Ухвала
від 09.12.2016 по справі 908/2355/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 25/29/16-21/85/16

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

09.12.2016 Справа № 908/2355/16

Кредитор - Товариство з обмеженою відповідальністю «Георесурс» (03067, м. Київ, вул. Генерала Тупікова, 3/1, код ЄДРПОУ 36509358)

Боржник - Товариство з обмеженою відповідальністю В«ОСОБА_1 ЛТДВ» (м. Запоріжжя, 69002, пр. Соборний, 77, офіс 4; поштова адреса - м. Запоріжжя, 69001, а/с 1374, код ЄДРПОУ 38169123)

Ліквідатор - ОСОБА_2 (ідент. номер НОМЕР_1, м. Запоріжжя, 69001, а/с 1374)

про банкрутство

Суддя Черкаський В.І.

за участі представників сторін:

від боржника - ОСОБА_3, дов. від 01.10.2016

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до протоколу повторного автоматичного розподілу судової справи між суддями від 25.10.2016 року справу № 908/2355/16 передано на розгляд судді Черкаському В.І.

Ухвалою суду від 25.10.2016 суддя Черкаський В.І. прийняв справу № 908/2355/16 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю В«ОСОБА_1 ЛТДВ» до розгляду, присвоїв справі номер провадження 21/85/16.

11.11.2016 року ліквідатором наданий звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс, реєстр вимог кредиторів, документи, що підтверджують проведення ліквідаційної процедури.

Ухвалою суду від 15.11.2016 суд призначив судове засідання для розгляду звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу, реєстру вимог кредиторів, документів, що підтверджують проведення ліквідаційної процедури, на 29.11.2016 року, 10 - 30.

29.11.2016 року до суду від ліквідатора надійшли докази відсутності корпоративних прав банкрута в статутних фондах інших підприємств.

Станом на 29.11.2016 ліквідатор вимог суду не виконав.

Ухвалою від 29.11.2016 засідання для розгляду звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу, реєстру вимог кредиторів, документів, що підтверджують проведення ліквідаційної процедури, відкладене на 09.12.2016 року, 12 - 30.

09.12.2016 від ліквідатора надійшов звіт станом на 08.12.2016 та лист кредитора (вх..0906/30661 від 09.12.2016), в якому він просить банкрута ліквідувати.

У засіданні 09.12.2016 звіт ліквідатора (вх..0906/30662 від 09.12.2016) прийнятий до розгляду.

Розглянувши у засіданні 09.12.2016 звіти ліквідатора (вх. 0906/28075 від 11.11.2016, вх. 0906/30662 від 09.12.2016), матеріали справи, заслухавши представника боржника, суд встановив.

Відповідно до частини 2 статті 4-1 Господарського процесуального кодексу України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Відповідно до ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи. Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

Постановою суду від 12.09.2016 року (суддя А.В.Дьоміна )визнано ТОВ В«ОСОБА_1 ЛТДВ» банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено голову ліквідаційної комісії - ОСОБА_2

Відповідно до вимог ч. ч. 1, 2 ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ліквідатор - фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку.

Ліквідатор з дня свого призначення, зокрема, здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Законом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню, на строк не менше п'яти років з дати визнання особи банкрутом; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному органу з питань банкрутства відповідну інформацію для ведення Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, тощо.

Усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, за винятком об'єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об'єктів комунальної інфраструктури, що належать юридичній особі - банкруту, які передаються в порядку, встановленому законодавством, до комунальної власності відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку (ст. 42 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом").

Згідно з ч. ч. 1, 5 ст. 45 Закону про банкрутство, кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у порядку, встановленому цією статтею. Вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Відтак, наведеною статтею Закону передбачений перелік обовВ»язкових додатків, які додаються до звіту ліквідатора та мають бути предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, яке проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів); подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених ним дій в ході ліквідаційної процедури.

Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх заходів ліквідаційної процедури відповідно до вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", повне вчинення ним дій по виявленню кредиторів та активів боржника, за результатом розгляду яких суд приймає рішення про можливість відновлення платоспроможності боржника або встановлює неможливість задоволення вимог конкретних кредиторів та приймає рішення про його ліквідацію та припинення провадження у справі.

Приймаючи рішення про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу і припинення провадження у справі, суд повинен дослідити та встановити обставини, на підставі яких він дійшов висновку про необхідність його затвердження, з'ясувати виконання ліквідатором обов'язків, передбачених чинним законодавством.

Отже, ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу є за своєю правовою природою судовим рішенням, яке підсумовує хід ліквідаційної процедури, в якому необхідно повно відобразити обставини, що мають значення для даної справи (вчинення ліквідатором належних дій по виявленню активів та пасивів боржника, встановленню правового статусу боржника, як юридичної особи, доведення неможливості відновлення платоспроможності боржника внаслідок вжитих ліквідатором заходів та необхідність його ліквідації), висновки суду про встановлені обставини і їх правові наслідки повинні бути вичерпними, відповідати дійсності та підтверджуватися достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні.

Затверджуючи звіт ліквідатора, господарський суд повинен дати оцінку належності проведення ліквідатором всієї ліквідаційної процедури, дотримання ним черговості задоволення вимог кредиторів, відповідності законодавству про банкрутство всіх обов'язкових додатків до звіту ліквідатора, зокрема, оцінити повноту пошуку, виявлення майнових активів банкрута, для включення їх в ліквідаційну масу, дати оцінку діям ліквідатора щодо пошуку, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб, надати оцінку повноті реалізації ліквідатором активів боржника, а також з'ясувати чи здійснювались ліквідатором заходи для виявлення та повернення дебіторської заборгованості банкрута.

Матеріали звітів, наданих ліквідатором, не містять відомостей щодо передачі ліквідатору бухгалтерської та іншої документації банкрута, печаток і штампів, матеріальних та інших цінностей банкрута, тощо.

Суд вважає, що звіт та ліквідаційний баланс, як підсумковий документ, що подається ліквідатором господарському суду в зв'язку з закінченням ліквідаційної процедури, не може бути затверджений господарським судом у відсутності: доказів аналізу ліквідатором первісної бухгалтерської документації боржника; аналізу судом дій ліквідатора щодо виявлення майна банкрута, що підлягає включенню до ліквідаційної маси, а також, його дій щодо пошуку нерухомого (земельних ділянок) та рухомого майна банкрута.

У наданому ліквідатором звіті не зазначено чи дійсно наявні на момент відкриття ліквідаційної процедури грошові кошти у розмірі 14000 грн. були спрямовані на погашення витрат у ліквідаційній процедурі.

Враховуючи наведене, суд дійшов до висновку, що ліквідатором не було у повному обсязі здійснено всіх передбачених Законом України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» заходів при здійсненні ліквідаційної процедури боржника, отже, у суду відсутні правові підстави для затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу банкрута, ліквідації банкрута та припинення провадження у справі про банкрутство ТОВ В«ОСОБА_1 ЛТДВ» .

Керуючись ст. ст. 2, 40, 46 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» , ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

У затвердженні звітів ліквідатора (вх. 0906/28075 від 11.11.2016, вх. 0906/30662 від 09.12.2016) відмовити.

Зобов'язати ліквідатора - виконати вимоги постанови суду від 12.09.2016 № 908/2355/16.

Копію ухвали направити ліквідатору, кредитору.

Суддя В.І. Черкаський

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення09.12.2016
Оприлюднено20.12.2016
Номер документу63446530
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/2355/16

Ухвала від 13.01.2017

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Черкаський В.І.

Ухвала від 05.01.2017

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Черкаський В.І.

Ухвала від 23.12.2016

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Черкаський В.І.

Ухвала від 09.12.2016

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Черкаський В.І.

Ухвала від 29.11.2016

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Черкаський В.І.

Ухвала від 15.11.2016

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Черкаський В.І.

Ухвала від 25.10.2016

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Черкаський В.І.

Ухвала від 12.09.2016

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дьоміна А.В.

Постанова від 12.09.2016

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дьоміна А.В.

Ухвала від 07.09.2016

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дьоміна А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні