Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 грудня 2016 року Справа № П/811/979/16
Кіровоградський окружний адміністративний суд, у складі судді Хилько Л.І., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Торг-Мегаінвест" про зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом та просить суд зобов'язати відповідача допустити співробітників Кіровоградського міськрайонного відділу У ДСНС України в області до будівлі та приміщень підпорядкованого об'єкта, розташованого по вулиці Великій Перспективній,48 в м. Кіровограді (Кропивницькому) Кіровоградської області, для здійснення перевірки додержання та виконання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки та виділити представника (уповноважену особу) для участі у відповідному заході.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, статті 5 ЗУ "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", плану-графіка проведення планових перевірок на III кв. 2016 р. та наказу Кіровоградського МРВ У ДСНС України в області від 14.06.2016 №53 "Про проведення перевірок" головним інспектором Кіровоградського МРВ У ДСНС України в області на підставі повідомлення від 06.07.2016 №1452/16-39 та посвідчення на проведення перевірки від 21.07.2016 № 621 у період з 22 по 28 липня 2016 року було заплановано проведення планової перевірки об'єкта: Реконструкція магазину непродовольчих товарів з будівництвом добудови на вул. Великій Перспективній, 48 в м. Кіровограді (замовник - ТОВ "ТОРГ-МЕГАІНВЕСТ"), розташованого за адресою: м. Кіровоград (м. Кропивницький), вул. В. Перспективна, 48, з метою перевірки додержання та виконання вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки. Однак, у зазначений період проведення перевірки охорона даного об'єкта відмовила у допуску співробітників Кіровоградського МРВ до проведення перевірки, посилаючись на відповідну заборону керівництва ТОВ "ТОРГ-МЕГАІНВЕСТ".
Отже зазначені дії посадових осіб відповідача порушують вимоги чинного законодавства в частині виконання обов'язків суб'єктом господарювання стосовно допуску посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю), що й стало підставою для звернення до суду з даним позовом.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, просив справу розглядати без його участі (а.с.77).
Представник відповідача у судове засідання також не з'явився, про дату, час та місце розгляду, з урахуванням вимог ст.ст.33, 35 КАС України, повідомлений вчасно та належним чином. Правом щодо подання заперечень проти позову або ж заяви про його визнання відповідач не скористався.
Дослідивши наявні в справі документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача та всебічно й повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд зазначає таке.
Судом встановлено, що відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, статті 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", плану-графіка проведення планових перевірок об'єктів різних форм власності, розташованих на території Кіровоградської області, на III квартал 2016 року та наказу Кіровоградського МРВ У ДСНС України в області від 14.06.2016 № 53 "Про проведення перевірок", головним інспектором Кіровоградського МРВ У ДСНС України в області Пересунько І.І., на підставі повідомлення від 06.07.2016 р. №1452/16-39 та посвідчення на проведення перевірки від 21.07.2016 р. № 621, у період з 22 по 28 липня 2016 року було заплановано проведення планової перевірки об'єкта: "Реконструкція магазину непродовольчих товарів з будівництвом добудови на вул. Великій Перспективній, 48 в м. Кіровограді (замовник - ТОВ "ТОРГ-МЕГАІНВЕСТ"), розташованого за адресою: Кіровоградська обл., м. Кіровоград (м. Кропивницький), вул. В. Перспективна, 48, з метою перевірки додержання та виконання вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки (а.с.9-15).
Про дату проведення планового заходу керівництво об'єкта було вчасно повідомлено (а.с.16).
У період проведення перевірки з 22.07.2016 по 28.07.2016 головним інспектором Кіровоградського МРВ У ДСНС України в області Пересунько І.І. було здійснено виїзди до підприємства ТОВ "ТОРГ-МЕГАІНВЕСТ" (Кіровоградська обл., м. Кіровоград (м. Кропивницький), вул. Велика Перспективна, 48) для перевірки об'єкта: Реконструкція магазину непродовольчих товарів з будівництвом добудови на вул. Великій Перспективній, 48 в м. Кіровограді (замовник - ТОВ "ТОРГ-МЕГАІНВЕСТ"). Проте, охорона даного об'єкта відмовила у допуску у вищезазначені терміни співробітників Кіровоградського МРВ У ДСНС України в області до проведення перевірки додержання і виконання вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки будівлі та приміщень об'єкта, посилаючись на відповідну заборону керівництва ТОВ "ТОРГ-МЕГАІНВЕСТ", про що складено відповідний Акт (а.с.17-18).
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступні фактичні обставини у справі.
Відповідач, згідно до п.7 ч.1 ст.3 КАС України, є суб'єктом владних повноважень, рішення якого оскаржено.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно вимог частини першої Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. №1052, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.
Відповідно п.п.2 ч.3 Положення, основними завданнями ДСНС є здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.
Згідно з п.п.39 ч.4 Положення, Державна служба України з надзвичайних ситуацій відповідно до покладених на неї завдань організовує і здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, суб'єктами господарювання.
Відповідно до Положення про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області, затвердженим Наказом ДСНС України від 13.04.2016 р. №175, Управління здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб (а.с.21-22).
Відповідно до ст.66 Кодексу цивільного захисту України державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснюється шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Згідно до вимог ст.1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (надалі - Закон) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Частиною 11 статті 4 Закону передбачено, що плановий чи позаплановий захід має здійснюватися у присутності керівника або його заступника, або уповноваженої особи суб'єкта господарювання
Відповідно до ч.1 статті 6 Закону, підставами для здійснення позапланових заходів є:
подання суб'єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням;
виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених у документах обов'язкової звітності, поданих суб'єктом господарювання;
перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів органом державного нагляду (контролю);
обґрунтоване звернення фізичної особи про порушення суб'єктом господарювання її законних прав. Позаплановий захід у цьому разі здійснюється тільки за наявності згоди центрального органу виконавчої влади на його проведення;
неподання у встановлений термін суб'єктом господарювання документів обов'язкової звітності без поважних причин, а також письмових пояснень про причини, які перешкоджали поданню таких документів;
настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов'язано з діяльністю суб'єкта господарювання.
Згідно із ч.1 ст.8 зазначеного Закону, орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю) має право також вимагати припинення дій, які перешкоджають здійсненню державного нагляду (контролю). А згідно ст.10 Закону, суб'єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення державного нагляду (контролю), якщо: - він здійснюється з порушенням вимог щодо періодичності проведення заходів державного нагляду (контролю), передбачених законом; - посадова особа органу державного нагляду (контролю) не надала копії документів, передбачених цим Законом, або якщо надані документи не відповідають вимогам цього Закону.
Як зазначив представник відповідача, у період проведення перевірки з 22.07.2016 р. по 28.07.2016 р. головним інспектором Кіровоградського МРВ У ДСНС України в області Пересунько І.І. було здійснено виїзди до підприємства ТОВ "Торг-Мегаінвест" (м. Кіровоград, вул. Велика Перспективна, буд.48) для перевірки об'єкта, проте охорона відмовила у допуску співробітників Управління до проведення перевірки посилаючись на відповідну заборону керівництва ТОВ "Торг-Мегаінвест" (від надання особистих даних, прізвищ, імен, по батькові дані особи відмовилися).
При цьому, відповідачем до суду не надано доказів в обґрунтування не допуску перевіряючих до проведення такої перевірки.
Згідно із п.7 Порядку проведення планових (позапланових) перевірок щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, затвердженого Наказом МВС України №1337 від 02.11.2015 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції 25.11.2015р. за №1467/27912 до посадової особи ДСНС України належить посадова особа ДСНС України або її територіального органу, яка у визначеному законом порядку уповноважена на здійснення державного нагляду (контролю) у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.
Відповідно до п.п.5 п.9 означеного Порядку посадові особи ДСНС України або її територіальних органів під час здійснення перевірок мають право: звертатися у встановленому законом порядку до суду у випадку недопущення посадових осіб ДСНС України або її територіальних органів до проведення перевірки в цілому чи до окремих приміщень об'єкта перевірки, яка здійснюється в установленому законодавством порядку, з вимогою щодо зобов'язання суб'єкта господарювання забезпечити допуск до здійснення перевірки.
Отже беручи до уваги наведене судом встановлено, що У ДСНС України в області, з урахуванням приписів п.п.5 п.9 Порядку проведення планових (позапланових) перевірок щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, затвердженого Наказом МВС України №1337 від 02.11.2015 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції 25.11.2015р. за №1467/27912, має право, у випадку недопущення посадових осіб ДСНС України або її територіальних органів до проведення перевірки в цілому чи до окремих приміщень об'єкта перевірки, яка здійснюється в установленому законодавством порядку, звертатися у встановленому законом порядку до суду з вимогою щодо зобов'язання суб'єкта господарювання забезпечити допуск до здійснення перевірки.
Частиною 1 ст.11 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а ч.1 ст.71 КАС України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно ч.1 ст.69 та ч.ч.1, 4 ст.70 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Відповідно до ч.ч.1,3 ст.86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно зі ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Відтак, беручи до уваги вищевикладене, та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги правомірні, документально підтверджені та обґрунтовані, базуються на положеннях чинного законодавства, отже підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов - задовольнити.
Зобов'язати товариство з обмеженою відповідальністю "Торг-Мегаінвест" (код ЄДРПОУ 35192762) допустити співробітників Кіровоградського міськрайонного відділу У ДСНС України в Кіровоградській області до будівлі та приміщень підпорядкованого об'єкта, розташованого за адресою: м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 48, для здійснення перевірки додержання та виконання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, і забезпечити присутність представника (уповноваженої особи) для участі у відповідному заході.
Постанова суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст.254 КАС України.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подання в 10-денний строк з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, копія якої одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду ОСОБА_1
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2016 |
Оприлюднено | 20.12.2016 |
Номер документу | 63470771 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Л.І. Хилько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні