ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"06" грудня 2016 р. Справа № 809/1445/16
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Григорука О.Б.,
при секретарі Дубінській І.В.,
за участю: представників позивача - ОСОБА_1П, ОСОБА_2, представник відповідача - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Полярис Інвест" до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області про визнання дій протиправними, скасування рішень №№64, 64 від 16.09.2016 та від 21.09.2016, та зобов'язання до вчинення дій, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Полярис Інвест" звернулося до суду з адміністративним позовом до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області про визнання протиправними дій щодо скасування реєстрації Декларації про початок виконання будівельних робіт: "Багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями медичного та оздоровчого призначення (перша черга)" за адресою: вул. Руднєва, 13, м. Яремче, Івано-Франківської області №083161311290; визнання протиправними та скасування рішень "Про скасування реєстрації Декларації про початок виконання будівельних робіт" №64 від 16.09.2016 та №64 від 21.09.2016; зобов'язання поновити реєстрацію Декларації про початок виконання будівельних робіт №083161311290.
Позовні вимоги мотивовано тим, що 21.09.2016 Управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області було скасовано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт "Багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями медичного та оздоровчого призначення (перша черга)" за адресою: вул. Руднєва, 13, м. Яремче, Івано-Франківської області №083161311290. При цьому скасування декларації відбулось на підставі рішення №64 від16.09.2016 та рішення №64 від 21.09.2016. Позивач вважає дії Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області, які полягають в прийнятті зазначених рішень та скасуванні реєстрації декларації необґрунтованими та безпідставними.
Представники позивача в судовому засіданні позов підтримали, просили задовольнити його в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з`явився, хоча про дату, час і і місце судового засідання повідомлявся належним чином.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, вислухавши пояснення представників позивача, дослідивши письмові докази, суд встановив наступне.
03.02.2016 року між позивачем і ТОВ "Житлово-експлуатаційне будівельно-виробниче підприємство "МЖК Експрес-24" укладено договори купівлі-продажу земельної ділянки для будівництва і обслуговування будівель, площею 0,3511 га, яка розташована за адресою: Івано-Франківська область, місто Яремче, вулиця Руднєва, 13, кадастровий номер земельної ділянки 2611000000:05:010:0039. На вказаній земельній ділянці знаходиться незавершене будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими громадськими приміщеннями готовністю 17 %.
04.04.2012 Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю в Івано-ФРанківській області проведено перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт щодо будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими громадськими приміщеннями по вул. Руднєва, 13, м. Яремче, про що складено акт № 56/02-4, за результатами якого встановлено, що будівельні роботи виконуються на підставі декларації про початок виконання будівельних робіт від 14.06.2011 № ІФ08311005028. Також вказаним актом порушень державних будівельних норм та правил при здійсненні будівництва на вказаному об'єкті не встановлено.
На підставі повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації про початок виконання підготовчих будівельних робіт 14.03.2016 відділом містобудування, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства Яремчанського міськвиконкому затверджено містобудівні умови та обмеження на забудову земельної ділянки в місті Яремче по вул. Руднєва.
10.05.2016 Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області зареєстровано за № ІФ 083161311290 декларацію про початок виконання будівельних робіт на будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями медичного та оздоровчого призначення, що знаходиться за адресою вул. Руднєва, 13, м. Яремче, Івано-Франківська область, замовника ТОВ "Полярис Інвест" (а.с.22-25). Слід зазначити, що реєстрації вказаної декларації передувало неодноразове повернення декларації відповідачем на доопрацювання, у зв'язку з неповною інформацією. Після усунення позивачем недоліків, зазначених у листах УДАБІ в Івано-Франківській області від 19.04.2016 та 28.04.2016 (а.с. 20, 21) подана декларація була зареєстрована.
19.08.2016 Департаментом державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду Державної архітектурно-будівельної інспекції України було проведено документальну перевірку відділу містобудування та архітектури Яремчанської міської ради, якою встановлено, що рішення про видачу містобудівниих умов та обмежень від 14.03.2016 №39-16/01/1030 було видано з порушенням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, про що видано довідку про результати перевірки від 19.08.2016 (а.с.70-72).
16.09.2016 і 21.09.2016 управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області відповідно до акту перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил від 16.06.2016 та службової записки головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів містобудування та архітектури №2149/1009/1.11/2016 від 19.09.2016 про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт, прийнято рішення №64 про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт на будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями медичного та оздоровчого призначення, що знаходиться за адресою вул. Руднєва, 13, м. Яремче, Івано-Франківська область від10.05.2016 № ІФ 083161311290.
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності та забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів встановлює Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011.
Частиною 1 статті 3 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, що відносини у сфері містобудівної діяльності регулюються Конституцією України, Цивільним, Господарським і Земельним кодексами України, законами України "Про Генеральну схему планування території України", "Про основи містобудування" "Про архітектурну діяльність" "Про комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду", "Про землеустрій", іншими нормативно-правовими актами.
Відповідно до частин 2, 5, 6 статті 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт проводить орган державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом п’яти робочих днів з дня надходження декларації. У разі якщо орган державного архітектурно-будівельного контролю не зареєстрував декларацію про початок виконання будівельних робіт або не прийняв рішення про відмову в її реєстрації в установлений цією статтею строк, право на виконання будівельних робіт виникає на одинадцятий робочий день з дня, коли декларація повинна бути зареєстрована або повернена.
У разі якщо право на будівництво об’єкта передано іншому замовнику або змінено осіб, відповідальних за проведення авторського і технічного нагляду, замовник протягом трьох робочих днів повідомляє про такі зміни орган державного архітектурно-будівельного контролю, який зареєстрував декларацію про початок виконання будівельних робіт.
Відповідно до частини 7 статті 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" декларацію про початок виконання будівельних робіт може бути скасовано органом державного архітектурно-будівельного контролю у разі: 1) подання замовником заяви про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт; 2) отримання відомостей про припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем (замовником), смерті фізичної особи - замовника або визнання її безвісно відсутньою; 3) встановлення під час перевірки порушень вимог містобудівної документації, містобудівних умов та обмежень, невідповідності об’єкта будівництва проектній документації на будівництво такого об’єкта та вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, порушень містобудівного законодавства у разі невиконання вимог приписів посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю.
Відповідно до Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 №466 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.08.2015 №747) визначено механізм набуття права на виконання підготовчих та будівельних робіт.
Згідно пункту 24 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, декларацію може бути скасовано органом державного архітектурно-будівельного контролю, який її зареєстрував у разі: 1) подання замовником заяви про скасування декларації; 2) отримання відомостей про припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем (замовником), смерті фізичної особи - замовника або визнання її безвісно відсутньою; 3) встановлення під час перевірки порушень вимог містобудівної документації, містобудівних умов та обмежень, невідповідності об’єкта проектній документації на будівництво такого об’єкта та вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, порушень містобудівного законодавства у разі невиконання вимог приписів посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю.
Слід зазначити, що оскаржувані рішення не містять відомостей, які саме недостовірні дані зазначені позивачем у декларації про початок виконання будівельних робіт.
Згідно частини 2 статті 39-1 Закону України В«Про регулювання містобудівної діяльностіВ» , у разі виявлення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об’єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такого повідомлення або декларації підлягає скасуванню інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Про скасування повідомлення або декларації замовник письмово повідомляється протягом трьох робочих днів з дня скасування.
Статтею 376 Цивільного кодексу України визначено, що житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил.
Під час судового розгляду представником відповідача не наведено обставин, передбачених статтею 39-1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", які б слугували підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, а із змісту оскаржуваних рішень неможливо дійти висновку, що об'єкт є самочинним будівництвом.
Водночас, є помилковим твердження відповідача про те, що скасування містобудівних умов за результатами документальної перевірки відділу містобудування, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства Яремчанського міськвиконкому має наслідком скасування декларації про початок виконання будівельних робіт № 083161311290, з посиланням на частину 2 статті 39-1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Крім цього, під час розгляду справи судом встановлено, що будівництво здійснюється при наявності відповідного договору купівлі-продажу земельної ділянки, договору купівлі-продажу незавершеного будівництва на земельній ділянці, яка перебуває у приватній власності позивача, що підтверджується інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (а.с.8-15 ).
За таких обставин, позивачем станом на момент подання декларації внесено відомості, які відповідали вимогам чинного законодавства та здійснено декларування виконання будівельних робіт на земельній ділянці, яка перебуває у його власності при наявності визначених чинним законодавством дозвільних документів.
Таким чином, суд дійшов до висновку, що управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Івано-Франківській області прийнято рішення № 64 від 16.09.2016 і 21.09.2016 необґрунтовано, без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, а тому оскаржувані рішення є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.
Відповідно до частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи те, що позовні вимоги підлягають задоволенню, слід стягнути з Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Полярис Інвест" (код 40181747) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 5512,00 грн.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Визнати протиправними дії Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області щодо скасування реєстрації Декларації про початок виконання будівельних робіт: "Багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями медичного та оздоровчого призначення (перша черга)" за адресою: вул. Руднєва, 13, м. Яремче, Івано-Франківської області № 083161311290.
Визнати протиправним та скасувати рішення Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області "Про скасування реєстрації Декларації про початок виконання будівельних робіт" №64 від 16.09.2016.
Визнати протиправним та скасувати рішення Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області "Про скасування реєстрації Декларації про початок виконання будівельних робіт" №64 від 21.09.2016.
Зобов'язати Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області поновити реєстрацію Декларації про початок виконання будівельних робіт: "Багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями медичного та оздоровчого призначення (перша черга)" за адресою: вул. Руднєва, 13, м. Яремче, Івано-Франківської області № 083161311290.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Полярис Інвест" (код 40181747) сплачений судовий збір в розмірі 5512 (п'ять тисяч п'ятсот дванадцять) грн. 00 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Григорук О.Б.
Постанова складена в повному обсязі 12.12.2016.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2016 |
Оприлюднено | 16.12.2016 |
Номер документу | 63367028 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Шинкар Тетяна Ігорівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Шинкар Тетяна Ігорівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Шинкар Тетяна Ігорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні