ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
14 грудня 2016 року № 826/99/16
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії суддів: головуючого судді Іщука І.О., суддів: Погрібніченка І.М., Шулежка В.П., розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Явіртранс» до Державної фіскальної служби України про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Явіртранс» звернулось до Окружного адміністративного суду м.Києва з позовом до Державної фіскальної служби України, в якому просить:
1) визнати протиправною бездіяльність Державної фіскальної служби України стосовно реєстрації податкових накладних ТОВ «Явіртранс» (код ЄДРПОУ 39519835) № 25, 26 від 22.06.2015 р., № 27, 28, 29 від 23.06.2015 р., № 30, 31 від 24.06.2015 р., № 32, 33, 34 від 25.06.2015 р., № 35, 36 від 26.06.2015 р., № 37, 38 від 27.06.2015 р., № 39 від 28.06.2015 р., № 40, 41 від 29.06.2015 р., № 42, 43, 44 від 30.06.2015 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;
2) вважати податкові накладні № 25, 26 від 22.06.2015 р., № 27, 28, 29 від 23.06.2015 р., № 30, 31 від 24.06.2015 р., № 32, 33, 34 від 25.06.2015 р., № 35, 36 від 26.06.2015 р., № 37, 38 від 27.06.2015 р. такими, що зареєстровані в Єдиному державному реєстрі податкових накладних датою їх подачі - 03.07.2015 р.; податкові накладні № 39 від 28.06.2015 р., № 40, 41 від 29.06.2015 р., № 42, 43, 44 від 30.06.2015 р. такими, що зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подачі - 07.07.2015 р.;
3) подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Позовні вимоги мотивовані протиправною бездіяльністю відповідача стосовно реєстрації податкових накладних за червень 2015 р. як такої, що направлена на створення умов для застосування до позивача штрафних санкцій.
Представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, викладених в позовній заяві. Вважає, що реєстрація податкових накладних відбулася під час перехідного періоду, а їх реєстрація відбулася в установлений строк.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином, докази чого містяться в матеріалах справи. До суду надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Згідно наданих письмових заперечень проти позову заперечує, вважає, що відповідачем не було допущено протиправної бездіяльності.
Зважаючи на неявку в судове засідання представника відповідача, суд ухвалив подальший розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України.
Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Явіртранс» з метою реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних № 25, 26 від 22.06.2015 р., № 27, 28, 29 від 23.06.2015 р., № 30, 31 від 24.06.2015 р., № 32, 33, 34 від 25.06.2015 р., № 35, 36 від 26.06.2015 р., № 37, 38 від 27.06.2015 р., № 39 від 28.06.2015 р., № 40, 41 від 29.06.2015 р., № 42, 43, 44 від 30.06.2015 р. направило за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення у вигляді електронного файлу.
Проте вони не були прийняті відповідачем у зв'язку з виявленою помилкою «сума ПДВ в документі не може перевищувати суму ліміту на рахунку ПДВ продавця».
Вважаючи бездіяльність відповідача протиправною, позивач звернувся до суду із позовом за захистом своїх порушених прав та законних інтересів.
Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.
Спірні правовідносини регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України).
З 01.01.2015 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 16 липня 2015 року N 643-VIII (надалі - Закон N 643-VIII), яким запроваджено нові правила функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість.
Так, система електронного адміністрування податку на додану вартість запроваджена поетапно відповідно до пункту 35 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України:
- з 1 січня до 1 липня 2015 року - у тестовому режимі;
- з 1 липня 2015 року - на постійній основі.
Основні принципи функціонування системи електронного адміністрування ПДВ визначено статтею 200-1 розділу V ПК України.
Загальні правила реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, зокрема термін їх реєстрації в ЄРПН, встановлений пунктом 201.10 статті 201 розділу V Податкового кодексу України.
Згідно із загальним правилом реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання, але не пізніше 180 календарних днів від дати їх складання.
В той же час п. 39 підрозділу 2 розділу XX Кодексу продовжено термін реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 липня 2015 року по 30 вересня 2015 року (включно).
Для таких податкових накладних/розрахунків коригування встановлюються такі строки реєстрації:
- податкові накладні, складені з 1 по 15 день (включно) місяця у період з 1 липня 2015 року по 30 вересня 2015 року, підлягають реєстрації в ЄРПН до останнього дня (включно) місяця, в якому вони були складені;
- податкові накладні, складені з 16 по останній день (включно) місяця у період з 1 липня 2015 року по 30 вересня 2015 року, підлягають реєстрації в ЄРПН до 15 числа (включно) місяця, наступного за місяцем, в якому вони були складені.
Також, п. 35 підрозділу 2 розділу XX Кодексу, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, визначено, що реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування, складених до 1 липня 2015 року, здійснюється без обмеження сумою податку, обчисленою за формулою, визначеною п. 200.1.3 ст. 200 - 1 Кодексу, починаючи з четвертого робочого дня після дати набрання чинності Законом N 643-VIII, тобто з 04.08.2015 р.
Таким чином, податкові накладні/розрахунки коригування, складені до 01.07.2015, починаючи з 04.08.2015, реєструються в ЄРПН без обмеження реєстраційною сумою та не беруть участі в обрахунку її показників. При цьому термін їх реєстрації в ЄРПН не повинен перевищувати 180 календарних днів з дати їх складання.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: порядковий номер податкової накладної; дата виписування податкової накладної; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; ціна постачання без урахування податку; ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).
Положеннями п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї (далі - податкова накладна та/або розрахунок коригування), до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр) платників податку на додану вартість - продавців товарів (послуг), звіряння даних, що містяться у виданих платникам такого податку - покупцям товарів (послуг) податковій накладній та розрахунку коригування з відомостями, які містяться у Реєстрі, визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі по тексту - Порядок № 1246).
Пунктом 9 Порядку № 1246 встановлено, що причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є:
- наявність помилок;
- відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
- факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами.
Як вбачається з матеріалів справи, підставою для відмови у прийнятті податкових накладних позивача стало виявлення помилки про що зазначено у відповідних квитанціях, а саме: «сума ПДВ в документі не може перевищувати ліміту на рахунку ПДВ (-398796,85) продавця».
При цьому, податкові накладні № 25, 26 від 22.06.2015 р., № 27, 28, 29 від 23.06.2015 р., № 30, 31 від 24.06.2015 р., № 32, 33, 34 від 25.06.2015 р., № 35, 36 від 26.06.2015 р., № 37, 38 від 27.06.2015 р. було направлено 03.07.2015 р., а податкові накладні № 39 від 28.06.2015 р., № 40, 41 від 29.06.2015 р., № 42, 43, 44 від 30.06.2015 р. - 07.07.2015 р.
Виходячи із наведеного, а також, враховуючи положення п. 35 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України), з огляду на подання позивачем до реєстрації податкових накладних та розрахунків 03.07.2015 р. та 07.07.2015 р., суд дійшов висновку про необґрунтованість вимог позивача, оскільки реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування, складених до 1 липня 2015 року, здійснюється без обмеження сумою податку, обчисленою за формулою, визначеною пунктом 200.1.3 статті 200 - 1 Кодексу, починаючи з четвертого робочого дня після дати набрання чинності Законом N 643-VIII, тобто з 04.08.2015 р., а відтак в їх задоволенні відмовляє.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Беручи до уваги вищенаведене у сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.
Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати не підлягають відшкодуванню.
Керуючись ст.ст. 69-71, 94, 160-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
П О С Т А Н О В И В:
У позові Товариства з обмеженою відповідальністю «Явіртранс» відмовити.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її отримання особою, яка оскаржує постанову, за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя І.О. Іщук
судді: І.М. Погрібніченко
В.П. Шулежко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2016 |
Оприлюднено | 21.12.2016 |
Номер документу | 63467979 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Іщук І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні