Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про повернення позовної заяви
13 грудня 2016 р. Справа №805/4869/16-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Приміщення суду за адресою: 84122, Донецька область, м. Слов'янськ, вул. Добровольського, буд. 1
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Куденков К.О.
розглянувши позовну заяву ОСОБА_1 до Михайлівської сільської ради Покровського району Донецької області про визнання протиправним та скасування рішення,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Михайлівської сільської ради Покровського району Донецької області про визнання протиправним та скасування рішення Михайлівської селищної ради Покровського району Донецької області №VII/14-3 від 15.11.2016р. «Про недовіру сільському голові та про дострокове припинення повноважень Михайлівського селищного голови ОСОБА_1П.».
До суду надана копія спірного рішення Михайлівської сільської ради №VII/14-3 від 15.11.2016р. «Про недовіру сільському голові та про дострокове припинення повноважень Михайлівського селищного голови ОСОБА_1П.».
Суд зазначає, що у позовній заяві наявна описка в частині найменування відповідача, а саме замість належного «сільська» зазначено неналежне «селищна».
Відповідно до п.6 ч.1 ст.107 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи немає підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Частиною 3 ст.140 Конституції України встановлено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.
У відповідності до ч.1 ст.5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; старосту; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення..
Михайлівська сільська рада (ідентифікаційний код: 04341318; місцезнаходження: 85380, Донецька область, Покровський район, село Михайлівка (Михайлівська с/р), вулиця Шкільна) зареєстрована у якості юридичної особи з організаційно-правовою формою - орган місцевого самоврядування, про що зазначено у відомостях з Єдиного державного реєстру, безоплатний доступ до яких забезпечується на підставі Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 10.06.2016р. № 1657/5, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10 червня 2016р. за № 839/28969.
Позивач звернувся із позовною заявою (вх.№4961/16 від 12.12.2016р.) до відповідача - органу місцевого самоврядування.
Згідно з п.1 ч.1 ст.18 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.
Із наведеного випливає, що позовна заява ОСОБА_1 до Михайлівської сільської ради Покровського району Донецької області про визнання протиправним та скасування рішення підсудна місцевому загальному суду.
Відповідно до п.1 ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачено, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов'язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення. Судове рішення проголошується публічно, але преса і публіка можуть бути не допущені в зал засідань протягом усього судового розгляду або його частини в інтересах моралі, громадського порядку чи національної безпеки в демократичному суспільстві, якщо того вимагають інтереси неповнолітніх або захист приватного життя сторін, або - тією мірою, що визнана судом суворо необхідною, - коли за особливих обставин публічність розгляду може зашкодити інтересам правосуддя.
Європейський суд з прав людини у рішенні від 12 жовтня 1978 року у справі «Zand v. Austria» вказав, що словосполучення «встановлений законом» поширюється не лише на правову основу самого існування «суду», але й на дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність. Поняття «суд, встановлений законом» у частині першій статті 6 Конвенції передбачає «усю організаційну структуру судів, включно з питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів ». З огляду на це не вважається «судом, встановленим законом» орган, котрий, не маючи юрисдикції, судить осіб на підставі практики, яка не передбачена законом.
Відповідно до п.6 ч.3 ст.108 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що позовна заява повертається позивачеві, якщо справа не підсудна цьому адміністративному суду.
Згідно з ч.4 ст.108 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що копія ухвали про повернення позовної заяви невідкладно надсилається особі, яка її подала, разом із позовною заявою й усіма доданими до неї матеріалами.
Враховуючи наведені приписи законодавства, позовна заява підлягає поверненню позивачеві.
Відповідно до частини 6 ст.108 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що повернення позовної заяви не позбавляють права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Таким чином, позивач має право повторного звернення з цим адміністративним позовом до суду в порядку, встановленому законом.
Керуючись ст. ст. 18, 107, 108, 160, 165, 267 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
У Х В А Л И В:
Позовну заяву ОСОБА_1 до Михайлівської сільської ради Покровського району Донецької області про визнання протиправним та скасування рішення - разом із усіма доданими до неї матеріалами повернути позивачеві.
Роз'яснити ОСОБА_1, що повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до суду в порядку, встановленому законом.
Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя Куденков К.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2016 |
Оприлюднено | 16.12.2016 |
Номер документу | 63366837 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Куденков К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні