Постанова
від 12.12.2016 по справі 812/1191/16
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.2.2

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

12 грудня 2016 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1191/16

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Шембелян В.С.,

при секретарі судового засідання Олійник О.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Луганської обласної спеціалізованої дитячо-юнацької спортивної школи олімпійського резерву з футболу В«ЮністьВ» про стягнення коштів у розмірі 22106,24 грн,-

ВСТАНОВИВ:

Луганське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Позивач) звернулось до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Луганської обласної спеціалізованої дитячо-юнацької спортивної школи олімпійського резерву з футболу В«ЮністьВ» (далі - Відповідач, ДЮСШ) про стягнення невикористаних у 2014 році коштів.

В обґрунтування заявлених вимог позивачем зазначено таке.

Правлінням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 08 жовтня 2013 року був затверджений Порядок часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 49, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 21.11.2013 за № 1982/24514. (далі Порядок 49).

Так, Луганським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності і Луганською обласною спеціалізованою дитячо-юнацькою спортивною школою олімпійського резерву з футболу В«ЮністьВ» укладено договір № 2 про часткове фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Відповідно до пункту 2.1 договору загальна сума фінансування становить 284000,00 грн.

Загальна сума цього Договору може бути змінена в залежності від виділених правлінням відділення Фонду асигнувань на часткове фінансування ДЮСШ, а також в інших випадках, передбачених цим Договором та чинним законодавством України.

Відділення Фонду здійснює перерахування коштів на часткове фінансування ДЮСШ щомісячно згідно із бюджетом відділення Фонду, кошторисом ДЮСШ, погодженим з відділенням Фонду та наданими заявками на фінансування.

Додатковою угодою № 1 від 30.09.2014 загальна сума фінансування була зменшена та склала 189000,00 грн. Відповідно до витягів з виписок ГУДКУ у Луганській області по рахунках відділення Фонду від 30.01.2014, 25.02.2014, 17.03.2014, 16.04.2014, 19.05.2014 відповідачу перераховано фінансування на суму 118300,00 грн. Проте відповідачем надано хвіти про використання коштів Фонду у 2014 році лише на суму 93193,76 грн.

Виходячи з вищевикладеного просив стягнути з Відповідача невикористані у 2014 році кошти у сумі 22106,24 грн на користь Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, просив розглянути справу за відсутністю повноважного представника.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився. Згідно довідки від 25.11.2016 неможливо надіслання поштового відправлення відповідачу - зареєстрованому за адресою: 91011, Луганська обл., м.Луганськ, вул.Оборонна, 4в, оскільки згідно листа в.о. директора ЛД УДППЗ Укрпошта від 03.10.2016 № 2184/622 з 07.11.2014 не здійснюється пересилання пошти до/з населених пунктів в тому числі м.Луганськ. Альтернативні засоби звязку із відповідачем суду невідомі. З урахуванням вищезазначеного, повідомлення відповідача відбувалось шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Луганського окружного адміністративного суду.

Правом надати заперечення проти позову Відповідач не скористався.

Відповідач зареєстрований за вищезазначеною адресою та відомості про зміну свого місця знаходження державному реєстратору не надавав. З огляду на вищезазначене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.

Відповідно до частини 4 статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до наступного.

Відповідно до преамбули Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування " від 23.09.1999 № 1105 (далі - Закон № 1105) в редакції з 01.01.2015 останній діє відповідно до Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначає правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров'я. сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених цим Законом.

Частиною 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 1105 встановлено, що Фонд соціального страхування України та його робочі органи є правонаступниками Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції цього Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, відділень у районах і містах обласного значення, а також Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, його виконавчої дирекції, відділень цього Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі та їх робочих органів.

До завершення заходів, пов'язаних з утворенням Фонду соціального страхування України та робочих органів його виконавчої дирекції, виконання функцій та завдань, передбачених цим Законом, забезпечують у межах компетенції відповідні виконавчі дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та їх робочі органи (ч. 6 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 1105).

Згідно ч. 1 ст. 4 Закону № 1105 Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом.

Пунктом 2 частини 2 ст. 10 Закону № 1105 встановлено, що Фонд зобов'язаний здійснювати контроль за дотриманням порядку використання страхувальником страхових коштів.

Згідно ст. 1 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" від 18.01.2001р. № 2240 (надалі "Закон України 2240", який діяв на час виникнення спірних правовідносин) загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, передбачав матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності, вагітності та пологів, догляду за малолітньою дитиною, компенсацію витрат у зв'язку зі смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених у вказаному Законі.

Відповідно до статті 48 Закону України 2240 за рахунок коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, у межах асигнувань, що визначаються щорічно при затвердженні бюджету Фонду на наступний фінансовий рік, здійснювалось часткове фінансування санаторіїв-профілакторіїв підприємств, установ, навчальних закладів та організацій, утримання дитячо-юнацьких спортивних шкіл, дитячих оздоровчих таборів і позашкільного обслуговування, у тому числі придбання дитячих новорічних подарунків в порядку, визначеному правлінням Фонду.

08 жовтня 2013 року правлінням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності був затверджений Порядок часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 49, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 21 листопада 2013 року за № 1982/24514 (далі - Порядок 49 ) (а.с.60-62).

Порядок визначає умови часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл (далі - ДЮСШ), які відповідають вимогам Положення про дитячо - юнацьку спортивну школу, затвердженного постановою Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2008 року № 943, за рахунок коштів Фонду відповідно до Закону України № 2240.

Пунк 1.2 Порядку № 49 передбачає, що часткове фінансування ДЮСШ за рахунок коштів Фонду здійснюється в межах асигнувань, передбачених бюджетом Фонду за статтею "Оздоровчі заходи" та кошторисами програм відділень Фонду щодо відновлення здоров'я застрахованих осіб та членів їх сімей, за умови існування інших джерел фінансування ДЮСШ (а.с.60).

Пунктом 2.4 Порядку № 49 визначає, що кошти Фонду відповідно до погодженого кошторису та укладених договорів на часткове фінансування ДЮСШ перераховуються:

1) виконавчою дирекцією Фонду на відкритий в установі банку окремий поточний рахунок ВФСТ, яке перераховує кошти Фонду на відкриті в установах банків окремі поточні рахунки:

- місцевим осередкам ВФСТ для ДЮСШ, що їм підпорядковані;

- ДЮСШ, які безпосередньо підпорядковані ВФСТ;

2) виконавчою дирекцією відділення Фонду на відкриті в установах банків окремі поточні рахунки або спеціальні реєстраційні рахунки в органах Державної казначейської служби України (якщо ДЮСШ є бюджетною установою) ДЮСШ, що не підпорядковані місцевим осередкам ВФСТ.

За рахунок коштів Фонду передбачається часткове фінансування на:

- оплату праці та нарахування на фонд оплати праці працівників ДЮСШ відповідно до затвердженого штатного розпису, структури ДЮСШ та наявних власних споруд;

- утримання власних спортивних споруд, що перебувають на балансі ДЮСШ;

- оплату за договорами оренди спортивних споруд та приміщень, пристосованих для проведення навчально-тренувального та організаційно-методичного процесу, за відсутності власних спортивних споруд;

- проведення навчально-тренувальних зборів та участь у спортивних змаганнях у межах України відповідно до їх кошторисів;

- придбання ДЮСШ спортивного інвентарю, спортивного обладнання, запасних частин до спортивного інвентарю та обладнання, спортивної форми та спортивного взуття (крім спортивної форми та взуття індивідуального користування) для вихованців в обсягах, необхідних для проведення навчально-тренувального процесу та участі у спортивних змаганнях.

Судом встановлено, що Луганську обласну спеціалізовану дитячо-юнацьку спортивну школу олімпійського резерву з футболу В«ЮністьВ» зареєстровано в якості юридичної особи. (а.с.12-14).

Луганським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності і Луганською обласною спеціалізованою дитячо-юнацькою спортивною школою олімпійського резерву з футболу В«ЮністьВ» 28 січня 2014 року укладено Договір № 2 про часткове фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (а.с.5-9).

За умовами п.1.1 договору порядком часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок Фонду соціального страхування з тимчасовї втрати працездатності, затвердженим постановою правління Фонду від 08.10.2013 № 49 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 21.11.2013 № 1982/24514, та іншими нормативними актами Фонду, відділення Фонду здійснює перерахування коштів Фонду соціального стархування з тимчосової втрати працездатності на поточний рахунок ( спеціальний реєстраційний рахунок в органах Державної казначейської служби України) ДЮСШ у межах асигнувань, передбачених бюджетом відділення Фонду за статтею "Оздоровчі заходи" при наявності коштів на ці цілі, відповідно до кошторису регіональної програми відділення Фонду щодо відновлення здоров'я застрахованих осіб та членів їх сімей на зазначені цілі та кошторисом дитячо-юнацької спортивної школи, погодженим відділенням Фонду.

Відповідно до пункту 2.1. Договору № 2 загальна сума фінансування становить 284 000,00 грн (а.с.5).

В пункті 3.2 Порядку № 49 зазначено, що облік коштів Фонду на часткове фінансування ДЮСШ здійснюється їх одержувачем на окремих субрахунках бухгалтерського обліку з веденням картки обліку цих коштів (а.с.61 зв.бік).

Загальна сума цього Договору може бути змінена в залежності від виділених правлінням відділення Фонду асигнувань на часткове фінансування ДЮСШ, а також в інших випадках, передбачених цим Договором та чинним законодавством України.

Відділення Фонду здійснює перерахування коштів на часткове фінансування ДЮСШ щомісячно згідно із бюджетом відділення Фонду, кошторисом ДЮСШ, погодженим з відділенням Фонду та наданими заявками на фінансування.

Додатковою угодою № 1 від 30.09.2014 року загальна сума фінансування була зменшена та склала 189000,00 грн (а.с.10).

Відповідно до обігово-сальдової відомості за період з 01.01.2015р. по 01.01.2016р. ЛО СДЮСШОР з футболу «Юність» станом на 19.09.2016р. має заборгованість перед Луганським обласним відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у сумі 22106,24 грн, не використані в 2014 році кошти (а.с.11).

Відповідно до п. 3.7 розділу 3 договору В«Порядок розрахунківВ» ДЮСШ повертає відділенню Фонду не використані за звітний 2014 рік кошти Фонду протягом 5 банківських днів з дня подання річного звіту про використані кошти Фонду (а.с.6).

Оскільки відповідач за час судового розгляду справи у добровільному порядку невикористані у 2014 році кошти не сплатив, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.

Згідно суті спору в даній справі позивач звернувся з вимогою про стягнення з відповідача виділених Фондом (позивачем) і не використаних відповідачем грошових коштів. Як було вказано вище, Фонд наділений правом здійснювати контроль за раціональним і цільовим використанням асигнувань Фонду. І таке право позивач має в силу приписів Закону України В«Про загальнообовязкове державне соціальне страхування у звязку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованнямВ» і умов укладеного договору.

Отже, даний спір по суті підлягає вирішенню в адміністративних судах.

Відповідно до статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Луганської обласної спеціалізованої дитячо-юнацької спортивної школи олімпійського резерву з футболу В«ЮністьВ» про стягнення коштів у розмірі 22106,24 грн - задовольнити.

Стягнути з Луганської обласної спеціалізованої дитячо-юнацької спортивної школи олімпійського резерву з футболу В«ЮністьВ» (91011, Луганська область, м.Луганськ, Ленінський район, вул.Оборонна, 4в, код ЄДРПОУ 25963745) невикористані у 2014 році кошти у сумі 22106,24 грн (двадцять дві тисячі сто шість гривень 24 копійки) на користь Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (93404. Луганська область. м.Сєвєродонецьк, пр-т Центральний, 17, код ЄДРПОУ 21785643) та перерахувати на розрахунковий рахунок 37172500100001 в ГУ ДКУ в Луганскій області, МФО 804013, код ЄДРПОУ 21785643.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя ОСОБА_1

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2016
Оприлюднено16.12.2016
Номер документу63367294
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1191/16

Ухвала від 12.12.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Постанова від 12.12.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 24.11.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 24.11.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 20.10.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 06.10.2016

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні