Постанова
від 14.12.2016 по справі 820/6113/16
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд

61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

14 грудня 2016 р.                                                                                 № 820/6113/16

Харківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Зінченко А.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Керівника Харківської місцевої прокуратури № 6 в інтересах держави в особі Регіонального відділення фонду державного майна України по Харківській області до Безлюдівської селищної ради Харківського району Харківського області про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Керівник Харківської місцевої прокуратури № 6 в інтересах держави в особі Регіонального відділення фонду державного майна України по Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Безлюдівської селищної ради Харківського району Харківського області, в якому просить суд визнати протиправною бездіяльність Безлюдівської селищної ради Харківського району Харківської області в частині невиконання вимог Закону України “Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності” щодо розгляду на сесії ради питання про прийняття до комунальної власності газопроводу, що розташований за адресою: Харківська область, Харківський район, смт. Безлюдівка, пров. Петровського, 6; зобов'язати Безлюдівську селищну раду Харківського району Харківської області розглянути на черговій сесії Безлюдівської селищної ради питання щодо прийняття до комунальної власності газопроводу, що розташований за адресою: Харківська область, Харківський район, смт. Безлюдівка, пров. Петровського, 6.

В обґрунтування позовних вимог прокурор зазначив, що бездіяльність Безлюдівської селищної ради Харківського району Харківської області в частині невиконання вимог Закону України “Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності” щодо розгляду на сесії ради питання про прийняття до комунальної власності газопроводу, що розташований за адресою: Харківська область, Харківський район, смт. Безлюдівка, пров. Петровського, 6, є такою, що суперечить вимогам законодавства України.

В судове засідання прокурор та представник позивача не прибув, про час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином.

В судове засідання представник відповідача не прибув, про час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином. Через канцелярію суду надав письмові пояснення, в яких зазначив, що позов визнає повністю, питання щодо прийняття до комунальної власності газопроводу, що розташований за адресою: смт. Безлюдівка, пров. Петровського, 6, буде розглянуто на черговій сесії селищної ради.

Відповідно до ч. 6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи, що сторони в судове засідання не прибули, а тому суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Згідно вимог ч.1 ст. 41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, суд встановив такі обставини справи.

Із матеріалів справи судом встановлено, що Регіональним відділенням фонду державного майна України по Харківській області складено акт вибіркової перевірки державного майна, що не увійшло до статутного капіталу ВАТ «Харківська овочева фабрика» (колишнє КСП «Харківська овочева фабрика») у процесі приватизації та розташоване в смт. Безлюдівка Харківського району від 09.04.2015 року № 1075, яким встановлено, що в процесі приватизації не увійшов до статутного капіталу газопровід, що знаходиться за адресою: Харківська область, Харківський район, смт. Безлюдівка, пров. Петровського, 6.

Регіональне відділення фонду державного майна України по Харківській області зверталось до Безлюдівської селищної ради Харківського району (лист від 14.04.2008 № 18-2771, від 06.07.2010 № 18-4682, від 01.03.2011 № 18-1182, від 24.05.2011 № 18-2996, від 13.03.2013 № 18-1428, від 14.04.2015 № 18-1550) з пропозицією вирішити питання на черговій сесії ради щодо прийняття в комунальну власність територіальної громади смт. Безлюдівка газопроводу, що знаходиться за адресою: Харківська область, Харківський район, смт. Безлюдівка, пров. Петровського, 6.

Також, Харківською місцевою прокуратурою №6 Харківської області направлено лист до Безлюдівської селищної ради Харківського району № 04-28-5650вих16 від 26.09.2016 року, в якому вказано про необхідність вжиття селищною радою заходів щодо передачі до комунальної власності газопроводу за адресою: Харківська область, Харківський район, смт. Безлюдівка, пров. Петровського, 6.

Зі змісту позовної заяви вбачається, що на час звернення позивача з даним позовом до суду відповідачем не здійснено розгляду питання про прийняття до комунальної власності газопроводу, що знаходиться за адресою: Харківська область, Харківський район, смт. Безлюдівка, пров. Петровського, 6, у зв'язку із чим позивач вважає таку бездіяльність відповідача протиправною.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 131-1 Конституції України в Україні прокуратура здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Частиною 3 статті 23 Закону України «Про прокуратуру» визначено, що прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Відповідно до ч. 2 ст. 60 Кодексу адміністративного судочинства України з метою представництва інтересів громадянина або держави в адміністративному суді прокурор в межах повноважень, визначених законом, звертається до суду з адміністративним позовом (поданням), бере участь у розгляді справ за його позовами. Прокурор, який звертається до адміністративного суду в інтересах держави, в позовній заяві (поданні) самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до адміністративного суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Таким чином, позивач - керівник Харківської місцевої прокуратури № 6, наділений повноваженнями представляти інтереси держави в особі Регіонального відділення фонду державного майна України по Харківській області.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності» цей Закон регулює відносини, пов'язані з передачею об'єктів права державної власності у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах або у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, а також об'єктів права комунальної власності у державну власність.

Дія цього Закону поширюється на об'єкти права державної та комунальної власності, у тому числі передані в безоплатне користування самоврядним установам і організаціям або в оренду.

Передача у державну або комунальну власність об'єктів права інших форм власності може регулюватися положеннями цього Закону, якщо інше не передбачено законом або рішеннями відповідних місцевих рад.

Згідно ст. 2 вказаного Закону, об'єктами передачі згідно з цим Законом, зокрема, є об'єкти житлового фонду, гуртожитки та інші об'єкти соціальної інфраструктури (навчальні заклади, заклади культури (крім кінотеатрів), фізичної культури та спорту, охорони здоров'я (крім санаторіїв, профілакторіїв, будинків відпочинку та аптек), соціального забезпечення, дитячі оздоровчі табори), які перебувають у повному господарському віданні чи оперативному управлінні державних підприємств, установ, організацій (далі - підприємств) або не увійшли до статутного капіталу господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), у тому числі не завершені будівництвом.

Відповідно до ст. 7 Закону передаються безоплатно за умови взяття органами місцевого самоврядування зобов'язання використовувати за цільовим призначенням і не відчужувати в приватну власність такі об'єкти, як об'єкти інженерної інфраструктури водопровідно-каналізаційного та газового господарства (включаючи мережі, споруди, устаткування), пов'язані з постачанням споживачам води, газу, відведенням і очищенням стічних вод, а також об'єкти благоустрою населених пунктів.

Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.

Судом встановлено, що на запит РВ ФДМУ по Харківській області № 18-9043 від 27.12.2010 року ПАТ «Харківміськгаз» повідомило листом № 09/356 від 01.02.2011 року, що на початку 70-х років на замовлення ВАТ «Харківська овочева фабрика» (код ЄДРПОУ 00857491) виконано роботи з газифікації 12 житлових будинків (198 квартир. 298 приладів) за адресою: Харківська область, Харківський район, смт. Безлюдівка, пров. Петровського, 6. Фахівцями ПАТ «Харківміськгаз» було проведено комплексне приладове обстеження надземних та підземних газопроводів загальною довжиною 1585 м, з них 466 м газорозподільних мереж, які за результатами обстеження підлягають капітальному ремонту. Так як власники газопроводів та споруд не визначено, в ПАТ «Харківміськгаз» відсутні договори на їх технічне обслуговування, тому для забезпечення життєдіяльності та попередження нещасних випадків при використанні газу в побуті мешканців смт. Безлюдівка, фахівці ПАТ «Харківміськгаз» змушені виконувати роботи з технічного обслуговування систем газопостачання за рахунок власних коштів.

Суд зазначає, що згідно з вимогами п. 3.2 Правил безпеки систем газопостачання, затверджений наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості від 15.05.2015 № 285 (далі - Правила) власник (балансоутримувач та/або орендар (наймач)) повинен забезпечити утримання систем газопостачання відповідно до вимог чинного законодавства України.

Відповідно до п. 3.3. Правил власник (балансоутримувач та/або орендар (наймач)) відповідає за технічний стан і безпечне користування газопроводами, газовими приладами, димовими та вентиляційними каналами.

Окрім цього, пунктом 1.4. V Розділу Правил технічний стан газопроводів (підземних, надземних, наземних та ввідних), і споруд на них повинен систематично контролюватись власником (балансоутримувачем та/або орендарем (наймачем)) шляхом проведення комплексного технічного огляду (обходу) трас газопроводів, технічного обстеження, в тому числі КПО, вимірювання захисних потенціалів і перевірки ефективності роботи засобів ЕХЗ.

Таким чином, беручи до уваги той факт, що власника вищевказаного газопроводу не визначено, у зв'язку із чим Регіональне відділення фонду державного майна України по Харківській області неодноразово зверталось до відповідача з пропозицією вирішити питання на черговій сесії ради щодо прийняття в комунальну власність територіальної громади смт. Безлюдівка вказаного майна, та враховуючи те, що відповідач визнав позов в повному обсязі, а тому суд дійшов висновку, про те що позовні вимоги позивача про визнання протиправною бездіяльності Безлюдівської селищної ради Харківського району Харківської області в частині невиконання вимог Закону України “Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності” щодо розгляду на сесії ради питання про прийняття до комунальної власності газопроводу, що розташований за адресою: Харківська область, Харківський район, смт. Безлюдівка, пров. Петровського, 6, підлягають задоволенню.

Враховуючи вищенаведене суд також вважає за необхідне зобов'язати Безлюдівську селищну раду Харківського району Харківської області розглянути на черговій сесії Безлюдівської селищної ради питання щодо прийняття до комунальної власності газопроводу, що розташований за адресою: Харківська область, Харківський район, смт. Безлюдівка, пров. Петровського, 6.

Згідно ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 2 КАС України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

З врахуванням вищевикладеного, повно і всебічно з'ясувавши обставини, які мають значення для правильного вирішення справи, оцінюючи наявні в справі докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні на предмет належності, допустимості та достовірності кожного доказу окремо, а також достатності та взаємного зв'язку доказів у їх сукупності, як того вимагає процесуальне законодавство, проаналізувавши норми матеріального права, які належить застосувати до спірних правовідносини, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 9, 11, 71, 94, 159, 160– 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, –

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Керівника Харківської місцевої прокуратури № 6 в інтересах держави в особі Регіонального відділення фонду державного майна України по Харківській області до Безлюдівської селищної ради Харківського району Харківського області про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії – задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Безлюдівської селищної ради Харківського району Харківської області в частині невиконання вимог Закону України “Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності” щодо розгляду на сесії ради питання про прийняття до комунальної власності газопроводу, що розташований за адресою: Харківська область, Харківський район, смт. Безлюдівка, пров. Петровського, 6.

Зобов'язати Безлюдівську селищну раду Харківського району Харківської області розглянути на черговій сесії Безлюдівської селищної ради питання щодо прийняття до комунальної власності газопроводу, що розташований за адресою: Харківська область, Харківський район, смт. Безлюдівка, пров. Петровського, 6.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-ти денний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги.

Суддя                                                                                 А.В. Зінченко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2016
Оприлюднено20.12.2016
Номер документу63467751
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/6113/16

Ухвала від 19.05.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Постанова від 14.12.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 24.11.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні