ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан ОСОБА_1, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 715-77-21, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"12" грудня 2016 р.Справа № 922/3884/16
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Кухар Н.М.
при секретарі судового засідання Руденко О.О.
розглянувши справу
за позовом Харківської міської ради, м.Харків, до Товариства з обмеженою відповідальністю "АРТ ОСОБА_2 ЛТД", м.Харків, про внесення змін до договору оренди землі за участю представників:
позивача - ОСОБА_1 (довіреність № 08-11/7812/2-15 від 30.12.2015р.);
відповідача - ОСОБА_3 (довіреність № Д-3/2016 від 11.01.2016р.);
ВСТАНОВИВ:
Харківська міська рада звернулась до господарського суду з позовною заявою про внесення змін до Договору оренди землі № 340667100046 від 31.03.2006р., укладеного між нею та Товариством з обмеженою відповідальністю "АРТ ОСОБА_2 ЛТД", в частині пунктів 2, 5, 9 договору, у зв'язку зі зміною нормативної грошової оцінки землі, шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди землі з 01.01.2014р. у запропонованій позивачем редакції. Витрати на сплату судового збору позивач просить стягнути з відповідача.
У відзиві на позовну заяву, який надійшов до суду 28.11.2016р., відповідач проти позову заперечував, посилаючись на відсутність передбачених законом підстав для внесення змін до договору оренди землі за рішенням суду на вимогу однієї із сторін. Відповідач вважає, що оскільки правовідносини оренди виникли між позивачем та відповідачем у 2006 році, на них неможливо поширити дію Положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі в м.Харкові, затвердженого рішенням Харківської міської ради від 27.02.2008р. № 41/08, на яке посилається позивач, а отже неможливо застосувати розраховану відповідно до даного Положення ставку орендної плати у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки землі. Також відповідач вважає незаконним застосування до спірних правовідносин положень рішення 26 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 25.09.2013р. № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року". Відповідач не погоджується з внесенням змін до пунктів 5, 9, що не пов'язані зі зміною розміру орендної плати. На думку відповідача, позивачем не додержано вимог ч. 2 ст. 188 ГК України щодо порядку внесення змін до договору. Крім того, відповідач вважає, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 33 від 14.11.2013р. не відповідає об'єктивній дійсності та сформований всупереч положенням Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (затвердженого наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006р. № 18/15/21/11. Відповідач також не погоджується з датою, з якої позивач просить внести зміни до договору, а саме - з 01.01.2014р., оскільки у період з 01.01.2014р. по 26.05.2016р. не отримував від позивача будь-яких листів-пропозицій щодо зміни умов договору, а сама додаткова угода, пропонована Харківською міською радою до укладення, датована позивачем 16.05.2016р.
У судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги у повному обсязі; в обґрунтування позовних вимог надав додаткові письмові пояснення по справі.
Представник відповідача проти позову заперечував повністю на підставах, викладених у відзиві на позовну заяву, та надав додатковий відзив щодо вимоги про визнання додаткової угоди до Договору укладеною з 01.01.2014р.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення представника позивача, суд встановив наступне.
31.03.2006р. на підставі рішення XLIV сесії Харківської міської ради IV скликання від 23.12.2005р. № 247/05 "Про надання юридичним та фізичним особам земельних ділянок для будівництва (реконструкції) та подальшої експлуатації об'єктів" між Харківською міською радою (позивачем) та Товариством з обмеженою відповідальністю "АРТ ОСОБА_2 ЛТД" (відповідачем) було укладено Договір оренди землі реєстраційний № 340667100046.
Предметом зазначеного вище Договору, є земельна ділянка несільськогосподарського призначення - землі житлової та громадської забудови, загальною площею 0,2398 га (кадастровий номер 6310136600:01:012:0021), що знаходиться за адресою: м.Харків, пров.Театральний, 6, та яку відповідач (орендар) прийняв у строкове платне користування строком до 01.12.2007р. (на період будівництва); до 01.12.2030 року (на період експлуатації).
Згідно п. 9 Договору оренди землі в редакції Додаткової угоди від 03.03.2011р., розмір орендної плати за земельну ділянку в місяць становить 290,78 грн. (розмір орендної плати на рік - 3489,33 грн.).
Рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013р. № 1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013р.
Згідно п. 1.1. вказаного рішення, затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 291,18 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013р. та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України.
Пунктом 2 рішення встановлено, що це рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013р. застосовується з 01.01.2014р.
Попередня вартість 1 кв.м землі у місті Харкові була визначена станом на 01.01.2007р. на підставі рішення Харківської міської ради від 25.12.2007р. № 335/07 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м.Харкова станом на 01.01.2007", рішення Харківської міської ради від 27.02.2008р. № 42/08 "Про затвердження Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель м.Харкова станом на 01.01.2007" та була введена в дію з 01.03.2008р.
Рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013р. № 1269/13 "Про затвердження Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станам на 01.01.2013"" встановлено (п. 2, п. 3), що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" вводиться в дію з 01.01.2014р. Зміни до договорів оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.
Пунктом 5 зазначеного рішення Департамент земельних відносин Харківської міської ради зобов'язано попередити всіх землекористувачів (орендарів) земельних ділянок, реєстрація яких у Державному земельному кадастрі не здійснена, про необхідність приведення розміру плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.
Рішенням Харківської міської ради від 29.12.2012р. № 960/12 затверджено Порядок оформлення договорів землі у місті Харкові.
Відповідно до пункту 16.4 вказаного Порядку, зміни до договору оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформляються додатковою угодою до договору оренди землі. Розмір орендної плати, передбачений договором оренди землі, підлягає перегляду у випадку, також зміни нормативної грошової оцінки землі.
На підставі вищевказаних положень рішень Харківської міської ради Департаментом земельних відносин Харківської міської ради було:
- одержано витяг № 33 від 14.11.2013р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки;
- виконано розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності станом на 01.01.2013р. № 643/16, згідно якого розмір орендної плати в рік становить 185497,29 грн. (в місяць - 15458,11 грн.).
На підставі вказаних документів, Департаментом було підготовлено проект додаткової угоди до Договору оренди землі, який разом із листом-пропозицією від 17.05.2016р. за № 3793/0/225-16 було направлено на адресу відповідача рекомендованим поштовим відправленням.
Отримання вищевказаного листа відповідачем підтверджується копією відповідного поштового відправлення.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про оренду землі", оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Згідно ст. 3 цього Закону, об'єктами оренди є земельні ділянки, що перебувають у власності громадян, юридичних осіб, комунальній або державній власності.
Відповідно до ст. 6 вказаного закону, орендарі набувають права оренди земельної на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.
Статтею 13 зазначеного закону встановлено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Згідно ст. 15 Закону України "Про оренду землі", однією із істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
Відповідно до ст. 21 Закону України "Про оренду землі", орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Згідно ст. 30 Закону України "Про оренду землі", зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін.
У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
У зв'язку з введенням в дію Податкового кодексу України з 01.01.2011р., Закон України "Про плату за землю" втратив чинність, а питання сплати податку на землю та оплати орендної плати за користування земельною ділянкою регулюється виключно цим Кодексом.
Підпунктом 14.1.136 пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України визначено, що орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Підпунктом 14.1.73 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено: землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.
Згідно з п. 288.1. ст. 288 Податкового кодексу України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Відповідно до п.п. 288.5.1. п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки.
Пунктом 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України передбачено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Згідно ст. 13 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Відповідно до ст. 15 цього Закону, підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Статтею 18 Закону встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років.
Як зазначалося вище, Харківською міською радою були прийняті рішення:
- від 29.12.2012р. № 960/12 щодо затвердження Порядку оформлення договорів оренди землі у місті Харкові;
- від 03.07.2013р. № 1209/13, яким було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013р.;
- від 25.09.2013р. № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013р.";
Всі вищевказані рішення Харківської міської ради є діючими, в судовому чи адміністративному порядку не скасовані, приписи прокурора на дані рішення не вносилися.
Згідно ст. 144 Конституції України та ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", рішення органів місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Відповідно до п. 2.1., п. 2.2. Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013р., затвердженого рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013р. № 1269/13, Департамент земельних відносин на підставі п. 4 ст. 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", є власником програмного комплексу "Нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013", здійснює загальну координацію робіт з визначення орендної плати за землю в місті Харкові згідно з рішенням 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013р. № 1209/13 "Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013р.", здійснює розрахунки розміру орендної плати за землю та безпосереднє виконання робіт з укладання договорів оренди землі та додаткових угод до них, веде моніторинг виконання умов договорів оренди землі.
Управління Держземагентства у м.Харкові Харківської області надає інформацію про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з чинним законодавством.
Відповідно до п. 3.1., п. 3.2. зазначеного Порядку, зміна нормативної грошової оцінки земель є підставою для внесення змін до договору оренди землі. Зміни до договору оренди землі оформлюються додатковою угодою. Підготовка додаткової угоди здійснюється Департаментом земельних відносин відповідно до Порядку укладання договорів оренди землі у м.Харкові.
У зв'язку з прийняттям Закону України "Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні" від 27.03.2014р. № 1166-VII внесено зміни до Податкового кодексу України, зокрема до ст. 288, відповідно до якої розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки і не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Враховуючи вищевикладені зміни у законодавстві, керуючись ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", рішенням Харківської міської ради 33 сесія 6 скликання від 23.04.2014р. № 1567/14 було внесено зміни до рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008р. № 41/08 "Про затвердження Положення про порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування в місті Харкові"; викладено пункт 3.3. Положення у новій редакції: "річна орендна плата за земельні ділянки не може бути меншою З відсотків нормативної грошової оцінки і перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки".
Згідно статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
З матеріалів справи вбачається, що різниця в розмірі орендної плати на рік, що підлягає сплаті Харківській міській раді за користування зазначеною земельною ділянкою, згідно із визначеним у договорі розміром орендної плати та даних розрахунку розміру орендної плати згідно із нормативною грошовою оцінкою землі, що введена в дію з 01.01.2014р., становить 182007,96 грн. на рік.
Таким чином, ухилення орендаря від підписання додаткової угоди до договору оренди землі завдає значних збитків територіальній громаді міста Харкова у вигляді неодержаного доходу за користування земельною ділянкою комунальної власності.
Заперечуючи проти позову, відповідач посилається на неможливість внесення змін до Договору оренди землі без взаємної згоди орендаря та орендодавця.
З цього приводу, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
У зв'язку з введенням в дію Податкового кодексу України з 01.01.2011р., Закон України "Про плату за землю" втратив чинність, а питання сплати податку на землю та оплати орендної плати за користування земельною ділянкою регулюється виключно цим Кодексом.
Як зазначалося вище, пунктом 14.1.136 Податкового кодексу України визначено, що орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Згідно п. 288.5. ст. 288 Податкового кодексу України, розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:
- не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки;
- не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки;
- може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у підпункті 288.5.2, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.
Статтею 30 Закону України "Про оренду землі", а також пунктом 36 спірного Договору, встановлено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Таким чином, діючим законодавством України, у т. ч. ст. 188 ГК України, передбачено, що сторона за договором може звернутися до іншої сторони або до суду, з вимогою щодо внесення змін до діючого договору, за умови, якщо сторони не дійшли згоди про внесення відповідних змін у договірному порядку.
Відповідно до статей 651, 652 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Зокрема, договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом; а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору.
Статтею 632 Цивільного кодексу України передбачено застосування у встановлених законом випадках цін (тарифів, ставок тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. При цьому зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.
Згідно ч. 1 ст. 21 Закону України "Про оренду землі", орендна плата - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Оскільки відповідно до частини першої статті 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, внесення змін до договору оренди землі у разі зміни ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів уповноваженим органом повинно здійснюватися з дотриманням порядку, визначеного вказаною нормою зазначеного Кодексу.
У разі не досягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Згідно п. 289.1 Податкового кодексу України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Відповідно до пункту 3.1 та 3.2. Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013p., затвердженого рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013р. № 1269/13, зміна нормативної грошової оцінки земель є підставою для внесення змін до договору оренди землі, а зміни до договору оренди землі оформлюються додатковою угодою.
Відповідно до вимог статті 144 Конституції України, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Таким чином, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом, і оскільки укладений між сторонами договір передбачає можливість зміни розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати., встановленого умовами договору.
Нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.
Відповідно до абз. 1 п. 2.19 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011р. № 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин", у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.
За таких обставин, для приведення розміру орендної плати у відповідність з вимогами діючого законодавства в укладений між позивачем та відповідачем договір оренди землі повинні бути внесені відповідні зміни стосовно розміру орендної плати та вартості нормативної грошової оцінки земельної ділянки шляхом укладання додаткової угоди до договору оренди землі, як то передбачено Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.
Згідно зі ст. 654 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.
Оскільки відповідно до ч. 1 ст. 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, внесення змін до договору оренди землі у разі зміни ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів уповноваженим органом повинно здійснюватися з дотриманням порядку, визначеного вказаною нормою зазначеного Кодексу.
У разі не досягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що зміни умов договору оренди землі в частині розміру орендної плати в разі прийняття рішення про затвердження нової нормативної грошової оцінки є обов'язковими, що прямо випливає із норм податкового законодавства.
Заперечуючи проти позову, відповідач, крім іншого, зазначає, що позовні вимоги Харківської міської ради в частині внесення змін до Договору оренди землі не пов'язані зі зміною розміру орендної плати та виходять за межі підстав позову. Зокрема:
- у п. 5 Договору: "При змінах в нормативній грошовій оцінці земель за рішенням міської ради Орендар за свій рахунок виконує розрахунок оновленої грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки";
- у п. 9 Договору: "Орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок управління Державної казначейської служби України у м.Харкові Харківської області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки".
Суд не приймає такі доводи відповідача, оскільки із запропонованої позивачем редакції додаткової угоди вбачається, що вищевказані положення залишені позивачем у редакції Додаткової угоди до Договору оренди землі від 15.03.2010р. та викладені у запропонованій позивачем редакції додаткової угоди як невід'ємні частини пунктів 5 та 9 Договору.
Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Згідно ст. 34 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.
Відповідно до ст. 43 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об’єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
На підставі наявних у матеріалах справи доказів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Харківської міської ради про приведення розміру орендної плати у відповідність з діючим законодавством, а саме внесення до спірного Договору оренди землі відповідних змін стосовно розміру орендної плати та вартості нормативної грошової оцінки земельної ділянки шляхом укладання додаткової угоди до даного договору обґрунтовані, підтверджуються наявними у матеріалах справи доказами та підлягають задоволенню.
Проте, суд не погоджується з визначенням позивачем дати укладання додаткової угоди - з 01.01.2014р. та вважає обґрунтованим заперечення відповідача з цього приводу, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 653 Цивільного кодексу України, якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.
Статтею 187 Господарського кодексу України передбачено право укладання господарських договорів за рішенням суду.
Частиною 5 статті 188 Господарського кодексу України передбачено, якщо судовим рішеннням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням.
На підставі вищевказаних приписів законодавства, а також приймаючи до уваги, що додаткова угода була надіслана позивачем відповідачу лише 26.05.2016р., суд не вбачає підстав для встановлення дати внесення змін до Договору з 01.01.2014р. та вважає за необхідне встановити інший строк набрання чинності змін до Договору - день набрання законної сили рішенням господарського суду Харківської області, прийнятим у даній справі 12.12.2016р.
За таких обставин, суд вважає за необхідне в частині визначення дати укладання Додаткової угоди до Договору оренди землі № 340667100046 від 31.03.2006р. з "01.01.2014р." - у задоволенні позову відмовити.
Відповідно до ст.ст. 44, 49 Господарського процесуального кодексу України, судові витрати суд покладає на відповідача.
Керуючись ст.ст. 6, 8, 19, 44, 124, 129, 144 Конституції України, ст.ст. 651, 653, 654 Цивільного кодексу України, ст. 188 Господарського кодексу України, п. 5 ст. 288, п.289.1 ст. 289 Податкового кодексу України, ст.ст. 1, 3, 6, 13, 15, 21, 30 Закону України "Про оренду землі", ст.ст. 13, 15, 18 Закону України "Про оцінку земель", ст.ст. 33, 73 Закону України "Про місцеве самоврядування", ст.ст. 1, 4, 12, 33, 34, 43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити частково.
Внести зміни до Договору оренди землі № 340667100046 від 31.03.2006р., укладеного між Харківською міською радою (код ЄДРПОУ: 04059243) та Товариством з обмеженою відповідальністю "АРТ ОСОБА_2 ЛТД" (код ЄДРПОУ: 21236830) шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди землі у такій редакції:
ДОДАТКОВА УГОДА
до договору оренди землі,
зареєстрованого "31" березня 2006 року за № 340667100046
у Харківській регіональній філії
Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру
при Державному комітеті України по земельних ресурсах"
"____"
Харківська міська рада Харківської області (Орендодавець) в особі виконуючого повноваження Харківського міського голови, секретаря міської ради ОСОБА_4, який діє на підставі Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" і розпорядження міського голови від 12.05.2016 № 670/2к, з одного боку та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОСОБА_2 ЛТД" в особі керівника
І. Відповідно до Податкового кодексу України, Закону України "Про оренду землі", рішення 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013 № 1209/13 "Про затвердження В«Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 26 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 25.09.2013 № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 19 сесії Харківської ради 5 скликання від 27.02.2008 № 41/08 "Про затвердження Положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі в м.Харкові" (зі змінами та доповненнями), рішення 21 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 19.12.2012 № 960/12 "Про Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові", листа Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 11.01.2016 № 6-28-0.22-201/2-16 "Про індексацію нормативної грошової оцінки земель", пункти 5. та 9. договору оренди землі, зареєстрованого "31" березня 2006 року за № 340667100046 змінити, доповнити пункт 2. словами і викласти у такій редакції:
"2. (редакція по договору). Кадастровий номер земельної ділянки 6310136600:01:012:0021."
"5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації № 33 від 14.11.2013 становить 3454679 грн. (три мільйони чотириста п'ятдесят чотири тисячі шістсот сімдесят дев'ять гривень), а з урахуванням коефіцієнтів індексації за 2014, 2015 роки складає 6183243 грн. (шість мільйонів сто вісімдесят три тисячі двісті сорок три гривні).
При змінах в нормативній грошовій оцінці земель за рішенням міської ради Орендар за свій рахунок виконує розрахунок оновленої грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки."
"9. Орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок управління Державної казначейської служби України у м.Харкові Харківської області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.
Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 643/16 від 16.05.2016 на рік становить 3 % від її нормативної грошової оцінки і складає 185497,29 грн. (сто вісімдесят п'ять тисяч чотириста дев'яносто сім гривень 29 копійок), або в місяць - 15458,11 грн. (п'ятнадцять тисяч чотириста п'ятдесят вісім гривень 11 копійок."
ІІ. Ця додаткова угода є невід'ємною частиною договору оренди землі, зареєстрованого "31" березня 2006 року за № 340667100046 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" і складена та підписана в трьох примірниках, один з яких залишається у органі, що провів їх державну реєстрацію, а два інших видаються сторонам по договору.
ОРЕНДОДАВЕЦЬ: ОРЕНДАР:
Харківська міська рада ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ
Харківської області ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
м.Харків, м-н Конституції, 7 "ОСОБА_2 ЛТД"
код 04059243 61105, м.Харків,
вул.Киргизька, буд. 15
код 21236830
В особі виконуючого повноваження В особі керівника
Харківського міського голови,
секретаря міської ради
/підпис/ /підпис/ /ПІБ/
В частині визначення дати укладання додаткової угоди до Договору оренди землі № 340667100046 від 31.03.2006р. - з "01.01.2014р." у задоволенні позову відмовити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "АРТ ОСОБА_2 ЛТД" (61105, м.Харків, вул.Киргизька, буд. 15; код ЄДРПОУ: 21236830) на користь Харківської міської ради (61003, м.Харків, пл.Конституції, буд. 7; код ЄДРПОУ: 04059243; р/р 35417005032986 ГУ ДКСУ у Харківській області, МФО 851011) - витрати з оплати судового збору в розмірі 1378,00 грн.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 19.12.2016 р.
Суддя ОСОБА_5
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2016 |
Оприлюднено | 21.12.2016 |
Номер документу | 63480038 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Кухар Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні