ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"06" грудня 2016 р. Справа № 909/525/16
Львівський апеляційний господарський суд в складі колегії:
Головуючого судді Дубник О.П.
суддів Матущака О.І.
ОСОБА_1
при секретарі Лагдан Ю.О.
розглянув апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю спільного українсько-білоруського підприємства (надалі - ТзОВ СП українсько-білоруське) В«УкрБілАвтоВ» б/н від 08.09.2016р. (вх. № 01-05/4517/16 від 20.09.2016р.)
на рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 01.09.2016р.
у справі № 909/525/16 (суддя Фрич М.М.)
за позовом: Фінансового управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, м. Івано-Франківськ
до відповідача: ТзОВ СП українсько-білоруське В«УкрБілАвтоВ» , м. Івано-Франківськ
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради, м. Івано-Франківськ
про спонукання до укладення договору про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Івано-Франківська,
за участю представників сторін:
від позивача: ОСОБА_2 - представник (довіреність у матеріалах справи);
від відповідача : ОСОБА_3 - представник (довіреність у матеріалах справи);
від третьої особи: не з`явився (належно повідомлений).
Судом роз'яснено права та обов'язки, передбачені ст.ст. 20, 22, 28 Господарського процесуального кодексу України (надалі -ГПК України).
Відводів складу суду в порядку ст.20 ГПК України не заявлялось.
Заяв про технічну фіксацію судового процесу від учасників судового процесу не надходило, у зв'язку з чим хід судового засідання фіксується у протоколі.
Ухвалою Львівського апеляційного господарського суду від 23.09.2016 року у справі №909/525/16 прийнято апеляційну скаргу ТзОВ СП українсько-білоруське В«УкрБілАвтоВ» та призначено до розгляду на 19.10.2016 року.
Ухвалою Львівського апеляційного господарського суду від 19.10.2016р. відкладено розгляд апеляційної скарги на 08.11.2016р.
У зв'язку з перебуванням у відпустці члена колегії - судді Скрипчук О.С. та з урахуванням Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням ОСОБА_3 суддів України № 30 від 26.11.2010 року з наступними змінами і доповненнями, розгляд вищевказаної справи 08.11.2016 року не відбувся, про що було повідомлено учасників процесу.
Ухвалою Львівського апеляційного господарського суду від 21.11.2016р. продовжено строк розгляду справи на 15 днів та відкладено розгляд апеляційної скарги на 29.11.2016р.
Ухвалою Львівського апеляційного господарського суду від 29.11.2016р. відкладено розгляд апеляційної скарги на 06.12.2016р.
Третя особа у судове засідання участі уповноваженого представника не забезпечила, про час та місце розгляду справи була належним чином повідомлена, що підтверджується наявними у матеріалах справи повідомленням про вручення ухвали суду апеляційної інстанції про порушення провадження у справі, списком згрупованих рекомендованих відправлень від 21 та 30.11.2016 р.
Рішенням Господарського суду Івано-Франківської області від 01.09.2016р. у справі № 909/525/16 (суддя Фрич М.М.) позов Фінансового управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради задоволено. Укладено договір про пайову участь замовників будівництва у розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Івано-Франківська між Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради, Фінансовим управлінням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради та ТзОВ СП українсько-білоруське В«УкрБілАвтоВ» в редакції фінансового управління:
В«ДОГОВІР №
про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку
інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста
м. Івано-Франківськ В« ____В»
Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради (далі - Виконком) в особі заступника міського голови ОСОБА_4, що діє на підставі Закону України В«Про місцеве самоврядування в УкраїніВ» , Положення В«Про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури містаВ» (сторона 1), фінансове управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради (далі - Фінансове управління) в особі начальника ОСОБА_5, що діє на підставі Положення В«Про фінансове управління виконавчого комітету міської радиВ» (сторона 2) з однієї сторони, та товариство з обмеженою відповідальністю спільне українсько-білоруське підприємство "УкрБілАвто", (далі - Замовник) в особі директора ОСОБА_6, (далі - Замовник), що діє на підставі Статуту, (сторона 3), з іншої сторони, а разом надалі - Сторони, у відповідності до Положення В«Про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури містаВ» а також беручи до уваги те, що Замовник у відповідності до Закону України В«Про регулювання містобудівної діяльностіВ» зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Івано-Франківська, констатуючи, що правовідносини, які виникають за цим Договором, є майново-господарськими зобов'язаннями і обов'язковими до виконання, уклали цей договір про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста (далі - Договір) про наступне:
1. Предмет Договору
1.1. За цим Договором Замовник, що здійснює реконструкцію в існуючих межах незавершеного будівництвом побутових приміщень цеху ЗКМ під нежитлові приміщення на вул. С. Височана, 18, в порядку та на умовах, визначених Договором, бере участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Івано-Франківська.
2. Обов'язки сторін
2.1. Замовник зобов'язується сплатити пайовий внесок у розмірі та у терміни, визначені Договором.
2.2. Виконком зобов'язується використати кошти отримані від Замовника на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста.
3. Розмір і порядок сплати пайового внеску
3.1. Розрахунок розміру пайового внеску здійснюється відповідно до додатку 1 до Договору.
3.2. Величина пайового внеску визначена на підставі нормативів для одиниці створеної потужності (функціональної одиниці виміру) затвердженої Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України у сумі 5 902, 50 грн. (без ПДВ).
3.3. Замовник сплачує пайову участь у сумі 484 530, 32 грн. в 7-денний термін з моменту реєстрації Договору.
4. Строк дії Договору
4.1. Договір набуває чинності з моменту його реєстрації і діє до моменту повного виконання умов Договору.
5. Відповідальність сторін
5.1. При простроченні платежу, визначеного пунктом 3.3, Договору, Замовник сплачує до міського бюджету суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, три проценти річних від простроченої суми та пеню у розмірі 120 % річних облікової ставки НБУ, що діє у період, за який нараховується пеня, від суми заборгованості за кожний прострочений день.
5.2. Спори, пов'язані з пайовою участю (внеском) у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, вирішуються комісією з питань визначення пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, в іншому випадку в судовому порядку, згідно чинного законодавства.
6. Інші умови
6.1. Тлумачення термінів Договору здійснюється згідно Положення В«Про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури містаВ» .
6.2. Зміни до Договору можуть бути внесені за взаємною згодою сторін, що оформляється додатковою угодою до цього Договору, у разі невиконання пункту 3.3, з урахуванням пункту 5.1, Виконком та/або Фінансове управління здійснює перерахування пайового внеску в односторонньому порядку, про що повідомляє Замовника.
6.3. Зміни до Договору оформляються додатком, який є його невід'ємною частиною і мають однакову юридичну силу, якщо вони викладені в письмовій формі та підписані уповноваженими на те представниками сторін. В разі невиконання пункту 3.3, з урахуванням пункту 5.1 Договору, Виконком та/або Фінансове управління здійснює перерахування пайового внеску в односторонньому порядку, оформляючи додатком, про що повідомляє замовників.
6.4. Усі правовідносини, що виникають у зв'язку з виконанням умов Договору та не врегульовані ним, регламентуються нормами чинного в Україні законодавства.
6.5.Договір складений на 3-х сторінках у 2-х примірниках, кожний із яких має однакову юридичну сили.
Місцезнаходження та реквізити сторін
Виконавчий комітет Івано-Франківської ТзОВ СУБП "УкрБілАвто"
міської ради м. Івано-Франківськ, м. Івано-Франківськ
вул. С. Височана, 18
вул. Грушевського, 21,
тел.556515
Одержувач платежу:
міський бюджет м. Івано-Франківська
24170000
Ідентифікаційний код 30610045 код: 37952250
р/р: 31511921700002
МФО: 836014
УДКСУ в м. Івано-Франківську
Призначення платежу:
на інженерно-транспортну та
соціальну інфраструктуру міста
Виконком
МП МП
Фінансове управління виконавчого комітету
Івано-Франківської міської ради
м. Івано-Франківськ
вул. Дністровська, 28
тел. 785005
Фінансове управління
МП
Додаток до Договору №
Розрахунок розміру пайової участі (єдиний)
Об'єкт: реконструкція в існуючих межах незавершеного будівництвом побутових приміщень цеху ЗКМ під нежитлові приміщення на вул. С. Височана, 18
Показник опосередкованої вартості спорудження 1 м. кв. об'єкту будівництва в Івано-Франківській обл., (без ПДВ), грн. 5 902, 50
Площа об'єкта будівництва, м. кв. (нежитло) 1 172 ,70
Відсоток, передбачений п.6.2.1 Положення "Про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста" від 18.10.2013 року (нежитло) 7
Розмір пайової участі всього, грн., з них: 484 530 грн. 32 коп.
Розмір пайової участі на соціальну інфраструктуру міста, грн. 339 171 грн. 23 коп.
Розмір пайової участі на інженерно-транспортну інфраструктуру міста, грн.
145 359, 10
Одержувач платежу:
МБ м. Івано-Франківськ
24170000
код: 37952250
р/р: 31511921700002
МФО: 836014
УДКСУ в м. Івано-Франківську
Призначення платежу:
на інженерно-транспортну та соціальну інфраструктуру міста
Виконком
Фінансове управління
Стягнуто з ТзОВ СП українсько-білоруське В«УкрБілАвтоВ» на користь Фінансового управління Івано-Франківської міської ради 1 378 грн. судового збору.
Судове рішення у справі мотивоване ст.ст. 11, 14, 648 Цивільного кодексу України (надалі - ЦК України), ст. 179 Господарського кодексу України (надалі - ГК України), ст. 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17 лютого 2011 року № 3038-VI (надалі - Закон № 3038-VI ) і зроблено висновок, що участь у створенні та розвитку інженерно-транспортної інфраструктури населеного пункту є обов'язковою для замовника будівництва у відповідному населеному пункті, що обумовлює право відповідного органу місцевого самоврядування вимагати від замовника будівництва виконання обов'язку щодо пайової участі, а відповідач не надав суду жодних доказів про вжиття ним заходів з метою виконання обов'язку щодо укладення договорів про пайову участь у розвитку інфраструктури відповідного населеного пункту.
ТзОВ СП українсько-білоруське В«УкрБілАвтоВ» не погоджується з ухваленим рішенням, вважає його прийнятим з порушенням норм матеріального та процесуального права та неповним дослідженням зібраних доказів. Апелянт зазначає, що здійснював реконструкцію в існуючих межах незавершеного будівництвом побутових приміщень цеху ЗКМ під нежитлові приміщення, яку завершено згідно Декларації про готовність об'єкта до експлуатації 08.04.2016р. Стверджує, що позивач звернувся з позовом до суду про укладення договору поза межами граничного терміну встановленого ч. 9 ст. 40 Закону № 3038-VI, у який укладення такого договору є обов'язковим. Посилається на те, що п.п. 1.4, 7.3 Положення "Про пайову участь замовників будівництва у створенні та розвитку інженерно-транспортної інфраструктури міста" затвердженого рішенням Івано-Франківської міської ради від 18.10.2013 року №1231-38 (надалі - Положення) не повинні братись до уваги, оскільки вони не відповідають вимогам ч. 9 ст. 40 Закону № 3038-VI. Також, не погоджується з розрахунком розміру пайового внеску, оскільки враховуючи кошторисну вартість будівництва, а саме 990750,00 грн. та затверджений Положенням 7 % вартості будівництва, розмір пайового внеску повинен становити 69 352,20 грн. Апелянт просить рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 01.09.2016р. у справі №909/525/16 скасувати, прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.
Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради у відзиві на апеляційну скаргу зазначає, що договір має бути укладений в обов'язковому порядку, в межах строку встановленого ч. 9 ст. 40 Закону № 3038-VI для добровільного виконання стороною свого обов'язку, а невиконання зобов'язання замовником не звільняє його від обов'язку укласти договір. Зазначає, що непогодження апелянта з розміром пайового внеску є безпідставним оскільки, відповідачем не надано розмір загальної кошторисної вартості будівництва та актів виконаних робіт. Просить залишити рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 01.09.2016р. у справі №909/525/16 без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.
Фінансове управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради у відзиві на апеляційну скаргу, зазначає, що у разі якщо загальна кошторисна вартість будівництва об'єкта не визначена згідно з будівельними нормами , державними стандартами і правилами, вона визначається на основі встановлених органом місцевого самоврядування нормативів для одиниці створеної потужності.
Вивчивши матеріали справи в сукупності з апеляційною скаргою, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши зібрані докази по справі, судова колегія Львівського апеляційного господарського суду прийшла до висновку про наявність підстав для часткового задоволення апеляційної скарги та зміни оскаржуваного рішення. При цьому апеляційний суд встановив наступні обставини та керувався такими мотивами.
18.03.2016 року Фінансове управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради звернулось з листом №2-15/139 до ТзОВ СП українсько-білоруське В«УкрБілАвтоВ» , як замовника реконструкції в існуючих межах незавершеного будівництва побутових приміщень ЗКМ під нежитлові приміщення по вул. Височана, 18, у якому просило терміново звернутись із заявою про укладення договору про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста (а.с. 15).
08.04.2016 року Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області по даному об'єкту було зареєстровано Декларацію про готовність до експлуатації об'єкта, який належить до I-III категорії складності за №ІФ142160990901 (а.с. 21-23).
27.04.2016 року позивач повторно звернувся до відповідача з вимогою укласти договір про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста (а.с. 16).
Як вбачається з матеріалів справи, відповіді на вказані листи не було надано.
14.06.2016 року Фінансове управління виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради звернулось з листом №2-15/300 до ТзОВ СП українсько-білоруське В«УкрБілАвтоВ» з пропозицією (офертою) укласти договір про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, надавши проект такого договору (а.с. 18-20).
Як зазначає позивач, ухилення відповідача від укладання договору пайової участі до прийняття об'єкту будівництва "реконструкція в існуючих межах незавершеного будівництва побутових приміщень цеху ЗКМ під нежитлові приміщення" до експлуатації, є порушенням зобов'язання, яке прямо передбачене чинним законодавством.
Предметом спору у даній справі є спонукання відповідача укласти договір про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Івано-Франківська між Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради, Фінансовим управлінням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради та ТзОВ СП українсько-білоруське В«УкрБілАвтоВ» в редакції фінансового управління.
Відповідно до ч. 2 ст. 11 ЦК України підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Загальний порядок укладання господарських договорів визначений ст.181 ГК України.
Примусовий порядок укладення господарських договорів за рішенням суду регулюється ст.187 ГК України та ст.649 ЦК України, виходячи зі змісту яких і принципу свободи договору, переддоговірні спори поділяються на спори про спонукання до укладення договору, якщо одна зі сторін ухиляється від його укладення, та на спори з умов договору, коли сторони не врегулювали розбіжності щодо його умов.
Згідно ч. 3 ст. 179 ГК України укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.
Відповідно до ч.ч. 2-5 ст. 181 ГК України проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках. Сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору. За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором. Сторона, яка одержала протокол розбіжностей до договору, зобов'язана протягом двадцяти днів розглянути його, в цей же строк вжити заходів для врегулювання розбіжностей з другою стороною та включити до договору всі прийняті пропозиції, а ті розбіжності, що залишились неврегульованими, передати в цей же строк до суду, якщо на це є згода другої сторони.
Позивач звернувся до ТзОВ СП українсько-білоруське В«УкрБілАвтоВ» з пропозицією (офертою) укласти договір про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, надавши проект такого договору, однак відповідачем не повернуто підписаний один примірник договору, не надіслано відповіді на лист чи протоколу розбіжностей.
Відповідно до абз. 6 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про архітектурну діяльність» від 20 травня 1999 року № 687-XIV під будівництвом слід розуміти нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт.
Згідно п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону № 3038-VI замовником є фізична або юридична особа, що має намір щодо забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок) і подала у встановленому законодавством порядку відповідну заяву.
Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 2 Закону № 3038-VI під забудовою території слід розуміти діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, яка передбачає, зокрема, реконструкцію існуючої забудови та територій.
Враховуючи вищевказане, ТзОВ СП українсько-білоруське В«УкрБілАвтоВ» є замовником реконструкції в існуючих межах незавершеного будівництва побутових приміщень ЗКМ під нежитлові приміщення по вул. Височана, 18, м. Івано-Франківськ, а отже, на відповідача поширюється дія Закону № 3038-VI.
Відповідно до ч.ч. 2- 3 ст. 40 Закону № 3038-VI, замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті. Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури.
Згідно абз. 1 ч. 9 ст. 40 Закону № 3038-VI договір про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту укладається не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію.
Відповідно до Декларації про готовність до експлуатації об'єкта, який належить до I-III категорії складності, зареєстрованої Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області за №ІФ142160990901, реконструйовану ТзОВ СП українсько-білоруське В«УкрБілАвтоВ» в існуючих межах незавершеного будівництва побутових приміщень ЗКМ під нежитлові приміщення прийнято до експлуатації 08.04.2016 року. У даній декларації замовником вказано, що кошти пайової участі сплачено в повному обсязі, однак дане твердження є недостовірним, що підтверджується матеріалами справи та доводами сторін.
Отже, до 08.04.2016 року ТзОВ СП українсько-білоруське В«УкрБілАвтоВ» не виконало покладеного на нього Законом № 3038-VI обов'язку щодо укладення договору про пайову участь і не зверталося до позивача з приводу укладення такого договору.
Ухилення замовника будівництва від укладення договору про пайову участь до прийняття об'єкта нерухомого майна до експлуатації є порушенням зобов'язання, яке прямо передбачено законодавством. Невиконання такого зобов'язання не звільняє замовника будівництва від обов'язку укласти договір про пайову участь, у тому числі й після прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію. Відповідна правова позиція наведена у постановах судової палати у господарських справах Верховного Суду України від 16.11.2016р. № 922/5937/15, від 30.11.16 р. № 922/6409/15.
Відповідно до ч.1 ст. 111 28 ГПК України висновок Верховного Суду України щодо застосування норми права, викладений у його постанові, прийнятій за результатами розгляду справи з підстав, передбачених пунктами 1 і 2 частини першої статті 111 16 цього Кодексу, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права. Висновок щодо застосування норм права, викладений у постанові Верховного Суду України, має враховуватися іншими судами загальної юрисдикції при застосуванні таких норм права.
Згідно абз. 2, 3 ч. 9 ст. 40 Закону № 3038-VIІ істотними умовами договору є: 1) розмір пайової участі; 2) строк (графік) сплати пайової участі; 3) відповідальність сторін. Невід'ємною частиною договору є розрахунок величини пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту.
Величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами. При цьому не враховуються витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх і позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій. У разі якщо загальна кошторисна вартість будівництва об'єкта не визначена згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами, вона визначається на основі встановлених органом місцевого самоврядування нормативів для одиниці створеної потужності (ч. 5 ст. 40 Закону № 3038-VI).
Рішенням Івано-Франківської міської ради від 18.10.2013 року №1231-38 затверджено Положення "Про пайову участь замовників будівництва у створенні та розвитку інженерно-транспортної інфраструктури міста" (надалі - Положення) (а.с. 32-41). Положенням визначено порядок та умови залучення коштів для розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Івано-Франківська, врегульовано організаційно-правові відносини, пов'язані з оформленням договорів про пайову участь.
Згідно п. п. 1.2 та 1.3 Положення замовники будівництва залучаються до пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста виключно на підставі укладених з виконавчим комітетом та фінансовим управлінням договорів про пайову участь. Для укладення такого договору замовник зобов'язаний повідомляти виконавчий комітет про будь-які вчинені ним дії щодо забудови земельної ділянки, відповідно до діючого законодавства та звернутися про укладення Договору про пайову участь.
Відповідно до абз. 2 п. 3.1 Положення замовник зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, крім випадків, передбачених пунктом 6.6, 6.7 цього положення.
Згідно п. 4.4 Положення договір про пайову участь укладається на підставі звернення замовника будівництва на ім'я першого заступника міського голови.
Відповідно до абз. 2 пункту 7.3 Положення в разі відсутності звернення замовника щодо укладення договору про пайову участь в строк, передбачений п. 9 ст. 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" виконавчий комітет або фінансове управління вживає всіх необхідних заходів щодо укладення договору, в тому числі і після введення об'єкту в експлуатацію.
В разі, якщо замовник не звернувся про укладення договору та не підписав у встановлений термін виконавчий комітет або фінансове управління вправі подати позовну заяву про укладення договору в судовому порядку (п. 1.4 Положення).
Як вбачається з позовної заяви та оскаржуваного рішення суду позивачем визначено розмір пайової участі у сумі 484 530, 32 грн.
Згідно ч. 6 ст. 40 Закону № 3038-VIІ встановлений органом місцевого самоврядування для замовника розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту не може перевищувати граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту. Граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту з урахуванням інших передбачених законом відрахувань не може перевищувати: 1) 10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для нежитлових будівель та споруд; 2) 4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для житлових будинків.
Згідно п. 6.2.1 Положення розмір пайової участі становить 7 відсотків вартості будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування - для нежитлових будівель та споруд.
70% поступлень спрямувати на соціальну інфраструктуру міста та 30% на інженерно-транспортну інфраструктуру міста (абз. 3 п. 6.2.2. Положення).
Згідно п. 21 Декларації про готовність до експлуатації об'єкта, який належить до I-III категорії складності за №ІФ142160990901 загальна кошторисна вартість будівництва об'єкта становить 990750,00 грн.
Враховуючи Декларацію про готовність до експлуатації об'єкта, який належить до I-III категорії складності за №ІФ142160990901 та п. 6.2.1 Положення розмір пайової участі у повинен становити 69352,50 грн.
Враховуючи вищенаведене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про укладення договору про пайову участь замовників будівництва у розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Івано-Франківська між Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради, Фінансовим управлінням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради та ТзОВ СП українсько-білоруське В«УкрБілАвтоВ» , однак змінивши його в частині розміру пайової участі.
Підставою для скасування або зміни рішення місцевого господарського суду є, зокрема, порушення або неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права (п. 4 ч. 1 ст. 104 ГПК України).
При постановленні рішення місцевим господарським судом не перевірено розмір пайової участі, у зв'язку з чим судове рішення слід змінити.
Відповідно до статті 49 ГПК України, судовий збір покладається: у спорах, що виникають при укладанні, зміні та розірванні договорів, - на сторону, яка безпідставно ухиляється від прийняття пропозицій іншої сторони, або на обидві сторони, якщо господарським судом відхилено частину пропозицій кожної із сторін. Суд апеляційної інстанції покладає судовий збір за розгляд справи в апеляційному порядку на апелянта.
Керуючись ст. ст. 103, 104, 105 ГПК України, Львівський апеляційний господарський суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу задоволити частково. Рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 01.09.2016р. у цій справі змінити в частині розміру пайової участі.
Викласти пункт 3.3 Договору №
«Замовник сплачує пайову участь у сумі 69352,50 грн. в 7-денний термін з моменту реєстрації Договору.»
Викласти абзаци 5, 6, 7 Розрахунку розміру пайової участі (єдиний) Додатку до Договору №
«Розмір пайової участі всього, грн., з них: 69352,50 грн.
Розмір пайової участі на соціальну інфраструктуру міста, грн. 48546,75 грн.
Розмір пайової участі на інженерно-транспортну інфраструктуру міста, грн. 20805,75 грн.»
2. В решті рішення залишити без змін.
3. Судові витрати за розгляд справи в апеляційному порядку покласти на ТзОВ СП українсько-білоруське В«УкрБілАвтоВ» .
4. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку згідно з Розділом ХІІ-І Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст постанови підписано 12.12.2016р.
Головуючий суддя Дубник О.П.
Суддя Матущак О.І.
Суддя Скрипчук О.С.
Суд | Львівський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2016 |
Оприлюднено | 16.12.2016 |
Номер документу | 63405004 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Львівський апеляційний господарський суд
Дубник О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні