cpg1251
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 грудня 2016 року Житомир справа № 806/2225/16
категорія 8.2.3
Суддя Житомирського окружного адміністративного суду Шуляк Л.А., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Коростенської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області до Комунального виробничого житлового ремонтно-експлуатаційного підприємства №2 про стягнення 203075,05 грн.,-
встановив:
Коростенська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області звернулась до суду з позовом, у якому просить стягнути з Комунального виробничого житлового ремонтно-експлуатаційного підприємства №2 податковий борг в сумі 203075,05 грн. Оскільки на момент звернення до суду податковий борг не погашений в добровільному порядку відповідачем, його необхідно стягнути в примусовому порядку.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, подав клопотання про розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримує у повному обсязі та зазначив, що сума податкового боргу не змінилась.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про розгляд справи повідомлений належним чином. Подав до суду клопотання про відкладення розгляду справи у зв'язку із перебуванням юриста підприємства та керівника у відрядженні. Суд враховує те, що розгляд даної справи відкладався двічі за клопотаннями відповідача, останнім не надано письмових заперечень проти позову, а тому на підставі ч.6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу у письмовому провадженні за наявними у ній доказами.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог з таких підстав.
Відповідно до положень п.41.1 ст.41 Податкового кодексу України (ПК України) контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску, його територіальні органи.
Судом встановлено, що Комунальне виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство №2 зареєстровано як юридична особа та з 23.10.1995 перебуває на податковому обліку у Коростенській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області (а.с.9).
Пунктом 203.1 ПК України визначено, що податкова декларація з ПДВ подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Сума податкового зобов'язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації (пункт 203.2).
Згідно із п.57.1 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
У відповідності до п.п.14.1.39. п.14.1 ст.14 ПК України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Приписами п.56.11 ст.56 Податкового кодексу встановлено, що не підлягає оскарженню податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.
Правовими положеннями пп.59.1,59.4 статті 59 Податкового кодексу України встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення рішення. Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Пунктом 59.5 ПКУ передбачено, що у разі, якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Податковий борг Комунального виробничого житлового ремонтно-експлуатаційного підприємства №2 в загальній сумі становить 203075,05 грн., яка складається з податку на додану вартість в сумі 186838,72 грн., залишку несплаченої пені по податку на додану вартість в сумі 1284,20 грн. та податку на землю - 14952,13 грн.
Судом встановлено, що відповідач подав декларації з податку на додану вартість у яких самостійно визначив суми податкових зобов'язань з податку на додану вартість, що підлягає сплаті до державного бюджету, за червень - серпень 2016 року та податкову декларацію з плати за землю (а.с.30-35, 41).
Відповідно до р.25.1 податкових декларацій з податку на додану вартість, поданих Комунальним виробничим житловим ремонтно-експлуатаційним підприємством №2, сума податку на додану вартість, яка підлягає сплаті в бюджет, самостійно визначена відповідачем в розмірі 186838,72 грн. та залишок несплаченої пені по податку на додану вартість складає 14952,13 грн.
Позивачем були виставлені податкові повідомлення-рішення: від 20.07.2016 № 0006251200 за штрафною санкцією в сумі 22975,65 грн. по ПДВ (а.с.36), від 05.08.2016 № 0006581200 за штрафною санкцією в сумі 7573,61 грн. по ПДВ (а.с.37), від 02.09.2016 № 0007641200 за штрафною санкцією в сумі 9483,05 грн. по ПДВ (а.с.38), від 19.09.2016 № 0008161200 в сумі 30694,07 грн. по ПДВ (а.с.39), які отримані відповідачем 20.07.2016, 03.08.2016, 02.09.2016 та 19.09.2016 відповідно; та податкова вимога форми "Ю" від 08.12.2015 № 3729-23 на суму податкового боргу в розмірі 29640,97 грн. (а.с.12), яка отримана відповідачем в цей же день.
Вказані рішення та податкова вимога не оспорювались.
Враховуючи те, що у суду відсутні дані про погашення суми заборгованості в розмірі 203075,05 грн., її розмір та податкова вимога не оскаржувались, відтак вказана сума є узгодженим грошовим зобов'язанням.
Відповідно до п.95.1 статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення боргу такого платника платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а у разі їх відсутності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває в податковій заставі.
Згідно пунктів 95.3.-95.4. статті 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Враховуючи, що відповідач заперечення проти позову або докази погашення заборгованості в сумі 203075,05 грн. не надав, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 86, 128, 158 - 163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-,
постановив:
Позов задовольнити.
Стягнути з Комунального виробничого житлового ремонтно-експлуатаційного підприємства №2 (код ЄДРПОУ 03343597) на користь державного бюджету в особі Коростенської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області податковий борг у сумі 203 075 (двісті три тисячі сімдесят п'ять) грн. 05 коп. з рахунків платника податків відкритих у банківських та фінансових установах, обслуговуючих такого платника податків.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Л.А.Шуляк
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2016 |
Оприлюднено | 23.12.2016 |
Номер документу | 63511957 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Шуляк Любов Анатоліївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Шуляк Любов Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні