Справа №-613/1089/16-а Провадження №-2-а/613/59/16
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
7 грудня 2016 року Богодухівський районний суд Харківської області в складі
головуючого судді Шалімова Д.В.,
при секретарі Макушинській О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов ОСОБА_1 до Шарівської селищної ради Богодухівського району Харківської області, про зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувсь до суду з позовом до Шарівської селищної ради Богодухівського району Харківської області, про зобов»язання вчинити певні дії, в якому просить: визнати протиправними дії відповідача щодо надання неповної інформації, зазначеної у запиті до Шарівської селищної ради Богодухівського району Харківської області від 01.08.2016, зобов'язати відповідача надати повну та достовірну інформацію, зазначену у моєму запиті, а саме надати належним чином завірену інформацію: розрахунки розміру орендної плати за земельні ділянки комунальної власності, орендованої ТОВ «Трайгон Фармінг Харків» код ЄДРПОУ 34469015 (кожної окремо за кожен рік оренди за строк з дати підписання договорів оренди до дати розірвання договорів, якщо договори розірвано) кадастрові номери: НОМЕР_1; НОМЕР_2; НОМЕР_3; НОМЕР_4 дати та суми сплачених коштів за оренду вказаних земельних ділянок (комунального майна) за кожен рік оренди окремо (з дати підписання договорів до дати розірвання договорів, якщо договори розірвано), копії рішень Шарівської селищної ради, які стосуються затвердження нормативної грошової оцінки вказаних земельних ділянок. Якщо такі рішення не приймались, то повідомити яким чином проводився розрахунок нормативної грошової оцінки зданих в оренду вищезазначених земельних ділянок (по кожній ділянці окремо), обґрунтовану відповідь на питання: чому при підписанні договорів оренди вищезазначених земельних ділянок головою селищної ради розмір орендної плати був встановлений на рівні 2% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки всупереч вимогам ст. 288.5.1 Податкового кодексу України, а також повідомити які дії вжив чинний голова селищної ради для вирішення питання приведення вищезазначених договорів оренди у відповідність до вимог Податкового кодексу України (копії листів-звернень до ТОВ «Трайгон Фармінг Харків» з приводу перегляду розміру орендної плати за вищезазначеними чинними договорами оренди), стягнути з відповідача понесені судові витрати.
Свої вимоги позивач мотивує тим, що він 01.08.2016 звернувся до Шарівської селищної ради Богодухівського району Харківської області із запитом на інформацію на підставі і в порядку, встановленому Законом України «Про доступ до публічної інформації». У запиті було висловлено прохання надати належним чином завірену інформацію: - розрахунки розміру орендної плати за земельні ділянки комунальної власності, орендованої ТОВ «Трайгон Фармінг Харків» код ЄДРПОУ 34469015 (кожної окремо за кожен рік оренди за строк з дати підписання договорів оренди до дати розірвання договорів, якщо договори розірвано) кадастрові номери: НОМЕР_1; НОМЕР_2; НОМЕР_3; НОМЕР_4, дати та суми сплачених коштів за оренду вказаних земельних ділянок (комунального майна) за кожен рік оренди окремо (з дати підписання договорів до дати розірвання договорів, якщо договори розірвано), копії рішень Шарівської селищної ради, які стосуються затвердженні нормативної грошової оцінки вказаних земельних ділянок.
Якщо так рішення не приймались, то повідомити яким чином проводився розрахунок нормативної грошової оцінки зданих в оренд вищезазначених земельних ділянок (по кожній ділянці окремо). Надати обґрунтовану відповідь на питання: чому при підписані договорів оренди вищезазначених земельних ділянок головою селищної ради розмір орендної плати був встановлений на рівні 2% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки всупереч вимогам ст.288.5.1 Податкового кодексу України а також повідомити які дії вжив голова селищної ради для вирішення питання вищезазначених договорів оренди у відповідність до вимог Податкового кодексу України. 03.08.2016 року за підписом селищного голови ОСОБА_2 надійшла відповідь, яка містить неповну інформацію, щодо запитуваної інформації, зокрема, взагалі була надана інформація про розрахунки розміру орендної плати за земельні комунальної власності, орендованої TOB «Трайгон Фармінг Харків» за вищезазначеними земельними ділянками. Крім того, не були надані додаткові угоди про доплату до рівня 3% від нормативна грошової оцінки земельних ділянок: НОМЕР_5; НОМЕР_6. Не надано інформацію про договори оренди вищезазначених земельні ділянок за період 2006-2011 роки, коли TOB «Трайгон Фармінг Харків» вже вів свою діяльність на території Шарівської селищної ради, рішення про затвердження нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Шарівської селищної ради були надані без додатків, які є невід'ємною частиною, що позбавило позивача можливості отримати інформацію про грошову оцінку земель. Позивач вважає, що головою селищної ради порушено його право отримання повної та достовірної інформації на запит, оскільки голова селищної ради зобов'язаний, відповідно до його компетенції, володіти інформацією про яку було надано запит.
Представник позивача ОСОБА_3 в судовому засіданні позовні вимоги свого довірителя підтримала в повному обсязі, пояснила, що Шарівським сільським головою було порушено право позивача на отримання публічної інформації. Відповідь на запитувану інформацію надана не в повному обсязі. Просила позовні вимоги задовольнити повністю.
Представник відповідача Бондаренко Н.В. в судовому засідання проти задоволення позову заперечила, пояснила, що позивачу на інформаційний запит було надану всю інформацію якою володіє селищна рада. Відповідь була надана в повному обсязі , крім того надано детальні пояснення по всім пунктам.
Представник відповідача Мороз С.П. в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог ОСОБА_1 заперечила, пояснила,, що Шарівська селищна рада, відповідно до ст. 13. Закону України "Про доступ до публічної інформації" являється розпорядником публічної інформації, відповідно на виконання обов'язків, визначених законом, керуючись ст. 19,20 даного закону позивачу було надано відповідь в повному обсязі на запит від 01.08.2016 року, яка обумовлює публічну інформацію, що була отримана та створена в процесі виконання своїх повноважень та обов'язків селищною радою, передбачених чинним законодавством, та яка знаходиться у її володінні, правочинність якої підтверджується п. 1.1 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 29.09.2016 року №10, що визначає "...визначальним для публічної інформаціє є те, що вона заздалегідь зафіксована будь-якими засобами та на будь-яких носіях та знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень..."
Запитувачу було надано обґрунтовану інформацію з посиланням на нормативні акти селищної ради про те, що дійсно, при підписанні договорів оренди земельних ділянок у 2012 році між Шарівською селищною радою та TOB «Трайгон Фармінг Харків» у розділі «Орендна плата» пункт 9 було прописано: «Розмір орендної плати на рік становить 2% (два відсотки) від нормативної грошової оцінки, відповідно до рішень III сесії УІ скликання Шарівської селищної ради за №33, 34, 35 від 23 грудня 2010 року «Про внесення змін до рішення ХІУ сесії У скликання від 20 березня 2008 року «Про передачу TOB «Трайгон Фармінг Харків» в оренду земельну ділянку для обслуговування розташованих на ній господарчих дворів ...» . Але, згідно з внесенням змін з 01.04.2014 року Законом України від 27.03.2014 року №1166-УІІ "Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні " до Податкового кодексу України, якими установлено річний мінімальний розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної форми власності незалежно від їх категорій не може бути менше ніж 3% нормативної грошової оцінки та які необхідно обумовити в додатковій угоді. Так, у жовтні 2014 року між Шарівською селищною радою та TOB «Трайгон Фармінг Харків» було підписано додаткові угоди до договорів оренди земельних ділянок для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, де пункт 9 було викладено в новій редакції, та надано запитувачу копії даних угод до діючих договорів. Крім того, у запиті ОСОБА_1 не було запитано ні договорів оренди, ні додаткових угод , проте селищна рада надала їх до відповіді на свій розсуд (в якості пояснення). На підставі вищевикладеного вважає, що позивачу було надано вичерпну відповідь на його інформаційний запит, тому у задоволенні позову просила відмовити.
Представник відповідача Мулік А.М. в судовому засідання проти задоволення позову заперечила, пояснила, що ОСОБА_1 надано повну та достовірну інформацію на його запит.
Суд, заслухавши представника позивача, представників відповідача , дослідивши матеріали справи, приходить до висновку, що дана заява не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що 01.08.2016 року ОСОБА_1 , як депутат Богодухівської районної ради звернувсь з інформаційним запитом до Голови Шарівської селищної ради , в якому просив надати йому належним чином завірену інформацію: розрахунки розміру орендної плати за земельні ділянки комунальної власності, орендовані ТОВ «Трайгон Фармінг Харків» код ЄДРПОУ 34469015 (кожної окремо за кожен рік оренди за строк з дати підписання договорів оренди до дати розірвання договорів, якщо договори розірвано) кадастрові номери: НОМЕР_1; НОМЕР_2; НОМЕР_3; НОМЕР_4, дати та суми сплачених коштів за оренду вищезазначених земельних ділянок (комунального майна) за кожен рік оренди окремо (з дати підписання договорів оренди до дати розірвання договорів, якщо договори розірвано), копії рішень Шарівської селищної ради, які стосуються затвердження нормативної грошової оцінки вищезазначених земельних ділянок. Якщо такі рішення не приймались, то повідомити яким чином проводився розрахунок нормативної грошової оцінки зданих в оренду вищезазначених земельних ділянок (по кожній ділянці окремо), надати обґрунтовану відповідь на питання: чому при підписанні договорів оренди вищезазначених земельних ділянок головою селищної ради розмір орендної плати був встановлений на рівні 2 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки всупереч вимогам ст. 288.5.1 Податкового кодексу України, а також повідомити які дії вжив чинний голова селищної ради для вирішення питання приведення вищезазначених договорів оренди у відповідність до вимог Податкового кодексу України (копії листів-звернень до TOB «Трайгон Фармінг Харків» з приводу перегляду розміру орендної плати за вищезазначеними чинними договорами оренди).
Шарівською селищною радою 03.08.2016 року за вих. № 02-32/13, ОСОБА_1 було надано відповідь на інформаційний запит наступного змісту : відповідно до пункту 10 розділу «Орендна плата» договорів оренди земельних ділянок між Шарівською селищною радою та TOB «Трайгон Фармінг Харків» самостійно здійснює обчислення орендної плати за землю з урахуванням ін. нормативної грошової оцінки, визначеної законодавством, за затвердженим Кабінетом Міністрів України формами, що на сьогоднішній день не заборонено законодавством. Так як при внесенні орендної плати за земельні ділянки орендарі не конкретизують за яку саме ділянку вносять орендну плату,а контроль щодо сплати здійснюється податковими органами, надаємо перелік коштів, що надійшли до селищного бюджету та перелік надходження за роки оренди (окрім 2011 року, так як згідно номенклатури спав документів бюджетно - фінансової роботи та бухгалтерського обліку «Книга доходів ради зберіг роки відповідно до ст. 351: 2012 рік - сплачено TOB «Трайгон Фармінг Харків» 157686.09 грн., 25.01.2012 рік - 7514,69 грн., 24.02.2012 рік - 7004,00 грн., 15.03.2012 рік - 7004,00 грн., 24.04.2012 рік - 7004,00 грн., 25.05.2012 рік - 7004,00 грн., 26.06.2012 рік - 7004,00 грн., 19.07.2012 рік - 47253,80 грн., 30.08.2012 рік - 13579,52 грн., 28.09.2012 рік - 13579,52 грн., 20.11.2012 рік - 13579,52 грн.,15.12.2012 рік - 13579,52 грн., 2013 рік - сплачено ТОМ «Трайгон Фармінг Харків» 163206.85 грн., 30.01.2013 рік - 13893,56 грн., 28.02.2013 рік - 13579,52 грн., 28.03.2013 рік - 13579,52 грн., 25.04.2013 рік - 13579,06 грн., 30.05.2013 рік - 13579,06 грн., 20.06.2013 рік - 13579,06 грн., 26.07.2013 рік - 13579,06 грн., 23.08.2013 рік - 13579,06 грн., 30.09.2013 рік - 13579,06 грн., 30.10.2013 рік - 13579,06 грн., 27.12.2013 рік - 13579,06 грн., 2014 рік - сплачено TOB «Трайгон Фармінг Харків» 134884,72 грн., 30.01.2014 рік - 13579,06 грн., 27.02.2014 рік - 7711,87 грн., 27.03.2014 рік - 7711,87 грн., 18.04.2014 рік - 2368,55 грн., 24.04.2014 рік - 7711,87 грн., 29.05.2014 рік - 7712,17 грн., 26.06.2014 рік - 7711,87 грн., 30.07.2014 рік - 771 1,87 грн., 28.08.2014 рік - 771 1,87 грн., 26.09.2014 рік - 7711,87 грн., 27.10.2014 рік - 41898,80 грн., 27.11.2014 рік - 15343,32 грн., 2015 рік - сплачено TOB «Трайгон Фармінг Харків» 106218,69 грн., 29.01.2015 рік - 3925,92 грн., 26.02.2015 рік - 9117,49 грн., 26.03.2015 рік - 9117,87 грн., 31.03.2015 рік - 2000,00 грн., 23.04.2015 рік - 9117,49 грн., 28.05.2015 рік - 9117,49 грн., 19.06.2015 рік - 9117,49 грн.,23.07.2015 рік - 9117,49 грн., 06.08.2015 рік-9117,49 грн.,30.09.2015 рік - 9117,49 грн., 22.10.2015 рік - 9117,49 грн., 27.11.2015 рік - 9117,49 грн., 29.12.2015 рік - 9117,49 грн., 2 016 рік (перше півріччя ) - сплачено ТОВ «Трайгон Фармінг Харків» 73415,05 грн., 29.01.2016 рік - 9117.49 грн., 26.02.2016 рік - 10940,99 грн., 03.03.2016 рік - 1984,11 грн., 24.03.2016 рік - 12825,10 грн., 14.04.2016 рік - 12825,10 грн., 27.05.2016 рік - 12897,16 грн., 23.06.2016 рік - 12825.10 грн. TOB «Трайгон Фармінг Харків» для обчислення розміру орендної плати (нарахування проводиться орендарем самостійно згідно до умов договорів оренди) користується грошовою оцінкою земель населених пунктів Шарівської селищної ради, яка діє станом на 1.01.2016 року (процедура її обговорення була оприлюднена в грудні 2012 року, та опублікована в засобах масової інформації згідно чинного законодавства).
Надаємо Вам копії рішень ради про затвердження нормативної грошової оцінки по населених пунктах окремо. При підписанні договорів оренди земельних ділянок у 2008 році між Шарівською селищною радою та TOB «Трайгон Фармінг Харків» у розділі «Орендна плата» пункт 9 було прописано: «Розмір орендної плати на рік становить 3% від нормативної грошової оцінки, але в 2012 році за зверненням орендаря на сесії селищної ради було переглянуто розмір орендної плати та прийнято наступні рішення III сесії УІ скликання від 23 грудня 2010 року : №33-УІ "Про внесення змін до рішення ХІУ сесія У скликання від 20 березня 2008 року "Про передачу TOB «Трайгон Фармінг Харків »в оренду земельну ділянку для обслуговування розташованих на ній господарчих дворів на території селища Шарівка /відділок Мирне/. №34-УІ "Про внесення змін до рішення ХІУ сесія У скликання від 20 березня 2008 року "Про передачу TOB «Трайгон Фармінг Харків » в оренду земельну ділянку для обслуговування розташованих на ній господарчих дворів на території селища Шарівка .№35-УІ "Про внесення змін до рішення ХІУ сесія У скликання від 20 березня 2008 року "Про передачу TOB «Трайгон Фармінг Харків » в оренду земельну ділянку для обслуговування розташованих на ній господарчих дворів на території села Першотравнем" , копії яких додаються, на підсіві яких і було внесено зміни до договорів оренди вищезазначених земельних ділянок , які визначили ставку 2% нормативної грошової оцінки земельних ділянок. Але, згідно з внесенням змін 3 01.04.2014 року Законом України від 27.03.2014 року №1166-УП "Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні " до Податкового кодексу України, якими установлено річний мінімальний розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної форми власності незалежно від їх категорій не може бути менше ніж 3% нормативної грошової оцінки та які необхідно обумовити в додатковій угоді . Також у жовтні 2014 року між Шарівською селищною радою та ТОВ « Трайгон Фармінг Харків» було підписано додаткові угоди до договорів оренди земельних ділянок для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, де п. 9 викладено в новій редакції. До відповіді додано: копії рішень ради про затвердження нормативної грошової оцінки по населених пунктах від 23.12.2010 року № 33-УІ, від 23.12.2010 року № 34-УІ, від 23.12.2010 № 35-УІ, від 12.12.2012 № 314 -УІ, від 12.12.2012 № 313- УІ, від 12.12.2012 № 315- УІ, а також копії додаткових угод.
Крім того, 07.10.2016 року за вих. № 02-321/13, з метою вирішення даної справи мирним шляхом, Шарівською селищною радою було надано додаткову інформацію наступного змісту: додаткові угоди про зміну розміру орендної плати до договорів оренди землі (тобто, про доплату до рівня 3% від нормативної грошової оцінки земельних ділянок) щодо земельних ділянок з кадастровими номерами: 6320855700:00:001:0125, 6320855700:00:001:0126 і 6320855700:00:001:0134 - не укладалися, так як самі договори оренди землі розірвані. При внесенні орендної плати за земельні ділянки орендарі не конкретизують, за яку саме земельну ділянку вони вносять орендну плату, а контроль щодо сплати здійснюється податковими органами. До 2012 року було укладено лише два договори оренди між Шарівською селищною радою та TOB «Трайгон Фармінг Харків» на земельні ділянки для обслуговування розташованих на ній господарчих дворів на території села Першотравневе, всі інші договори оренди не були підписані, оскільки вимагали значних опрацювань та доробок (визначення кадастрових номерів, погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок всіма інстанціями). Коли всі необхідні доопрацювання були зроблені, то селищна рада на чолі з тоді діючим головою підписали ще 11 договорів оренди. Всі 13 договорів були зареєстровані в Управлінні Держкомзему у Богодухівському районі Харківської області у квітні 2012 року (в тому числі і договори, підписані у 2011 році, що є початком відліку фактичного використання земельних ділянок. На сьогоднішній день діє 10 договорів оренди земельних ділянок для обслуговування розташованих на ній господарських дворів, інші 3 договори були розірвані, а земельні ділянки були залучені до фонду селищної ради. Так як в період з 2008 року по 2011 рік вищезазначені земельні ділянки не набули фактичного використання TOB «Трайгон Фармінг Харків» то і орендна плата не вносилася - відповідно не має підстави для надання інформації щодо дат і сум сплачених коштів за їх оренду.
Законом України "Про доступ до публічної інформації" унормовано порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес.
Відповідно до ст. 1 Законом України "Про доступ до публічної інформації", публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Враховуючи викладене вище, суд вважає, що позивачу було в повній мірі надано відповідь на запитувану інформацію та всі витребувані документи, доводи позивача та його представника не доводять і не встановлюють, що надані відповідачем відповіді на запит позивача є неповною інформацією, та такою, що не відображає істинне положення справ.
Відповідно до ст. 11, 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Крім того, суд зазначає, що під час розгляду спорів щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень суди незалежно від підстав, наведених у позовній заяві, повинні перевіряти їх відповідність усім зазначеним вимогам, що відповідає приписам закону.
Таким чином, в адміністративному судочинстві захисту підлягають лише порушені права чи інтереси, а задоволенню - лише ті вимоги, що відновлюють порушені права чи інтереси особи в сфері публічно-правових відносин.
Виходячи з приписів ст. 19 ч. 2 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини , на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення , крім випадків , встановлених статтею 72 цього Кодексу.
В даному випадку, позивач не надав належних та допустимих доказів на підтвердження своїх позовних вимог. В свою чергу сторона відповідача надала необхідний об"єм доказів на спростування щодо порушення прав, свобод та інтересів позивача, оскільки інформаційні запити позивача було вирішено та надано відповіді з інформацією та копіями запитуваних документів.
Крім того, відповідь на інформаційний запит позивача надана Шарівською селищною радою є слушною та не суперечить висновкам викладеними у Постанові Пленуму Вищого адміністративного суду України від 29.09.2016 № 10 « Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації».
На підставі викладеного вище, суд приходить висновку, що в даному випадку відповідачі, як суб'єкти владних повноважень, діяли на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, що дає суду підстави для відмови в задоволенні адміністративного позову.
Керуючись ст.19 Конституції України, ст. 1 Закону України "Про доступ до публічної інформації", Постановою Пленуму Вищого адміністративного суду України від 29.09.2016 № 10 « Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації», ст. ст. 4, 8, 9, 11, 17, 71, 159, 160-163 КАС України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Шарівської селищної ради Богодухівського району Харківської області, про зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Богодухівський районний суд Харківської області протягом 10 днів з дня отримання копії цієї постанови.
СУДДЯ
Суд | Богодухівський районний суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2016 |
Оприлюднено | 19.12.2016 |
Номер документу | 63429803 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Богодухівський районний суд Харківської області
Шалімов Д. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні