cpg1251
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/1541/16
14 грудня 2016 р.м.Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, в складіголовуючої судді Подлісної І.М. розглянувши в порядку письмового провадження в місті Тернополі адміністративну справу за позовом Чортківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Еко поле" про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ:
До Тернопільського окружного адміністративного суду звернулася Чортківська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Тернопільській області з адміністративним позовом до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Еко поле" про стягнення заборгованості.
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що розрахунком податкового боргу та довідкою Чортківської ОДПІ підтверджується наявність заборгованості відповідача за період з 19.08.2015р. по 29.11.2016р. в сумі 81487,43 грн., який виник по наступних платежах:
1.по податку на додану вартість на суму 61136.26 грн. із них основного платежу 54829.51 грн., штрафна санкція 2737,38 грн. та пені 3569,37 грн., згідно поданих декларацій за 05. 08, 09 місяці 2016 року, згідно податкових повідомлень-рішень від 23.05.2016р. №0001791200, від 22.07.2016р. №№0002591200, 0002601200;
2.по єдиному податку з юридичних осіб на суму 19331.17 грн. основний платіж, згідно податкової декларації платника єдиного податку-юридичної особи за півріччя, гри квартали 2015р.;
3.по податку на прибуток на суму 1020.00 грн. штрафна (фінансова) санкція, згідно податкового повідомлення-рішення від 17.03.2016р. №0000661200.
Представник позивача Чортківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області Фесюк Л.І. в судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі, просила позов задовольнити та подала заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Представник відповідача Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Еко поле" в судове засідання не з'явився, незважаючи на те, що належним чином був повідомлений про день та час слухання справи. Будь-яких клопотань про відкладення розгляду справи чи слухання справи за відсутності представника від відповідача не поступило.
У відповідності до ч. 4 ст.128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Суд, заслухавши в судовому засіданні думку представника позивача, з'ясувавши усі обставини справи та перевіривши їх доказами приходить до переконання, що адміністративний позов слід задовольнити з наступних підстав.
Сільськогосподарський виробничий кооператив «Еко поле» (на далі СВК «Еко поле») Тернопільська обл., Борщівський р-н, смт. Скала - Подільська, вул. Купчинського, 12А зареєстроване органами державної реєстрації як суб'єкт підприємницької діяльності-юридична особа 29.12.2012р., що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців. Відповідач перебуває на обліку в Борщівському відділенні Чортківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області (далі Чортківська ОДПІ) як платник податків з 02.01.2013 року.
Судом встановлено, що Сільськогосподарським виробничим кооперативом «Еко поле» не сплачено узгоджені суми податкових (грошових) зобов'язань, відповідно до інтегрованих карток відповідача за період з 19.08.2015р. по 29.11.2016р. Відповідач допустив приріст податкового боргу в сумі 81487,43 грн., який виник по наступних платежах:
1. по податку на додану вартість на суму 61136.26 грн. із них основного платежу 54829.51 грн., штрафна санкція 2737,38 грн. та пені 3569,37 грн., згідно поданих декларацій за 05. 08, 09 місяці 2016 року, згідно податкових повідомлень-рішень від 23.05.2016р. №0001791200, від 22.07.2016р. №№0002591200, 0002601200;
2. по єдиному податку з юридичних осіб на суму 19331.17 грн. основний платіж, згідно податкової декларації платника єдиного податку-юридичної особи за півріччя, гри квартали 2015р.;
3. по податку на прибуток на суму 1020.00 грн. штрафна (фінансова) санкція, згідно податкового повідомлення-рішення від 17.03.2016р. №0000661200;
що також підтверджується розрахунком податкового боргу та довідкою Чортківської ОДПІ про наявність заборгованості.
Декларації були подані боржником до податкового органу, тому узгоджені дії платника податків щодо самостійного визначення грошового зобов'язання, її порядку п.54.1. ст.54, п.56.11. ст.56 ПК України, слід розцінювати як згоду на погашення заборгованості до бюджету.
Крім того, зазначені рішення не оскаржені ні в адміністративному, ні в судовому порядку, а тому грошові зобов'язання визначені в них, вважаються узгодженими.
Так, в зв'язку з наявністю податкового боргу (який не переривався) податковим органом виставлено та вручено боржнику податкову вимогу від 08.05.2015р. №244-25, яку боржник отримав 08.05.2015р.
За даними Чортківської ОДПІ боржник має відкриті рахунки №2600443 1687600 в АТ "УКРСИББАНК" МФО 351005, №26005002028182 в АТ "Дельта Банк" МФО 380236. №37513000173675 в Казначейство України (ел. адм. подат.) МФО 899998, №№26005011550303. 26056011577119 в ПАТ "УКРСОЦБАНК" МФО 300023. №№26008052421951, 26042052402066. 26059052418184 в ХМЕЛ.Ф.ПАТКБ "ПРИВАТБАНК, М.ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МФО 315405.
Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Згідно п.п. 19 1 . 1.1., п.п 19 1 .1.2. п.19'.1 ст. 19 1 Податкового кодексу України (далі ПК України) до функцій податкового органу входить здійснення адміністрування податків, зборів, платежів; контролю за своєчасністю подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплатою податків, зборів, платежів.
Відповідно до ч. 1 ст. 67 Конституції України, пп.16.1.4 п. 16.1 ст. 16, ст.ст.36, 38 ПК України, на платників податків в тому числі на СВК «Еко поле» покладений обов'язок сплачувати податки і збори в строки та у розмірах, встановлених законодавством.
Згідно ПК України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (пп. 14.1.39 п.14.1. ст. 14 ПК України).
Податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (п.п. 14.1.156 п. 14.1 ст.14 ПК України).
Згідно п.57.1, ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
П.п.20.1.19. п.20.1. ст.20 ІЖ України передбачено, що контролюючі органи мають право, зокрема застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до п.п.54.3.1, п.п. 54.3.3. п.54.3. ст.54 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об'єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій па право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
У разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження (п.57.3 ст.57 ПК України).
Згідно пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п. 41.1. ст.41 ПК України, контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиною внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику його територіальні органи.
Відповідно до п. 41.2 ст.41 ПК України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.
Згідно п.87.1 ст.87 ПК України, джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Відповідно пп.19 .1.22., пп. 19і .1.34. п. 19 1 .1. ст.19 1 ПК України контролюючі органи здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно не нарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів; забезпечують визначення в установлених цим Кодексом, іншими законами України випадках сум податкових та грошових зобов'язань платників податків, застосування і своєчасне стягнення сум передбачених законом штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;
Згідно пп.20.1.34. П.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який мас податковий борт. з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового борту або його частини.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих із органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового борту або його частини (п. 95.3. ст.95 ПК України).
Пунктом 95.4 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
За таких обставин, суд прийшов до висновку, що Чортківською об'єднаною державною податковою інспекцією правомірно було прийнято рішення про застосування фінансових санкцій.
Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до переконання, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, а отже підлягають до задоволення в повному обсязі.
Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 94, 158-167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити. Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Еко поле» (Тернопільська обл., Борщівський р-н, смт.Скала - Подільська вул. Купчинського, 12А, код ЄДРПОУ 38543411) шляхом стягнення коштів з рахунків у банках обслуговуючих відповідача та з рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритого в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, за рахунок готівки, що належить відповідачу заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами в сумі 81487 (вісімдесят одна тисяча чотириста вісімдесят сім) грн. 43 копійки, з них по платежах:
- по податку на додану вартість - в сумі 6136 гри. 26 коп. на р/р - 31115029700030, одержувач: Державний бюджет, (код платежу 14010100), МФО 838012. код одержувача 37971052;
- по єдиному податку з юридичних осіб - в сумі 19331 грн. 17 коп. па р/р -31417698700653, одержувач : ОТГ смт. Скала - Подільська, код платежу 18050300. МФО 838012, код банку одержувача : 37971052;
- по податку на прибуток - в сумі 1020.00 гри. на р/р - 33115318^00653. одержувач: ОТГ смт. Скала-Подільська. (код платежу 11021000), МФО 838012. код банку одержувача: 37971052.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя Подлісна І.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2016 |
Оприлюднено | 23.12.2016 |
Номер документу | 63482196 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні