Постанова
від 12.12.2016 по справі 807/616/16
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

12 грудня 2016 рокум. Ужгород№ 807/616/16

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гаврилка С.Є.

з участю секретаря судового засідання Кубічек Н.І.

за участі сторін:

представника позивача - не з'явився;

представника відповідача - не з'явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Хустської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області до приватного підприємства "Етра Ір" про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок продажу майна ПП "Етра Ір", -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до статті 160 частини 3 КАС України 12 грудня 2016 року було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Постанову у повному обсязі було складено 13 грудня 2016 року.

Державна податкова інспекція в Іршавському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до приватного підприємства "Етра Ір", якою просить суд: 1. Надати дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок продажу майна ПП "Етра Ір", 90100, м. Іршава, пл. Народна, 4, Іршавського району, Закарпатської області, ідентифікаційний код 13596460 податковий борг по штрафним санкціям - 23300,00 грн.; 2. Звільнити ДПІ в Іршавському районі від сплати судового збору; 3. У разі неможливості звільнення від сплати судового збору відстрочити чи розстрочити сплату судового збору на строк до ухвалення судового рішення у справі; 4. Справу розглядати без участі представника на підставі наявних документів.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 12 грудня 2016 року , відповідно до статті 55 КАС України було замінено позивача по справі - Державну податкову інспекцію в Іршавському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області на правонаступника - Хустську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Закарпатській області.

Свої вимоги позивач мотивує наступним. Державна податкова інспекція в Іршавському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області зверталась до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовною заявою до приватного підприємства "Етра Ір" про стягнення заборгованості перед бюджетом. За наслідками розгляду позовної заяви судом ухвалено постанову від 26 лютого 2013 року у справі № 2а-0770/2365/12 про задоволення позовних вимог інспекції та стягнуто з Приватного підприємства "Етра Ір" заборгованість по штрафним санкціям в розмірі 23300 грн. на користь державного бюджету Іршавського району. Направлене інспекцією інкасове доручення № 459-23 від 06 квітня 2016 року, повернулося у зв'язку з відсутністю коштів. Даний факт свідчить про неможливість стягнення коштів, що перебувають у власності платника для погашення його податкового боргу. Згідно постанови ВДВС Іршавського РУЮ від 27 червня 2013 року виконавчий лист був повернутий стягувачеві у зв'язку з відсутністю майна належного боржнику на яке можливо звернути стягнення. Вищенаведене свідчить про недостатність (відсутність) коштів на рахунках Приватного підприємства "Етра Ір"для погашення суми боргу платника, та є підставою для звернення до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Позивач, в судове засідання не з'явився, проте надав суду заяву про розгляд даної справи без участі представника позивача за наявними у справі матеріалами, позовні вимоги підтримав в повному обсязі (а.с. 62).

В судові засідання відповідач не забезпечив явку свого представника, хоча судом вживалися заходи щодо виклику відповідача, що передбачені Главою 3 Розділу II КАС України. Заперечення проти позову відповідачем суду не надано.

Відповідно до статті 47 КАС України особами, які беруть участь у справі, є сторони, треті особи, представники сторін та третіх осіб.

Відповідно до статті 41 частини 1 КАС України, у зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

З'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх належними та допустимими доказами суд дійшов висновку, що адміністративний позов необхідно задовольнити з огляду на наступне.

Відповідно до реєстраційних даних відповідача та довідки про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, Приватне підприємство "Етра Ір" зареєстроване та здійснює свою діяльність як юридична особа за адресою 90100, Закарпатська область, Іршавський район, місто Іршава, площа Народна, будинок 4/8 (а.с. 55-56).

Відповідно до Довідки про взяття на облік платника податків форми № 4-ОПП від 22 квітня 2009 року № 865, відповідач узятий на облік як платник податків (а.с. 58).

Відповідно до статті 67 частини 1 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки, збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно зі статтею 16 пунктом 16.1 підпунктом 16.1.4 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно зі статтею 95 пункту 95.1 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Державна податкова інспекція у Тячівському районі зверталась до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовною заявою до приватного підприємства "Етра Ір" про стягнення заборгованості перед бюджетом.

За наслідками розгляду позовної заяви судом ухвалено постанову від 26 лютого 2013 року у справі № 2а-0770/2365/12 про задоволення позовних вимог інспекції та стягнено з Приватного підприємства "Етра Ір" заборгованість по штрафним санкціям в розмірі 23300 грн. на користь державного бюджету Іршавського району (а.с.а.с. 51-54).

Про неможливість погашення боргу шляхом стягнення з рахунків відповідача підтверджується повернутим інкасовим дорученням від 06 квітня 2016 року № 459-23 з відміткою банку (а.с. 60). Так, АТ "УкрСиббанк" відділення № 149 зазначив на звороті інкасового доручення від 06 квітня 2016 року № 459-23, що вищевказане доручення повертається без виконання в зв'язку з відсутністю на рахунку платника коштів.

Згідно пункту 1.7 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої Постановою Правління Національного банку України № 22 від 21 січня 2004 року, кошти з рахунків клієнтів банки списують лише за дорученнями власників цих рахунків (включаючи договірне списання коштів згідно з главою 6 цієї Інструкції) або на підставі розрахункових документів стягувачів згідно з главами 5 та 12 цієї Інструкції.

Пунктом 10.1 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті зазначено, що виконання банком арешту коштів, що зберігаються на рахунку клієнта, здійснюється за постановою державного виконавця чи рішенням суду (у тому числі ухвалою, постановою, наказом, виконавчим листом суду) про стягнення коштів або про накладення арешту в порядку, установленому законом.

Банк приймає до виконання постанову державного виконавця та/або рішення суду, які доставлені до банку самостійно державним виконавцем, слідчим, представником суду, органу державної податкової служби або які надійшли рекомендованим або цінним листом, відправником якого є суд, державний виконавець, слідчий, орган державної податкової служби.

Пунктом 10.3 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті зазначено, що арешт на підставі документа про арешт коштів може бути накладений на всі кошти, що є на всіх рахунках клієнта банку, без зазначення конкретної суми, або на суму, що конкретно визначена в цьому документі. Якщо в документі про арешт коштів не зазначений конкретний номер рахунку клієнта, на кошти якого накладений арешт, але обумовлено, що арешт накладено на кошти, що є на всіх рахунках, то для забезпечення суми, визначеної цим документом, арешт залежно від наявної суми накладається на кошти, що обліковуються на всіх рахунках клієнта, які відкриті в банку, або на кошти на одному/кількох рахунку/ах.

Пунктом 10.6 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті зазначено, що залежно від наявності/відсутності коштів на рахунку клієнта, на кошти якого накладено арешт, банк здійснює такі дії:

- якщо на рахунку є кошти в сумі, що визначена документом про арешт коштів, то банк арештовує їх на цьому рахунку та продовжує виконання операцій за рахунком клієнта. Документ про арешт коштів банк обліковує на відповідному позабалансовому рахунку;

- якщо на рахунку клієнта недостатньо визначеної документом про арешт коштів суми коштів, то банк арештовує на цьому рахунку наявну суму коштів, обліковує цей документ на відповідному позабалансовому рахунку і не пізніше ніж наступного робочого дня письмово повідомляє орган, який надіслав документ про арешт коштів, про недостатність коштів для його виконання;

- якщо на рахунку клієнта немає коштів для забезпечення виконання документа про арешт коштів, то банк обліковує його на відповідному позабалансовому рахунку і не пізніше ніж наступного робочого дня письмово повідомляє орган, який надіслав документ про арешт коштів, про відсутність коштів для його виконання.

Під час дії документа про арешт коштів банк протягом операційного дня відповідно до статті 59 Закону України "Про банки і банківську діяльність" зупиняє видаткові операції за рахунком клієнта та здійснює арешт усіх надходжень на рахунок клієнта до забезпечення суми коштів, що зазначена в документі про арешт коштів, або до отримання передбачених законодавством документів про зняття арешту з коштів.

Пунктом 10.8 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті зазначено, що якщо під час дії документа про арешт коштів до банку протягом операційного дня надійшли інші документи про арешт коштів, то він виконує їх у порядку надходження згідно з пунктом 10.6 цієї глави.

Абзацом другим пункту 10.9 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті зазначено, що якщо до банку надійде платіжна вимога/інкасове доручення (розпорядження) за іншим виконавчим документом, ніж той, для забезпечення виконання якого накладено арешт, і на цьому рахунку немає інших (крім арештованих) коштів, то банк повертає такий розрахунковий документ без виконання згідно з пунктом 2.18 глави 2 та пунктом 12.11 глави 12 цієї Інструкції.

Відповідно до пункту 12.4 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, стягувач для стягнення коштів оформляє не менше ніж у трьох примірниках інкасове доручення (розпорядження) за формою, наведеною в додатку 24 до цієї Інструкції, згідно з вимогами щодо заповнення розрахункових документів, що викладені в додатку 8 до цієї Інструкції. У реквізиті "Призначення платежу" інкасового доручення (розпорядження) стягувач зазначає назву, дату видачі та номер (якщо він присвоєний) судового рішення. Судове рішення, на підставі якого оформлено інкасове доручення (розпорядження), банку не подається.

Пунктом 12.9 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті зазначено, що банк у разі недостатності коштів на рахунку платника виконує інкасове доручення (розпорядження) у межах залишку коштів. Для підтвердження часткової оплати відповідальний виконавець на примірнику інкасового доручення (розпорядження) окреслює реквізит "Сума", зазначає на зворотному боці дату, суму часткового платежу та засвідчує це своїм підписом. Примірник інкасового доручення (розпорядження), на підставі якого здійснено часткову оплату, залишається на зберіганні в банку платника.

Відповідно до статті 95 пункту 95.1. Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно статті 95 пункту 95.3. Податкового кодексу України, контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу.

Наведені правові норми свідчать про те, що погашення податкового боргу платника податків шляхом продажу майна такого платника податків здійснюється органом державної податкової служби виключно на підставі рішення суду та за умови недостатності коштів, які перебувають у його власності.

Зважаючи на вказані норми Податкового кодексу України, враховуючи обставини, встановлені судом, позовні вимоги слід задовольнити.

Керуючись статтями 6, 9, 10, 11, 70, 71, 158 - 163, 167, 254 КАС України, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовну заяву Хустської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області до приватного підприємства "Етра Ір" про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок продажу майна ПП "Етра Ір"- задовольнити.

Надати дозвіл Хустській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області на погашення суми податкового боргу за рахунок продажу майна приватного підприємства "Етра Ір" у розмірі 23300 (двадцяти трьох тисяч трьох ста грн..00 коп.) грн. .

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції. У випадках, встановлених статтею 167 частиною 4 цього Кодексу десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

СуддяОСОБА_1

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2016
Оприлюднено16.12.2016
Номер документу63366723
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/616/16

Ухвала від 12.12.2016

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Постанова від 12.12.2016

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні