Ухвала
від 06.12.2016 по справі 396/1355/16-а(2-а/396/15/16)
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

06 грудня 2016 рокусправа № 396/1355/16-а(2-а/396/15/16) Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Божко Л.А.

суддів: Лукманової О.М. Кругового О.О.

за участю секретаря судового засідання: Сонник А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпрі апеляційну скаргу управління Пенсійного фонду України в Новоукраїнському районі Кіровоградської області на постанову Новоукраїнського районного суду Кіровоградської області від 03 жовтня 2016 року у справі 396/1355/16-а (провадження №2-а/396/15/16) за позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Новоукраїнському районі Кіровоградської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

16.08.2016р. ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом, в якому просила: визнати протиправними дії управління ПФУ щодо відмови у зарахуванні до загального педагогічного стажу, що дає право на призначення пенсії за вислугу років, стажу роботи в Новоукраїнському райкомі ЛКСМ України на посадах завідуючої відділом учнівської молоді та секретаря, завідуючої відділом учнівської молоді Новоукраїнського районного комітету ЛКСМ України у період з 16.01.1985р. по 30.08.1989р., що складає 4 роки 7 місяців 16 днів, та у виплаті десяти місячних пенсій станом на день її призначення;зобов'язати УПФУ в Новоукраїнському районі зарахувати до загального педагогічного стажу роботи, який в сукупності становить 28 років 3 місяці 3 дні й дає право на пенсію за вислугу років, роботу на відповідальних та виборних посадах у період з 16.01.1985р. по 30.08.1989р., тривалістю 4 роки 7 місяців 16 днів, а саме: відповідальну роботу на посаді завідуючої відділом учнівської молоді Новоукраїнського райкому ЛКСМ з 16.01.1985р. по 18.02.1985р.; та виборну роботу на посаді секретаря, завідуючої відділом учнівської молоді Новоукраїнського райкому ЛКСМ з 18.02.1985р. по 30.08.1989р.; та виплатити одноразову грошову допомогу, яка не підлягає оподаткуванню, у розмірі десяти місячних пенсій станом на день її призначення.

В обґрунтування своїх вимог посилалася на те, що управління ПФУ неправомірно не зарахувало до її педагогічного стажу, роботу на посадах завідуючої відділом учнівської молоді та секретаря, завідуючої відділом учнівської молоді Новоукраїнського районного комітету ЛКСМ України. Як зазначає позивач, робота на цих посадах включається до стажу за спеціальністю у відповідності до законодавства, що діяло раніше. Враховуючи викладене, на думку позивача, у неї достатній стаж для отримання одноразової грошової допомоги у розмірі десяти місячних пенсій.

Постановою Новоукраїнського районного суду Кіровоградської області від 03 жовтня 2016 року позов задоволено. Визнано протиправними дії управління Пенсійного фонду України у Новоукраїнському районі Кіровоградської області щодо відмови в зарахуванні до страхового стажу, що дає право на отримання одноразової грошової допомоги, період роботи в Новоукраїнському райкомі ЛКСМ України на посадах завідуючої відділом учнівської молоді та секретаря завідуючої відділом учнівської молоді Новоукраїнського райкому ЛКСМ України у період з 16.01.1985 р. по 30.08.1989 р., що складає 4 роки 7 місяців 16 днів. Зобов'язано управління Пенсійного фонду України у Новоукраїнському районі Кіровоградської області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 одноразову грошову допомогу у розмірі десяти місячних пенсій, право на отримання якої встановлене п.7-1 Прикінцевих положень ЗУ "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, управління Пенсійного фонду України в Новоукраїнському районі Кіровоградської області подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить постанову суду скасувати та прийняти нову про відмову в позові. Апеляційна скарга обґрунтована, фактично, тими обставинами, які стали підставою для відмову позивачу у виплаті одноразової грошової допомоги. Так, на думку відповідача, стаж роботи на посадах завідуючої відділом учнівської молоді та секретаря, завідуючої відділом учнівської молоді Новоукраїнського районного комітету ЛКСМ України не включаються до загального педагогічного стажу, оскільки не передбачені Переліком закладів і установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 листопада 1993 р. N 909.

Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, надану правову оцінку досліджених судом доказів по справі, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги з наступних підстав.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_2 з 13 березня 1978р. по 02 жовтня 19787. працювала на посаді викладача з класу фортепіано Дитячої музичної школи №6 в м.Дніпропетровську, з 02 жовтня 1987р. і до теперішнього часу позивач працює на посаді директора Міського комунального закладу культури «Дніпропетровська дитяча музична школа № 6», що підтверджується записами в трудовій книжці (а.с.11-12).

Згідно з рішенням виконавчого комітету міської ради від 16.01.2003р. № 89 Дитяча музична школа № 6 в м.Дніпропетровську від 01.08.2003р. реорганізована в Міський комунальний заклад культури «Дніпропетровська дитяча музична школа № 6», про що свідчить запис в трудовій книжці позивача (а.с.12).

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_3 перебуває на обліку у відповідача та отримує пенсію за віком.

01.08.2016 року позивач звернулася до УПФУ в Новоукраїнському районі Кіровоградської області із заявою про нарахування та виплату грошової допомоги в розмірі десяти місячних пенсій станом на день її призначення відповідно до пункту 7-1 розділу «Прикінцеві положення» Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Листом від 09.08.2016 року УПФУ в Новоукраїнському районі Кіровоградської області відмовило позивачу у нарахуванні та виплаті грошової допомоги в розмірі десяти місячних пенсій. Відмова мотивована тим, що пенсії за вислугу років працівникам освіти призначаються відповідно до п. «е» ст.55 Закону України «Про пенсійне забезпечення» при наявності спеціального стажу роботи за Переліком закладів і установ освіти, охорони здоров`я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затвердженого постановою КМУ від 04.11.1993 №909. Розділом I «Освіта» вказаного вище Переліку виборні посади не передбачені, відповідно, робота на виборній посаді не дає права на призначення пенсії по вислузі років.

Не погодившись з такою відмовою органу УПФУ ОСОБА_1 звернулася з даним адміністративним позовом до суду.

Вирішуючи спір між сторонами та задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що дії відповідача щодо відмови ОСОБА_1 у виплаті спірної грошової допомоги, є протиправними, а конституційне право, передбачене ст.46 Конституції України та п.7-1 розділу XV «Прикінцеві положення» ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» підлягає поновленню.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції з наступних підстав.

Так, спір між сторонами полягає в тому, чи зараховується час роботи позивача на посадах завідуючої відділом учнівської молоді та секретаря, завідуючої відділом учнівської молоді Новоукраїнського районного комітету ЛКСМ України до загального педагогічного стажу, який дає право на пенсію за вислугу років.

Відповідно до пункту 7-1 розділу «Прикінцеві положення» Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» особам, які на день досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, працювали в закладах та установах державної або комунальної форми власності на посадах, робота на яких дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пунктів «е» - «ж» статті 55 Закону України «Про пенсійне забезпечення» , і мають страховий стаж (для чоловіків - 35 років, для жінок - 30 років ) на таких посадах , а також якщо вони до цього не отримували будь-яку пенсію, при призначенні пенсії за віком виплачується грошова допомога, яка не підлягає оподаткуванню, у розмірі їх десяти місячних пенсій станом на день її призначення. Виплата зазначеної грошової допомоги здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України. Порядок обчислення стажу, який дає право на призначення грошової допомоги, та механізм виплати цієї допомоги встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Так, колегія суддів погоджується з доводами відповідача, що вказані посади не передбачені Переліком закладів і установ освіти, охорони здоров`я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затвердженого постановою КМУ від 04.11.1993 №909, натомість за п.7-1 розділу XV «Прикінцеві положення» ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» визначальними обставинами для отримання одноразової грошової допомоги є 30 років стажу та неотримання будь-якої пенсії при призначенні пенсії за віком.

Відповідно до п «е» ст.55 Закону України «Про пенсійне забезпечення» право на пенсію за вислугу років мають працівники освіти, охорони здоров'я та соціального забезпечення після досягнення 55 років і за наявності спеціального стажу роботи за переліком, що затверджується у порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України, станом на 1 квітня 2015 - не менше 25 років та після цієї дати: з 1 квітня 2015 року по 31 березня 2016 року - не менше 25 років 6 місяців; з 1 квітня 2016 року по 31 березня 2017 року - не менше 26 років; з 1 квітня 2017 року по 31 березня 2018 року - не менше 26 років 6 місяців; з 1 квітня 2018 року по 31 березня 2019 року - не менше 27 років; з 1 квітня 2019 року по 31 березня 2020 року - не менше 27 років 6 місяців; з 1 квітня 2020 року по 31 березня 2021 року - не менше 28 років; з 1 квітня 2021 року по 31 березня 2022 року - не менше 28 років 6 місяців; з 1 квітня 2022 року по 31 березня 2023 року - не менше 29 років; з 1 квітня 2023 року по 31 березня 2024 року - не менше 29 років 6 місяців; з 1 квітня 2024 року або після цієї дати - не менше 30 років.

Відповідно до примітки 3 Переліку закладів і установ освіти, охорони здоров`я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затвердженого постановою КМУ від 04.11.1993 №909, робота за спеціальністю в закладах, установах і на посадах до 1 січня 1992 р., яка давала право на пенсію за вислугу років відповідно до раніше діючого законодавства , в тому числі на посаді старшої піонервожатої зараховується до стажу для призначення пенсії за вислугу років.

Відповідно до записів, зроблених у трудовій книжці позивача, вона обіймала посади завідуючої відділом учнівської молоді та секретаря, завідуючої відділом учнівської молоді Новоукраїнського райкому ЛКСМ України у період з 16.01.1985 р. по 30.08.1989 р., що складає 4 роки 7 місяців 16 днів.

У вказаний період часу питання щодо порядку визначення посад, обіймання яких дає особі право на врахування періоду роботи в якості пільгового спеціального стажу було врегульовано постановою Ради Міністрів СРСР № 1397 від 17.12.1959 року «Про пенсію за вислугу років працівникам просвіти, охорони здоров'я та сільського господарства», зі змінами та доповненнями, якою затверджено і Положення про порядок обчислення стажу для призначення пенсій за вислугу років працівникам освіти і охорони здоров'я.

Так, відповідно до п. 1 вказаного Положення вчителям, лікарям та іншим працівникам освіти та охорони здоров'я до стажу роботи за спеціальністю зараховується виборна та інша відповідальна робота в партійних і комсомольських органах; робота на виборних посадах у радянських установах, профспілкових та інших громадських організаціях.

Згідно пункту 4 вказаного Положення період роботи, який вказано зокрема у п.1 Положення, зараховується до стажу роботи за спеціальністю за умови, якщо не менше 2/3 стажу, необхідного для призначення пенсії, приходиться на роботу в установах, організаціях та посадах, робота в яких дає право на цю пенсію.

Як вірно зазначив суд першої інстанції, стаж педагогічної діяльності позивача на посадах, робота на яких дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пункту «е» статті 55 Закону України «Про пенсійне забезпечення», складає 28 років 3 місяці 3 дні, а стаж роботи на виборних та відповідальних посадах - 4 роки 7 місяців 16 днів, тобто стаж роботи за спеціальністю є більшим ніж на 2/3 від 30 років.

Таким чином, спірний період роботи позивача на виборній та іншій відповідальній роботі в комсомольських органах підлягає зарахуванню в загальний педагогічний стаж ОСОБА_1, у зв'язку з чим суд апеляційної інстанції вважає, що позивач на день досягнення пенсійного віку, передбаченого ст..26 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», працювала на посаді, робота на якій дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пунктів «е» - «ж» статті 55 Закону України «Про пенсійне забезпечення», мала страховий стаж більше 30 років та не отримувала до призначення пенсії за віком будь-якого іншого виду пенсії, у зв'язку з чим відповідач необґрунтовано відмовив позивачу у нарахуванні та виплаті грошової допомоги у розмірі десяти місячних пенсій.

Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції щодо наявності у позивача права на отримання грошової допомоги у відповідності до п.7-1 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про те, що судом першої інстанції в достатньому обсязі з'ясовано обставини справи та ухвалено законне і обґрунтоване рішення, у зв'язку з чим підстав для його скасування, в межах доводів апеляційної скарги, не існує.

Крім цього, з управління Пенсійного фонду України в Новоукраїнському районі Кіровоградської області на користь державного бюджету підлягає стягненню судовий збір за подання апеляційної скарги, оскільки сплата судового збору була відстрочена до ухвалення судового рішення за результатами розгляду апеляційної скарги. Розмір судового збору, який підлягав сплаті при поданні апеляційної скарги, становив 606,32грн.

Керуючись ч.3 ст.160, ст.195, ст.196, п.1 ч.1 ст.198, ст.200, ст.205, ст.206 КАС України суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу управління Пенсійного фонду України в Новоукраїнському районі Кіровоградської області залишити без задоволення.

Постанову Новоукраїнського районного суду Кіровоградської області від 03 жовтня 2016 року у справі 396/1355/16-а (провадження №2-а/396/15/16) залишити без змін.

Стягнути з управління Пенсійного фонду України в Новоукраїнському районі Кіровоградської області (ЄДРПОУ 20650125) на користь спеціального фонду Державного бюджету України судовий збір за подачу апеляційної скарги у розмірі 606,32грн. (шістсот шість гривень 32 коп.), здійснивши зарахування за реквізитами: Отримувач коштів: УДКСУ у Шевченківському районі м. Дніпро; Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37989274; Банк отримувача: ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області м.Дніпропетровська; Код банку отримувача (МФО): 805012; Рахунок отримувача: 31217206781004; Код класифікації доходів бюджету: 22030101.

Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня виготовлення повного тексту постанови.

Головуючий: Л.А. Божко

Суддя: О.М. Лукманова

Суддя: О.О. Круговий

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2016
Оприлюднено16.12.2016
Номер документу63368133
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —396/1355/16-а(2-а/396/15/16)

Ухвала від 06.12.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 31.10.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 31.10.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 31.10.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні