Справа № 815/6517/16
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 грудня 2016 року Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Левчук О.А., розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі справу за адміністративним позовом Головного управління Держпраці в Одеській області до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лунний на Говорова 1-2" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом зобов'язання повністю зупинити виконання робіт, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лунний на Говорова 1-2" (код за ЄДРПОУ: 35404645, юридична адреса - вул. М.Говорова, 1-2, м. Одеса, 65063) шляхом зобов'язання Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лунний на Говорова 1-2" (код за ЄДРПОУ: 35404645) повністю зупинити виконання робіт (виробництва) з експлуатації наступних пасажирських ліфтів: зав. № 89651, зав. № 89652, зав. № 89657, зав. № 89914, що знаходяться за адресою - м. Одеса, вул. М. Говорова, буд 1/2, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що під час проведення позапланової перевірки Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лунний на Говорова 1-2" було виявлено 6 порушень нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки та актом перевірки суб'єкта господарювання від 17 листопада 2016 року № 1184 встановлено 6 порушень, які створюються загрозу життю та здоров'ю людей.
В судовому засіданні представник позивача адміністративний позов підтримала, просила його задовольнити, зазначила, що станом на дату розгляду справи порушення, виявлені під час перевірки відповідачем не усунуті, проти продовження розгляду справи в порядку письмового провадження не заперечувала.
Відповідач до судового засідання не з'явився, про день та час слухання справи був повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.
Згідно ч. 6 ст. 128 КАС України справа розглянута в порядку письмового провадження.
Дослідивши та проаналізувавши надані докази суд встановив наступне.
У період з 21 червня 2016 року по 22 червня 2016 року посадовими особами ГУ Держпраці в Одеській області проведено планову перевірку Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лунний на Говорова 1-2" на предмет організації експлуатації та стану ліфтового господарства, під час якої встановлено 9 порушень ь нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, а саме:
- п. 6 ПКМУ № 1107 -- не отримано дозвіл територіального органу спеціального уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охороні праці (Головне управління Держпраці в Одеській області) на експлуатацію ліфтів. Договір укладений з ТОВ «Чорноморліфт» , лише на технічне обслуговування ліфтів;
- п. 9.1.6, п. 9.7.15 НПАОП 0.00-1.02.-08 - ліфти реєс. №№ 6632, 6633, 6634, 6635 не перереєстровані після отримання їх в експлуатацію від іншого суб'єкта господарювання;
- п. 9.7.2 НПАОП 0.00-1.02.-08 - голова правління, відповідальний за організацію безпечної експлуатації ліфтів, не пройшов навчання та перевірку знань з «Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів»;
- п. 6.5.24 НПАОП 0.00-1.02.-08 - у машинних приміщеннях ліфтів прокладені комунікації, які не відносться до ліфта, а саме: кабелів невідомого призначення;
- п. 6.5.24 НПАОП 0.00-1.02.-08 - у машинних приміщеннях зберігається обладання та матеріали, які не використовуються для технічного обслуговування і ремонту ліфтів;
- п. 1.1.7, п. 1.7.77 НПАОП 40.1.-1.21-98 ПБЕЕС ПУЕ - корпуса електродвигунів лебідок не має підключення до контуру захисного заземлення;
- п. 6.4.27 НПАОП 0.00-1.02-08 - електричні лампи освітлення шахт ліфтів реєс №№ 6632,6633, 6634, 6635 не захищені від механічних пошкоджень;
- п. 9.8.1 НПАОП 0.00-1.02-08 - ліфти реєс. №№ 6632, 6633, 6634, 6635 не обладнані двостороннім зв'язком з диспетчерським пунктом;
- п. 8.2 додаток 4 НПАОП 0.00-1.02-08 - в паспортах ліфтів відсутні документи, які підтверджують якість замінених елементів ліфта, а саме: відсутні сертифікати якості на стальні канати.
На підставі акту перевірки винесено припис № 890 від 22 червня 2016 року з вимогою усунення вивлених порушень, які несуть загрозу життя та здоров'ю людей. Вказаний припис отриманий головою правління ОСББ «Лунний на Говорова 1-2» - Шаповаловим Ю.П. 22.06.2016 року, про що свідчить його підпис (а.с. 17-19).
Наказом Головного управління Держпраці в Одеській області № 1512 від 08.11.2016 року «Про проведення позапланової перевірки» посадовій особі управління доручено провести позапланому перевірку Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лунний на Говорова 1-2" щодо дотримання вимог чинного законодавства з охорони праці, промислової безпеки в частині виконання вимог приписів (а.с. 9-10).
08.11.2016 року Головним управлінням Держпраці в Одеській області видано направлення № 15/01-29-2827 на проведення перевірки у період з 16.11.2016 року по 17.11.2016 року, якості виконання ОСББ «Лунний на Говорова 1-2» припису від 22.06.2016 року № 551-890 (а.с. 11).
Судом встановлено, що за результатами проведеної перевірки Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лунний на Говорова 1-2" (код за ЄДРПОУ: 35404645, юридична адреса - вул. М.Говорова, 1-2, м. Одеса, 65063) складено акт № 1184 від 17 листопада 2016 року (а.с. 12-15), згідно якого ОСББ «Лунний на Говорова 1-2» не виконанно вимоги припису від 22.06.2016 року № 551-890, не усунуті порушення, які несуть загрозу життя та здоров'ю людей, а саме - не отримано дозвіл територіального органу спеціального уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охороні праці (Головне управління Держпраці в Одеській області) на експлуатацію ліфтів. Договір укладений з ТОВ «Чорноморліфт», лише на технічне обслуговування ліфтів, ліфти реєс. №№ 6632, 6633, 6634, 6635 не перереєстровані після отримання їх в експлуатацію від іншого суб'єкта господарювання, у машинних приміщеннях ліфтів прокладені комунікації, які не відносться до ліфта, а саме: кабелів невідомого призначення, у машинних приміщеннях зберігається обладання та матеріали, які не використовуються для технічного обслуговування і ремонту ліфтів, електричні лампи освітлення шахт ліфтів реєс №№ 6632,6633, 6634, 6635 не захищені від механічних пошкоджень, ліфти реєс. №№ 6632, 6633, 6634, 6635 не обладнані двостороннім зв'язком з диспетчерським пунктом, в паспортах ліфтів відсутні документи, які підтверджують якість замінених елементів ліфта, а саме: відсутні сертифікати якості на стальні канати та попереджено про необхідність негайного зупинення експлуатації ліфтів пасажирських - зав. № 89651, зав. № 89652, зав. № 89657, зав. № 89914, що знаходяться за адресою - м. Одеса, вул. М. Говорова, буд ? (а.с. 12-15).
Крмі того, згідно данних офіційного сайту УДППЗ «Укрпошта» примірники припису № 1184-1843 від 17 листопада 2016 року та акту перевірки № 1184 від 17 листопада 2016 року Об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку "Лунний на Говорова 1-2", отримано, проте доказів усунення встановлених порушень до Головного управління Держпраці не надано.
У відповідності до ч. 1 п. 1 та ч. 3 п. 1 Положення про Головне управління Держпраці в Одеській області, затвердженого Наказом Державної служби України з питань праці від 04.02.2016 року № 8 (далі - Положення) ГУ Держпраці в Одеській області є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується. Повноваження Управління Держпраці поширюються на територію Одеської області.
Підпунктом 15 п. 4 Положення передбачено, що ГУ Держпраці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань: монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України № 877-V від 05.04.2007 року «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі Закон України №877-V),
Відповідно до ст. 1 Закону України №877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі-органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
В силу ч. 1 ст. 4 Закону державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Пунктами 2.1, 2.2 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 № 826 (далі - Положення № 826) встановлено, що державний нагляд (контроль) здійснюється шляхом проведення посадовими особами Держгірпромнагляду України згідно з цим Положенням перевірок (обстежень) суб'єктів господарювання, у тому числі окремих виробничих об'єктів суб'єктів господарювання - виробничих цехів та дільниць, машин і механізмів, промислових майданчиків, інших відокремлених виробничих структурних підрозділів, що поділяються на планові та позапланові.
Пунктами 2.26 та 2.27 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України та уніфікованої форми Акта перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта), затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 року № 826, передбачено, що у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку в посадової особи Держгірпромнагляду України виникає право заборони виконання робіт, виробництва. Заборона виконання робіт або виробництва, обмеження виробництва здійснюються на підставі відповідного акта перевірки.
Відповідно до п. 6 ПКМ України № 1107 "Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки" дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається: роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 2, або на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 3; виробникові або постачальникові машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - виробник або постачальник) - на застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 3. У разі коли дозвіл на застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки отримано виробником або постачальником до прийняття зобов'язань щодо їх постачання, роботодавець може застосовувати зазначені машини, механізми, устатковання на підставі завіреної в установленому законодавством порядку копії дозволу, одержаної від такого виробника або постачальника.
Відповідно до пункту 6.4.26 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів шахта ліфта повинна бути забезпечена постійним електричним освітленням, що дає інтенсивність світла не менше ніж 50 люкс на висоту 1000мм. над дахом кабіни і на підлогу приямка, навіть якщо двері шахти закриті. Стаціонарну електричну мережу не встановлюють, якщо шахта частково огороджена і має достатнє освітлення. Дозволяється в глухих шахтах, у разі розміщення в них ліфтів з автоматичним приводом дверей кабіни і шахти, вмикати їх освітлення тільки під час проведення оглядів і ремонтів. Електричні лампи освітлення шахти повинні бути захищені від механічних пошкоджень.
Згідно п. 6.5.27 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів (НПАОП 0.00-1.02-08) у шахті ліфта не дозволяється встановлювати устатковання і прокладати комунікації, які не стосуються ліфта, крім систем, призначених для опалення і вентиляції шахти. Пускорегулювальні пристрої цих систем не повинні розміщуватись усередині шахти. Прокладання в шахтах трубопроводів каналізації та водоводів, паропроводів і газопроводів забороняється.
Крім того, пунктом 9.1.6 вказаних правил встановлено, що ліфти підлягають перереєстрації після: реконструкції; модернізації, якщо був складений новий паспорт ліфта; передачі у власність або експлуатацію іншому суб'єкту господарювання.
Відповідно до пункту 9.7.1 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів (НПАОП 0.00-1.02-08), зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 7 жовтня 2008року за №937/15628 суб'єкт господарювання, який має намір розпочати (продовжити) експлуатацію ліфтів, повинен отримати дозвіл відповідно до вимог законодавства і забезпечувати їх утримання в справному стані та безпечно експлуатувати шляхом організації належного технічного обслуговування, технічного огляду та ремонту. З цією метою він повинен: - призначати наказом працівників, відповідальних за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів та організацію їх експлуатації; - призначати наказом електромеханіків, які одночасно є відповідальними особами за їх справний стан; - призначати наказом ліфтерів і операторів диспетчерського зв'язку (якщо такий є).
Відповідно до п. 9.7.15 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорон праці та гірничого нагляду від 01.09.2008 року №190, зареєстрованого Міністерством юстиції України 07.10.2008 року № 937/15628, робота ліфта не дозволяється, якщо: відсутній паспорт чи відомості про реєстрацію; не проведено технічний огляд або експертне обстеження ліфта; закінчився зазначений у паспорті термін роботи ліфта; не призначено наказом працівників, відповідальних за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів, за організацію експлуатації та за справний стан ліфтів; відсутній атестований обслуговуючий персонал (електромеханіки, ліфтери); не виконані приписи посадових осіб спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охорони праці; знос канатів перевищує встановлені норми; є тріщини, деформації в металоконструкціях ліфта; несправні прилади і пристрої безпеки, а також мають місце інші несправності, які впливають на безпечну експлуатацію ліфта.
Пунктом 9.8.1. Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів (НПАОП 0.00-1.02-08), зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 7 жовтня 2008року за №937/15628 пасажирські, вантажопасажирські ліфти, встановлені в житлових будинках, повинні обладнуватись двостороннім зв'язком з диспетчерським пунктом або пунктом розміщення обслуговуючого персоналу на весь строк їх експлуатації.
Отже, з аналізу вказаних норм законодавства, вбачається, що зазначені в акті перевірки порушення, є такими, що несуть загрозу життю та здоров'ю людей.
Доказів відсутності зазначених порушень станом на час проведення перевірки відповідачем не надано.
Доказів усунення порушень, вказаних в акті перевірки відповідачем до суду також надано не було.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає обґрунтованими позовні вимоги Головного управління Держпраці в Одеській області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лунний на Говорова 1-2" (код за ЄДРПОУ: 35404645, юридична адреса - вул. М.Говорова, 1-2, м. Одеса, 65063) шляхом зобов'язання Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лунний на Говорова 1-2" (код за ЄДРПОУ: 35404645) повністю зупинити виконання робіт (виробницьва) з експлуатації наступних пасажирських ліфтів: зав. № 89651, зав. № 89652, зав. № 89657, зав. № 89914, що знаходяться за адресою - м. Одеса, вул. М. Говорова, буд 1/2, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.
За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих доказів, приймаючи до уваги те, що станом на дату розгляду справи відповідачем не усунуті порушення, зазначені в акті від 17 листопада 2016 року № 1184, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов Головного управління Держпраці в Одеській області до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лунний на Говорова 1-2" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Також, суд вважає за необхідне роз'яснити відповідачу, що на підставі ч.12 ст. 183-2 КАС України він має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, ч. 6 ст. 128, 159 -163, 256 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лунний на Говорова 1-2" (код за ЄДРПОУ: 35404645, юридична адреса - вул. М.Говорова, 1-2, м. Одеса, 65063) шляхом зобов'язання Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лунний на Говорова 1-2" (код за ЄДРПОУ: 35404645) повністю зупинити виконання робіт (виробницьва) з експлуатації наступних пасажирських ліфтів: зав. № 89651, зав. № 89652, зав. № 89657, зав. № 89914, що знаходяться за адресою - м. Одеса, вул. М. Говорова, буд 1/2, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.
Зобов'язати Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лунний на Говорова 1-2" (код за ЄДРПОУ: 35404645, юридична адреса - вул. М.Говорова, 1-2, м. Одеса, 65063) повністю зупинити виконання робіт (виробницьва) з експлуатації наступних пасажирських ліфтів: зав. № 89651, зав. № 89652, зав. № 89657, зав. № 89914, що знаходяться за адресою - м. Одеса, вул. М. Говорова, буд 1/2, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держпраці в Одеській області (код ЄДРПОУ 39781624) судовий збір в сумі 1378,00 грн. (одна тисяча триста сімдесят вісім гривень) на рахунок 31212206784005, отримувач: УК у м. Одесі /Київський район/, код отримувача: 38016923, банк отримувача: ГУДКСУ в Одеській області (м. Одеса), код банку отримувача: 828011, призначення платежу: судовий збір.
Звернути постанову до негайного виконання в частині застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лунний на Говорова 1-2" (код за ЄДРПОУ: 35404645, юридична адреса - вул. М.Говорова, 1-2, м. Одеса, 65063) шляхом зобов'язання Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лунний на Говорова 1-2" (код за ЄДРПОУ: 35404645) повністю зупинити виконання робіт (виробницьва) з експлуатації наступних пасажирських ліфтів: зав. № 89651, зав. № 89652, зав. № 89657, зав. № 89914, що знаходяться за адресою - м. Одеса, вул. М. Говорова, буд 1/2, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд у строки та в порядку встановлені ст. 186 КАС України.
Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 КАС України.
Суддя Левчук О.А.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2016 |
Оприлюднено | 22.12.2016 |
Номер документу | 63482042 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Левчук О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні