариству з обмеженою відповідальністю «МІКРОН 12», код ЄДРПОУ 37785150:

- про припинення іпотеки реєстраційний номер 1369339 та про припинення обтяження реєстраційний номер 1369261 на приміщення №6 реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 87261659101;

- про припинення іпотеки реєстраційний номер 1362549 та про припинення обтяження реєстраційний номер 1362300 на приміщення №3 реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 86824659101;

- про припинення іпотеки реєстраційний номер 1369260 та про припинення обтяження реєстраційний номер 1369210.

Дослідивши зміст позовних вимог, суд вважає за необхідне повернути адміністративний позов позивачу, виходячи із наступного.

Предметом спору у цій справі є зобов'язання відповідача - державного реєстратора Нижньосироватської сільської ради Сумського району вчинити певні реєстраційні дії, пов'язані із внесенням до Державного реєстру речових правв на нерухоме майно відомостей про припинення іпотеки.

На виконання вимог підпункту 3 пункту 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 26.11.2015 року № 834-VІІІ та підпункту 7 пункту 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 26.11.2015 року № 835-VІІІ районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції припинили надання послуг у сфері державної реєстрації з 30.04.2016 року. При цьому такі повноваження були передані суб'єктам державної реєстрації прав, а саме: виконавчим органам сільських, селищних та міських рад, Київській, Севастопольській міській, районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації; акредитованим суб'єктам, нотаріусам, державним виконавцям.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виконавчі органи рад - органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами. За змістом ч. 1 ст. 5 Закону України "Про місце самоврядування в Україні" система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; старосту; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення.

Частиною 1 статті 10 та статтею 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. Сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до частин 1, 2 статті 11 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", виконавчим органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Згідно з пп. 8 п. "б" ч. 1 ст. 38 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Частиною 2 статті 18 КАС України передбачено, що окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.

Зокрема, згідно з нормою пункту 1 частини 1 статті 18 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.

Отже, адміністративна справа, відповідачем у якій є орган чи посадова (службова) особа органу місцевого самоврядування, підсудна місцевому загальному суду як адміністративному суду.

Відповідно до абзацу другого пункту 6 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України «Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ» від 06.03.2008 року № 2, у разі відкриття провадження в адміністративній справі без дотримання правил предметної підсудності суд повинен передати справу на розгляд адміністративного суду, якому вона підсудна, незалежно від того, на якій стадії розгляду справи виявлено порушення правил цієї підсудності, оскільки суд, який відкрив провадження у справі з таким порушенням, не є компетентним у її розгляді (пункт 2 частини першої статті 22 КАС України). Порушення правил предметної підсудності є підставою для скасування рішень судів нижчих інстанцій з направленням справи на новий розгляд до належного суду.

Виходячи із системного аналізу вказаних вище норм, в даному випадку, відповідач - державний реєстратор є посадовою особою органу місцевого самоврядування - Нижньосироватської сільської ради, а тому відповідно до норм пункту 1 частини 1 статті 18 КАС України, і з огляду на суб'єктний склад сторін та їх правовий статус, адміністративний позов підсудний місцевому загальному суду як адміністративному суду, з врахуванням правил територіальної підсудності згідно статті 19 КАС України.

Відповідно до п. 6 ч. 3 ст. 108 Кодексу адміністративного судочинства України позовна заява повертається позивачеві, якщо справа не підсудна цьому адміністративному суду.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 108, 165, 185 КАС України, -

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "МІКРОН 12" до державного реєстратора Нижньосироватської сільської ради Сумського району ОСОБА_1, третя особа - публічне акціонерне товариство "Мегабанк" про зобов'язання вчинити дії - повернути позивачу.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в п'ятиденний строк з дня отримання копії ухвали.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя О.А. Прилипчук

Дата ухвалення рішення12.12.2016
Оприлюднено16.12.2016
Номер документу63333775
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/1650/16

Ухвала від 11.01.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

Ухвала від 26.12.2016

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

Ухвала від 12.12.2016

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні